Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
H_Nalanta schreef:Waarom wil je dan geen aangifte doen? Want als je hulp wil doe je dat wel.
Ik begrijp dat echt niet hoor.
superwoman schreef:H_Nalanta schreef:Waarom wil je dan geen aangifte doen? Want als je hulp wil doe je dat wel.
Ik begrijp dat echt niet hoor.
Wsl heb je het nooit meegemaakt of wel?
Ik ook niet hoor, maar kan me helemaal voorstellen hoe tegenstrijdig je gevoelens kunnen zijn en dat hulp willen zeker niet gelijk staat aan aangifte doen. Aangifte staat eerder voor de dader straffen, terwijl zij nog bezig is met de ervaring een plekje te geven om te kunnen functioneren. Als de straf erg licht wordt (Nl dus grote kans),terwijl zij alles opnieuw en opnieuw moet vertellen en herbeleven, zal de klap zwaar zijn en dat wil ze nu zeker nog vermijden.
Zij zit in een emotione achtbaan en dat is heel normaal, maar erg zwaar voor de TS.
Het zal een proces zijn waar zij doorheen moet gaan om innelijke rust en kracht te krijgen. Veel mensen die willen helpen hebben zelf geen ervaring en kunnen daardoor nooit 100 % begrijpen waar de TS doorheen gaat. Het is ook moeilijk om hulp aan te nemen, laat staan door iemand die het zelf niet heeft meegemaakt maar het alleen uit de boeken heeft. Iederen weet dat het nooit precies via het boekje gaatDaardoor zal de Ts zich ook sneller niet begrepen voelen en zich weer terugtrekken. Ts is duidelijk een binnenvetter en het is moeilijk om ook dat gedrag weer te doorbeken wat de weg naar hulp moeilijk maakt - en de hulp naar haar.
Tenminste, zo zie ik het
Anoniem1994 schreef:Het gesprek ging goed, heeft me heel erg geholpen juist
Maar het ging niet goed met mij
Nogsteeds niet echt, maar wel beter.