die bloeddruk nemen ze zo vaak om te kijken of je lichaam normaal reageert als je allergisch zou zijn, dan zou je dat heel snel zien aan een stijgende bloeddruk en pols met mogelijk shock tot gevolg als ze niet snel zijn.
Wanneer het normaal blijft kan de opmeting gebeuren met meer tijd tussen. Standaard procedure dus.
Nou, dit valt mee. Vandaag geen extra vermoeidheid of stijve spieren of whatever. Hopelijk wil het zo blijven! Dat ik de dag zelf de bank op moet vind ik nog niet zo'n ramp maar als ik steeds een heel weekend ziek was er van.
Ik heb ruw het hele topic doorgelezen, wat een verhaal. Enorm veel respect voor jou.
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 12-05-14 14:13
Thanks Kirrr You get what you're given... It's all how you use it.. (aldus p!nk)
Verder inmiddels wel wat bijwerkingen.. Enfin, de hartkloppingen ben ik vrij zeker van dat het van de remicade is (niet extreem maar wel merkbaar.. ) en kramp in mijn spieren/pijn in mijn gewrichten maar vnl in mijn linkerkant waardoor ik niet weet of het van mijn hersenen komt of van het medicijn.. En morgen, morgen mag ik nog maar eens gaan bewijzen of ik echt wel ziek ben.
Ben ik een lamzak als ik "besluit" dat ik eigenlijk liever niet nat wil worden met rijden?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-05-14 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik ben alleen niet zo trouw met bloggen. Zit regelmatig een periode tussen. Maar gelijk nu met dat medicijn... heb het er ook als tag in gezet want ik kreeg weinig uitleg en ging dus zelf zoeken en dan kom je op ervaringen en eigenlijk kan je er niet genoeg vinden.. Dus ik hoop als een lotgenoot nu het medicijn zoekt, ze ook op "mijn" ervaring komen.
Anoniem
Geplaatst: 12-05-14 18:12
Eh, het feit dat je probs hebt links kan ook samenhangen met de hartkloppingen... Ik zou voor de zekerheid toch maar even de arts opbellen en navraag doen.
Wilde eigenlijk in het belgentopic vragen hoe het afgelopen was met het nieuwe medicijn maar dan kan ik beter even hier meelezen en posten. Dan blijft het wat gescheiden.
Ik zou toch ook even bellen en je klachten met je arts bespreken.
ik probeer het inderdaad wat gescheiden te houden. De mensen die hier lezen weten wat voor info er zal komen te staan en "kiezen" daar voor. Maar in andere topics alles vol bléren over mijn medisch gedoe.. Daar kiezen mijn mede topic-genoten niet voor.
Sinds gisteren avond al geen hartkloppingen/druk meer gehad!
Nou, we zijn nog steeds afgekeurd. Gelukkig valt deze arts een beetje mee en zegt die ook gewoon eerlijk dat ik op mijn leeftijd vast wel een ander idé had van vrijetijdsbesteding dan wat ik nu doe.
Pret was "in den beginne" op locatie een hel. Die werd letterlijk dusdanig gevaarlijk dat de jury me eigenlijk er liefst zelf af haalde. (en mijn lesgever kwam ook de bak in met "Kathleen kom in godsnaam van dat paard af!" ) Na een paar wedstrijden was ze betrouwbaar onbetrouwbaar zoals ik altijd zeg.. Je wist dat ze wat ging uit vreten... Maar 2e seizoen was ze als je haar kende wel te rijden. (nu is min definitie van braaf naar het schijnt wel een beetje anders dan die van anderen. ) maar ze heeft wel altijd spatjes gehouden ja. Pret waarschuwde niet. En dan bedoel k ook echt niet. Ene moment liep ze rustig en ontspannen, het volgende stond je aan de andere kant van de bak al dan niet met wat bokkensprongen er tussen...
Sam is vooral erg nerveus op wedstrijd. Als je hem dan niet weet te kalmeren dan heeft ie ook wel eens zijn spatjes... (vorige wedstrijd kwam ie ineens overeind toen ik even moest wachten om de losrijbak in te gaan bv. ) Maar toch ervaar ik Sam als een "betrouwbaar" paard op wedstrijd.. Omdat ie niet gemeen wordt zeg maar. Pret was wel "onbetrouwbaar" in die zin dat die echt door kon gaan ... Sam doet dat niet zo heel snel.
Valt dat onder niet de gemakkelijkste?
Vind dat altijd een moeilijke vraag... Ik heb aparte paarden maar ik ervaar geen van hen als echt "moeilijk"... Gewoon... Een gebruiksaanwijzinkje er bij zegma.
Oh en de dokter in Hasselt vond vorig jaar (toen ik dus net een nacht opgenomen was voor mijn darmen en dindsdag naar controle moest) dat ik prima in staat was om te werken hoor. 35kg wegen en niks binnen houden (en dat waren alleen maar de meest zichtbare symptomen) vond zij niet zo'n issue..
Ha, juist ja, wat ik dus al dacht, van die dokters.
Nou m'n vader heeft plots gehoor dat magnesium helpt bij schrikkerige paarden, dus vroeg me af of jij daar ervaring mee had... Maar ik heb de indruk dat jij 't type bent "ik doe het op mijn manier, even if it kills me"
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 13-05-14 16:52
Uhm nou geen idé of magnesium helpt. IMO helpt "no nonsense" beter... Als Sam suf doet krijgt ie been en hop! Niet onnozel doen, lopen! Bij Pret, als ik de kans kreeg, deed ik dat ook... Niet dat ik zo'n ongelooflijke held of ruiter ben trouwens want dat is helemaal niet zo. Maar ik maak me niet zo heel snel druk... Heb ook geen last van wedstrijdstress oid. Dus als ze nerveus doen op wedstrijd dan negeer ik dat eigenlijk gewoon onder het mom van "er is niks om nerveus over te zijn, kom." en dat hielp zowel bij Pret als bij Sam, en vooral die laatste had soms echt last van heuse zenuwinzinkingen dus het is niet dat ik gewoon geen nerveuze paarden heb oid... (Sam kan letterlijk staan bibberen van nervositeit... Manlief heeft 18 jaar in de paarden gezeten maar zoals Sam stond had ie nog nooit gezien...)
Als Pret schrok reed ik eigenlijk altijd gewoon door... Heb wel wat filmpjes van proeven hoor van Pret... Dat ze onnozel doet en van Sam ook overigens.
Hmmm mn zwarte gaat echt gevaarlijk doen bijna. Op been gaat hij alleen maar achteruit en zweepje erbij is geen optie want daar flipt-ie helemaal van. Als het enkel kijken is kan ik er hem prima doorrijden, maar als het echt paniek is dan is 't passé heb ik de indruk.
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 13-05-14 16:59
https://www.youtube.com/watch?v=aeneULyepwU Sam vorig jaar. Let niet op de proef want die trekt op niks. Hier heb ik er het hele inrijden geen fatsoenlijke drafpas uit gekregen want hij vloog steeds weg in galop en als ik hem dan terug reed dan kwam ie gewoon omhoog.
edit; Pretty: https://www.youtube.com/watch?v=3RiS8qsM5wo https://www.youtube.com/watch?v=9PGNN07aDxM Hier heb ik opgegeven na beide proeven. Ze werd in de losrijpiste bloedlink. (waren normaal 2 wedstrijddagen en heb er maar eentje gereden, maar nu ik kijk... Weet niet zeker of dat die wedstrijd was. Want daar kwam ze bij het groeten ook al ietwat omhoog.. Edit; ik weet nog dat ik in de eerste proef bij die galop waar ze haar kont zo naar binnen gooit en ik vervolgens op de diagonaal naar stap moet (daar krijgt ze ook een mep die ze feitelijk al 3 min daarvoor had moeten krijgen maar bij Pret moet je echt wel je moment kiezen of je bent de ring uit..) dat ik op de lange zijde nog tegen mijn moeder zei in het voorbij komen "Dat zou nog wel es een probleem kunnen worden!" waarop die in de lach geschoten is en mijn filmer ook trouwens maar dat hoor je niet met de muziek! https://www.youtube.com/watch?v=0GbxV0AA3sI Gewoon... Pret...