[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tutti_Frutti

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:26

Queens of Rings in Rotterdam ben ik meerdere keren geweest, niet voor mezelf maar voor vrienden en vond dat ze heel netjes werkte en super klantvriendelijk :j

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:31

Deze zag ik op youtube, Best zielig, maar ik lag helemaal dubbel :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:36

Ik vind het best wel heel erg zielig voor dat kind :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:37

Bah, k*tmoeder. En dat ze dat nog filmen ook dan. :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:38

Ik vind ouders die hun kind (of baby) oorbellen geven zonder dat dat kind het zelf wil sowieso niet helemaal lekker. :r

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:58

Mijn geluid werkt niet helemaal lekker, maar het ziet er precies zo uit als bij mijn zusje.

Ze móest en ze zou oorbellen, dan is het "zeker weten?" en "Nog even over nadenken hoor", maar nee het moest want die en die hadden ze ook en ze wist het heel zeker. Enfin, kind naar de juwelier, kind gaat blij zitten en het moment dat er iemand wat af gaat tekenen wordt ze hysterisch. Krijsen, gillen en schreeuwen. Mijn moeder kent haar langer dan vandaag die zegt kijk maar of je er wat in kan prikken anders is het morgen weer dat ze oorbellen moet en zal hebben (ze is poepie eigenwijs).

Achteraf is ze heel blij met haar oorbellen geweest, maar ze zat er echt alsof haar oor eraf gehakt werd.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:04

Ach, boven de 12/14 kan je oorbellen krijgen als je mijn kind was geweest, daaronder niet. Nergens voor nodig, daar wacht je maar lekker mee tot je er echt zelf over na kunt denken. Geloof dat ik zelf 14 was toen ik ze liet schieten.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:10

Ik moet zelf zeggen dat ik oorbellen geen lifechanging desicion vind, als ze maar snappen dat ze het schoon moeten houden en er met hun tengeltjes vanaf blijven tot het genezen is :P

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:16

Dat filmpje vind ik een beetje sneu..

ik kreeg mn 1e gaatjes toen ik 6 was geloof ik.. 2e was ik ook onder de 12 want mn moeder moest mee, en mn 3e toen ik 15 was.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:18

Ik vind dat het gewoon 0 meerwaarde heeft voor kinderen. Die horen lekker buiten te spelen en dat soort dingen en niet rond te lopen met oorbellen in :+ maar goed, ik ben dan ook geen meisje meisje, misschien als ik ooit een kind krijg en dat een ontzettend prinsesje blijkt te zijn ( :') ) dat ik er anders over ga denken maar tot dan... nee, niet nodig :n

Ken ook meerdere mensen die als (heel) jong kind oorbellen hebben gekregen en daar later helemaal niet blij mee waren (dus ouders hebben ze voor hen laten schieten) vind dat gewoon een beetje naar, waarom zou je je kind willen 'versieren' alleen omdat jij dat mooi vindt :\

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:25

Even een vraagje: Heb je voor tunnels eerst oorbellen nodig of kan je ze ook gewoon meteen laten zetten op een paar mm? (Zoals bij een piercing) :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:29

Ja, dat kan :j dan halen ze gewoon een stukje weg (soort appelboor idee). Alleen dat betekend wel dat je je gaatjes nooit meer dicht/klein kunt laten groeien omdat er een groter gat in zit (ligt natuurlijk aan de maat, vriend van me was bijv begonnen met 4mm) :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:42

Ik had ook mijn eerste oorbelletjes toen ik 4 was :) Dat was geen gekrijs/gegier/gajank hoor.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:43

Neuh de meeste zullen er ook niet zo'n drama van maken. Maar ik vind het gewoon absoluut overbodig bij zulke jonge kinderen, die hebben er zelf niks aan en kunnen er zelf dan ook nog niet over beslissen :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:50

Ik was er toen wel erg trots op, kon ik mijn oorbelletjes in de klas laten zien :) Maar goed, het fijne weet ik er niet van, is ook alweer dik 16 jaar geleden. Heb er geen trauma's aan over gehouden of iets in die richting, haha.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:24

Fiffill schreef:
Ja, dat kan :j dan halen ze gewoon een stukje weg (soort appelboor idee). Alleen dat betekend wel dat je je gaatjes nooit meer dicht/klein kunt laten groeien omdat er een groter gat in zit (ligt natuurlijk aan de maat, vriend van me was bijv begonnen met 4mm) :)

Hoeft niet! Het kan ook gepierced worden op een grote maat dus dan wordt er geen weefsel weggehaald.

Mijn oren zijn destijds op 2.5mm gepierced namelijk, het kan dus met een punch maar ook gepierced.

edit: Ik kwam net nog een foto tegen van mijn suspension, waarin je goed kunt zien hoe de haken zaten en hoe dik ze wel niet zijn.. verraste me wel een heel klein beetje.
http://i447.photobucket.com/albums/qq196/ShalaJarias/563810_10151425509545161_587380160_23322020_560246656_n.jpg

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:27

trouwens, Wat is pijnlijker, Helix laten schieten of piercen?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:29

Beide doet even veel zeer maar ik zou een helix niet laten schieten zoals al vaker in het topic is uitgelegd dat is niet goed voor je oren.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:33

Myryana schreef:
Beide doet even veel zeer maar ik zou een helix niet laten schieten zoals al vaker in het topic is uitgelegd dat is niet goed voor je oren.

heo groot is de kans dat er iets gebeurt?
In vind piercen namelijk maar eng....

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:34

Tja als je de andere kant op kijkt zie je het niet..

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:35

Piercen is minder eng dan laten schieten.. :/

Maar goed het is je eigen keuze.. als je het onhygienisch met een druk (schiet)pistool wil laten doen of hygienisch door een piercer met een goede naald..

Ik heb beide laten doen, dit was toen ik 12 was dus veels te jong en ontwetend en ik heb zo veel problemen gehad met mijn helix die toen geschoten had. Dat slotje waarmee het gezet was zat zo strak en zat op een gegeven moment in mijn oor! Ze hebben die eruit moeten knippen en ik heb nu nog steeds achterop mijn oor een bultje ervan hierdoor.

Echt laat het piercen!!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:36

Myryana schreef:
Piercen is minder eng dan laten schieten.. :/

Maar goed het is je eigen keuze.. als je het onhygienisch met een druk (schiet)pistool wil laten doen of hygienisch door een piercer met een goede naald..

Ik heb beide laten doen, dit was toen ik 12 was dus veels te jong en ontwetend en ik heb zo veel problemen gehad met mijn helix die toen geschoten had. Dat slotje waarmee het gezet was zat zo strak en zat op een gegeven moment in mijn oor! Ze hebben die eruit moeten knippen en ik heb nu nog steeds achterop mijn oor een bultje ervan hierdoor.

Echt laat het piercen!!

okeee, Dan laat ik het maar piercen.
Een gat is een gat tog? :+
als ik hem over een tijdje heb, zal ik dan een foto plaatsen?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:42

neem aan dat je toch bedoelt? En anders moet je even terug lezen of zoeken want er is al veel vertelt waarom schieten slechter is of bedoel je dat niet? :) Het is wel zo dat ik ook me helix heb laten schieten en ik denk dat Myryana dat destijds ook heeft laten doen omdat er toen nog helemaal geen slechte dingen over naar buiten kwamen?
In iedergeval valt piercen heel erg mee hoor! Ik was ook zenuwachtig met me tragus maar het voelde net als oorbellen laten schieten. Deed geen pijn maar was gewoon warm :)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:04

Ik heb het destijds laten doen omdat iedereen het deed maar er inderdaad geen slechte dingen over te horen waren. Toen heb ik ook met Sterilon schoongemaakt (totdat ik door een echte piercer ben uitgefoeterd hierover haha) maar nu weet ik dus beter.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:00

nikkialex schreef:
Myryana schreef:

heo groot is de kans dat er iets gebeurt?
In vind piercen namelijk maar eng....

Maar je wil ook navelpiercing en tongpiercing enzo? Of bedoelde je magnetische balletjes? ;)