30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ControlFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:53

Hoeveel kg wordt aangeraden om te gebruiken tijdens de workout? Ik zie hier namelijk 1 kg voorbijkomen, maar ook 3 kg.
Ik doe zelf 6x per week 60 minuten cardio intervaltraining (loopband, hometrainer en crosstrainer), maar niks aan krachttraining dus vandaar mijn vraag.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:53

Ik las de vraag wanneer iemand die oefeningen deed. Ik heb ze gisteravond gedaan, maar heb vannacht gelijk slecht geslapen wegens veel honger en een hoop adrenaline.
Denk dat ik het nu dus vanmiddag ga doen.

SAKKIA

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:55

Ik heb ze ook gisteravond gedaan maar ik doe het wel zo dat ik na het douchen niet direct naar bed hoef. Half 9 was ik weer beneden, lekker kopje thee nog wat op de laptop en half 11 naar bed en om 11 uur sliep ik en dat gebeurd anders nooit :n Dan lig ik echt wel lang wakker.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:56

ControlFreak schreef:
Hoeveel kg wordt aangeraden om te gebruiken tijdens de workout? Ik zie hier namelijk 1 kg voorbijkomen, maar ook 3 kg.
Ik doe zelf 6x per week 60 minuten cardio intervaltraining (loopband, hometrainer en crosstrainer), maar niks aan krachttraining dus vandaar mijn vraag.

Ik gebruik 2 kilo!

En wooow wat veel cardio. Is dat met een doel?

Davinia, ik kan ook later slapen als ik laat shred. Daarom probeer ik het voor het eten te doen, dan ben je ook niet zo met volle maag aan t hupsen :).

Ik drink trouwens na t shredden 2 (of sws na het sporten) 2 glazen water met flinke scheut citroensap. Heerlijk! En schijnt ook mogelijk nog eens iets te kunnen helpen bij afvallen.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:57

ContolFreak: Daar zal je zelf achter moeten komen. Het is immers voor iedereen verschillend. Als je het niet volhoudt, dan is het te zwaar, hou je het te gemakkelijk vol, is het te licht.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 14:58

ControlFreak schreef:
1 kg zou ik jou aanraden in dat geval. Ik doe zelf ook veel cardio intervaltraining, maar krachttraining was toch helemaal nieuw voor mij en ik gebruik ook 1 kg. Dat bevalt me goed. Na de 30 dagen ga ik verder, want mijn doel zal dan nog niet behaald zijn verwacht ik, en dan ga ik over op 2 kg.

Davinia_ schreef:
Ik las de vraag wanneer iemand die oefeningen deed. Ik heb ze gisteravond gedaan, maar heb vannacht gelijk slecht geslapen wegens veel honger en een hoop adrenaline.
Denk dat ik het nu dus vanmiddag ga doen.
Verstanding Davinia :j Ik doe de 30 Day Shred vandaag rond 18.30/18.00 uur, zodat ik daarna kan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:58

:wave:

Nero wat goed joh! Super :D

Ik doe de oefeningen 's avonds ergens na het eten. Mijn fysiotherapie is in de ochtend of in de middag en paardrijden doe ik vaak 's middags en ik moet een beetje een vaste tijd hebben dus 's avonds :)
Heb vandaag nauwelijks spierpijn, zal vast nog erger worden :+. Alleen in m'n schouders, maar dat is juist heel goed voor mij eigenlijk. Moet alleen vanavond even opletten of ik de buikspieroefeningen inderdaad goed doe want daar had ik wel verwacht last van te hebben, ik doe ze namelijk bij de fysio ook wel vaker en dan heb ik er wel last van alleen dan zit er dus een fysiotherapeut bij die mij kan corrigeren. Anders morgen even met hem ernaar kijken :)

Oh en qua gewicht switch ik tussen 1 kg en 0,5 kg

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 15:01

Loesss schreef:
Ik drink trouwens na t shredden 2 (of sws na het sporten) 2 glazen water met flinke scheut citroensap. Heerlijk! En schijnt ook mogelijk nog eens iets te kunnen helpen bij afvallen.
Klopt. Mits je dit drinkt uit een versgeperste citroen met water en vóór alle andere dingen die je gaat eten op die dag. Citroen zorgt er o.a. voor dat vetten uit voedingsstoffen niet zo snel worden opgenomen door het lichaam. De citroensap moet echter wel als een bodem op je maag liggen. En het is wel lekker inderdaad :9 Maar pfoeiii wat zuur! hahaha.

@ Olinia; wat goed dat je met de fysio kan kijken of je de techniek van buikspieroefeningen goed doet :j

ControlFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:03

Dus beginnen met 1 kg en als dit te makkelijk wordt geleidelijk het aantal kilo's verhogen. Weet iemand ook wat je maximaal aan kilo's mag gebruiken?
Laatst bijgewerkt door ControlFreak op 09-01-13 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:04

Pas wel op met citroensap - wanneer je het teveel drinkt of ineens heel veel gaat drinken kun je er maagkrampen van krijgen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:06

Wow wat weet jij veel Sabini! Heb je ervoor geleerd ofzo?

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:11

Misschien ook een idee voor het nieuwe topic om een iets duidelijkere omschrijving te zetten van dit programma?

Dus je volgt 10 dagen dit filmpje, 10 dagen dat filmpje enz enz. + de benodigdheden... scheeld ook een hoop vragen denk ik :D

Ik heb echt gewoon zin om het straks weer te doen, dat vind ik echt apart! Normaal ben ik met dit soort dingen wel met een paar dagen klaar maar kijk er gewoon echt naar uit.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:12

Raponsje schreef:
Pas wel op met citroensap - wanneer je het teveel drinkt of ineens heel veel gaat drinken kun je er maagkrampen van krijgen.

Ik weet het inderdaad :).

Maar drink het nou ook niet zo gek veel :). Maar ben sowieso erg maaggevoelig en tot dusver nergens last van. Maar denk dat ik max 3 eetlepels drink ofzo :).

Ik drink het overigens vooral omdat ik het erg lekker vind en 's avonds weleens wat anders wil dan puur water. En ik zit er veel voller van dan puur water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:16

Sabini schreef:
@ Olinia; wat goed dat je met de fysio kan kijken of je de techniek van buikspieroefeningen goed doet :j

Ja dat is wel heel fijn, hij denkt sowieso wel heel fijn mee met dingen :)

Fijn dat er hier in het topic zulke goede tips gegeven worden, is echt super :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 15:55

Destino schreef:
Wow wat weet jij veel Sabini! Heb je ervoor geleerd ofzo?
Heb er niet voor geleerd, maar me er wel in verdiept. Voeding/afvallen/sporten vind ik interessant :D (en nog 1000 dingen meer.. :') ).

Goede tip Tootz! :j En wat super dat je gewoon zin hebt om weer een dag te shredden!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:59

Ik mag vandaag dag 7. Gaat echt sneller dan je denkt. In het begin denk je echt, 30 dagen, wat lang! Maar nu gaat t lekker!
Laatst bijgewerkt door CCCCC op 09-01-13 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:02

Ik word al moe als ik er naar kijk (Level 1) .. gaat 'm niet worden voor mij!
Maar veel succes voor de dapere dodo's die het wel oppakken.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:03

CCCCC schreef:
Citaat:
Loose - 3 januari
Linni_ - 3 januari
Rebel_Jits - 3 januari +1
CCCCC - 3 januari
Destino - 6 januari
Killyenn - 6 januari
Leeneliefje - 8 januari
Fiffill - 8 januari
Berdien - 8 januari
SAKKIA - 8 januari
gea_thora - 9 januari
Mri - 9 januari
Wendy1978 - 9 januari

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 16:05

Mensen lees even het topic door! :Y) De dag waarop je bent begonnen stuur je per PB naar Mri, zodat zij één lijst maakt.
Laatst bijgewerkt door Sabini op 09-01-13 16:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:05

Jongens, even opletten ^^

Mri schreef:
We moeten wel even opletten dat het geen eindeloos lijstjes quoten wordt!
Ik vind het ook goed als de datum naar mij gestuurd wordt dat ik het vandaag en morgen verzamel en dan post :)

wil je in het lijstje, stuur dan even een PB met je start datum (met als onderwerp 30 day Shred lijstje)
Ik plaats morgen dan even een lijstje in het topic

ik hou die van sakkia hierboven aan als laatste in het topic.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:13

Heb haar een berichtje gestuurd :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:14

Hoe houden jullie het resultaat trouwens bij?

Ik ga voor om de 5 dagen een foto te maken op ongeveer hetzelfde moment in zelfde outfit :). Of nouja outfit.....

Weegschaal doe ik daarnaast ook. Maar het zal mij niks verbazen als ik geen gram ga verliezen, maar wel verschil zie.

Dat is motiverend Ccccc. Heb nu oook alweer zin om vanavond te doen. Als die zin zo blijft, is dat perfect.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:17

Ik weeg sowieso regelmatig en eens in de week op een vaste dag voor de officiele registratie. Daar voeg ik nu ook een foto en een meetsessie aan toe.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:18

Resultaat door meten en foto's :j , weegschaal zegt denk in dit geval niet heel veel, maar neem ik denk ook wel mee voor de volledigheid :j En dan was mijn plan om het 1x per week te doen :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:19

Meten inderdaad, en ik moet morgen nog even een foto maken :)