HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:28

Lieve TS, wat een naar bericht. Fijn dat de uitslag vanmiddag dusdanig positief was dat er geen uitzaaiingen gevonden zijn en dat je nu kan gaan starten met het behandelplan. Het zal ongetwijfeld een lang, moeilijk en zwaar traject worden, maar je houding (in je berichten) straalt één en al kracht uit! Een belangrijk goed in de periode die je te wachten staat.

Op zich woon ik relatief gezien niet ver van Amsterdam vandaan (30 min. met de trein). Mocht er een keer iets zijn wat ik voor je kan doen, laat het dan maar weten.

Ik wens je alle kracht en positiviteit toe. Probeer dat vast te houden, evenals je gevoel voor humor. Heb gister en vandaag dit topic doorgelezen (nog niet eerder gezien) en heb ook momenten gehad dat ik dubbel lag (oa ook om de gekke en leuke filmpjes die geplaatst zijn).

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:37

dank je voor het lezen van mijn pb TS!!!!!!

je bent echt zo een schat!!!!!!!!

je hebt er een fan bij hoor :j

Hele dikke knuf :+:

Roosch

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:38

Alvast weltrusten! :* (allemaal maar vooral SG)
Van die nickname kom je niet gauw af, Supergirl. :))

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 23:41

Deze miep gaat slapen en wenst jullie welterusten!!!
Ben echt bekaf van deze ontzettende k*l*o*t*e dag.
Dikke knuffel!! Jullie zijn the best!! _/-\o_
*moet toegeven dat ze de b&J zelfs grotendeels leeeeg heeft.. 8)7

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:44

Ik wens je een hele goede nacht toe TS! Die verdien je :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:46

weltrusten

Kruimel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:46

He SG ben erg geschrokken maar heb alle goede hoop net als de rest, en fans genoeg :))
Slaap lekker probeer dat want piekeren schieten we niks mee op.
Laat ons maar ff malen voor jou en jij rusten. :z

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:55

Slaap lekker en droom zacht

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:24

Lieve SG ( :j) slaap lekker voor vannacht, droom maar lekker over het zonnetje en het zwembad in Frankrijk :)

Oh en Pilippa (schrijf ik het goed? :o) count me in voor een dagje strand, wil dan ook wel kleine hapjes maken 8-) .

Ik slaap ook 'rechtop' tenminste, mijn hoofdeinde staat hoger dan mijn voeteneinde. Dit hebben we zo gedaan omdat mijn vriend niet tegen een schuin hoofdeinde kon (in zithouding zegmaar) en we slapen prima zo, in mijn glooiende bedje ;) ik heb hem eens omhoog gezet aan één kant, vroeger, toen ik klein en verkouden en dus benauwd was. En sindsdien heeft mijn bed altijd schuin gestaan.

Misschien handig om alvast te kijken voor de mogelijkheid tot subsidie voor een elektrisch verstelbaar bed SG, die dingen zijn kostbaar maar ook gewoon erg goed.. Enne... Hoe rechtop moet je slapen? Echt zittend, alsof je in een stoel zit, of iets schuin? Mijn schoonmoeder slaapt rechter op dan ik, het heeft wat oefening nodig gehad, maar nu wil ze niet anders..

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:31

Pff.. dat is een flink traject wat je in gaat, meid!
Maar wat een geweldig nieuws dat er geen uitzaaiingen zijn. :j
Ik geloof helemaal dat jij hier doorheen gaat komen. Je bent een vechter.
En het zal waarschijnlijk zwaar zijn en kl*te en je zal er best wel eens doorheen zitten
maar je wordt niet voor niets Supergirl genoemd ;) En die Ben & Jerry's heb je wel verdiend :j

Voor alle lieve bokkers hier wil ik melden hoe geweldig ik het vind hoeveel hulp iedereen aanbiedt. Heel mooi om te zien. Ik woon helaas niet om de hoek maar ook voor een luisterend oor bied ik me graag aan :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:37

Horse_lover9 schreef:
*zit nog steeds aan grote pot B&J

Super lief van de blender uiteraard!!! Blender heb ik wel, maar is meer voor sapjes? Heb een (nagenoeg nieuwe) staafmixer, maar die heeft kuren of betere optie: ik snap m niet :')

Pfft jeetje.. word stil van t aanbod van hulp.. Jammer dat er geen lijstje is van wie met wat wil helpen hahahahaha.. lastig teruglezen straks :') .
Ga binnenkort wel plaatsen waar ik hulp nodig heb en kijken wie kan en wil haha :j
Hmm.. als mij dat lukt.. hulp aanvaarden.. lastig... getting there but not yet.. :o
Jullie zijn dikke lieverd!!

Sorry Quartel, ga meteen kijken! You have nooooo idea hoeveel pb's ik nog moet lezen (schaam, schaam, schaam).

Dan gaan we dat lijstje toch gewoon maken!

De wekker gaat hier weer om 6.10 dus ik ga nu mooi mijn bedje in. Maar ik wil van het weekend wel even het topic doorspitten voor je om het lijstje aan te leggen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:42

Lieve TS,

Wat bizar moet het voor je zijn, om aan de ene kant blij te zijn met de uitslag, en aan de andere kant te moeten beseffen dat je een hele heftige tijd tegemoet gaat.

Ik weet niet of het helpt om te vertellen dat ik mensen ken die het heel makkelijk hadden met Chemo en bestraling ( dat is helaas bij iedereen anders, maar het KAN dus meevallen )

Het wordt je vast 100x verteld, en dat nu ik nu ook nog een keer. Zorg heel goed voor jezelf. Omring je met fijne dingen en probeer dingen te doen waar je gelukkig van wordt. Heel veel sterkte

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:48

MariekeB schreef:
Lieve TS,

Wat bizar moet het voor je zijn, om aan de ene kant blij te zijn met de uitslag, en aan de andere kant te moeten beseffen dat je een hele heftige tijd tegemoet gaat.

Ik weet niet of het helpt om te vertellen dat ik mensen ken die het heel makkelijk hadden met Chemo en bestraling ( dat is helaas bij iedereen anders, maar het KAN dus meevallen )

Het wordt je vast 100x verteld, en dat nu ik nu ook nog een keer. Zorg heel goed voor jezelf. Omring je met fijne dingen en probeer dingen te doen waar je gelukkig van wordt. Heel veel sterkte

Als Ts dezelfde chemo heeft als mijn vader valt het inderdaad ook wel mee. Als ik het goed heb onthouden maakt het voor de tumor ook niet zoveel uit wat de chemo doet omdat de slokdarm toch wordt verwijderd, het is dus niet zo'n zware. Niettemin blijft het gewoon enorm vervelend natuurlijk. Maar ts slaat zich er doorheen! *\o/*

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 07:37

Heftige update. :(:) Gelukkig geen uitzaaiingen, maar je gaat helaas nog een heel zwaar medisch traject in.

Mocht je zin hebben om uit te waaien met een paard als je in het traject zit, maar is rijden op het zadel dan niet mogelijk, pb dan gerust dan rij je lekker mee met ons op de koets In Spaarnwoude of het Haarlemmermeerse Bos Hoofddorp. Wij wonen in Hoofddorp, dus niet zover van Amsterdam.
Laat maar horen als je een keer mee wil. Dan knopen wij je eigen paard wel vast aan de koets.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:52

Fijn dat er géén uitzaaiingen zijn.
Het plan wat je beschreef, lijkt me heftig en zwaar. Maar je hebt géén keuze.
Ik hoop dat je vannacht een beetje hebt kunnen slapen, je hersenen zullen wel overuren draaien.

Dikke knuffel van deze kant!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:50

Ik kon gisteravond helaas niet op bokt, maar wat fijn om te horen dat er geen uitzaaiingen zijn en dat ze je kunnen/gaan helpen!! Ondanks dat je ontzettend geschrokken zal zijn, hoop ik dat je daar kracht uit kan putten en net zo positief kan blijven vechten! En ik hoop ook dat wij daar met z'n allen een beetje aan mee kunnen helpen!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:56

:(:)

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:01

Ik zie dit topic nu pas voor het eerst. Heb niet alles kunnen lezen, maar wat een verhaal... pfff wordt er stil van!
TS, ik wil je hierbij heel veel sterkte en kracht toewensen voor de komende (moeilijke, zware) tijd!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:23

Lieve ts, wat een goed nieuws zeg! Maar tegelijk, wat een enorme dreun..
Fijn te lezen dat je toch weer wat licht ziet komen! Die blenders.. Tja.. Techniek hè?! Eigenwijze dingen zijn het {:)-:(
Helaas woon ik te ver weg om je te kunnen helpen.
Is het niet iets om een lijst te plaatsen met hulp vragen en dat de mensen die willen helpen de tekst quoten en aanvullen met wat ze willen doen met bokt naam er bij?
Ik zie dat wel vaker gebeuren in andere topics en werkt goed.

Edit:
Autocorrectie van iPhone gecorrigeerd... Techniek hè....?! :(

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:26

TS heel veel sterkte nogmaals de aankomende tijd.
Lees nog altijd mee en fijn dat er in elk geval geen uitzaaingen en balen van het mindere nieuws.
Zou je graag helpen maar ik woon een beetje uit je richting.

Dikke knuf en blijf je zo sterk houden en zoals eerder genoemd super women

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:50

gelukkig geen uitzaaiingen maar pff wat een lange weg heb je nog te gaan
maar het gaat je lukken we duimen hier allemaal voor je mee
ik woon helaas te ver weg om je af en toe te komen steunen en te helpen
ik wil je alle kracht en suc6 toewensen
je bent een toppertje

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:57

Lieve TS, wat een heftig bericht weer.
Heftig traject zeg met zo'n zware operatie. Het is wel heel herkenbaar want mijn moeder heeft ook zo'n zwaar traject gehad, maar dan zonder de bestralingen.
Ze had zo''n grote tumor dat een derde van haar dikke darm is weggehaald en er waren veel risico's dat het mis kon gaan. Toch is ze er goed doorheen gekomen. De chemo's erna waren zwaar maar wel te dragen, ook zij is haar haar niet kwijt geraakt. Wat wel heel belangrijk was en wat haar ook geholpen heeft is dat ze eigenlijk een beetje te zwaar is. Ze had wel een goede conditie omdat ze veel beweegt maar ook overgewicht. Dit overgewicht heeft haar wel enorm geholpen omdat het niet zo erg was dat ze weinig at tijdens de chemo. Ze had gewoon een extra buffer, letterlijk. Mijn moeder is 64 en heeft een hartkwaal. Het is haar gelukt dus ik weet zeker dat zo'n jonge meid als jij het ook gaat lukken.
Je hebt geen uitzaaiingen wat onwijs positief is dus ik hoop dat je je daar op kunt focussen.
Nog een tip qua eten en op gewicht blijven. Pindakaas misschien? Als je de allerlekkerste pindakaas koopt die je kunt vinden en die dan gewoon zonder brood oplepelt? Pindakaas is onwijs vet maar heel gezond. Of misschien volvette yoghurt, de turkse of griekse.
En misschien heb je nu vast wat tijd om uit te zoeken of je recht hebt op thuiszorg en misschien is het een goed idee om wat bokkers in te schakelen hier en daar? Ik woon zelf in Den Haag maar ik kan best naar Amsterdam komen als het nodig is, al is het maar voor de gezelligheid.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:03

Wat een ontzettend goed nieuws dat het niet is uitgezaaid en ze je kunnen helpen :)

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:06

Citaat:
Mocht je zin hebben om uit te waaien met een paard als je in het traject zit, maar is rijden op het zadel dan niet mogelijk, pb dan gerust dan rij je lekker mee met ons op de koets In Spaarnwoude of het Haarlemmermeerse Bos Hoofddorp. Wij wonen in Hoofddorp, dus niet zover van Amsterdam.
Laat maar horen als je een keer mee wil. Dan knopen wij je eigen paard wel vast aan de koets.

Janouk: wat ontzettend lief dit! Moet ik even kwijt hoor :D

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:09

Ik volg dit topic ook al een tijdje en bewonder je moed en positieven instelling. Gelukkig voor je dat je geen uitzaaiingen hebt maar er staat je nog wel een flink traject te wachten. Maar er is iets aan te doen en dat is al heel wat.
Hoop voor je dat je hier goed doorheen gaat komen! Wil je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd!