knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:27

Ja inderdaad.. Skiën heb ik 2 dagen gedaan, maar daarna maar gestopt want het ging steeds slechter helaas..
Nu eerst dinsdag maar even afwachten! :j

Wat balen Iejoorr.. :( Wat heb je allemaal bij de fysio gedaan voor oefeningen? En welke pijnstillers gebruik je?

hagelslag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:59

Iejoorr dat is vervelend zo lang pijn houden.
Xxisaa, nou dan is het ook maar goed dat je gestopt bent ;-) hopelijk was de apreski wel leuk?

Ik moet zeggen nu de drainage eruut is voelt het al zo veel fijner. Alsof ze die er met zin in hebben gedaan zodat ik niet direct zou weglopen... Hahaha in huis zet ik nu voorzichtig stapjes. Niet met gewicht maar wel mijn voet op de grond. En morgen moet ik bij mijn huisarts langs waarom geen idee eigenlijk...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:47

Bij de fysio ben ik flink mijn bovenbeenspieren trainen. Dat verschilt van sprongetjes maken op de trampoline tot legpress. Ik slik nu 2-3x per dag 250mg naproxen.

Succes dan maar bij de HA morgen, ben benieuwd wat hij/zij gaat doen :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:10

Nouja dan heb je dus duidelijk een grens (tijdelijk) berreikt of niet?

Ik weet niet of ik morgen m vrouwlijke of mannelijke arts heb. Maar dat maakt ook niet zo veel uit. Opzich zijn ze beide goed alleen nouja hun assistente moet nog even flink doorleren ;-)
Net weer een trombose spuit gehad. Heel fijn... Zo nog een pijnstilling voor de nacht dan heb ik vandaag 4 x 400 mg ibbo genomen. Valt wel aardig mee dus vind ik zelf...

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:20

Dan ben je inderdaad aardig bezig geweest Iejoorr! :j Merk je al verbetering of juist meer pijn? Hoe lang slik je al naproxen? :)

Hoe wat het bij de huisarts vandaag hagelslag? En hoe gaat het nu met je knie?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:49

Nou, het was appart. Ze hadden het druk en dachten dat ik wel even 2-3 uur kon wachten. Ehh mensen ik ben met moeite hierheen gekomen en ik weet niet eens waarom.
Dus toen hebben ze mij dus voorgetroken(anders was ik morgen ofzo pas weer heen gegaan want zolang wachten eh nee).
En nouja mn huisarts wist ook niet wat ik bij hun deed. Ja even de wond controleren nouja 2 prima sneetjes. En of het niet te dik was....
Oftewel ben voor jan .... Heen geweest. Of ook niet helemaal heb me wat voor mijn maag laten geven.
En ze hebben weer mijn bloeddruk opgemeten omdat ik duizelig en bleek was, 100-70 laag zoals altijd dus.
Opzich gaat het met de pijn en opzich niet. Ik kan wel op mijn voet "staan" maar zonder gewicht. Ik kan de beweging opzich ook doen tijdens het lopen. Maar het steekt soms toch best erg hard...
Nouja ik moet volgende week de hechtingen laten trekken en tot volgende week vrijdag moest ik met 2 krukken blijven lopen.
Afwachten dus

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:54

Pff lekkerdan. Ben je daar helemaal naartoe gegaan (kan me voorstellen dat dat best een gedoe is met zo'n vervelende knie) terwijl zij ook niet wisten waarom? Lekkere communicatie :p

Ik slik nu sinds 4/5 weken naproxen. Ik merk nog niet veel verbetering, maar heb pas 3 fysio behandelingen gehad :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:16

En ik heb vanmorgen braaf gebeld zodat ik een afspraak zou krijgen en dan niet lang zou moeten wachten. En toen werd gezegd kom maar om 10 en zeg dan dat je niet lamg kunt wachten. Maar alsnog proberen of ik t wel ga vol houden...
En opzich stukje in de auto en een stukje lopen want de parkeerplaats dichtbij was vol, t was wel zwaar maar nouja ook wel ff gezond een beetje beweging hea ;-)

Wat voor werking heeft naproxen eigenlijk?
Ik neem nu af en toe ibbo 400. De laatste heb ik om 2 uur genomen. Wil straks voor de nacht ook nog 1 nemen. Ivm mijn maag heb ik liever iets meer pijn dan maagpijn

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:03

Wat ik heb begrepen is dat Naproxen ontstekingsremmend en pijnstillend werkt.

Gaat autorijden wel goed? Lijkt mij toch ook vrij lastig met een pijnlijke knie! (tenzij het je linkerknie is en je een automaat hebt natuurlijk :)) )

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:20

Oh het staat er een beethe raar, ik heb zelf niet auto gereden. Mijn tante heeft me gebracht maar alleen al mijn been naar beneden houden deed gister al flink pijn.
Moet zeggen dat het vandaag nog mee valt. Heb nog geen pijnstilling gehad.

Vermoeden ze dan een ontsteking bij je?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:51

Hoe is het vandaag Hagelslag?

pff
is het in NL ook zo lang wachten tegen dat je een MR kunt laten doen?
Ik moet nu een nieuwe MR laten maken en moet langer dan een maand wachten om eindelijk onder de MR te gaan. Mijn afspraak staat nu op 12 april.
Heb vorige week 6 dagen een late shift gehad en dit was mijn laatste van 3 dagen recup hiervoor. Morgen weer op voor 2 dagen.
Hoop dat ze in april eindelijk iets vinden waardoor ik zoveel last heb.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:32

Ik ben ehh gister dom geweest. Geprobeerd de marathon te lopen. Bij wijze van....

Oftewel met mijn zusje de hondjes uitgelaten en dus echt wat te veel gedaan. Vandaag dus ff wat meer op de bank zitten en minder belasten. Veel pijnstilling neem ik eigenlijk niet. Nu 2 x 400 mg ibbo genomen. En straks voor de nacht nog 1.
Vandaag ook mee geweest met de honden uitlaten maar ik ben achterop een fiets gaan zitten en dan mn voet op de trapper gezet.
En verder verveel ik me ontiegelijk erg....

In dl heb ik 2 weken moeten wachten op mn mrt afspraak. Als ik het buiten werktijd had moeten doen, dan was de wachttijd langer geweest

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:30

In Be maakt het dus niet uit, al ga ke naar een klein of groot ziekenhuis, gemiddeld 5 a 6 weken wachttijd. (Bij mij op mijn werk zijn er vanaf 6u tot 20u afspraken, alsook op zaterdag en dat met 4 MR toestellen, dan nog 6 weken wachten.)

Heb je niets om je handen bezig te houden?
Een boek, naaiwerkje, haakwerkje?
Er zijn nu veel Crochet a longs (CAL) bezig via fb. mss leuk als je al kunt haken of om het te leren.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:47

Oef das flink wachten zeg.

Heb niet echt wat waar ik ook zin in heb. Ben al uitgelezen, nouja geen zin meer in lezen. Borduren kan ik maar ook geen zin in. Haken mwa nee ook niet echt....
Ik ben normaal iemand die heel veel buiten bezig is dus tsja... Dit is een flinke straf dus.
Ben vandaag 2x een stukje wezen lopen met mijn zusje en de hondjes. Heerlijk en qua pijn valt het mee :-)

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:49

Ik heb nu bijna 6 maanden problemen met mijn knie.
Als ik hem te veel bewogen heb, of mijn been op een bepaalde manier buig, dan krijg ik pijn in mijn knieholte (aan de buitenkant van mijn been). Vaak wordt hij dan ook wat dikker.
Heb inmiddels fysio gehad, maar zij wist niet wat er aan de hand was.
Nieuwe steunzolen laten maken, maar dit helpt ook niet.
Naar de orthopeed geweest, en na lichamelijk onderzoek te hebben gedaan wist hij ook niet waar de pijn vandaan komt.
Foto laten maken, maar hier was niks op te zien.
MRI laten maken, en deze was ook helemaal prima. Niks raars op te zien.

Orthopeed heeft dus gezegd dat hij niks voor mij kan betekenen nu. Ik moet het maar gewoon afwachten of het minder wordt.
Ik mag gewoon bewegen, maar moet wel luisteren naar wat mijn knie aangeeft.
Ik ben al zeker 4 maanden mijn knie aan het ontlasten.
Als ik last krijg van mijn knie dan stop ik met datgene waar ik dan mee bezig ben. Maar het helpt dus allemaal niks.
Aan de ene kant ben ik heel blij dat er dus geen erge/grote dingen aan de hand zijn.
Maar aan de andere kant schiet ik hier ook niks mee op, en loop ik al bijna 6 maanden met pijn..
Was dus ook wel een beetje een tegenvaller..

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:46

Oj meid dat is ook niet leuk.
Mij heeft de orthopeed hetzelfde gezegd, na ct scan en MR. Kan niets voor je doen.
2 jaar later telkens kreupel als ik 15 minuten op een paard gereden heb en een week late shift op mijn werk kan ik niet doen zonder brufen.
Dus nu uiteindelijk toch terug naar HA gegaan. Weet na een volgende MR op 12 april meer.

Ik zou even afwachten maar wel in contact blijven met je huisarts.
maak mss een klein dagboek waarin je noteert of je er dagelijks last van gehad hebt en wat de klachten waren.
Ga je dan na een tijd terug naar de HA of een nieuwe orthopeed is dat een nieuw stukje dat je kunt tonen van hoeveelheid last die je gehad hebt.
Soms kunnen ze het niet goed zien met een scan. Als er bvb te veel vocht in je knie zit ...

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:17

Wat vervelend dat jij met hetzelfde zit! Hopelijk komt er nu wel iets uit waar je meer mee kan!!

Dat is wel een goede om bij te houden wanneer ik klachten heb.
Heb nu al een paar dagen meer last. Denk dat ik te veel heb gedaan terwijl ik helemaal niet zo veel heb gedaan.
Gelukkig komende week wat minder werken, dan gaat mijn knie ook weer wat beter hoop ik.

Ik denk dat ik oefeningen ga doen om mijn knieen te versterken. Misschien dat dat helpt.
Al ben ik ook weer'bang' dat die oefeningen nu te veel zijn voor mijn knie waardoor ik meer last krijg..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:02

Ik ben toch best tevreden met mijn knie,
De operatie is vandaag 3 weken terug geweest. Ik kan en mag inmiddels eigenlijk heel veel.
Vorige week woensdag weer bij de orthopeed geweest en hij was al heel verbaasd hoe goed ik mijn knie kon buigen en voorzichtig zonder krukken kon "lopen"
Heb toen groen licht gekregen voor de krukken in de hoek smijten en bewegen. Wel natuurlijk met mate maar ik mocht bewegen.
Vooral fietsen is heel belangrijk dit heb ik nu al 4 keer gedaan.3 keer een klein rondje en 1 keer een half uur stevig doorgefietst.
Opzich heb ik wel pijn maar aan de andere kant ook niet. De pijn is soms tijdens beweging merkbaar maar als ik gewoon even doorga dan word dat snel minder. Hierdoor denk ik dat het eerder eraan ligt dat de knie zolang niks heeft gedaan.

Deze week voor de eerste keer fysio gehad. De therapeut was heel erg verbaasd hoe goed ik al kan lopen. Als ik me concentreer dan kan ik gewoon lopen. Als ik niet erover nadenk dan ga ik licht kreupelen.
Van de fysio oefeningen mee gekregen om mijn kuitspieren wat op te rekken en nog een andere spier.

Maar bij mij gaat het dus eigenlijk heel goed
Pijn ja maar niet zo erg dat ik ibbo ofzo moet nemen.

Ohh en het allermooiste is, ik mag officieel al paardrijden maar eehh mn pony staat al sinds 24 dec stil(wel buiten maar niet gereden) dus eerst ff eerlijk weer opbouwen en dan mag ik dus gewoon echt weer rijden.
Ben tot 1 april "ziek geschreven" en heb op 4 april weer een afspraak bij de orthopeed, dan krijg ik te horen of ik weer aan het werk kan

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:38

Wat fijn dat het merkbaar beter gaat! En top zeg, dat je weer officieel mag paardrijden! Voelt wel als een kleine overwinning zeker?

Ik heb vorige week nog een nieuwe maand naproxen gekregen. Mag nu nog 1 maand fysio, indien het dan niet is verbeterd dan moet ik naar de orthopeed.
Bij de fysio gaat het wel goed, ik mis alleen erg veel spierkracht in mijn bovenbeen, sta elke keer weer te trillen :o
Indien het kan ga ik vanaf volgende week 2x per week naar de fysio.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:54

En iejoor, al iets verbetering?
Ik zit er ff doorheen.
Het ging allemaal zo lekker en niet eens echt gekke veel pijn.
Kan mijn knie goed buigen etc kan hem belasten met gewoon lopen.
Had af en toe wel wat pijn, maar heb geen pijnstilling genomen zodat ik niet door de pijn heen zou lopen.
Vandaag mijn ezel gelongeerd omdat ik toch best graag een rondje wil rijdenAfbeelding
Met ezel op de terugweg van de buitenbak.
Eenmaal thuis toch flink pijn gekregen welke ook totdusver niet weg gaat.
Ben nog wel een rondje wezen wandelen met de hondjes(20 minuten en toen voelde hij deels beter aan naderhand niet meer).
Dus rond 5 uur toch maar ibbo genomen want veel meer als bankhangen ga ik vandaag niet doen.

Ben afgelopen dinsdag wezen zwemmen en dit ging eigenlijk goed, geen dramatische pijn of spierpijn gehad.
Maar tsja nu dus flink veel pijn wat door de ibbo 800 doorheen komt.
Dit word morgen dus niet rijden... Maandagochtend om 8.10 heb ik sowieso een afspraak bij de orthopeed maar ik vind het niet echt fijn zoveel pijn te hebben.
Het lijkt op de pijn die ik had toen ik net was gevallen...
Maar meer als rustig an doen en maandag afwachten kan helaas niet

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:59

Ai, wat vervelend dat de pijn zo heftig is! Hopelijk niks ernstigs, ben benieuwd wat je orthopeed er maandag van zegt.

Hier nog niet veel verbetering, heb de afgelopen week ook geen fysio gehad en geen thuisoefeningen gedaan omdat ik gevloerd was door een fikse keelontsteking.
Merk dat ik de motivatie voor thuisoefeningen doen wat verlies. Heb het idee dat het niks helpt (wat natuurlijk onzin is, maar het gaat zo langzaam :( ). Moet a.s. woensdag weer naar de fysio :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:58

Auw keelonsteking -O- dat is ook flink pijnlijk.

Ik hoop ook dat het niks is, ik wil verdorie gewoon alles weer, voel me zo bleg... Wil weer gewoon alles doen ipv op mn r**t zitten.
Gewoon samen met mn zusje paarden op stal doen, stal uitmesten en weet ik wat meer. Maar t kan gewoon niet.
En ik hoop toch heel erg dat er niks tijdens de op verkeerd is gegaan. De orthopeed die mij opereerde staat wel goed aangeschreven(voor zover ik weet) Maar het ziekenhuis zelf is mwamwa...
Naja maandag ochtend afwachten en proberen niet te veel te doen _-:(

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:08

Hagelslag, hoe is het nu met je?

Ik ga morgen proberen de HA te bellen tijden het telefonisch spreekuur. Moet van de fysio even overleggen wat we verder moeten. Lijkt allemaal niet te helpen. Medicatie ook niet :(

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:25

Mijn been zit er nog aan.
Heb vanaf dinsdag rustig aan moeten doen van de fysio. Mijn knie werd tijdens het masseren heel erg snel flink dik. Vandaag weer fysio gehad maar alleen elektrotherapie gehad.
Opzich wel iets pijn maar valt mee. Maarja mag ook geen ... Doen.

Vanaf morgen mag ik weer langzaam actief worden dus dan maar even kijken wat gebeurd.
En heb het advies gekregen om de trombose sok weer aan te trekken ivn de zwelling(de sok tijdens de operatie gekregen)
En verder tot de 18de ziekgeschreven. Indien ik woensdag nog behoorlijk wat pijn heb moet ik terug naar de orthopeed.
Overigens zei hij maandag dat de pijn normaal was, nee goh... Mafkees.
Maar morgen maar afwachten wat gebeurd.
Wil een rondje fietsen klein rondje met de hondjes doen heb ik de afgelopen 2 dagen nogal gemist

Oh das minder dat het niet helpt. Maar hebben ze uberhaupt een vermoeden waarom?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:48

Ai, balen dat je nog zoveel last hebt! Ik duim voor je dat je niet terug hoeft naar de othopeed.

Nee, er is helaas niet bekend wat ik nou mankeer. Mijn eigen huisarts kon me niet helpen vrijdag, omdat ik destijds bij zijn vervanger op de donderdag ben geweest. Die is er dinsdag pas weer, dus dinsdag weer bellen...