Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Ik heb niet zo zeer last van krampen..maar meer last van verkramping..soort spasmofilie in m'n spieren. :-{ Heel erg naar is dat...gebruik je magnesium Jolandje?
Fijn dat je erachter bent Edelweis!
Vervelend is dat he Cherell...alle dingen die je zo graag wilt in je hoofd...maar dat lijf...
, ik heb ook elke ochtend pijn aan m'n handen en ook dat word steeds erger. Merk met paardrijden dat teveel druk echt funest is, dus ik ben heel bewust bezig met zo weinig mogelijk druk rijden anders ben ik bang dat ik niet lang meer kan rijden (zonder pijnstillers). 
JonneN schreef:Slappe handjes is hier ook een heel bekend fenomeen. Laat daardoor geregeld dingen vallen. Syndroom van Sukkel, noemden we het gekscherend in onze behandelgroep
Ik weet wel dat ik slappe polsen heb, maar heb dat nooit aan de fibro gelinkt. Nu zijn mijn handen wel altijd 'apart'. Inderdaad dat ze vaak zo slap zijn, en zoals mijn vriendin altijd zegt "Ja, jou handen zijn gewoon zo raar, zo slap, ik vind het wonderbaarlijk dat je banaan nog niet gevallen is".
ZowieZo schreef:...Nu had ik afgelopen week wel iets verontrustend. Ik had wat geholpen met snoeien, en gebruikte daar een vrij zware heggenschaar voor. Na een tijd voelde ik mijn polsen al wel, maar dat negeer ik vaak, dus toen ook. Alleen toen ik klaar was, konden mijn handen gewoon niet stoppen met trillen en stuiptrekken, en dit ging gewoon 4 uur door, vooral als ik iets vastpakte begonnen ze heel hevig te trillen. Maar dat heb ik dus gewoon echt nog nooit gehad? Ik ken wel de krampjes die ik wel is in mijn handen krijg of dat slappe dus (heb wel het symptoom van Raynaud, kwam daar achter via iemand in dit topic).
JonneN schreef:Dat trillen, stuiptrekken en tintelen e.d. heb ik ook geregeld in die linker heup... protesterende spieren/pezen/zenuwen gok ik?
JonneN schreef:ZowieZo schreef:...Nu had ik afgelopen week wel iets verontrustend. Ik had wat geholpen met snoeien, en gebruikte daar een vrij zware heggenschaar voor. Na een tijd voelde ik mijn polsen al wel, maar dat negeer ik vaak, dus toen ook. Alleen toen ik klaar was, konden mijn handen gewoon niet stoppen met trillen en stuiptrekken, en dit ging gewoon 4 uur door, vooral als ik iets vastpakte begonnen ze heel hevig te trillen. Maar dat heb ik dus gewoon echt nog nooit gehad? Ik ken wel de krampjes die ik wel is in mijn handen krijg of dat slappe dus (heb wel het symptoom van Raynaud, kwam daar achter via iemand in dit topic).
Dat trillen, stuiptrekken en tintelen e.d. heb ik ook geregeld in die linker heup... protesterende spieren/pezen/zenuwen gok ik?
MamaJella schreef:Verder heb ik last van aura-migraine, klassieke migraine, en ik vroeg me ook af of jullie daar last van hebben? Of ben ik gewoon een verzamelvat van vreemde symptomen die niets met fibro te maken hebben
Ik ben heel benieuwd naar wat voor naampjes ik nog meer te horen ga krijgen. Bij mij is het pas in maart vastgesteld, daarvoor liep ik altijd vast omdat mijn nek/rug/schouder klachten maar niet te verklaren waren. Pas toen ik op de fibro kwam, begon ik naar alle andere symptonen te kijken. Die ik zelf altijd afdeed als 'puberteit' 'aanstellerij' 'zal wel weer'.
Wel vervelend trouwens, nu ik opeens weet dat die symptomen er dus wel echt zijn, ben ik me er gelijk ook veel bewuster van.
Dus ik zwaai mijn been omhoog/naar voren, helaas ik raak net het zadel, bleek dus dat ik mijn andere voet te erg op het randje van de kruk had gezet, schiet dat ding zo onder me vandaan. Toen lag ik dus opeens ónder de pony.
Op dat moment moest ik ontzettend hard lachen natuurlijk, maar ik besefte pas later dat ik met mijn rug op het krukje was gevallen. Auw auw auw, vandaag bestond mijn dag dan ook voornamelijk uit bankhangen.