In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:30

Toen ik EMDR kreeg ging ik 2x in de week. Was echt gesloopt in het begin. Moet zeggen dat ik een tijd terug ook wel 2x in de week kwam omdat het echt niet keer ging. Kon dan mij verhaal doen, huilen, boos worden; dat luchtte toch altijd weer op
.
Ik slik Venlafaxine en voor de nacht seroquel en temazepam. Alleen ben ik overdag zo angstig dat ik terugval, dat ik het niet meer ziet zitten, dat mijn psychologe had voorgesteld om te kijken of dat er iets is om mij van de angst af te krijgen. Verder ga ik 21 januari beginnen met lichttherapie dus wellochtend dat dat ook wat met me gaat doen (in positieve zin).

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:13

@ *Naam*: Niet zozeer therapie, maar iemand van het begeleid wonen die me komt begeleiden thuis bij dagbesteding, dagstructuur etc.

@ Miranda: Het is misschien een rare tip, maar voor mij werkt valeriaan heel goed. Gewoon bij de Kruidvat, van A.Vogel ofzo. Ik heb ook diazepam tegen angst maar slik standaard 2x per dag valeriaan en dat werkt echt goed. Alleen als ik echt veel last heb slik ik er een diazepam bij. Ik was eerst vrij sceptisch over natuurlijke middeltjes, maar ik merk toch dat het wel goed werkt.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ivm privacy naam verwijderd

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:54

Goed dat je het gesproken hebt *naam*! Ik hoop dat de school wat voor je kan betekenen.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Arethe

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:29

Hoi allemaal,

Ik heb toevallig ook een gesprek gehad met mijn mentor.
Heb kort aangegeven hoe en wat ook ivm mijn afwezigheid en prestaties.
Ga dinsdagmet haar zitten om een plan te maken voor school, hoe ik alles kan aanpakken en achterstand kan wegwerken.

Vandaag ook gesprek gehad op mijn werk ivm mijn verzuim.
Best veel ziek geweest door stress oa. Was fijn gesprek en werkgever steunt me ook met wat ik nu doe.
Ze weten nu erg kort hoe en wat, ook van therapie. Was bang om dit te zeggen maar ze was totaal niet negatief.
Sprak over vast contract, dat ik altijd met haar mag praten etc.
Heel fijn gevoel aan over gehouden!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:45

Ik zit er even een beetje doorheen... maar dan veel op het werkgebied...

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:25

Hoe komt dat dan ??

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:36

Er word dus achter mijn rug om naar mijn werkbegeleider gestapt omdat ik geen goede werkhouding heb. En het erge vind ik dat er dus niet eerst naar mij toe gegaan word om het mij te vertellen zodat ik er zelf aan kan werken. Ik vind het een achterbakse actie en heb gewoon het idee dat ik niet bij het team hoor... Heb sinds vrijdag echt geen zin meer om daar te gaan werken, maar ik moet wel...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:57

Dat is niet netjes nee Purny, kan me voorstellen dat je nu met tegenzin naar je werk gaat.. :(

Hier gaat het ook niet zo lekker, ik lig het liefst de hele dag in mijn bed, alles kost me moeite..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:59

Idd Jorine, het liefst vertrek ik ook per direct of kom ik niet meer, maar aan de andere kant wil ik de bewoners en mijn collega's niet in de steek laten. Wil ook het liefst niet meer mijn bed uit....

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:36

Stilletjes hier.

Maandag ging een van mijn therapieën niet door omdat mijn therapeut ziek was, dus had ik alleen een kort gesprekje met mijn spv'er. Vanochtend zou ik creatieve therapie hebben maar mijn trein reed niet -O- Baal ik wel van want het zou mijn afscheid zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:46

Dat is wel erg balen zeg. Heb je nu nog wel een andere keer afscheid of helemaal niet meer?

Ik heb zo mijn adviesgesprek, heb der geen zin in eerlijk gezegd.. ben benieuwd wat hun ideeën zijn.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:10

Nee, therapeute zou vragen of ze allemaal wat voor mij willen schrijven en dat krijg ik dan dinsdag, als ik individueel begin.

Ben benieuwd hoe je adviesgesprek is!

@ Miranda: Hoe ging jouw gesprek gister?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:56

Jorine wat balen zeg :(:)
*naam* hoe is je gesprek gegaan?

Het gesprek heeft een uur geduurd. Zat echt met knikkende knietjes in de wachtkamer. Mijn psychologe kwam me halen en zijn toen naar mijn psychiater gelopen. Was ontzettend verdrietig en boos. Het enige wat ik zei was: ik ben weer aan het overleven. Het accepteren dat dit mijn leven is kan ik gewoon niet. De leegte die ik heb als ik thuis kom. Hoe ik overdag mijn dag vul: slapen, slapen en nog eens slapen. Geen energie meer hebben om dingen te doen, angstmomenten, bang dat ik weer afglij en weer opgenomen ga worden. De psychiater gaf aan dat ik best wel zo'n dag mag hebben, desnoods twee. Ik werd zo boos: maar dat wil ik niet. En by the way het is al weer weken aan de gang. Zij vindt dat ik dus eerst zal moeten accepteren dat dit ons gezin is (ons 2e kindje die zo welkom was is in 2010 overleden), voordat ik weer vooruit kan gaan kijken. En dat is dus het probleem; dat lukt mij gewoonweg niet. Toen ik in april 12 weken opgenomen ben ging ik opgeruimd met ontslag; ik had geaccepteerd dat thuis thuis is en dat Casper* ligt begraven en dat dat een plek is waar ik zo nu en dan eens heen ga (ging daar dus bijna elke dag heen en wilde niet meer thuis zijn). Was wel heel blij dat mijn psychologe bij me was; die steunde mij enorm, vulde het zo nu en dan ook aan als ik er echt niet meer uitkwam. Ze willen nu naar mijn gedrag gaan kijken, hoe ben ik thuis, hoe doe ik de dingen (als ik ze doe), hoe kan ik dingen aanpassen als is het maar een paar momenten op een dag. Mijn psychologe gaf ook aan dat ik bang voor het suicidale; reed maandagavond laat terug uit Tilburg met heel veel sneeuw op de weg en dacht: als ik ga dan is het een ongeluk (als jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel). Alleen maar gedachtes dat ik niet naar huis hoef te gaan waar ik weer in de leegte val. En verder heb ik div. medicatie nog liggen..........Afijn ik heb oxazepam voorgeschreven gekregen om overdag, indien nodig, in te nemen zodat ik waar meer rust krijg.
Ik nam met heel veel verdriet afscheid en ben nog even meegegaan met mijn psychologe. Gelukkig spreek ik haar volgende week al weer en begin ik maandag met lichttherapie. Hoop dat dat gaat helpen, al is het maar iets.
Gister eenmaal thuis heb ik gelijk oxazepam ingenomen en ik moet zeggen dat ik aan het eind van de avond me behoorlijk rustig voelde. Voor het slapen gaan ook wat extra ingenomen en heb aan een stuk doorgeslapen.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:30

Ik hoop dat de lichttherapie je inderdaad gaat helpen, zo 'overleven' is 3x niks. Heb je wel een fijn gevoel aan het gesprek over gehouden? Het gevoel dat je duidelijk hebt kunnen maken wat je wilde?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:45

Als je vertrouwen hebt in de omgeving dan is dat wel heel fijn *Naam*. En verder alles op je af laten komen in het begin hoe moeilijk dat misschien ook zal zijn.

@Jorine: ik heb er een fijn gevoel aan overgehouden. Ik heb verteld hoe ik me voelde, dat ik het met sommige dingen die mijn psychiater zei wel eens was maar het jammer genoeg zo niet zag. Natuurlijk werd ik geconfronteerd met het gegeven dat ik toch echt moet gaan leren accepteren dat dit ons gezin is en dat kwam zo hard aan; en dat gaf ze ook wel toe dat dat hard was. Moet zeggen dat ik het heel fijn vond dat mijn psychologe erbij zat (was ook mijn verzoek) want daardoor wat ik toch wat meer opender naar de psychiater toe.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:55

Verder heb ik oxazepam voorgeschreven gekregen om overdag de druk van de angst er een beetje van af te halen. Kan gelukkig woensdag mijn psychologe weer spreken en maandag gaan we beginnen met lichttherapie.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:23

Oh. Ik geloof dat ik mijn topic heb gevonden. -O-

Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar ik voel me door mijn omgeving en mijn ouders heel erg onbegrepen en nogal 'alleen op de wereld'. Misschien dat een leeg vakje waarin ik kan typen me wel 'begrijpt'.

Morgen moet ik voor het eerst met een vertrouwenspersoon gaan praten van school, maar waarschijnlijk gaat hij mij doorsturen naar een psycholoog of wat dan ook. Ik ben 17 en mijn leventje was altijd veilig, tot ong. 6 maanden geleden, door die ene kl*te ervaring die mijn hele wereld op zn kop heeft gezet.
Ik voel me depressief, wil mn bed 's morgens niet uit, ik voel alsof ik niet meer in mijn eigen lijf, mijn eigen huid zit. Alles wat ik wel doe of moet doen (school bijv.) voelt onwerkelijk, alsof ik het niet echt lééf. Ik wil niks meer en ik kan niks meer en ik voel me een incompleet mens.

Beschouw dit bericht eventueel maar als onzichtbaar, maar ik moest gewoon even schrijven ofzo.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:26

Je bent helemaal niet onzichtbaar Liesje! Gewoon lekker hier praten als je daar zin in hebt!
Slim dat je met de vertrouwenspersoon gaat praten, hopelijk voel je je er prettig bij!
Doorverwijzen naar de psycholoog kan alleen via de huisarts, maar misschien dat ie je dat dan zal adviseren :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:49

Goed dat je met je vertrouwenspersoon gaat praten Liesje, erg rot dat je je zo voelt :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:34

Gister weer naar de therapie geweest en we hebben het over het werk gehad. Ik heb een G schema gekregen van mijn psych en ik denk dat ik er wel wat aan heb. Dus even geen EMDR want het gevoel op het werk zat me op dat moment tot mijn hoofd. Ook heb ik voor de tweede keer weer op een paard gezeten en ik vond het heerlijk. Nu ben ik dus weer het rijden op gaan pakken(zit in een beginnersles maar dat is echt heerlijk) en ik heb zo'n rustig gevoel nu dat ik morgen weer op mijn werk ervoor ga. Ik denk dat acceptatie van mijn stoornis al een hele hoop druk wegneemt, maar ik heb het maar aan 1 persoon buiten mijn werkbegeleider verteld. Denk dat ik het ook maar bij die persoon laat aangezien ik bang ben dat ik misschien heel raar aangekeken ga worden en dat er weer verhaaltjes over mij in de ronde gaan.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:12

Ik ben net naar de IKEA geweest met mijn moeder, ben meteen helemaal uitgeteld, kapot. Een uurtje in een winkel rondlopen, het was helemaal niet druk, maar toch veel prikkels die ik blijkbaar nog slecht aan kan. Ik heb er een hard hoofd ik als ik weer naar school ga of rijlessen ga nemen, hoe ik dat ga doen.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:21

sorry ik kom hier ook zo maar even binnenvallen, ik ben bekend met depressieve klachten, en heb drie jaar geleden een flinke postnatale depressie gekregen, waardoor ik een opname van 6 weken heb gehad, daar zijn ze erachter gekomen dat ik ook last van ADHD ( wat een verassing) heb. Gelukkig gaathet nu super goed, dankzij de antidepressiva en de melatomine... maar toch als het december is.... ben ik altijd weer onrustig dat ik weer een ernstige depressie krijg. volgens mij is dit voor veel mensen wel heel herkenbaar.... als je dit hebt meegemaakt ook met de angsten etc.. wil je dit nooit meemaken, en je kan het ook niet uitleggen aan de buitenwereld..... voor iedereen die nu in een depressie zit..... wens ik je heeel veel sterkte en weet wel dat het overgaat. Dit werd mij ook verteld en hier heb ik mij aan vastgehouden...........

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:20

mensen weten niet dat je van een depressie verschrikkelijk moe wordt, dat je je niet kunt concentreren en dat al snel alles teveel is, omdat je in je hoofd constant aan het malen en denken bent.... voor iedereen en ieder ding wat je doet geldt inderdaad doe het stap voor stap en maak de stappen die je zet niet te groot... elke stap die je zet in de juiste richting is goed, hoe groot die ook is....

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:39

voor je omgeving is het ook heel moeilijk te snappen, zij weten vaak niet wat er in je om gaat. Na de bevalling vond mijn vriend dat ik toch echt eens moest gaan eten, maar ik kreeg geen hap naar binnen, en volgens hem sliep ik ook wel genoeg, ja ha haha, alsof 's nachts het malen en piekeren ineens overgaat... :( :( :( :(

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:31

ik ben niet meer in therapie, maar heb dit dus wel gevolgd, met mijn arts ook afgesproken dat ik gewoon aan de antidepressiva blijf, ik zou ook niet meer zonder willen....
het heeft denk ik wel een jaar of anderhalf geduurd, voordat ik weer een klein beetje mezelf was...