Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Sauna liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:58

Het koude bad is gek genoeg juist veel minder koud als je in het warme bent geweest. Echt eens doen, kan het je aanraden.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:04

In Swoll hebben ze ook zo'n wisselbad. Daar zit een laag afgerond muurtje tussen waar je overheen kunt glijden van warm naar koud en weer terug. Heerlijk, die pins and needles die je dan in je lijf voelt :))

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:08

Eerlijk he. Je lijf gaat dan helemaal tintelen. Zo fijn.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:15

Polivy schreef:
Het koude bad is gek genoeg juist veel minder koud als je in het warme bent geweest. Echt eens doen, kan het je aanraden.

Ik doe het wel hoor! Maar ik ervaar het écht niet als minder koud haha :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:48

Houten heeft ook een wisselbad :D en een hele fijne saunameestervrouw die opgietingen doet :D

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:03

Ja Houten ga ik ook een keer proberen.

Zit er ook een fijne rond Hilversum ergens toevallig? Wil graag na m'n werk naar de sauna met een vriendin en die werkt daar en ik kom daarlangs, daar zijn we dan veel sneller dan in Houten.

De kou brrr, moet echt opbouwen gedurende de dag. Maar als je dan helemaal onder gaat is het echt goddelijk daarna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:13

Soest zit wat geloof ik?

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:25

Ik ben ook een enorme sauna liefhebber.

Ook ik heb altijd het gevoel dat ik de gemiddelde leeftijd een heel eind naar beneden haal haha.

Ik ben in veel sauna's geweest maar de Veluwse bron blijft met stip op 1 staan.

Over de zwaluwhoeve ben ik niet te spreken. Veel te druk en super onhygienisch. Zelfs een keer poep in het kruidenbad, super vies!!

Over spa zuiver in adam hoor ik vaker goede dingen, echter viel het mij heel erg tegen. De rustruimte vind ik sowieso niks. Heel kil net of je in een fabriek of iets dergelijks zit. De sauna's zijn oke maar daar is alles mee gezegd. Ook vond ik het erg simpel opgezet.

Zoals al eerder gezegd vind ik de veluwse bron geweldig. Ook ben ik vaak in lunteren te vinden. "klein maar fijn". Lekker dicht bij huis dus als ik gewoon zin heb in een paar uurtjes sauna dan gaan we daar altijd heen :)

Heerlijk ontspannen!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:39

Ik ga straks naar Zuiver, zal als ik thuis ben mijn ervaring delen :)

Poep in het kruidenbad?! :x :r

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:58

Sharona: oh bah! Dat is echt heel erg vies!
Grappig dat iedereen dan zo'n andere mening heeft! Ik vond zuiver juist heel schoon en netjes :)

Ga snel maar weer eens een bezoekje brengen aan de sauna.
Vakantieveilingen vind ik altijd erg ideaal, dagje goedkoop maar de sauna ^^

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:26

Hier ook een sauna liefhebber, al ga ik maar 1x per jaar of zo.

Vorige week nog bij Bussloo geweest. Ook de Gysher opgieting meegedaan... Heerlijk ookal vond ik de opgieter(of hoe noem je dat?) wat onpersoonlijk. Had bij entree aangegeven dat ik zwanger was en wel dicht bij de ingang ging zitten en hij haalde nog net niet zijn schouders op. Ik kan me voorstellen dat het toch wel verstandiger is daar wat actiever in te zijn. Nu was het niet mijn 1e keer, maar wie weet hoeveel zwangere vrouwen een opgieting binnen wandelen zonder dat ze weten wat het inhoudt... Bij de Veluwe werd er wat meer voorlichting gegeven en verteld wat je beter wel en niet kon doen als het te toch wel te veel werd. (er waren toen geen (zichtbaar) zwangere vrouwen, maar wel gevraagt voor wie het de 1e keer was)

Ook vond ik de sportmassage nogal tegenvallen. Ik had deze aan mijn man belooft (anders kreeg ik hem niet mee) maar ik vraag me af wat het verschil was met een ontspanningsmassage, want als ik begrijp dat zelfs ik met mijn zachte massage nog meer druk uitoefen dan tijdens die sportmassage dan mag het eigenlijk niet die titel dragen. Daarnaast was het een vaste volgorde en niet specifiek naar zijn wensen gevraagd. De zwangerschapsmassage was wel lekker ontspannend.

Verder vond ik het netjes, goed verzorgd, lekkere maar dure lunch, heerlijke mintthee. Het geheel was een beetje compact maar niet vervelend.

Mijn referentiepunten zijn verder de Veluwse bron (ruimer opgezet) en Gochness (minder "extraatjes" maar meer baden en leuk buitengebied)

Als ik aan een goede opgieting heb meegedaan kan de koude douche/duik/stortemmer mij ook niet deren. Afgelopen keer heb ik dat niet gedaan omdat me dat niet verstandig leek met de zwangerschap. Daar heb ik een neveldouche genomen als afkoeler.

Wat ik wel minder vond was dat veel mensen het schijnbaar bij Bussloo nodig vinden om de naaktheid ten toon te sprijden op het ligveld terwijl ik er echt niet kom om naar pruimen of juwelen te kijken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:28

Ik heb zojuist een reservering voor de Veluwse Bron gemaakt, lekker dagje sauna met een vriendin, zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:30

Ik twijfel om naar Bussloo te gaan met de opgietingskampioenschappen :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:35

Riddershow, naaktheid ten toon spreiden op het ligveld? Wat verwacht je dan, met een badjas aan in de zon liggen? Of bedoel je dat mensen te ver eh.. Open liggen? :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:36

Dan is het er stervensdruk, Jans!

Wij hadden een keer gereserveerd zonder dat we wisten dat die kampioenschappen er waren. Stonden buiten bij de vijvers al in de rij.
Zijn toen omgedraaid, dat is nl niet ons idee van een dagje ontspannen, hutje mutje vechten om een zitplekkie :n

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:39

Sokje_6 schreef:
Riddershow, naaktheid ten toon spreiden op het ligveld? Wat verwacht je dan, met een badjas aan in de zon liggen? Of bedoel je dat mensen te ver eh.. Open liggen? :+

Met de benen wijdt :\ zodat je er ruimschoots in/naar kunt kijken.

Je hebt naakt liggen en naakt liggen waarbij je je geslachtsdelen ten toon stelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:40

Hmmm.. nee ik zit niet te wachten op extreme drukte nee.. en dan ook nog eens een bak extra betalen := denk dat ik dn gewoon naar de Veluwse Bron ga :)

Ik moet er niet aan denken met mijn benen wijd op de ligwei te liggen :=

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:40

Ooh, ja daar hou ik ook niet zo van :') Ik draaide me om en werd direct geconfronteerd met een doos. Ook niet mijn idee van een top uitzicht.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:53

Nee die uitzichten buiten hoeft van mij ook niet. Snap dat ook nooit zo goed maar ja, dat zal wel aan mij liggen. Ik ben sowieso niet zo´n fan van compleet naakt buiten liggen :D
Ik ben 2 weken geleden nog in Elysium geweest en heb voor september ook nog 2 dagen Elysium staan :D Heerlijk! Blijft toch mijn favoriet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:54

Ik vind het Elysium echt heel erg duur geworden en qua hoe het is erg achteruit gegaan de afgelopen twee jaar :=
Nu maakt het voor mij tijdtechnisch niet meer uit of ik nou naar Elysium of de Veluwse Bron rij, toen ik nog in Nieuwerkerk woonde was het Elysium op fietsafstand :+ (al heb ik nu Thermen Houten in de tuin zowat :P )

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:25

Wat vind je dan achteruit gegaan? Er is een filmbad bij gekomen, het ligveld buiten is een heel stuk vergroot, de houten tobbes buiten zijn vervangen voor lekkere baden... Ik vind het er niet achteruit gegaan, integendeel :D
De entree is wel aan de dure kant geworden inderdaad, maar ik neem aan dat dit bij De Veluwse Bron net zo is aangezien ze zijn aangesloten. Daarnaast heb ik afgelopen keer niet de totale entree betaald en heb ik voor de komende 2 keren ook kortingsbonnen, dus mij hoor je niet klagen :D

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:38

Vind Elysium ook super. Wij hadden ook altijd wel een kortingsbon (kreeg laatst ook nog wat, voor augustus halve prijs dacht ik).

Maar ga lekker Spa Sereen in Maarssen uitproberen binnenkort. Lekker after work avondarrangementje met een vriendin. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:44

Ik vond Elysium een beetje op de zwaluwhoeve gaan lijken in drukte en sfeer.. nu hebben ze de zwaluwhoeve ook overgenomen dus zijn ze bekender geworden onder de vaste gasten daar ook gok ik..

Entree vond ik nog meevallen voor een hele dag, eten vond ik wel echt schreeuwend duur geworden := normaal waren we voor 100 euro wel klaar met twee personen, laatste keer waren we 180 euro kwijt en hebben we tussen de middag beiden een broodje gehad, keertje wat gedronken en het buffet gehad.. geen behandelingen niks :=

De Sauna in Houten is weer losgegaan van de Elysium-groep, die moesten namelijk ook die hoge prijzen doorvoeren, dus die hebben verbouwd en zijn weer zelfstandig geworden :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:10

Ik ga nooit zonder kortingsbon naar een sauna...
Er is altijd wel ergens iets te vinden waarmee je 2 voor 1 entree hebt of bv een lunch of diner inclusief entree voor maar een (paar) euro meer dan alleen entree.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:20

Ik ook. Bij thermen bussloo hebben ze regelmatig bonnen in de email zitten. Ik vind het daar steeds drukker worden, voor bussloo leuk natuurlijk maar voor mij persoonlijk minder. Ik vind het eten daar echt super, veel beter dan bij de Veluwse bron bijvoorbeeld. Maar ook echt een stuk duurder. Soms neem ik s middags een broodje en s avonds een antipasti schotel en tussendoor gewoon water drinken. Dan is het nog eens te betalen. Thermen bussloo vind ik wel echt mooi en fijn.

De Veluwse bron ook. Het is gigantisch maar toch heb je niet het idee dat het zo groot is.

Spa Zuiver vind ik ook wel leuk, geen rare dingen meegemaakt. Maar ook duur eten en niet zo lekker.

Thermen holiday in Schiedam vond ik ook altijd leuk toen ik daar nog in de buurt woonde. Ik zou er nu niet het hele eind voor reizen.

Elysium vond ik zelf wat minder, maar dat kwam echt door het publiek.

Deverana vond ik ook heel mooi maar ook voor mij te ver weg.

De zwaluwhoeve vond ik verschrikkelijk. Dat kwam omdat je moest wachten om een sauna in te kunnen vanwege de drukte en omdat er heel asociaal publiek was de dag dat ik er was.

Je kan wel zeggen hoe meer er op vakantieveilingen wordt weggegeven hoe minder de sauna is...