Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:01

Ik ben 0,8 kg kwijt in de 3 dagen dat mijn schema is verandert :j

Ik train bewust niet met handen in mijn nek, omdat ik dan vanuit mijn bovenlijf/nek ga tillen.. :j
Ik heb ze licht achter mijn oren..

Heerlijk getraind net weer! Dit voelt zo lekker nu :D
Ik vind het nu zelfs leuk en de 10 minuten op een apparaat vliegen om :+ :D
Dus dat is wel positief en motiverend :D

Morgen en overmorgen nog en dan heb ik weer 5 dagen gehad.. Tijd voor 2 dagen rust :j

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:02

even een stipje....interessant

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:11

Mindim schreef:
Afbeelding

Dit vind ik ook wel een mooi lichaam. Zo'n platte buik is misschien niet helemaal haalbaar bij mij, maar ik wil er wel naar toe werken.
Heupen en een kont heb ik al, dus die mogen juist wat strakker :+

Ik ga morgen weer lekker aan de slag. Ik ben heel benieuwd hoe mijn schema eruit ziet :)

Ik heb vanmiddag een grote quiche gemaakt met kip en verschillende groenten.
Dan heb ik mooi iets met groenten en eiwitten voor na het sporten.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:20

@Hanneke; ik dacht dat we het over 'gewoon' hadden.

Citaat:
Kracht- en duursporters
Verder hebben duur- en krachtsporters wat meer eiwit nodig. Het gaan om sporten waarbij de ontwikkeling van spierkracht centraal staat, zoals bodybuilding, kogelstoten en gewichtheffen, en duursporten zoals schaatsen (sprint), zwemmen (korte afstanden), sprinten (atletiek), skiën, boksen en turnen. Deze sporters krijgen vanzelf meer eiwit binnen, doordat zij ook meer zullen eten dan een gemiddeld persoon.
Duursporters hebben circa 1,2-1,4 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag nodig. Krachtsporters hebben circa 1,7-1,8 gram per kilo lichaamsgewicht nodig.
Dat is per kilo lichaamsgewicht 0,4 tot 1 gram extra in vergelijking met een gemiddelde volwassene. Toch hebben kracht- en duursporters geen speciale eiwitrijke voedingsmiddelen of preparaten nodig. De meeste mensen krijgen al meer eiwit binnen dan ze nodig hebben.
Bovendien eten sporters meer omdat ze meer energie verbruiken. Daardoor krijgen ze automatisch meer eiwit binnen. Ook speciale sportdranken met kleine hoeveelheden eiwit zijn niet nodig. Deze sportdranken kunnen in combinatie met voldoende koolhydraten wel bijdragen aan een wat sneller herstel.

Bovenstaande foto vind ik ook een mooi figuur :j De rest al snel te gespierd, en dat hoeft voor mij niet echt :)

Leuke link annepardoes! Ga hem binnenkort even goed doorlezen.
Laatst bijgewerkt door Tivara op 07-03-12 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:21

Als jullie 's avonds na het avondeten gaan sporten ( krachttraining voornamelijk) wat eten jullie daarna nog? En wat eten jullie daarvoor? Ik wil ook niet teveel eten voor het slapen gaan..maar helemaal niks lijkt me ook niet goed.
Gister heb ik 1 uur voor het sporten quinoa op met spitskool en een kip, had geen last van mijn maag ofzo met sporten, maar na het sporten toch een klein beetje trek. Is een eiwitshake dan goed met een banaan erbij? Of is fruit na het sporten minder goed ivm met snelle suikers?

Oja , ik heb weleens iets gehoord over kwark eten na het sporten, maar ivm lactoseintolerantie gaat dat niet...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:22

Ik eet altijd na het sporten :j
Heb dan ook altijd trek :+

En wat.. Dat varieert nogal..
Ik ga meestal rond een uur of 4, dus ik moet daarna nog avond eten :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:28

Mijn 'beginnersprogramma' is trouwens afgelopen :D Dus ik heb een nieuw programma op mijn sleutel staan. Hopelijk ben ik vrijdag fit genoeg om een rondje te gaan, ben benieuwd!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:28

Ik ga om zeven uur naar de sportschool!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:32

Ik heb de tijd om 's ochtends te sporten, dus meestal ga ik dan ook 's ochtends. Dus dan heb ik mijn ontbijt op en daarna is het tijd voor lunch :P (zo vreselijk vroeg sta ik niet op :+ )

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:33

Ik eet nooit wat na het sporten. Hooguit een appel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:37

Ik sport in de ochtend, dus hier wordt gewoon gegeten. Een gkookt eitje of 2 sowieso en idd wat yoghurt of kwark.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:00

Kiki mijn ervaring is dat je niet genoeg eiwitten binnen krijgt als je gewoon eet, ook niet als je 1,7 gram pakt per kilo.
Ik zou zeggen voor iedereen die het zelf eens wilt testen maak een account aan op http://www.cronometer.com houd het eens een dag bij en kijk of je aan je eiwitten komt. (Wel even de instellingen aanpassen aan je eigen.)
Leuk en leerzaam :j
Nu zal ik er over ophouden wil niet de wijsneus uithangen maar probeer mensen te prikkelen om zelf te ervaren in plaats van dingen klakkeloos over te nemen.

Na het sporten moet ik eerst even zitten en daarna heb ik mega honger :9
Shake na het sporten is prima hoor, vult ook goed.
Die banaan zou ik dan voor het sporten nemen.

E_Nalanta welkom!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:03

Ik zie je ook niet als 'de wijsneus' hoor, ik vind het alleen maar leuk/leerzaam. Mijn interesse ligt helemaal bij voeding, dus ik vind het heel leuk om daar dingen over te lezen. Ik ga ook zeker even een account aanmaken. Maar wat ik hier neerzet is (over het algemeen) wat ik leer op de uni en wat ik uit (wetenschappelijke) literatuur haal. Maar dan kan iemand zijn/haar ervaring nog wel anders zijn.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:07

Hallo allemaal!
Aardige discussies vandaag. Vooral over voeding en eiwitten ed, maar dit is ook een ingewikkeld onderdeel van krachttraining wat voor ieder persoon weer anders werkt. Ook is er idd veel rotzooi op de markt en op internet staat ook heel vaak foutieve informatie, mij allemaal bekend! Ik speur al jaren naar de juiste middelen, wat wel en wat niet werkt, heel veel gelezen over bodybuilders en trainingen en eigenlijk is het heel complex. Het is niet even zo dat als ik wat extra eiwitten neem dat het dan klaar komt. Het totaalplaatje moet kloppen. Leuk dat een aantal mensen hier linkjes hebben geplaatst over voeding e.d. Ik volg het allemaal, leuk om ervaringen uit te wisselen toch!

Ik probeer me o.a. aan de juiste voeding te houden dus verdeelt over de dag zo'n 5 maaltijden, neem extra eiwitten na de training, rust voldoende uit, drink niet, sport met regelmaat, sla geen training over, enz..
Ik train de meeste spieren maar 1x in de week en train ze dan ook kapot om het zo even te noemen. Daarna krijgen ze voldoende rust om weer te herstellen en extra eiwit. Ook moet je aanleg hebben om gespierd te worden en dat heb ik dus ook. Al deze dingen zijn nodig voor mij om een lichaam te krijgen zoals ik wil. Als ik weer terug kijk dan was het een heel gevecht om het allemaal voor elkaar te krijgen!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:08

annepaardoes schreef:
Afbeelding

Naar zo lichaam wil ik HEEEEL graag werken.. Wauwww

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:09

Maar ik denk ook omdat het zo'n gevecht voor je is geweest om het allemaal zo voor elkaar te krijgen dat de voldoening nu nog groter is :D

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:11

Oke gelukkig maar :D
Leuk dat je zelf een account gaat aanmaken!
Staan ook zeker veel goede dingen in die artikelen hoor, ik denk dat veel mensen er wel wat aan hebben :j

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:12

Dat is het nadeel van typen vaak, dan weet je niet helemaal zeker hoe iemand het opvat/bedoeld. Maar ik vermaak me hier prima :D (Ik hoop jij ook :oo )

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:25

Jawel hoor anders was ik hier niet :D
Ik vind het erg leuk om iedereen zijn ervaringen te lezen, bij te leren en gemotiveerd worden van die fanatieke dames hier!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:33

Hmm, account aanmaken gaat nog niet vanzelf. Krijg je een bevestigingsmail ofzo?

Edit; ja, en hij stond bij mijn ongewenste mail :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:14

Pffeeeww... ik ben terug van de sportschool. Typen lukt bijna niet _O- Nog trillende armpjes. Ik heb wel een aantal dingen die ik wat zwaarder heb gehad omdat ik anders niet het zwaarste pakte wat ik kon hebben. Wel blij daarmee dus, want ik sport pas drie weekjes, geloof ik!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:17

Hanneke84 schreef:
Kiki mijn ervaring is dat je niet genoeg eiwitten binnen krijgt als je gewoon eet, ook niet als je 1,7 gram pakt per kilo.
Ik zou zeggen voor iedereen die het zelf eens wilt testen maak een account aan op http://www.cronometer.com houd het eens een dag bij en kijk of je aan je eiwitten komt. (Wel even de instellingen aanpassen aan je eigen.)
Leuk en leerzaam :j
Nu zal ik er over ophouden wil niet de wijsneus uithangen maar probeer mensen te prikkelen om zelf te ervaren in plaats van dingen klakkeloos over te nemen.

Na het sporten moet ik eerst even zitten en daarna heb ik mega honger :9
Shake na het sporten is prima hoor, vult ook goed.
Die banaan zou ik dan voor het sporten nemen.

E_Nalanta welkom!

Hmm hoe maak je zo'n shake dan? Ik dacht dat je gewoon een schep poeder door je smoothie kon doen of iets... of kan het ook met alleen water?

Als ik overdag sport neem ik meestal eieren na de training, maar 's avonds om 22.00 uur heb ik geen zin meer om te koken, zelfs geen ei dan wil ik hoogstens iets in de blender gooien.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:19

Ik heb net mijn voeding in zitten vullen op die site, maar ik kom makkelijk aan mijn eiwitten hoor, zit nu op 146% en volgens mij nog niet alles ingevuld wat ik vandaag op heb. Zal het de komende dagen eens bijhouden.

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:33

Ik heb nog steeds wat spierpijn van gister. Ik heb 1x met flinke spierpijn getraind maar de oefening waar ik de spierpijn van kreeg kon ik niet uitvoeren. Dat deed me zo zeer en ik kon die kracht er niet uit halen, ik denk dat het ook niet gezond is om als je spieren nog niet goed hersteld zijn ze weer krachtig te gebruiken. Nu let ik dus wel op of ik erge spierpijn heb of maar weinig. Ik train nu elke keer als ik ga sporten dezelfde dingen. Ik train dus niet per dag weer een andere spier groep.. Dit wil ik bij mijn volgende schema wel gaan doen, dan ga ik dan even aan geven.
Hoe vaak wijzigen jullie je trainingsschema, of is hier een richtlijn bij in jullie sportschool??

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:05

Malu, shake kun je ook met water doen.
Als je het lekker vind en een neutrale smaak poeder heb kun je het ook wel door een smoothie doen denk ik.
Zelf doe ik hem meestal met melk of karnemelk of door de havermout, heb nu bananensmaak.

Kiki hoeveel eiwitten moet jij dan nemen?
Ik zit nog maar op 124 gram ( 62% is dat bij mij) en dat is al met shake, bakje cottage cheese zalm etc.
Straks nog maar een shake nemen, denk dat ik er een stuk fruit door ga doen :9