Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 06:42

@anoli, ik eet het al dagelijks ipv boterhammen. Klopt wel wat je zegt, maar krijg al wel weer snel trek :=

RubyRed

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:59

Goed bezig Norton!!

Ik heb net les 7 van Evy gelopen, ging prima :).

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:17

Ik ga vandaag ook les 7 lopen! Ik ben benieuwd.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:24

Ik ga vandaag voor les 10. Is er gister door omstandigheden niet meer van gekomen, maar vandaag moet ik toch wat gaan ophalen dus dan loop ik er meteen langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:30

Norton, super gedaan! *\o/*

Drinken doe ik altijd minstens een half uur voor ik ga lopen, anders krijg ik volgens mij sneller last van een steek in m'n zij. Oh het is heeeerlijk weer, als m'n ontbijtje gezakt is ga ik ook maar weer even!

Irene18 schreef:
geen idee hoe het zit met de dextro´s. eet ze eigenlijk nooit. Het enige wat ik weet is dat die dingen heel lekker zijn. (behalve de sinaasappelsmaak. bahh) :=
JA die sinaasappel is helemaal niet lekker! -O- Die had ik drie weken geleden gekocht en ze zijn nog steeds niet op, hihi. Zitten wel vitamientjes in :+ Dextro's zijn volgens mij snelle suikers en geven dus een korte energyboost, dus dat is wel lekker bij het sporten. :)

Hebben jullie ook tijdens het lopen dat je steeds minder goed gaat zien? Ik heb dat vooral verderop in de training, dan zie ik allemaal gewriemel en geflikker in m'n ooghoeken en lijkt het net alsof ik door een bril met een luipaardpatroontje kijk }:0 Ik eet gezond, drink voldoende, krijg geen hoofdpijn.. Ik voel me verder dus eigenlijk wel prima, hihi.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:31

Hmm nee daar heb ik geen last van :=

Ik heb nu al een week niet gelopen... grr, ik wil weer...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:34

Ook geen last van. :=
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 20-06-12 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:34

loveshadow schreef:
Hebben jullie ook tijdens het lopen dat je steeds minder goed gaat zien? Ik heb dat vooral verderop in de training, dan zie ik allemaal gewriemel en geflikker in m'n ooghoeken en lijkt het net alsof ik door een bril met een luipaardpatroontje kijk }:0 Ik eet gezond, drink voldoende, krijg geen hoofdpijn.. Ik voel me verder dus eigenlijk wel prima, hihi.

Dat lijkt me niet erg gezond... Ik heb er ok geen last van ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:09

loveshadow schreef:

Dat zijn typische dingen die ik zie en een uur daarna heb ik migraine voor de rest van de dag.
Maar dit heb ik nog nooit meegamaakt tijdens hardlopen :n

Klinkt eerlijk gezegd niet echt goed, misschien vraag je op zo'n moment teveel van je lichaam?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:01

Zal ik me hier dan ook maar melden :) Lees al een tijdje af en toe mee.

Loop al een tijdje hard en heb zelf gister voor het eerst de 7,5 km gelopen, ging nog niet erg snel, maar het begin is er :)

Lopen jullie met een programma of schema of gewoon als je er zin in hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:10

O jee, gelukkig geen last van migraine, dat lijkt me echt zo naar :/ Ik heb het idee dat m'n conditie goed past bij het schema dat ik loop, maar wie weet is het toch wat teveel gevraagd. Op zulke momenten is het wel jammer dat Evy niet echt naast je rent om te zeggen wat je moet doen :P Had het net weer, terwijl ik maar hooguit 2 minuten achter elkaar hoefde te lopen. Maar vandaag is het ook wel drukkend warm, pfoeh!

Elise, netjes, 7,5 km! Ik loop met een schema'tje, een oude versie van de podcast Start to Run. Jij?

Naomi, vandaag moet je die 3,4 km in 15 minuten als je een 10 wilt halen, toch? Succes! Hoe ging het? :D

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:16

Ik loop helemaal niet met een schema eigenlijk, alleen als ik zin heb. Het lastige bij Evy lijkt me dat je niet weet hoever je loopt en wanneer je moet omkeren etc.

Ik ben nu wel opzoek naar een hardloopevenement het liefst voor een goed doel, zodat ik zelf ook een doel heb om te trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:27

Loveshadow... oei dat klinkt niet goed! Vriendin van mij zag ook vlekken en die is zelfs een keer tegen de vlakte gegaan. Had verder nergens last van. Volgens mij had het bij haar deels te maken met ademhalen. Misschien eens opletten of je niet af en toe perongeluk je adem in houdt? Of juist te snel ademt?

Edit: uitslagen.nl staat ook bijna alles op geloof ik qua wedstrijden

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:45

Na een stop van 4 maanden ben ik gisteren ook weer gaan lopen. Ik had de laatste twee lessen van STR nog op m'n telefoon gaan en ik heb de een na laatste opgezet en ben gaan lopen met het idee van, ik zie wel hoelang ik het kan volhouden en was van plan een kleiner rondje van 3km te lopen. Maar het ging eigenlijk gewoon lekker en ik heb de les eigenlijk zonder moeite uitgelopen. Iets wat ik absoluut niet verwacht had want voor mijn gevoel was mijn conditie behoorlijk achteruit gegaan.
Ik heb nu wel behoorlijk spiepijn. :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:49

ik eet zo min mogelijk glutten, dus geen pasta, rijst of brood. Als ik iets eet, is het havermout maar dat is zo smerig dat je snel afkickt. Voor afstanden tot een uur gaat het prima, daarna merk je dat het zwaarder wordt. Dus als je langer wilt lopen heb je het nodig maar anders niet.. Drinken is wel heel belangrijk!

zo, ongeveer 1,5 dag gedaan over deze reactie posten :s ik ga even de rest bij lezen :D

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:54

Ik meld me bij deze ook..
ben nu 8 weken bezig met hardlopen en met zo'n interval training van music2sport (mp3 cursus)..
opzich gaat alles wel lekker, ben nu bij het blokje van 2x 12 min hardlopen en 1x 1.5min wandelen.. Alleen krijg ik elke keer als ik aan het hardlopen ben, onwijs pijnlijke steken rechts boven in m'n zij.. Heb hier tot voorheen eigenlijk geen last van gehad. Ik loop eigenlijk altijd na het ontbijt ( special K met magere melk), dus totaal geen zware last op mijn maag lijkt me.
Weten jullie hoe ik hiervan af kom?
Overigens ben ik nu al 2 weken dat blokje van 12 aan het doen, aangezien ik het toch lastig vind om die laatste 12 min helemaal uit te lopen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:55

3.4 km in 16.30 minuten :D
Mijn record verbroken!!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:07

idinn schreef:
Loveshadow... oei dat klinkt niet goed! Vriendin van mij zag ook vlekken en die is zelfs een keer tegen de vlakte gegaan. Had verder nergens last van. Volgens mij had het bij haar deels te maken met ademhalen. Misschien eens opletten of je niet af en toe perongeluk je adem in houdt? Of juist te snel ademt?

Ademhaling zou heel goed kunnen. Ik moet zelf ook altijd opletten dat ik door mijn neus naar m'n buik adem en dan met m'n mond weer uitademen. Vooral naar je buikademen is heel belangrijk, gaan ook je steken weer weg :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:29

myrt3 schreef:
Ik meld me bij deze ook..
ben nu 8 weken bezig met hardlopen en met zo'n interval training van music2sport (mp3 cursus)..
opzich gaat alles wel lekker, ben nu bij het blokje van 2x 12 min hardlopen en 1x 1.5min wandelen.. Alleen krijg ik elke keer als ik aan het hardlopen ben, onwijs pijnlijke steken rechts boven in m'n zij.. Heb hier tot voorheen eigenlijk geen last van gehad. Ik loop eigenlijk altijd na het ontbijt ( special K met magere melk), dus totaal geen zware last op mijn maag lijkt me.
Weten jullie hoe ik hiervan af kom?
Overigens ben ik nu al 2 weken dat blokje van 12 aan het doen, aangezien ik het toch lastig vind om die laatste 12 min helemaal uit te lopen!

welkom!

Heb ik ook heel erg last van en heeft bij mij de volgende oorzaken:

1. te hard van start gaan. Als ik begin met een tempo iets onder de 10 kan ik hem na een kwartiertje rustig opvoeren en gaat het prima
2. te snel naar een hoge hartslag en ademhaling niet in ritme van je loop
3. te snel na het eten
4. te weinig rood vlees - ijzer te kort in je bloed

Misschien kan je hier wat mee?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:17

Gister mijn portfoliopresentatie afgerond met een 8! :) alle studiepunten zijn inmiddels binnen!
Dusss....IK BEN GESLAAAAGD!! :D de vlag hangt uit!! *\o/*

Vandaag om 11uur les 19 van Evy gelopen! :) 8-10-8 ...eerste twee loopsessies vielen mee..maar wat waren m'n benen zwaar tijdens de laatste 8 minuten!!! := Maar heb em toch uitgelopen en zal vast de volgende keer weer makkelijker zijn!
Heb vrijdag les 20 op de planning! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:28

Elise95 schreef:
idinn schreef:

Ademhaling zou heel goed kunnen. Ik moet zelf ook altijd opletten dat ik door mijn neus naar m'n buik adem en dan met m'n mond weer uitademen. Vooral naar je buikademen is heel belangrijk, gaan ook je steken weer weg :j

Oh dat zou het inderdaad wel eens kunnen verklaren, ik adem volgens mij veel te oppervlakkig. Misschien krijgen mijn hersenen dan niet genoeg zuurstof en besluiten ze daarom om mijn zicht maar eens te verminderen, hihi. Ik ga er eens wat beter op letten; de tip over ademhalen door de neus naar je buik is ook een goede, thanks!

KarinvdM, lekker dat je na 4 maanden het zo goed vol kan houden! Spierpijn kan ik me voorstellen, hihi :D

Romyv, eet je weinig gluten ivm glutenallergie of is dat een soort van dieet? :)

Naomi, goed gedaan! :D

Fantafabulouss, suuuper! Gefeliciteeeerd *\o/* Je bent al lekker ver met Evy, leuk :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:32

Zoo netjes zeg!!!! Gefeliciteerd!
Morgen heb ik arbeidsrecht mijn laatste tentamen, dan kan ik eindelijk ook weer normaal leven :')

3,4 km in 16 min. Top man! :j

Vanavond les 3 van Evy lopen met mijn zusje. Ben benieuwd hoe ze het vind. :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:12

fanta.... lastige nick voor een dyslext ;)... GEFELICITEERD!!!

nee geen allergie, veel glutten is gewoon niet gezond. Zijn veel producten die hetzelfde doen met je lichaam en gezonder zijn zoals groente, noten, soja enz. :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:28

Wow gefeliciteerd!

Wat is iedereen weer lekker bezig. En een aantal nieuwe zag ik. Mijn tentamens zitten er weer op voor dit jaar. Zit nu in de trein naar thuisthuis en gezien het mooie weer ga ik straks voor het eten nog een rondje lopen ongeveer 5 km. Morgen maar iets verder. Door de tentamens is het alweer een week geleden. Na het eten nog lekker even paardrijden. Paardlief verdient ook wel wat extra aandacht