Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 09:41

So dit toppic loopt allang, fijn dat mensen hier nog steeds steun vinden.
Zelf zal ik volgend jaar wel weer aan de beurt zijn voor een uitstrijkje.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:02

Ik heb de brief nu ook al ruim een jaar liggen en twee herineringsbrieven. Volgende week vakantie zal dan meteen eens bellen voor een afspraak.dit topic herinerde me er weer aan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:24

Christiene schreef:
Ik heb de brief nu ook al ruim een jaar liggen en twee herineringsbrieven. Volgende week vakantie zal dan meteen eens bellen voor een afspraak.dit topic herinerde me er weer aan.

Gewoon bellen en afspraak maken, het is meestal maar zo gebeurd maar het is gewoon belangrijk om je te laten controleren! Better safe than sorry!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:34

Ja, gewoon bellen :j

Ik heb het al zo in mijn systeem zitten dat ik vaak zelf al een afspraak gemaakt heb nog voordat de herinnering van het zh komt :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:57

Inderdaad ga ik bellen als je hier leest dat het daardoor op tijd ontdekt was en ook hoor van vriendinnen collega`s. Stel het al veelste lang uit.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:41

Ik moet ook weer een afspraak maken voor een uitstrijkje. Ik heb 6 maanden geleden ook een lisexcisie gehad na pap 3a. Ik kwam alleen voor een uitstijkje en kreeg gelijk een lisexcisie. Het deed geen pijn, maar was toch ondersteboven ervan. Ben wel na behandeling naar mn werk gegaan, maar moest even bijkomen.
Na een week kreeg ik een enorme bloeding terwijl ik bijnde Praxis stond. Er was blijkbaar een adertje geknapt. Dat hebben ze weer dichtgebrand.
Verder heb ik geen last gehad de laatste paar maanden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 13:59

Christiene schreef:

Ik zou gewoon nu even bellen voor volgende week :D
Succes.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:47

Geknapte aders, klinkt bekend, 2x gehad....

Niet blijven uitstellen, maar GAAN!!!!!!!!!!!!!!

Ben zelf volgend jaar weer aan de beurt. Dan hopelijk weer een goede uitslag en geen gedoe meer.
Iedereen verder sterkte met wachten en de uitslagen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:27

2 x nog wel! Ik zat tot aan m'n knieen onder het bloed en de dokter zei, kom maar hierheen. :+ Een collega heeft me maar naar het ziekenhuis gereden.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:39

Vervelend, hè. De eerste keer was het niet zo erg en is het weer vanzelf dichtgegaan, maar de 2e keer was echt heftig, het bleef maar lopen. Deed gelukkig geen pijn, ook het hechten niet. Alleen trof ik een verpleegkundige op de SEH die erg vervelend deed toen ze al dat bloed zag. Verkeerd beroep gekozen?
Gelukkig was de gynaecologe die ze op hadden geroepen heel erg aardig en de verpleegkundigen op de afdeling ook.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:09

Oh dat is wel raar ja. Ik had een zorgzame verpleegster. Ik had de afdeling gyneacologie gebeld dat we eraan kwamen en waarom. De gyneacoloog heeft de boel dicht gemaakt. Ik heb er de hele middag gelegen omdat ze eerst met de eendebek de ader per ongeluk dichtdrukte en dus niks kon vinden. _O-

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:31

Fraai...en daar lig je dan. Gelukkig is het allemaal weer goedgekomen :).

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:47

Ja nou nog weer een uitstrijkje laten maken om te kijken of alles helemaal weer goed is.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:22

O.k. Duimen dus, al verwacht ik dat het wel goed zal zitten. Vond het zelf destijds toch telkens een beetje spannend. Hoe dichter de uitslag naderbij kwam.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:01

Cookies schreef:
Ik moet ook weer een afspraak maken voor een uitstrijkje. Ik heb 6 maanden geleden ook een lisexcisie gehad na pap 3a. Ik kwam alleen voor een uitstijkje en kreeg gelijk een lisexcisie. Het deed geen pijn, maar was toch ondersteboven ervan. Ben wel na behandeling naar mn werk gegaan, maar moest even bijkomen.
Na een week kreeg ik een enorme bloeding terwijl ik bijnde Praxis stond. Er was blijkbaar een adertje geknapt. Dat hebben ze weer dichtgebrand.
Verder heb ik geen last gehad de laatste paar maanden.

Holy sh%t kreeg je meteen een lis? Hebben ze niet eerst een colposcopie gedaan?! Ze moeten toch eerst nakijken wat de CIN is?

Ik heb de lis gewoon onder algehele narcose gehad en heb daar echt wel van moeten bijkomen en heb in totaal 6 weken gebloed. Ik sta er echt van te kijken dat jij het gehad hebt alsof ze een gaatje hebben gevuld en dat je daarna gewoon bent gaan werken. Bizar!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:19

Colposcopie heeft ze eerst gedaan en toen bedacht ze ter plekke dat we maar gelijk een lis moesten gaan doen. Ik mocht ook nog een keer terugkomen als ik dat liever had. Maar ik lag toch al met de hele handel bloot, dus zeg doe gelijk maar ( ik wist toch niet wat het was)Ik heb achteraf vreselijk zitten huilen en mocht even bijkomen in een ander kamertje. Ik heb m'n baas gesmsed dat ik ietsje later kwam. := Na drie kwartier ben ik naar m'n werk gereden. Nabloeden heb ik ook nog wel een poosje gehad. Maar niet zoveel. Behalve dan die geknapte ader. Toen ben ik wel een dagje thuis gebleven. :+

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:43

Maar ze had toen dus nog niet de uitslag? Want dat duurt even, het weefsel moet onderzocht worden. Ik heb het wel vaker gehoord hoor dat ze het meteen doen, maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Vind het eigenlijk niet normaal dat ze dit doen, alsof het niks is! Ik ben zeker een dag of 3 waardeloos geweest na die ingreep...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:50

Ze wist al dat ik pap3A had en blijkbaar was dat voor haar genoeg om actie te ondernemen. Een paar jaar geleden ben ik gesteriliseerd (onder volledige narcose) en toen ben ik de volgende dag ook gelijk weer aan het werk gegaan.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:42

Ja begrijp ik, niet alle artsen doen dat. Maar vind het vooral voor de vrouw (jij dus) gewoon heftig. Ik had het niet getrokken iig ;)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:52

Vorige week een (extra) uitstrijkje gehad wegens klachten en heb weer een Pap2 te pakken -O- .
Ben nu in 1,5/2 jaar tijd van Pap2 naar Pap3A, vervolgens een Pap1 en nu weer een Pap2 gegaan... Word er inmiddels een beetje moedeloos van.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:53

Ik moet morgen op controle na een Pap4 (6 maanden geleden) en ben eigenlijk hierdoor al de hele week uit mijn doen.

Ben 30 en heb een kinderwens.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:08

friesam, kan me voorstellen dat je nerveus bent, is de pap4 de vorige keer behandeld of gaan ze nu daar pas iets mee doen? Dat laatste kan ik me niet helemaal voorstellen maar je geeft weinig details in je bericht..

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:12

fargo schreef:
friesam, kan me voorstellen dat je nerveus bent, is de pap4 de vorige keer behandeld of gaan ze nu daar pas iets mee doen? Dat laatste kan ik me niet helemaal voorstellen maar je geeft weinig details in je bericht..

Ik heb in december een lysexie gehad en krijg nu de eerste controle. Dat is wel een half jaar van onzekerheid.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:40

Sterkte ermee friesam en calice.

Ik moet volgende week een uitstrijkje laten maken. We zullen zien wat daat uit komt.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:50

Cookies schreef:
Sterkte ermee friesam en calice.

Ik moet volgende week een uitstrijkje laten maken. We zullen zien wat daat uit komt.

Dank je en ook veel sterkte volgende week