Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:37

Ladies run 9 juni 5km, 22 september dam tot dam 16,1km.

Best pittige doelen :)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:48

Ik ga strax les 7 van Evy lopen, maar moet nog ff een beetje wakker worden :-(
Ik heb helaas geen doelen, ja 1 en dan kan ik echt verder en dat is stoppen met roken :o
Dat houd met conditie écht tegen...volgende week ff langs de huisarts voor een goed begeleiding/stok achter de deur :list:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:54

Goed doel! Heeft voor mij ook veel gescheeld in conditie! :j

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:05

Dat is het idd!! pas als ik gestopt ben kan ik hardloopdoelen maken :-) en ik ben al méér dan halverwege met dat stoppen...

@Lente: jij woont toch ook in het oosten des lands? begreep ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:09

Goed zo! +:)+

Nee ik woon in Zaanstad helaas -O-

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:17

Twijfel nog steeds of ik de 5 of 10 km ga doen met de ladiesrun....

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:23

Oke vandaag is de dag!
Vanmiddag hardloopschoenen kopen en de eerste les van Evy lopen. :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:29

Lente! *\o/*
Ik ga ook de 5km doen van de ladiesrun, ik ga me volgende week inschrijven als stok achter de deur haha.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:35

Hahahaha sorry jongens xd
Maar ik ben gewoon een wrak, heb nu al last van mijn knieen enzo xd dus als ik ouder wordt ben ik veel sneller een wrak dan jullie zijn O:)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:49

Straks ook eens bij de Lidl kijken naar de kleding. Ik loop nog niet met de hartslagmeter, kwestie van een nieuw batterijtje erin ;) . Zo even rustig stukje losfietsen ( tip van een collega die ook 1/2 marathons loopt) en dan les 15 met Evy lopen: op de helft van mijn doelstelling, 5 km in 10 weken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:17

Half gestopt met roken Natascha? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Wat een gezanik Liespower... :o

Ik ben ook een wrak, heb reuma met allerlei daarbij behorende klachten, maar ik ben en blijf sportief en actief.

Ik heb ook in mijn nieuwe schoenen wat last van gevoelige tenen. Op m'n linker grote teen zit nu aan de buitenkant een lichtblauw stukje, niet goed dus... Maar wat nu??

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:24

Ik heb gisteren weer mijn tweede training gehad op de baan. Leuk en vrij gemakkelijk, alleen schoot bij de warm-up meteen al de kramp in mijn tenen. Dit heb ik vrij vaak (niet alleen met lopen bedoel ik dan) en het is echt super irritant. Want als ik het eenmaal heb kom ik weer moeilijk vanaf en het belemmerd me, want ik moet steeds stoppen om mijn tenen te buigen. Hoop dat ik ooit nog een tips vind hiervoor!

Dit weekend thuis de 3-4-3-4 training!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:58

Hee Lente wij zijn even ver met Start to Run *\o/* ik ga vanmiddag les 10 lopen! :)

Ik vrees er wel een beetje voor, in week 3 ging ik wel elke keer een klein beetje dood halverwege de 4 minuten rennen. Maar goed, ik denk altijd het eerste kwartier dat ik dood ga en uiteindelijk denk ik op het einde altijd dat ik 1 of andere onoverwinnelijk godin ben :')

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:28

Goedemorgen

Wat een mafkezen hier, met een rolator marathon met inschrijving tot 32 maart? Haha

Karin wat onwijs balen, zou dat betekenen dat je schoenen nog steeds aan de krappe kant zitten?
Misschien toch terug gaan, ben je bij runnersworld geweest? Je schoenen zijn nog nieuw dus daar zal de hardloop winkel wat mee moeten.

Als mijn spieren en rug volgende week weer wat tot rust gekomen zijn mocht ik weer voorzichtig beginnen met hardlopen bij de Fysio. Heb afgelopen zondag 20 minuten moeten reanimeren en werkelijk alle spieren in je lijf doen zeer na die tijd.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:44

@KarinvdM: ik bedoel geestelijk al half gestopt met roken :+ klin kt onwijs stom maar moet er eerst in mijn hoofd klaar mee zijn dan komt het helemaal goed. Het roken gaat me steeds meer tegenstaan...nu nog overstag haha..heb nog 2 pakjes liggen en die gaan nog op (zijn betaald }> ) en gooi ze niet zomaar weg, dat zal begin volgende week zijn en dan wil ik echt geen nieuwe meer halen.. Ben nu al wel trots op mezelf want had nooit gedacht dat ik het weer zou proberen *\o/*

Vanmorgen les 7 (9e keer lopen) gedaan van Evy, zondagochtend les 8!! ben al "fier" op mezelf.

Jeetje Mistral: heeft de persoon het overleeft?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:47

Nee later bleek dat hij al wat langer gelegen kon hebben dus daar was geen redden aan. Wel triest hij was nog geen 50 nog een klein kind in huis. Blijven trieste dingen dit. Dit was overigens al de 3e oproep dit jaar gaat wel hard.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:05

Jee wat heftig!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:05

Oei, heftig Mistral.
Natascha: of geef die laatste 2 pakjes weg ;)
Mijn 15-de date met Evy viel zwaar. Mijn rug die voorheen ervoor zorgde dat hardlopen niet mogelijk was, gaat super maar mijn benen riepen elke stap "nee, nee" :+ . Dus even op de tanden bijten, gewoon naar de muziek luisteren en doorgaan. Was best pittig. Ik kan denk ik zondag beter deze les nog een x deze les herhalen en dan volgende week pas doorgaan met het volgende blok, les 16. Daar zitten al weer langere loopstukjes in. Hoe doen jullie dat als het een x echt niet gaat? De laatste lessen ook herhalen of gewoon door met de volgende les?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:26

Even een paar dagen langer rust nemen dan 1 dag en dan de laatste les overnieuw doen werkt voor mij het beste :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:45

Bedankt Amarylis, ik zal eens kijken hoe dat uitpakt.
Ik vroeg een aantal pagina's terug waarom Evy 2011 zo anders is opgebouwd als de versie 2006. Mij lijkt de versie 2006 prettiger omdat je korte inloopminuten hebt en de lengte van de minuten tijdens de training zelf opvoert. Iemand daar een idee over dan wel ervaring mee? Hardlopen is voor mij compleet iets nieuws maar ben nog wat zoekende wel schema het beste bij mij past.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:46

Jeetje Mistral, heftig hoor.

Ja, stoppen met roken lukt pas als je er voor 100% achter staat. Been there, done that. Ik ben er inmiddels gelukkig al meer dan 15 jaar vanaf.

Ben even naar Run2Day geweest en ik moet m'n schoenen anders gaan strikken, oa voor aan strakker zodat mijn voeten minder snel naar voren gaan in de schoen.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:34

Zo, ik heb mijn hardloopschoenen ingeslagen, dus dat betekend dat ik nu de eerste les van Evy ga rennen.
Ben benieuwd! Ohhh god, ik zie nu dat het net lekker begint te sneeuwen. Maarja, ik moet nu wel gaan
want het excuus dat ik geen goede schoenen heb kan niet meer.
Wat trekken jullie nu eigenlijk aan met dit weer? Ik zit hier met een thermolegging+joggingbroek en hemdje+tshirt+vest en twijfel eigenlijk of ik er nog een jasje overheen ga doen..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:48

Ik zou het dan smoorheet krijgen... Ik loop nu in een gevoerde tight met een loopshirt en een dun winddicht jasje.
O wacht, je loopt les 1, dan krijg je het een stuk minder warm en wandel je veel, dan kan je inderdaad beter wat meer aantrekken. :)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:52

Met dit weer heb ik een shirtje en een hardloopjack aan en een lange hardloopbroek. Meestal doe ik dunne handschoenen en een hoofdband om. Ik heb het nog nooit koud gehad. Ik weet alleen niet hoeveel je moet rennen en wandelen.

KARIN Ik heb dat ook tintelende tenen (met name de buitenkant en kleine teen) naar een goede 20 min lopen. Zal ook eens bellen naar de winkel.

LINDA Ik meld mij ook bij jullie club, ben 35 en voldoe dus aan de voorwaarden....

Hier niet veel gelopen deze week, hoop in het weekend nog een momentje te vinden. Merk dat ik er niet vrolijker van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:01

Geen zin om de natte sneeuw in te gaan zo... Hou me maar mijn doel voor ogen.