Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:45

Ik denk eerlijk gezegd dat er niets over blijft wat voor verandering kan zorgen, als je geen andere kleur, te veel knippen, laagjes of een pony wil. :P Maar je hebt sowieso wel erg mooi haar vind ik!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:48

Hvelreki schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat er niets over blijft wat voor verandering kan zorgen, als je geen andere kleur, te veel knippen, laagjes of een pony wil. :P Maar je hebt sowieso wel erg mooi haar vind ik!

Ja, ben een beetje mieppig wat m'n haar betreft, maar het zit dus alleen maar met uitgaan of op foto's zoals ik het op de foto's heb. Heb het met werk of school altijd in een knot ... Behoorlijk saai dus.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:50

Je kan ook eens youtuben naar allerlei leuke opsteekkapsels? Dan hoef je niets te veranderen en heb je toch variatie. Zullen er in dit topic (of vorige delen) waarschijnlijk ook wel staan. :)

Yasmine

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:55

Kijk eens naar de filmpjes van Luxy Hair, dat is een merk van extensions en die meisjes plaatsen heel veel tutorials voor leuke kapsels voor lang haar. Mooie vlechten enzo :) http://www.youtube.com/user/LuxyHair

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:57

ik had ook dik lang haar met slag, wist me op den duur geen raad meer,
zo zag mijn haar eruit:
Afbeelding

heb het opgelost door alles eraf te laten knippen:}. nu achteraf spijt van:p. laat het nu groeien tot het net over schouderlengte is, en dan hou ik er laagjes in denk ik.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:09

Jeetje, alles er af?! Dan zit ik met tranen in m'n ogen in de kappersstoel vrees ik... Dan zou ik pas écht van slag zijn... M'n haren zijn toch echt mijn enige trots :=

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:17

haha was bij mij ook wel een vorm van trots, maar had geen zin meer in al dat gekam :'). kwam ik in argentinië werd ik Chicka pelo feo(meisje met lelijk haar) genoemd, nu heb ik maar besloten het weer te laten groeien, gelukkig groeit het bij mij best snel. het fijt dat ik mijn haar met henna had geverft en het rood er niet meer uit kreeg speelde ook mee. ik wil het nu blond houden, want dat heb ik van mij zelf, en is toch wel erg mooi. blonder mag wel geverft, dat ga ik vanavond doen.

misschien kun je dipdye doen, kreeg laatst op facebook dat dat dè nieuwe trend is:}. dus dat wil zeggen dat de onderste kant van je haar een andere kleur is. dat kan roze, maar ook gewoon donkerblond oid. vind het meestal wel leuk:

Afbeelding
Afbeelding

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:27

Ik heb met 2 plukken groene dip dye gedaan en met 1 pluk blauw. :)
Zal vanmiddag wel even een foto maken als het lukt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:31

Dip dye was toch de trend van vorig jaar? :+

PocoGaucha mooi haar. Ik heb mijn haar ooit van over mijn kont naar tot op mijn schouders afgeknipt, is heerlijk hoor. Even totaal wat anders en eindelijk niet meer zo'n loodzware last aan je hoofd, ik kreeg er ook hoofdpijn van namelijk omdat het te zwaar was.

Giolli ik vind je haar eigenlijk heel mooi zo!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:33

Geen idee, ik ga niet echt met de trend mee. Ik doe het gewoon omdat ik het leuk vind. :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:35

Nee maar omdat PocoGaucha het zei, maar volgens mij zag ik het vorige zomer ineens overal opduiken op internet (zat toen in het buitenland in de middle of nowhere) maar misschien komt het nu meer naar Nederland ofzo :P

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:36

iemand hier nog leuke tips voor mij? Ga vrijdag naar een bruiloft en wil dan wat leuks met mijn haar doen.
Heb lang blond haar tot op mijn kont, met een pony die aan het uitgroeien is...komt nu tot het puntje van mijn neus. Ben van plan om mijn haar te krullen, dan wel gewoon dan wel vlechtjes :)

en er dan een 'strik' in te maken:
http://www.youtube.com/watch?v=AXRsJy9R ... re=related

Maar dan, die pony.... los laten hangen kan niet, hoe kan ik hem leuk wegwerken? :+

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:38

Het was 2 jaar geleden in Zweden al een trend, maar als je daar naar een boerengat gaat daar heeft de helft van de jongeren zo'n scenes kapsel met alle kleuren van de regenboog. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:39

Ja ik volg dat soort dingen sowieso nooit :=

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:45

Ik ben vorig jaar een jaar blond geweest (daarvoor bruin, toen is het dus van bruin naar blond geverfd en dit ging in een keer goed, ik ben zelfs een keer van zwart naar donkerblond gegaan, dit ging ook goed.)

Nu heb ik het gisteren geverfd naar wat de bedoeling was middenblond.
Ik was kastanjebruin met een rode gloed, maar vind dat echt een winterkleur en ben het zat..
Nu is het echter weinig tot niets veranderd..

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/578638_2910752342346_1666767765_2173142_498694497_n.jpg
Dit is de kleur nu, weinig blond aan?

Ik ben de rechter zo kun je de kleur beter zien.:
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/532350_2823432719410_1666767765_2131144_139137272_n.jpg

Zo was het vorige zomer let maar even niet op mijn hoofd :')
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/224522_1876269160913_1666767765_1652504_5263190_n.jpg

Nu laat ik mijn haar dus ook weer groeien en zal het tegen de zomer ongeveer tot mijn kin zijn, (hoop ik, dit zei mijn kapper in ieder geval)
Nuja, het probleem ik wil het blond, middenblond, maar hoe..

Suggesties voor totaal iets anders mag ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:52

Ik ook niet ... doe gewoon wat ik leuk vind, of dat dan toevallig net in is of van 5 jaar terug (of nooit in is geweest :') ). Ben momenteel mijn rood/oranje zat ... zit te denken om te zien wat caca brun van de lush doet over deze henna heen. Daar heb ik meer vertrouwen in denk dan een pakje chemische haarverf (en eigenlijk zit ik daar ook niet meer op te wachten, want met henna voelt mijn haar zoveel beter aan).

@Balou_k , vraag eens advies aan je kapper ... van donker naar lichter is sowieso lastiger om zelf te doen. En je zit nu ook nog met die rode gloed, rood komt vrij snel overal doorheen, dat vind ik op de eerste foto goed te zien. Je zou het met dezelfde kleur nog eens kunnen proberen binnenkort, maar is zonde om vanalles erin te gooien en kopen als het niet werkt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:57

idinn schreef:
Ik ook niet ... doe gewoon wat ik leuk vind, of dat dan toevallig net in is of van 5 jaar terug (of nooit in is geweest :') ). Ben momenteel mijn rood/oranje zat ... zit te denken om te zien wat caca brun van de lush doet over deze henna heen. Daar heb ik meer vertrouwen in denk dan een pakje chemische haarverf (en eigenlijk zit ik daar ook niet meer op te wachten, want met henna voelt mijn haar zoveel beter aan).

@Balou_k , vraag eens advies aan je kapper ... van donker naar lichter is sowieso lastiger om zelf te doen. En je zit nu ook nog met die rode gloed, rood komt vrij snel overal doorheen, dat vind ik op de eerste foto goed te zien. Je zou het met dezelfde kleur nog eens kunnen proberen binnenkort, maar is zonde om vanalles erin te gooien en kopen als het niet werkt.

Ik heb niet het geld om het door de kapper te laten verven helaas, ik ben een student die op kamers woont en elk dubbeltje draai ik tien keer om..
Mensen opperde op facebook iets over ontkleuren, maar waar haal je dat spul?
Al denk ik niet dat mijn haar dat leuk vind..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:13

ontkleuren zou ik zeker niet zelf aan beginnen en al helemaaaaal niet als je een rode gloed in je haar hebt.
kans dat je haar dan oranje wordt is denk ik best wel groot :P

misschien een bezoekje wagen aan een kappersschool oid?
die zijn vaak wel goedkoop met verven enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:16

Ontkleuren zou ik persoonlijk zelf niet aan gaan beginnen... dan moet je toch echt wel weten wat je aan het doen bent. Plus met dat rood is de kans groot dat je er oranje van wordt. Dan kan je daarna alsnog naar de kapper om die het resultaat te laten redden en ben je uiteindelijk duurder uit dan wanneer je direct erheen was gegaan. Je kan eens binnenstappen bij je kapper en vragen of het zou werken om het met dezelfde kleur nog eens te verven? Mijn kapper vind het geen probleem om advies te geven daarover, die weet ook wel dat ik er gewoon het geld niet voor heb om door hun te laten verven.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:20

idinn schreef:
Ontkleuren zou ik persoonlijk zelf niet aan gaan beginnen... dan moet je toch echt wel weten wat je aan het doen bent. Plus met dat rood is de kans groot dat je er oranje van wordt. Dan kan je daarna alsnog naar de kapper om die het resultaat te laten redden en ben je uiteindelijk duurder uit dan wanneer je direct erheen was gegaan. Je kan eens binnenstappen bij je kapper en vragen of het zou werken om het met dezelfde kleur nog eens te verven? Mijn kapper vind het geen probleem om advies te geven daarover, die weet ook wel dat ik er gewoon het geld niet voor heb om door hun te laten verven.

Ontkleuren heb ik zelf wel eens bij iemand gedaan, maar bij mezelf kan ik dat niet, (heb er wel voor geleerd destijds)
Maar aan iemand anders overlaten tja dat is het hem he..
Wellicht verven met licht blond dat het dan in ieder geval lichter word, het ergste vind ik die rode gloed dat vind ik helemaal niet meer leuk :')

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:18

ontkleuren heb ik zelf ook gedaan, en dat is niet zo moeilijk hoor,..

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:31

Ik doe dat ook altijd zelf, maar het kan inderdaad lelijk misgaan op rode tinten, en dan moet je het nog een keer ontkleuren... en als je pech hebt daarna nog een keer. Moet je dat willen? := Je haar wordt er niet gelukkiger op.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:33

willen vast niet, mijn haar was er ook aardig kroes door, maar dat herstelt wel.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:34

Dat is waar. Mijn punten werden een beetje :') droog, maar dat was na een paar keer wassen ook over. Maar goed, ik snap sowieso niet waarom ik nog haar heb. Ik mishandel het echt zwaar.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:37

haha, dat vraag ik mezelf ook wel af. na al dat bleken, verfen, stijlen, wassen, extensions.
hou altijd de gedachte dat het haar is en dus weer aangroeit.. hou gewoon van bezig zijn en afwisseling met mijn haar..