Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:42

Fijne dag iedereen ik ben werken... :evaw:

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:15

Hallo :wave:

Werkse Scooby! :wave:
@SAK Ik ben het zelfde, vraag niet om mening, als je de waarheid niet wil horen. :n In het beging strubbelde het ook met mijn schoonmoeder, maar ze weet nu, dat ik altijd voor haar klaar sta, maar niet naar haar pijpen dans.
Vind het wel een rare reactie, afwijzingen horen er toch bij? En als hij dit nou graag wil?
@MB klinkt pijnlijk! :n
@Juud, lekker gelopen :j

Vanmorgen bij de diëtiste geweest, ging met lichte knikkende kniën, omdat ik niet was afgevallen. Toch 2 kilo! *\o/* Fijne peptalk gehad en we gaan er weer de volle 200% voor!
Vandaag lekker lopen en we gaan nu voor 7km eind feb. Dan heb ik ook een loopje staan. Wat zou realistisch zijn qua afstand, hoe snel voegen jullie afstand toe aan je rondje?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:26

Zo boodschappies zijn binnen, buuffie kwam daarna even een bakkie doen :9k Kids hebben net foppertjes gegeten :9 Zo noemde onze jongste vroeger de poffertjes altijd dus die houden we erin :D En nu zijn ze lief aan het spelen (lees: de eerste verdieping op stelten zetten) en kan mams rustig bokken :o En daarna de ontplofte kamers weer op orde brengen 8)7

MB en Sak, kunnen jullie mij wat van je directheid geven? Ik vind dat zo moeilijk, ik hou liever mijn mond dan dat ik zeg wat ik ervan vind. Ik wil altijd lief leuk en aardig gevonden worden >;) Ik ben ermee bezig om dat te veranderen maar man man wat is dat moeilijk als dat jaren je "overlevings"-strategie is geweest.

Hebben jullie de gouden tip?

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:23

gewoon doen en dan zie je vanzelf hoe makkelijk het is ;)
Klinkt stom maar zo is het wel. ik ben echt iemand die niet over zich heen laat lopen en als je dat ook uitstraalt zullen mensen dat niet zo snel proberen ook. niet dat ik nou zo';n bitch ben, maar ik probeer wel zelfverzekerd over te komen, terwijl ik dat toch echt niet altijd ben.

Zo net in overleg gezeten en nu wil de volgende alweer :n ik zit tegenwoordig meer in overleg dan dat ik daadwerkelijk aan het werk ben :n

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:29

Bom, ik heb het mijzelf ook aan moeten leren, ik ben begonnen met meer nee te zeggen. Ik heb een aantal communicatie trainingen gehad en daar heb ik geleerd, goed onderbouwd mijn mening uit te spreken. Je moet het niet met elkaar eens te zijn, maar het is wel fijn als de "tegenpartij" ook rekening kan houden met jouw standpunt, ook al ben je het niet eens.
Hoe meer je het doet, hoe beter het gaat.

Pfff kan eindelijk over de stapel met werk heen kijken :D Overdracht is toch meer werk als gedacht, eigenlijk wil ik te goed overdragen, omdat ik bang ben, dat het niet goed gaat als ik weg ben. Dit denk ik niet alleen, maar mijn manager ook. Geeft geen goed gevoel :n

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:38

Ik vind dat erg fijn altijd, directe mensen. Soms komt dat hard aan, maar je weet iig gelijk waar je aan toe bent.
Ik zu zelf ook wat directer mogen wezen, al ben ik dat wel al wat meer. Tegen bekenden wel redelijk direct, maar soms komt het er zó fout uit (heb ik niet altijd door) en dan zijn mensen pissig. Snap ik dan weer niets van, en blablabla!

Had wat stijve benen van gister, maar opt fietsje naar werk gegaan en eruit gefietst blijkbaar, lekker!
Nu zo ff naar stal, Fleur rondje meenemen zonder zadel en stalletjes mesten.
Vanavond weer terug naar t werk; is voorlichting van middelbare school voor de ouders. En moet nog wat CITO's registreren. Jaja, we zitten middenin de CITO-week! Eindtoets is best te doen dit jaar. Alleen studievaardigheden is pittig.

@fann: Super dat je toch bent afgevallen!
@judith: heerlijk gelopen gister +:)+
@bomm: Nice, foppertjes _O-

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:40

Fanneke schreef:
@SAK Ik ben het zelfde, vraag niet om mening, als je de waarheid niet wil horen.

Amen! Wat zitten we op 1 lijn vandaag, Fanneke :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:53

SAKKIA schreef:
gewoon doen en dan zie je vanzelf hoe makkelijk het is ;)
Klinkt stom maar zo is het wel. ik ben echt iemand die niet over zich heen laat lopen en als je dat ook uitstraalt zullen mensen dat niet zo snel proberen ook. niet dat ik nou zo';n bitch ben, maar ik probeer wel zelfverzekerd over te komen, terwijl ik dat toch echt niet altijd ben.

Zo net in overleg gezeten en nu wil de volgende alweer :n ik zit tegenwoordig meer in overleg dan dat ik daadwerkelijk aan het werk ben :n

:j

Het is echt niet zo moeilijk! :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:54

Ff vanaf telefoon...

Ben ook wel vrij direct hoewel ik er wel rekening mee houd als ik merk dat mensen onzeker zijn bijvoorbeeld.

Pijnlijke tenen in je hardloopschoenen, wist ik ook niet, maar nu ik er over nadenk heb ik af en toe 1 teen die gevoelig is na het lopen, dus klinkt mij wel logisch in de oren.

Pop etc heb ik (gelukkig) weinig mee te maken.

Werk is leuk, ben al heel de dag lekker aan het rommelen, morgen en overmorgen loop ik mee met de verkopers, vroeg op want we vertrekken al om 7:15 van kantoor.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:37

De meneer van de Runnersworld vertelde mij dat zere tenen/nagels inderdaad veel voorkomt bij hardlopers en dat je daarom dus iets meer ruimte in de schoen (aan de voorkant) zou moeten hebben, dan bij een gewone schoen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:50

Fijn dat je werk bevalt WenK, leuk ook dat je gelijk mee op pad mag! :j

Straks een lekker rondje lopen *\o/* Voor vanavond heb ik een film op het programma, ben lekker alleen thuis en heb een lekker jankfilm uitgezocht My Sisters Keeper, kennen jullie die?
Even mijn gedachte verzetten, heb het te druk op het werk, veel te bang dat ik het niet afkrijg allemaal, ben er gewoon eng van op mijn maag en heb knallende koppijn. Het rondje hardlopen zal zeker helpen. :j Tot straks! :wave:

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:55

Wen, klinkt leuk, beter dan je vorige baan waar na 1 uurtje alles klaar was en je neus ook leeg had :+ :9

Fan, dat klinkt niet OK :n Probeer het los te laten, je vertrekt niet naar de andere kant van de wereld waar geen foon of i-net is, je blijft gewoon bij hetzelfde bedrijf werken, ze kunnen je altijd bellen. Ennnuuhhh... geen mens is onmisbaar ook al denken velen van wel. De wereld blijft gewoon doordraaien! Maar ik herken het wel hoor, zou hetzelfde hebben, maar tegen een ander is het makkelijker gezegd dan tegen jezelf. Lekker lopen, koppie leegmaken en vergeet niet een doos tissues te kopen |( |( |( Ken de film niet, gelukkig maar anders staat L'town blank :')

Bij deze ga ik lekker NEE zeggen, doet mijn zoon van 4 uur ook, kan ik nog wat van leren :o

Teennagels heb ik geen last van, alleen als ik ze te kort knip dan gaat mijn sok erover schuren. Maar dan niet alleen tijdens lopen, ook gewoon in andere schoenen en laarzen.

Net nog even naar stal geweest, paardjes kijken, zoonlief had meer oog voor de trekker van de staleigenaar >;) da's niet de bedoeling, het paardenvirus, daarmee wil ik ze graag besmetten, niet met een trekkervirus := daar heeft mams nix an

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:11

Mijn neefje heb ik direct al besmet met het paardenvirus :D Hij heeft als mini al bij me op paard gezeten, vorig jaar op de shet en mn zus stuurde vant weekend een berichtje....Too cute! :+:
Ze waren samen een boekje aan het lezen met allemaal dieren. Kwam het paard voorbij, pakt meneertje zo het boekje en geeft een dikke kus :* op het paard! <3 Aaaaahhhhh!!!!

Net heerlijk rondje gehobbeld op Fleur; beetje jammer; mn broek eel onder de haren nu natuurlijk :=
Ook de anderen nog ff lekker laten rennen int bakje. Daar was weinig voor nodig...! :D Later nog paar stukjes gefilmd. Wel gelachen ohr! :j

@fann: Idd, proberen uit je hoofd te zetten hoor!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:12

Thanks ladies

Spanning heb ik in de polder achter gelaten. :D Net lesje 32 gelopen van de 10km. Nu ik het opzoek, denk ik: he?! per ongeluk de verkeerde les gelopen :o? Ga straks eerst maar eens opzoeken waar ik echt gebleven ben. Het gekke is wel, loop die les wel uit. ;)

Jammer Bom, misschien is hij nu nog vatbaar voor het virus, maar eens zal zijn weerstand lager worden :j
Oooh Jaan <3 zie het helemaal voor me! :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:12

Fanneke: lekker dat je de stress eruit hebt kunnen lopen :)
@ Jaan: wat lieeeef!! :D

Hardlopen ging weer goed. Moest echt even doorbijten de eerste paar minuten. Ging mijn veter strikken en toen knalde Tayla (onze Rodhesian Ridgeback) echt keihard met haar (grote!!) kop tegen mijn neus. Tranen liepen over mijn wangen. Geen bloedneus, maar nu wel pijn in mijn hoofd! Straks even in de spiegel kijken hoe erg het is :') Heb ik weer..

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:24

Oeps...als hij maar niet gebroken is.

Fanneke lekker gelopen goed zo.

Ah jaan dat is lief met je neefje <3

Wenk een fijne eerste werkdag gehad...super op naar morgen.

nee zeggen is lastig... :o maar oefening baart kunst.

zo klaar met werken morgen school dag ,dus dat is ook een lang dagje.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:17

Auw Noor! :(:) Ist meegevallen?

Hier mijn neefje op Boris:
Afbeelding
En ook een grooooot paard aaien vindt ie geweldig! (samen met mij)
Afbeelding

Laatste dagje werken, wordt een lange, maar ja. Succes allemaal!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:26

lief <3 Dat koppie haha geweldig.
Werkse jaan.

ik ga zo naar school ..tot later.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:58

Goedemorgen, hoe moe ik gisteren was zo actief voel ik me vandaag :j

Ben ook al weer even op het werk, kan ik vanmiddag even iets eerder weg gaan of gewoon stipt op tijd :j

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:31

Goedemorgen!

Gisteravond 2e looptraining van deze week gelopen. Dit keer even een rustige training..duurloopje van 25min. Daarbij 3min in gelopen, totaal 4,1km gelopen. Was wel even fijn, ondanks dat ik weer in de sportschool heb getraind. Vriendlief wilde namelijk ook graag sporten, dus ben samen met hem heen gegaan. Na die tijd nog even koffie gedronken bij schoonouders en heb vannacht lekker geslapen! Nu ff kopje thee opdrinken, omkleden en met de hond eruit. Vandaag even in huis aan de slag. Vanavond komt mijn moeder, mn zusje&zwager en gaan we met z'n 5-en lekker uiteten bij de Chinees. Nog voor de verjaardag van vriendlief. Heb er nu al zin in!

Sak, fijn dat je je vandaag zo goed voelt, hopelijk kan je vandaag ook weer lekker gaan lopen dan.
Scoob, succes op school!
Jaan, wat een lieve foto's van je neefje! Werkse vandaag. Staat 't vandaag nog in 't teken van de CITO? Begreep 't alleen niet helemaal. Werk jij nu op een middelbare school? Want daar heb je toch geen CITO toetsen?
Noor, lekker gelopen, ondanks de duw van je hond! Pff kan me voorstellen dat dat hard aankwam, al moest ik wel een beetje lachen om de manier waarop. ;) Zie 't al voor me...
Fan, lekker gelopen gisteren, goedzo!
Bom, ik herken mezelf wel in jou, ik leer inmiddels ook al vaker 'nee' te zeggen. Maar ik denk dus ook nog altijd erbij na wat een ander ervan denkt voordat ik iets zeg. T is vast te leren allemaal. :)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:54

@Marjoleintje, jij ook lekker gelopen :D
@Jaan, kan helaas geen foto's kijken op het werk. Zal vanavond de uberschattige foto bekijken :j
@Noor, jij hebt gewoon een rodhesian <3 vind ze zo mooi!! <3 Tja ze zijn af en toe een beetje lomp, :=

Hier de eennalaatste werkdag, voelt heel raar. Zo maar eens uitzoeken hoe grote koffer ik moet mee nemen morgen. Hoop niet dat het een hele verhuizing wordt. Ga maar eens flink opruimen! :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:05

En natuurlijk het allerliefste hondje (nou ja, hond) ter wereld! :D Gister even niet.
Neus is helemaal dik!! Gelukkig niet blauw, dan was ik thuisgebleven hoor hahaha.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:09

Ik heb trouwens wel al een paar dagen last van mijn spieren, niet echt spierpijn, gisteren was het mijn rug en nu mijn beide benen, van het sporten kan het niet komen want dat was zondag voor het laatst :n
Zou ik dan toch een magnesium te kort hebben?

Algemeen

■verstijfde, verharde en verkrampte spieren
■gespannen zenuwen
■snel en chronisch vermoeid
■overspannenheid
■uitputtingsverschijnselen
■onrust, futloosheid en a-vitaliteit
■prikkelbaarheid
■kouwelijkheid ten gevolge van slechte doorbloeding
■duizeligheid

specifiek

■hoofdpijn (drukkend/bonzend)
■migraine
■menstruatieklachten
■slaapstoornissen, meestal met nare dromen
■overgevoelig voor lawaai en (fel) licht
■depressies, angsten en fobieen
■hartkloppingen en pijnuitstraling rond de hartstreek
■diverse allergische reacties
■darmkrampen
■hyperactiviteit

:oo Ik heb ze in huis, ga toch maar eens beginnen want ik heb wel veel van deze dingen :+

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:16

Ja lastig om dat te beoordelen Sak, dit zijn wel heel veel symptomen die ook bij tal van andere ziektebeelden/aandoeningen kunnen voorkomen. Maar had de huisarts het daar over gehad en heb je daarom magnesium (tabl?) in huis?

Fan, lijkt me idd raar zo'n eennalaatste werkdagje, hoe lang heb je er gewerkt? Vriendlief is ook rustig aan, aan 't rondkijken naar wat anders. Hij werkt inmiddels ook al 8 jaar voor dat bedrijf.

Wat is het overigens heerlijk weer!! Ik heb net lekker een half uur met de hond gewandeld, dwars over de landbouwakkers heen...heerlijk! Hondje geniet daar ook zo van, die vliegt van de ene akker de andere op. Met zo'n ochtendzonnetje erbij...heel fijn. :D

Nu nog even kopje thee maken...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:29

Ja ik had het toen met de huisarts overlegd dat ik het tegelijk ging slikken met de betablokker, maar ik ben er nooit aan begonnen ;)

Kan ik nu altijd nog doen, wordt sowieso wel aangeraden volgens mij voor mensen die sporten :j