Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amsterdam_30 schreef:@Patriciavt: Natuurlijk is een dagje geen aardappels niet ongezond hihi. Misschien is kip met groenten, rijst en beetje zoetzure saus een idee voor een keer? Zoetzure saus bevat ook weinig als je er gewoon een beetje van neemt. Is van de sauzen een goede optie.
Je kunt ook een boterham bij je eten eten..
Of volkoren pasta met gezonde zelfgemaakte saus? Ik maak het als volgt: beetje tartaargehakt of rundergehakt bakken.. vet afgieten (niet in de gootsteen!). Dan aubergine, courgette en rode paprika mee bakken. Uiteindelijk twee blikjes gepelde tomaten op sap of tomatenblokjes op sap. Dat is dan voor 3 personen of in mijn geval voor 1 dag en 2 porties saus de vriezer in.
Beetje volkoren pasta (veeel beter dan gewone en vult ook goed v langere tijd). Is even wennen in begin, maar nu eet ik dat het liefst juist! Ik neem dan wel spaghetti (granditalia), want die grote stukken vind ik dan niets met dat volkoren. Klein beetje parmezaanse kaas.. en klaar ben je
.
Dat staat bij mij vanavond ook op het programma
amsterdam_30 schreef:Oke.. wat voor glazen pot? Basis-saus met weinig er in? Of iets met allemaal smaakjes er al in en veel 'lekkerder'? Die zijn nog best veel kcal. De standaard potten met basis-saus niet.
Rest klinkt prima!
Giet hij het vet af van het gehakt (in een apart bakje)? Moet je eens doen.. zul jij eens zien hoeveel vet je bespaart. Komt belachelijk veel af!
Ik tel ze calorieen door het in te voeren bij de caloriechecker.nl en dan weet ik globaal wat ik heb gehad.
Even hiermee bezig en je weet dondersgoed of je het goed doet. Toch blijf ik invoeren.
Nee, ik doe geen atkins. Dergelijke dieten heb ik nooit vol kunnen houden.. Gezond en genoeg eten gaat echt heel goed!
Patriciavt schreef:Rijst lust ik ook niet
Pasamba schreef:Volkoren. Hoe bruiner hoe beter.