Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:09

oooh, ook dat ken ik zo. Als ik geen afspraak heb, zijn er echt hele goede argumenten :')
al heb ik t een stuk minder sinds mn knie weer heel genoeg is om hardlopen rustig op te bouwen. Dat doe ik wel graag. Sportschool voel ik me echt nooit prettig.

Ik was/ben ook echt dolgelukkig met mn waardes van de afgelopen 2 dagen hoor!! Net met rijden schoot k wel ff te hard naar beneden, gelukkig zijn er mensen die suikerklontjes in de kast hebben voor hun paard :') Had wel goed gegeten, maar blijkbaar niet genoeg. Ach, ook daar ga k n weg wel in vinden..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:51

Weet niet of je daar echt een weg in gaat vinden.....
Wanneer ik naar de pony's ga, kom ik bijna áltijd te laag te zitten.....
Wel erg slim om te zorgen dat je of een pakje druivensuiker bij je hebt of dat je iets van een flesje AA drink of limonade op stal hebt!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:00

ja, die had ik in de auto... maar zadelkamer was dichterbij..

Normaal, als ik na werk rijd heb ik er geen last van. Dan eet ik echt vlak voor ik naar stal ga altijd nog wat. Nu had ik om 12u gegeten en zat er pas tegen 3u op.. net te lang dus.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:04

:D
Ik moet bijvoorbeeld voordat ik naar stal ga, niet iets van spinazie of andijvie eten, want daar red ik het echt niet op :P
Vind het echt zo apart, want om nu te zeggen dat ik op stal onwijze lichamelijk inspanning doe }:0

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:18

Ik eet mn echte avondeten zeg maar pas na rijden (anders hoef ik niet eens op te stappen, dat trekt mn maag echt niet :+) maar ervoor wel kop soep en een cracker oid

hehe, maja, wss wel anders dan stil zitten achter een computer ofzo... ik doe zaterdag ochtend ook vaan weinig (training van de voetbalclub kijken, das naar mijn weten gewoon stil staan langs de kant :')) en toch zijn mn waardes (en mn hongergevoel :D) lager dan op een kantoor ochtend...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:56

Wat je zegt, als Willem hier gewoon "hobbelt" (bezig is) dan gaat t goed. Maar afgelopen week een gesprek gehad en zoef.. op de 24 1 uur echt stil zitten.....en andersom ook als hij lichamelijk aktief bezig is dondert ie met een rotgang naar beneden. ( wel een goeie om te laten zien dan paardrijden echt niet zitten en hobbelen is!! ;) )

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:33

:D dat dan weer wel!
Maar wel heel kl*te dat het zo extreem snel schommelt...

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:54

Goedemorgen Meiden!
heb nog geen waardes om met jullie te delen momenteel (niet gemeten :o )morgen moet ik naar het ziekenhuis, zie er wel een beetje tegenop maar het zal wel even moeten..

ik zag hele mooie waardes voorbij komen! mijn complimenten hiervoor! *\o/*

Wie heeft hier ervaringen met diabetes en dieten?
ik ga vanaf dinsdag beginnen met het ziekenhuisdieet, 2 jaar geleden ook gedaan en dit had een zeer positieve indruk op mijn suikers!
en ik was 20 kilo kwijtgeraakt...

ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:59

Geen ervaring met dieten... Moest toen ze eindelijk bedacht hadden dat t type 1 was juist 7 kilo aan komen. Volgens mij begint dat wel weer goed te komen nu, maar afvallen hoef ik gelukkig me geen zorgen over te maken.

Gister
6,5
7,3
8,5 (daar had ik tussendoor te laag gezeten, dus extra gegeten. Heb er ook niet voor biijgespoten)
6,8

en begonnen op 5,9 nu.

Dus wederom *\o/*

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:36

fijn noukie...
geeft mezelf heimwee... in het begin ging het ook zo bij mij, totdat ze die pomp hebben aangepraat is het helemaal fout gegaan bij mij :(

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:09

dat is mooi klote...
iemand begon er bij mij ook al over. Ik heb er 0 ervaring mee, maar heb sowieso iets van ach, zolang t spuiten goed gaat, niet teveel veranderen. Vind t met paarden ook niet 100% ideaal (al zal t heus goed gaan hoor)
maar als ik jullie ervaringen zo lees...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:29

Hee Noukie laat je door ervaringen van een ander niet van de leg brengen hoor!
Geen 1 diabeet is hetzelfde!!
Jij heb momenteel hartstikke mooie waardes.. ga daar voor! Niet voor ervaringen van een ander! Je kan als het strakjes toch niet helemaal niet jevanhet is altijd nog dingen invoeren of veranderen. Suiker is gewoon een kloteziekte die geen rekening houdt met later. Zoals je nu zit is op zijn zachts gezegd perfect.. later komt nog en in jou geval.. hopenlijk niet!!(wat slechte waardes aangaat) Er zijn hele volkstammen die het zoals jou goed doen, maar er zijn ook kleine plukjes mensen die moeilijkheden hebben.Meis, zoals jij nu zit zou menig diabeet willen zitten..prijs je gelukkig met zulke waardes en schroom absoluut niet om ze andere te laten zien, jij moet ermee dealen, niet ik of kentaro of valeria of weet ik veel wie, nee JIJ!!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:41

Thanks voor je post!! Maar zo bedoelde ik t niet hoor, was voor mij zeg maar de keus tussen spuiten en pomp.
Zolang ik t op spuiten zó goed doe, blijf ik t lekker zo doen! :j Ik leef ook echt van dag tot dag, later kan ik toch niet inschatten of bepalen :j En zoals t nu gaat, ben ik echt blij inderdaad :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:55

:o sorry verkeerd gelezen dan.. maar neemt niet weg dat ik het meen. Laat je niet gekmaken, zelfs niet dat andere jaloers zijn op je waardes! Zou ik in jou schoeenen staan zou ik de pen houden en niet aan de pomp gaan.. kan idd altijd nog.Maar ja ik ben jou niet en erger.. ben zelf niet eens diabeet :o Ik ben degene die makkelijk praten heeft ;)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:31

Ach, soms kan je door van een afstandje te kijken best goede tips geven hoor :j
5,9; 6,7; 7,1; 6,9
*\o/*
ook nog 2 punten in t L1 erbij gereden met n pup en lekker rondje hard gelopen vanmorgen, dus ik ben wederom een zweer tevreden mens!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 22:10

Jeetje wat gaan jullie ineens hard.. :j , ik ben net terug van een heerlijk etentje, ( ben vandaag 12½ jaar getrouwd) geen suikers gekeken vandaag ..

Zat net op 18.1 terwijl ik meer heb geprikt en dacht niet veel te hebben gegeten , helaas is het altijd na een etentje te hoog gek word ik er van.

Is dat bij jullie ook zo ?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:48

Noukie schreef:
dat is mooi klote...
iemand begon er bij mij ook al over. Ik heb er 0 ervaring mee, maar heb sowieso iets van ach, zolang t spuiten goed gaat, niet teveel veranderen. Vind t met paarden ook niet 100% ideaal (al zal t heus goed gaan hoor)
maar als ik jullie ervaringen zo lees...

Ik dacht ook altijd, spuiten gaat goed ga nooit aan de pomp. Maar ze bleven maar zeuren en heb me om laten banketstaaf.. en toen is het fout gegaan en dit gaat nu al 2,5 jaar zo. Stel het steeds uit voor mezelf terwijl het toen zo goed ging. Soms heel vervelend en maakt me dan best een beetje sipjes :(

en gefeli met je winstpunten, lekker :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:57

He tootje, van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!!
Ik weet niet of het daardoor komt bij uit eten, maar het is mij ook opgevallen en ik heb een beetje het idee dat je zeg maar veel langer over de maaltijd doet dan wanneer je thuis eet!? (dat is dan weer wel een voordeel van een pomp, want dan kun je het meer verdeeld toedienen)

Noukie, echt fantastisch gewoon die waardes!! En uiteraard je punten in de L1 :D
Kun je niet ook hier gaan bijhouden wat je nu precies doet op een dag en eet?? :+ :D
Ik krijg dat echt niet voor elkaar, de hele dag in zo'n nette lijn! Vooral de nuchtere en die voor het slapen gaan krijg ik haast nooit zo netjes :o

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 07:34

ga vandaag naar de dietiste, dus zal toch wel bij moeten gaan houden, kan ik t hier ook best knippen/plakken hoor :D
Begin de dag iig met een bak Bran flakes & fruit van de Plus met sojamelk.
Daarna is het heeeeeel wisselend to be honest, en 's avonds eet ik echt alles wat los en vast zit :')

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:06

Ik heb al die tijd trouw meegelezen maar weinig gepost
ik moest ook afvallen en wist niet hoe, met alleen sporten ging het niet en bleed
mijn hbac1 op 70 hangen echt balen had voor mijn gevoel zo mijn best gedaan

ik mocht van de arts elk dieet volgen die ik wilde
voor mij werkt sonja bakker, ik val af en mijn suikers zijn goed eindelijk
half april hopen dat mijn hbac1 wel ok is als dat niet zo is weet ik geen andere oplossing dan weer spuiten

even voor de duidelijkheid men weet niet welk type ik heb, spuiten reageer ik te heftig op 1x per dag 10 E levermir en nu toen 1 mg glimipiride dat hielp niet dus 2 mg
hielp ook niet en nu 1 mg glimi en 1 tablet januvia
naar mijn idee gaat dit goed al kan ik dus niet iets lekkers eten want dan sta ik te stuiteren van een te hoog suiker

jaja lekker ingewikkeld ben ik

nu weer een fase dat ik bewegen eng vind, door dieet zit ie echt stabiel de hele dag maar erbij bewegen is dus meer eten maar wat moet ik eten bij bijv een stuk wandelen of skeeleren?
bij bezigjeden op stal zakt ie ook heel snel maar heb altojd
limonade dat vind ik prettiger als dextro

succes bij de dietiste

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:00

lastig dientje!
Ik zou het ook niet zo goed weten dan, het is denk ik vooral een balans erin kunnen vinden.

Ik vind zelf dextro ook niks... ik heb liever iets vloeibaars.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 09:12

Nou hier verbouwereerd iemand.. ben net terug van de orthopeed ivm de schouderklachten..

Ik heb een frozen shoulder ( kentaro had jij al eens genoemd)..

Is niets aan de te doen alleen maar rust, nou lekker dan , mag niet meer tillen geen zwaar werk doen , uitmesten enzenz als ik pijn voel is het een teken dat het kapsel weer scheurt en dat ik te ver ben gegaan.. mag geen fysio meer

Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit allemaal moet gaan doen het kan niet geopereerd worden er is geen medicatie voor zoek het maar uit..

Gatver heb een rot gevoel.... ( verklaard wel de wisselende suikers) -O-

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:14

oh bah... dat is zeker een nare blessure!
maar wat gek, mijn moeder heeft het ook gehad en moest juist bewegen (onder fysio begeleiding) omdat het anders alleen maar erger werd...
Wel weer typisch medisch NL dat je gewoon naar huis wordt gestuurd, en zoek het maar uit. Klinkt als de orthopeed waar ik voor mn knie was, wat een *** was dat ook..

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 09:24

Ja ik heb er ook een heel dubbel gevoel over..moet volgende week wel een echo laten maken om andere dingen uit te sluiten.

De fysio was het er ook niet mee eens maar ja even rust vind ik ook niet erg.

Weet gewoon even niet meer wat te doen....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:27

Meid, wat balen!!! Toen ik het er met m'n dvk over had, gaf zij juist ook aan het enige dat hielp fysio was!? (en voor de rest niet belasten, dat wel)
Het kan helaas wel een hele tijd duren.