bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:14

"vanuit de koelkast" :D

Goedemorgen
Jammer Pipo dat je zus zo dwars blijft liggen en jullie het niet uitgepraat krijgen.

Ook al 'slecht' bloed , ik ben enorm opgeknapt met die 2 pilletjes erbij en ik slik ze graag.
maar het kan beter vanzelf goed zijn natuurlijk

Zwem ze.

MISTRAL94

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 15:13

Hallo dames!

Nou Calice sterkte zeg, goed naar je lichaam luisteren hoor. Een burn out ben je niet zomaar uit neem je tijd en vooral rust ervoor anders blijft het je achtervolgen.

Kaatje sterkte het is vandaag wel heel warmpjes.

Pipo wat balen van je bloed, wat super dat je vanmorgen vroeg al zo actief was.

Ik denk dat wij zo nog even naar de recreatieplas gaan met de hondjes. Even beetje afkoelen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:18

haha ik heb vast weinig gezwommen.. heb nog pens besteld vanmorgen en dat mag je pas na 16 uur ophalen.. dus het was snijden,wegen en verpakken , ben net klaar pffff Maar t ligt weer in de vriezer!
Lekker doen de honden genieten vollop van de frisse duik hier, behalve 1 die heeft waterangst :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 21:59

Oh bah dat zal wel enorm stinken denk ik dat pens? Ik haal van die kant en klare pakketjes bij de supermarkt dat meng ik doir de brokjes heen.

Hondjes hebben lekker gezwommen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 07:44

Hee het is gaan regenen hier... lekker hoor nu is het buiten lekkerder dan binnen! Ga zo even alles openzetten ! De kids zijn gister uitgenodigd om vandaag mee te rijden met een truckrun *\%/* Supergaaf!!
Enne mistral niet doen hoor mengen.. wil je wel uitleggen maar dan via pb ;) is nl beetje off topic haha ik ben een versvlees voerder ;)

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:38

olaaa
hier ook nog leven. helaas nog steeds warm hier.
en 4 druppels vanmorgen gevallen.
paardjes willen weer naar binnen ,staan te drammen bij het hek.

ik heb ook een poos vers gevoerd. vond het zo'n gedoe op een gegeven moment, dat we weer op brok zijn overgegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:43

Hai allemaal, mijn oog valt ineens op dit topic en ik vroeg mij af of ik me ook melden mag? Ivm hartproblemen. Helaas moet ik nu echt opschieten naar de paarden, maar uiteraard wil ik (met toestemming uiteraard) later meer uitleggen...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:47

tuurlijk Ohjajoh6 tot strakjes dan.
Nou echt geen brok meer hier hoor.. ja als er iets fout gaat zoals de bestelling niet te leveren is of vergeten uit de vriezer te leggen, maar dat is zoo zelden.
Hier ook maar 3 druppels en t zonnetje komt weer.. pfff :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 09:48

Goedemorgen

regen? Hier volgens mij niets gevallen. Zo even kijken hoe het met parkietje is. Die was gister echt bevangen door de warmte. Was helemaal gedesoriënteerd viel om zo zielig zelfs de dieren weten geen raad met dit weer.

pipo ik wil wel pb ontvangen

welkom ohjajoh6

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:00

aggos, arm vogeltje. mijn kipjes hebben het ook overleeft gelukkig

hier werd het nogal eens vergeten uit de vriezer te halen.

tuurlijk ohjajoh

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:08

Og jee arm kietje! Hopelijk doet ie het nog.
Het vergeten is hier zelden hoor, maar als je bv visite heb gebeurd t wel s.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 10:13

Hij doet het nog maar is nog niet in orde. Dus hij blijft vandaag ook nog maar even binnen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:22

Ik heb nog niet zozeer hartproblemen, gelukkig niet. Maar ik heb wel hoge bloeddruk en ik slik hier medicijnen tegen.
In mijn familie (vaders kant) komen veel hartfalen voor. Zo heeft mijn vader 19 jaar met een donorhart geleefd. Wij hebben laten uitzoeken of zijn Cardiomyopathie erfelijk zou kunnen zijn. Volgens het Erasmus is het niet een erfelijke variant. Maar toch ben ik er niet gerust op. Ik sta wel onder regelmatige controle bij de ha vanwege mijn bloeddruk.

Zou ik om een hartfilmpje kunnen vragen, gewoon preventief eens in de twee jaar bijvoorbeeld ?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:26

hmm Mistral misschien een hersenbloedinkje gehad? Wat doet ie wel en wat niet? Gaat ie wel drinken?

Morris, waar komt de hoge bloeddruk vandaan? Weet je dat? heb je je leefstijl een beetje aangepast? minder zout ed?
Ik denk wel dat je voor je eigen gemoedsrust heus wel een hartfilmpje zou kunnen laten maken. Kan vaak bij de huisarts hoor.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:29

Pipo, ik ben destijds in het ziekenhuis doorgelicht. Ik ben niet te zwaar, eet geen drop/snoep of teveel zout, ik beweeg genoeg, drink niet overmatig.
Gevalletje, erfelijk (mijn vader had op jonge leeftijd ook al hoge bloeddruk, zijn zus en broers ook) of domme pech. Mijn drie broers en zus hebben geen langdurige hoge bloeddruk.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:36

Heb je vast meer "slechte " eigenschappen geërfd haha (grapje hoor en zeker niet je hart bedoelt)
Maar goed, je wil dus meer zekerheid, dan moet je gewoon op je strepen staan bij je huisarts.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 11:07

Een hartfilmpje zegt niets is een momentopname al zou het voor je gevoel misschien geruststellend kunnen zijn. Je zou om een verwijzing naar de cardioloog kunnen gaan. Zag in het hardlooptopic dat je bent begonnen met hardlopen zou wel heel rustig aan daarmee beginnen.

Pipo vogeltje blijft wat gedesoriënteerd maar hij ziet er wel beter uit dan gister. Slaapt veel maar dat is ook niet zo verwonderlijk natuurlijk.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:12

Geef m druivesuiker, bv door zijn water. of opgelost met een pipetje rechtstreeks in zijn snaveltje, doet meestal wonderen en zet m onder de lamp desnoods gewoon een bureulamp. Zodat hij geen energie verspilt aan het zichzelf warm houden. alle energie die hij gebruikt om aan te steken is nodig. Zorg er wel voor dat hij ook bij de warmte vandaan kan, mocht het dus absoluut niet nodig zijn. Sterkte met piet!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 11:25

Dat is een idee zal even wat druivensuiker geven

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:33

Klopt Mistral. Als ik vage klachten krijg, stop ik eerst met hardlopen, en ga eerst langs de ha. Tot nu toe gaat het heel goed, rustig aan beginnen inderdaad.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:35

Het is me wat met die beestjes.
Mijn zoon en schoondochter voeren ook vers, allerlei soorten vlees , heet dat niet Barf of zo?
Ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar ik moet dan een extra vriezer aanschaffen ,
en buiten dat is het volgens mij veel duurder voeren en veel werk.
Pens is niet zo duur maar mijn hond stinkt dan als een bunzing dus dat krijgt ze niet.

sssttt , ik eet regelmatig dropjes ,voel me na een dropje beter. bloeddruk perfect.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:58

Kaatje, versvlees is duurder als je kant en klaar koopt. Dus versnipperd, verpakt en ingevroren. Ik haal het bij de slachterij hier. Ik ben uiteraard afhankelijk van wat ze slachten. Betaal voor 2 pensen (grote) en 10 kilo lever en nier 14 euro. verder haal ik dinsdag as spiervlees op 15 kg a 1 euro de kilo. dus voor een maand 4 honden aan het vlees en bot ojaa bot.. kippeboer op de markt, karkasjes 75 ct de kilo.. affin 4 honden nog geen 35 euro de maand. Uiteraard als je het kant en klaar koopt ben je meer kwijt. Maar als je gaat snuffelen kom je een eind. Maar als je pens al niet wil dan zal ik er niet aan beginnen.. alleen de pens stinkt, de hond niet hoor. hier krijgen ze ook wel vissenkoppen enzo.. ook niet heel super.. maar wel lekker enne ook goedkoop of zelfs gratis. en veel beter dan die brokken. Wist je dat een hond met brok 2 a 3 keer per dag poept? een hond op versvlees doet t maar 1 keer of zelfs 2 dagen niet. omdat t goed verteerd wordt. ohh sorry... ik draaf door.. :o Maar ik zweer erbij echt! geen kriebbels meer bij mijn honden, geen tandsteen verwijderen of uit hun bek stinken.. 1 X per dag voeren en heerlijk kauwen zoals moeder natuur hun gebitjes heeft gemaakt. Zelfs mn nieuwe ciwafwaf <3 al moet zij nog wel eerst haar extra tandjes kwijt voor ze niet meer uit dr bek stinkt, maar dat is een ander kwaaltje

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 19:35

Kaatje als jij je daar goed bij voelt moet je dat zeker doen. Om nu alles te laten staan omdat het niet goed voor je is is ook geen leven toch? Zeg altijd maar zo liever een paar jaar eerder dood gaan en alles eruit gehaald hebben wat erin zat dan braaf volgens de regeltjes leven en een paar jaar langer leven.

Pipo is dat niet ontzettend ranzig? Ik krijg er al de kriebels van het idee haha

morris hardlopen is zeker goed en kan wel degelijk bloeddrukverlagend werken. Met een goede conditie schijn je met een hartkwaal ook betere overlevingskansen te hebben.

nancy hoe is het met jou?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:59

wat is ranzig.. ik maak ook voor ons ook lever met spekjes op toast. is ook goor om te snijden maar smaakt prima. In frankrijk eten ze ook pens en in schotland ook.. Toen ik jong was moest ik s niertjes koken.. brr was ze vergeten te spoelen .. :r wij eten niet wat honden eten en andersom. Kan je er niet tegen niet doen en gewoon brok voeren. Maar zorg dan wel voor vlees brok en geen rommel. orijen of cavom of weet ik veel maar granen enzo horen niet/nauwelijks in een honden dieet te zitten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 22:25

Oh jak nou ik ben daar geloof ik niet voor weg gelegd haha. Hoe krijg je dat eigenlijk mee vanuit het slachthuis in emmers oid? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

hmm raar ik had een reactie geschreven dat ik je pb later zou beantwoorden als ik achter de laptop zat maar die reactie is helemaal niet geplaatst.