[centraal] Tattoo topic: deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 00:51

Megamutsj schreef:
Maar niet dat de kleur ofzo dan weggaat? :P
Heb mijn tattoo nu bijna 4 weken en wil er zuinig mee omgaan haha

Nee geneest gewoon weer normaal....geen kale plekken ofzo ;)
Maar je moet er niet aan blijven krabben en plukken natuurlijk, gewoon puist uitdrukken en wondje laten genezen...lekker smakelijk :+

Megamutsj

Re: [centraal] Tattoo topic: deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 00:53

Hahahaha oke dankje voor de info :P

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 01:12

Hey allemaal!

Ik heb mij nog nooit hier laten horen maar kwam toevallig op het spoor van dit topic.
Ik heb onderhand een half jaar geleden mijn tattoo laten zetten. Hij is heel klein en subtiel op mijn pols :)
Had destijds in het aanvraag topic beeldbewerking gevraagd of iemand een tattoo voor mij kon ontwerpen. Mijn broer is 8 jaar geleden op 19-jarige leeftijd verongelukt, en een paar weken voor zijn overlijden had ik een armbandje van hem gekregen. Na zijn dood was ik er superzuinig op, maar helaas verloren op een gala. Doodzonde natuurlijk, want vind maar iets ervoor in de plaats wat net zo persoonlijk is.
Uiteindelijk (na anderhalf jaar nadenken!) heb ik besloten om zijn initialen te laten zetten, MM, Merlijn MacKenzie.

Afbeelding

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 01:39

wat een mooie tattoo :j

Ik kom me ook aanmelden hier; ben nog aan het twijfelen wat ik wil;
'survivor' of 'nothing is impossible; I believe in you' op mijn rib.
Omdat er toch wel wat dingen in mijn leven zijn gebeurt die me sterker hebben gemaakt & die ik niet zal willen vergeten :)

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:19

Ik vind survivor wel mooi :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:06

Ongelofelijk mooie tattoo LauraMc, ben je alleen niet bang dat hij gaat overlopen later? Is misschien een knudde opmerking, zo bedoel ik het niet.

Hoe korter hoe mooier vind ik qua tekst, daarom heb ik zelf ook voor een redelijk korte gekozen. (Wel redelijk groot) Dus ik zou voor survivor gaan. Heb je al over het lettertype nagedacht?

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:33

Ik wou het dan ongeveer zo
Afbeelding
omdat ik hem ook niet wil laten opvallen ofzo, echt gewoon puur voor mezelf :j

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:40

Zou je dat wel doen, Denicee?
Een tattoo met tekst op 16-jarige leeftijd?
Persoonlijk zou ik er nog wel flink over nadenken hoor, zeker als je niet 100% zeker weet wát je hebben wilt. :)

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:41

Ik wil hem ook nog niet met echte inkt :j
Ik laat hem nu nog gewoon met make-up inkt zetten, dus die vervaagd.
Ik laat hem me ook nu nog niet zetten, maar de Survivor was eigenlijk wel al winnende, ik heb ze allebei al ong. een jaartje op mijn kamer hangen en aan de Nothing Is Impossible wordt steeds iets veranderd terwijl ik de survivor zo al goed vind :j

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:50

zon tekst vind ik dus echt afschuwelijk. Als je nou daadwerkelijk levenservaring hebt en een goede reden.. maar in dat lettertype die tekst, dat doet mij niets..

Bestaat dat, inkt die na 5 jaar vervaagd? Vervaagd dat dan, of gaat het helemaal weg?

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:05

Het gaat er ook om of het mij iets doet := Ik neem de tattoo omdat het voor mij een betekenis heeft, niet omdat andere hem mooi moeten vinden :j

En yes, dat wordt gezet met de inkt die ze ook gebruiken voor permanente wenkbrauwen etc :)

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:48

Maar bij het woord permanent denk ik al snel aan iets wat nooit meer weggaat.. :D

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:03

het vervaagt heel zachtjes aan, blijft ongeveer 3 jaar zitten :j
Het wordt permanente make-up genoemd omdat je het niet elke dag opnieuw hoeft te doen :j

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:12

100% dat het verdwijnt? Zometeen verdwijnt hij niet helemaal en zit je met een vage vlek :P

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:16

Ik heb een vraag, niet dat ik er nu al één wil maar ik zit er flink over na te denken, dat als ik ongeveer 18 jaar ben een tattoo neem. Ik wil iets met mama of een chinees teken wat 'strength' betekent. Maar dat zeg ik nu, wie weet wat ik dan denk, maar ik zou hem dan heel graag op mijn pols willen. Aangezien ik slecht over piercings etc kan, is mijn vraag, doet het erg pijn op de pols? :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:17

jillie1994 schreef:
Ik heb een vraag, niet dat ik er nu al één wil maar ik zit er flink over na te denken, dat als ik ongeveer 18 jaar ben een tattoo neem. Ik wil iets met mama of een chinees teken wat 'strength' betekent. Maar dat zeg ik nu, wie weet wat ik dan denk, maar ik zou hem dan heel graag op mijn pols willen. Aangezien ik slecht over piercings etc kan, is mijn vraag, doet het erg pijn op de pols? :=

Pijn kan ik niet over meepraten, maar de plek zou ik niet doen.
Je weet nooit wat je later voor baan krijgt en het is erg lastig om een tattoo op je pols te verbergen..

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:25

@megamutsj je blijft het natuurlijk altijd een beetje zien :j

@Jillie1994 ik zou het ook niet op de pols doen, daar wordt je echt op afgekeken bij een baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:14

Ik vind het persoonlijk totaal niet moeilijk om te bedekken. Met een horloge om steekt het er iets onderuit, maar dat is zo onopvallend dat mensen het dan gewoon niet zien. Bij lange mouwen steekt het er enkel onderuit als ik wat moet pakken en mijn arm strek. Het ligt er ook aan wat je beroepskeuze is, veel zal het niet veel interesseren, andere vinden het prima als je het netjes bedekt en er zijn er natuurlijk ook waarbij ze het niet willen. Gelukkig wil ik iets waarbij het niet veel uit maakt of lange mouwen aan kan.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:28

met die "make up"inkt zou ik niet doen! het gaat nooit helemaal weg!
en dan ?? dan zit je met een half gare tattoo op je lijf!
zou er nog even goed over na denken :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:30

Ik vind de pols eigenlijk een heel mooie plek, dan ze je het zelf ook. Ik zat voor mezelf ook aan m'n pols te denken (als ik ooit iets vind waarvan ik denk van Yes, dit is het!).

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:31

Ik ook niet. Heb 'm nu een jaar op mijn pols en hij is echt super makkelijk te bedekken. Horloge of brede armband en hij is gewoon weg. Valt totaaaaaal niet op!

Zou het er dus zeker niet voor laten! Verder moet ik ook zeggen dat ik vrijwel alleen maar positieve reacties over heb gehad!

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 19:45

Maar denk eraan dat je voor veel beroepen geen sieraden mag dragen, en dan wordt het vaak toch anders :)
Ik vind je pols ook echt een mooie plek, maar ik wil voor mezelf in ieder geval toch wachten totdat ik een baan héb, als het bij die baan niet erg is, zou ik het wss alsnog doen ..

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:20

Correct me if i'm wrong, maar bij zulke beroepen praat je volgens mij al snel over productiewerk o.i.d.? Dan is vaak een tattoo toch ook niet zo'n ramp.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:29

Saskiaatje schreef:
jillie1994 schreef:

Pijn kan ik niet over meepraten, maar de plek zou ik niet doen.
Je weet nooit wat je later voor baan krijgt en het is erg lastig om een tattoo op je pols te verbergen..

De pijn valt opzich wel mee, sommige stukjes deden bij mij wel pijn. Maar lekker is anders natuurlijk.

En over het verbergen. Mijn tattoo is een beetje groot, en kan hem makkelijk verberegen. Draag gewoon een horloge en mijn truitjes vallen er gewoon netjes overheen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:31

Denicee_x schreef:
@megamutsj je blijft het natuurlijk altijd een beetje zien :j

@Jillie1994 ik zou het ook niet op de pols doen, daar wordt je echt op afgekeken bij een baan.

Dan heb ik een groot probleem bij het vinden van een goede baan. ;) Kom op, je kan een tattoo op je pols echt wel verbergen. :)