[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:50

Ik ben stiekem een beetje trots op mezelf. Ik kom net terug van de sportschool, daar was ik al maanden niet geweest. Ik heb ook meteen een afspraak gemaakt voor aanstaande woensdag, dus dat is een stok achter de deur.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:50

Roosch schreef:
Ach, van ellende is een grote uitdrukking, iedereen heeft wel eens een zwaar moment, en dat heb ik nu. :j
Is een van de eerste sinds dat ik bezig ben.

Letterlijk een zwaar moment? :+
Nee flauw. Komt wel goed, positief blijven!

En wat weet jij nou van mij? Is maanden geleden dat wij elkaar hebben gezien. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:51

Ach Juul, jij bent gewoon een lekker ding. :D

Voelde me niet aangevallen, had het druk met naar werk haasten waardoor ik wat kort van stof was. :D

Ben van mening dat een keer zondigen geen kwaad moet kunnen, ik wil ervan kunnen genieten als we een weekend weg zijn.
Zelfs met mijn verjaardag deze week zal ik niet zondigen dus dan mag het wel eind november vind ik.

Ga dan uiteraard niet 20 croissants bij het ontbijt wegwerken, en ook geen 4 liter bier en 20 bitterballen. :')
Maar ik wil wel een lekker stukje vlees kunnen nemen en een broodje.
Beetje genieten van het weekend weg hoor, dan doe ik er maar wat langer over om op mijn streefgewicht te komen..

Ik ben zo benieuwd naar het weegmoment morgen. Vanavond weer wat lichaamsbeweging, leuk. :)

Ik lees hier allemaal strijdlustige mensen, good job! :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:53

Normaal zondigde ik ook altijd een beetje in het weekend. Maar doordat m'n gewicht weer omhoog schoot, heb ik me afgelopen weekend wat meer aan het regime van doordeweeks gehouden. En dat hielp, want dit keer is er niks aangekomen. Wel zo fijn!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:00

Julia, ik kijk net op jouw profiel. Jouw ogen!
Ik snap waarom jij aan 1 foto genoeg hebt in je profiel haha.

Roosch, spannend je weegmoment morgen! Ik stuiter met je mee haha.

Georgette, goed bezig! Misschien een idee om op vrijdag te wegen? Net vóór het weekend. Dan heb je 4 dagen om het weer goed te maken met de weegschaal :')
Goed dat je weer een nieuwe afspraak hebt gemaakt bij de sportschool :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:25

Die ogen van Juul zijn goud waard he! <3

Georgette, motivatie is belangrijk! Goed dat je nieuwe afspraak gemaakt hebt! :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:42

Die afspraak kwam eigenlijk meer omdat de eigenaar van de sportschool zo aandrong. Was maanden niet meer geweest, dus moest m'n Fitlinx code weer laten activeren. Toen stond ie er min of meer op dat ik een afspraak zou maken om een trainingsschema te maken en daaraan te werken t/m kerst. Die afspraak is natuurlijk wel een stok achter de deur, maar heb geen zin in een schema.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:45

Een schema zou wel handig kunnen werken maar dat is per persoon verschillend. Als je dat niet wil, vooral niet doen, dan is er geen motivatie. Lekker je eigen ding doen!

Ik heb trouwens al een hele poos een gezonde rode toet. :') Of dat van het dieet komt, geen idee, maar dat is wel sindsdien zo. :')

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:57

Ik heb er altijd een beetje een hekel aan als ik aan het sporten ben en een instructeur staat naast me om te kijken hoe ik het doe. Als ik bij de sportschool ben voel ik me bijna op m'n lelijkst en sporten en praten gaat nooit zo goed ;-) Ik denk dan ook dat ik die sportinstructeur woensdagavond na afloop vriendelijk bedank, maar aangeef het liever zonder schema te doen. Ik ben niet zo van doelen stellen... En zéker niet in de sportschool.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:09

Goed bezig iedereen...
Heb 7 pagina's bijgelezen, echt te veel om op iedereen te reageren, sorry!

Hier familieweekend gehad, overdag wel alles goed in de gaten gehouden, maar 's avonds toch net iets te veel gegeten. Ga maar niet op de weegschaal staan, nu gewoon weer verder met hoe ik bezig was en dan moet het goedkomen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:48

knap rubyred dat je alles wel goed in de gaten hebt gehouden. en tja, dat je iets te veel hebt gegeten. het is gebeurd, nu de draad weer oppakken!

Ik zit hier ondertussen te stuiteren op mijn stoel. het hardlopen ging de laatste paar weken compleet bagger en vandaag is het eindelijk weer lekker gegaan. heb 4,5km in 35min gelopen. ik hoop dat het ook te maken heeft met de bijna 2,5kg die er af zijn :D!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:17

Superfijn Danseresje dat het hardlopen zo fijn ging!!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:24

4,5 km in 35 min is snel! echt goed. ik was de laatste keer mijn 4,3 km in 38 minuten rond ik vind het nog wel tegenvallen, ik loop nu halverwege ongeveer 1 lang stuk, daarna ga ik weer rennen, en dan uitwandelen.

het eten gaat goed, mijn moeder werkt goed mee met wat ze kookt enz. en ik kan echt goed van de tussendoortjes afblijven. ik hou me ook meer precies aan het 17 dagen dieet, omdat dat in mijn ogen niet geschikt is voor iemand met een actieve levenstijl(ik viel om van energie tekort). dus ik pak nu af en toe wat crackers, of een beetje aardappels ofzo.
gisteren heb ik een pita met sla en knoflooksaus op:). zonder vlees was het eigenlijk ook wel erg lekker, en ik was blij dat ik geen shoarma had, want bij mijn broer zat er een haar bij.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:32

pocogaucha, ik vind het nog langzaam hoor. wil sowieso naar de 7min/km, dus dan is het 5km in 35min en eigenlijk wil ik het proberen naar 6min/km te gaan brengen, zodat ik 5km in een half uur kan lopen. maar voorlopig eerst weer even zorgen dat het zo goed blijft gaan met het lopen. dan afstand uitbouwen en snelheid trainen (wisselende trainingen).

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:01

Is het slecht om qua avondeten alleen groenten en vlees te eten? (en dus geen aardappelen/rijst/pasta)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:03

ik eet al bijna 2 weken bijna geen aardappels/rijst of pasta meer, maar ik voel er niets van.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:21

Zo, net terug van weekendje weg :-)
Ineens naar de fitness geweest en op de weegschaal gestaan: 93.4kg avond gewicht :D

Ik kom van +150 kilo dus ik ben uiteraard héééél blij!!!

De laatste 13 kilo te gaan :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:46

Wauuuuw, Mi_Amore, dat is knap van je. Wat goed!! +:)+

Wie wil me bij elkaar vegen? Ik kom net terug van total body work out. Ik heb spieren gevoeld die ik al heeeeel lang niet meer heb gevoeld. :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:52

Mi_Amore schreef:
Zo, net terug van weekendje weg :-)
Ineens naar de fitness geweest en op de weegschaal gestaan: 93.4kg avond gewicht :D

Ik kom van +150 kilo dus ik ben uiteraard héééél blij!!!

De laatste 13 kilo te gaan :j

Wow! Echt respect!

Roosch schreef:
Wauuuuw, Mi_Amore, dat is knap van je. Wat goed!! +:)+

Wie wil me bij elkaar vegen? Ik kom net terug van total body work out. Ik heb spieren gevoeld die ik al heeeeel lang niet meer heb gevoeld. :')

Wil wel een poging wagen, maar heb zelf last van enige naweeën van mijn geslaagde hardloopsessie van vanmiddag met aansluitend buikspieroefeningen!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:59

Echt respect Mi_Amore!!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:14

Mij lijkt cambridge trouwens echt niet fijn... Ik val echt om als ik minder dan 900 calorieen binnen krijg, dan kan ik mn dagelijkse activiteiten niet uitvoeren.

Wel ken ik iemand die er heel veel mee is afgevallen, en die nu een jaar gestopt is en nog steeds stabiel! Ik heb daar zo ernorm veel respect voor.

Wat goed van het hardlopen!!
Ik ben nu al een paar maanden gestopt, kreeg een blessure en als ik nu weer begin moet ik weer alles opbouwen.. Net voor de blessure kon ik eindelijk 6 km. En 4 km in 22 min. Ik was zo blij! Nu houd ik hooguit 2 km vol helaas

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:18

Rustig aan opbouwen liin met het hardlopen. Ben zelf van de zomer begonnen met start to run, echt ideaal! Anders had het me ook echt niet gelukt denk ik, dan had ik elke keer na 10sec of 10 stappen al opgegeven denk ik!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:23

Ik kan helaas niet hardlopen met mijn knie, ben allang blij dat dit wel werkt voor me. Weliswaar met kniebandage maar het lukt.
Hardlopen lijkt me wel heel fijn; je kunt zelf bepalen wanneer je gaat, zelf opbouwen..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:25

een vriendin van mij heeft ook een hele nare knie, zij fietst op een hometrainer, elke dag 10 km, als ze zin heeft fietst ze er nog een paar door enzo. misschien is dat wat.

ik doe zelf ook callanetics. heb een keer dat boek opgepikt op een rommelmarkt. alleen dan moet er niemand anders thuis zijn en alle gordijnen dicht haha.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:46

Hallo allemaal ik meld me ook in dit topic.
Afgelopen zaterdag ben ik samen met mijn man begonnen aan het cambridge 800 dieet. We hebben nu eerst een week waarin we de 'gewone' voeding afbouwen en de cambridge maaltijden opbouwen.
Volgens mij doet 1 van jullie ook het cambridge dieet toch?