Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:38

Heerlijk weertje???? Hier regent t :( En dat in combi met een stevig windje vind ik geen lekker weertje :n

Hoop dat het vanavond opgeknapt is, wil dan even lekker paardrijden.

Maandag ga ik weer hardlopen, neus zit verstopt, keel is rauw en dik en stem ben ik kwijt al sinds woensdag. Manlief en kids vinden het wel prima zo, lekker rustig ;( Zelf word ik een beetje moe van dat schreeuwen en dan nog maar 1 decibel eruit persen.

anne_bento

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:47

Hallo!
ik val hier even binnen omdat jullie hier misschien wel ervaring mee hebben........ ik loop niet hard buiten, maar wel in de sportschool op een loopband. Nu krijg ik aldoor veel last van mijn schenen, voornamelijk iets aan de binnenkant. Ik heb speciale hardloopschoenen die goed passen. jullie enig idee waar het aan kan liggen? De pijn blijft niet, is meestal vrijwel meteen weer weg zodra ik stop of kort erna..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:51

anne_bento schreef:
Hallo!
ik val hier even binnen omdat jullie hier misschien wel ervaring mee hebben........ ik loop niet hard buiten, maar wel in de sportschool op een loopband. Nu krijg ik aldoor veel last van mijn schenen, voornamelijk iets aan de binnenkant. Ik heb speciale hardloopschoenen die goed passen. jullie enig idee waar het aan kan liggen? De pijn blijft niet, is meestal vrijwel meteen weer weg zodra ik stop of kort erna..

Heel voorzichtig mee zijn. Pijn aan je schenen is een voorbode voor 'shin splints', hetgeen een heel lastige blessure is om vanaf te komen. Slechte schoenen, overbelasting, overgewicht, verkeerde looptechniek... kan allemaal meespelen.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=5608

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:55

hey anne_bento, vervelend dat je er last van hebt .. maar ik herken het wel .. ik kan buiten prima hardlopen en heb nergens last van maar zodra ik de loopband opga, is het mis, dan krijg ik ook last van mijn schenen.
Geen idee waarom maar ik kan daar gewoon niet op lopen. Denk dat ik anders loop dan gewoon buiten ..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:57

ja ik heb een tijdje buiten gelopen en toen had ik daar amper last van, hoewel ik toen weer last kreeg van mijn knieen. Maar als ik het goed begrijp is er dus niet 1 oorzaak door maar kan het van alles wezen...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:03

Misschien een idee om je onderbeen spieren te versterken? Heb zelf ook last gehad van mijn scheenbenen en heb daarvoor diverse oefeningen gedaan zoals bv op je hakken lopen en daarna op je tenen. Ik loop altijd buiten, veel op asfalt en beton. Anders even aan je fitness instructeur vragen.

En na het lopen koelde ik direct met zo'n coldpack (ligt hier standaard in de vrieskast). Hielp ook goed.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:19

Ik heb minder last van mijn schenen met steunkousjes, geen idee waarom.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:57

Ik heb verder geen verstand van Evy dus daar kan ik niet over meepraten. Ik loop altijd alleen met muziek, daarmee heb ik mezelf zover gekregen dat ik nu 7.5 km achter elkaar kan hardlopen. Nooit een evy bij nodig gehad := Maar ik kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die een mental coach wel handig vinden. Ik heb het opbouwen gewoon op gevoel gedaan. En als ik even niet meer kon dan toch net even een paar minuutjes langer door rennen en niet meteen gaan lopen. Dan bouw je conditie op en kun je de volgende keer weer langer.

anne_bento: volgens mij is op een loopband lopen niet zo goed. Ik heb geen idee waarom niet maar volgens mij belast je je benen dan op een verkeerde manier. Maar misschien zit ik er ook wel helemaal naast hoor. Ik vind gewoon buiten lopen veel leuker, dan zie je vanalles onderweg. En dan doe ik ook echt een rondje. Op de loopband vind ik zo saai en ben ik geneigd om er veel eerder mee te stoppen.

Ik ga zondag waarschijnlijk nog hardlopen en dinsdag en dan lekker 2 weekjes niet :D Ik ga dinsdag 2 weken op vakantie naar Turkije en laat m'n hardloopschoenen lekker thuis :P T is daar rond de 30 graden. Met die temperatuur lig ik liever in het zwembad dan dat ik me in het zweet werk met hardlopen := En ik vind het ook wel even lekker om 2 weekjes niet te hoeven lopen. Hopen dat m'n conditie na de vakantie niet te veel is afgenomen.

Mijn vriend en ik willen misschien mee doen aan de Bommenberendloop op 28 augustus. Ik twijfel alleen nog een beetje want het is 9 km en op dit moment is mijn langste rondje 7.5 km. Maar als ik terug ben van vakantie heb ik nog zo'n anderhalve maand om te trainen dus opzich moet dat te doen zijn.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:24

Heerlijk: Turkije, Rosa!!! zwemmen lijkt me inderdaad een beter idee, dan hardlopen! :)En 28 augustus moet haalbaar zijn, toch?

Ik ben net weer terug vanaf Terschelling. Heerlijk was het daar. Heb mijn schoenen meegenomen, maar het lukte me maar 1 keer om ze aan te trekken en een rondje te rennen. Maar ik was zo brak dat ik amper vooruit kwam! Eerst maar even goed bijslapen, straks naar het paard en morgen maar weer proberen rondje te rennen :j

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:08

Ach geeft toch niet Mirkim, uitrusten is ook goed voor je :)

Heb vanochtend nog gelopen, 10 lopen, 2.5 rust, 10 lopen, 2.5 rust, 5 lopen en toen was ik alweer thuis :+ 4,5 km dus was dik tevreden :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:53

anne_bento schreef:
Hallo!

Idd, shin splint. Denk dat je techniek bij het op de loopband lopen anders is dan buiten lopen. Loop je dan meer op je tenen/voorvoet? Goed op blijven letten dat je je vioet goed afrold!
Succes ermee en pas op; voor je t weet wordt zoiets chronisch!

Ik ga straks voor t eerst in 3 maanden weer ns lopen; zoveel blessuretjes gehad of druk opt werk en met de paarden.....Start maar ns met 4,5km, kijken hoe dat valt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:58

Ik ga morgen denk ik maar weer eens. Dat is dan ook de enige dag in de week dat ik niks heb.

Maandag: muziek
dinsdag: hardlopen (jaja)
woensdag: bezichtiging woning
donderdag: pas om kwart voor 8 thuis van het werk, Voetbal (maaer we zijn al door dus misschien toch nog even snel een rondje doen)
Vrijdag: Hele dag teamdag, met daarna eten, dus pas tegen half 10 thuis.
Zaterdag: NIKS NIKS NIKS *\o/* ooooooohhhhh heerlijk kan me er nu al op verheugen :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:59

Dames ik heb nog steeds niet gelopen het is denk ik alweer 3/4 weken geleden...
Zondag ga ik er toch echt weer aan geloven :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:12

Tis net zondag geweest :+ :')

Nee hoor, gaat mij net zo :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:30

Yonker, kom op hé! Vandaag gewoon beginnen, heb ik ook gedaan. Heb eerst 20 min een fitnessprogramma op de Wii gedaan en ben toen met Renate Wennemars de eerste training gaan doen. Weer helemaal bij het begin, ivm pijntjes hier en daar. Alleen zij heeft maar 17 lessen dus over 6 weken ben ik bij de 5 km als er geen blessure tussen komt :(

Ook vanaf vandaag weer op het eten en drinken letten. Wordt moeilijk met het mooie weer in aantocht maar ik koop gewoon geen rosé meer. Als die koud in de koelkast staat issie ook zo open ;(

We zijn weer goed bezig :j Volgens de Wii was ik nog steeds 70 kilo (had wel mijn hardloopkleding en schoenen aan) maar binnenkort hoop ik echt onder die 70 weer te komen.

Ben echt weer sssssszzzzuuuuupperrrrrrrrrrrr gemotiveerd *\o/*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:07

Goedzo bom!!
En ik moet ook echt weer aan geloven maar zo druk met alles maar na deze week heb ik geen excuus meer, stage is dan afgelopen en zeeen van tijd!!
Renate Wennemars lijkt me ook wel wat??
Waar heb je dat vandaan Bom?? :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:08

Ik heb net de Ipod touch besteld. Jeetje wat doet dat pijn aan mijn bankrekening :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:10

Hoi hoi,

Ik heb een week niet getraind ivm mijn linkerkuit! Vanavond wil ik het weer proberen! :j

Oh ja, ik doe nu ook een beetje Sonja Bakker erbij, benieuwd hoe lang ik dat vol ga houden, ik hoop dat ik de middag nog redt! :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:15

Yonker schreef:
Renate Wennemars lijkt me ook wel wat??
Waar heb je dat vandaan Bom?? :)

Ben ik ook erg benieuwd naar! Is het verder zelfde principe als S2R??

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:23

MamboBeach schreef:
Hoi hoi,

Ik heb een week niet getraind ivm mijn linkerkuit! Vanavond wil ik het weer proberen! :j

Oh ja, ik doe nu ook een beetje Sonja Bakker erbij, benieuwd hoe lang ik dat vol ga houden, ik hoop dat ik de middag nog redt! :D

Ik ook :o ben er eigenlijk helemaal geen fan van maar die laatste kilootjes moeten er voor de vakantie gewoon nog even af. Ga het niet strikt volgen, vooral op de dagen dat ik sport pak ik iets meer tijdens het ontbijt vooral.

Ben vanmorgen begonnen met yoghurt, appel, kopje thee en halve liter water......
Zometeen 2 boterhammen met magere ham en komkommer, beker magere melk is daar extra :j
Vanavond lekker draadjes vlees met bloemkool :9

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:27

Lekker Sakkia wat je vanavond gaat eten, mag ik ook mee eten? :D

Ik heb het boek nu op tafel liggen van Sonja Bakker en wil me er toch echt wel een beetje aan houden. :j Althans, proberen he, zo goed als dat gaat. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:32

Ja wel hoor :j Bloemkool is altijd teveel en draadjesvlees ook en die extra aardappel heb ik ook nog wel in de schuur liggen :D

Ik ben het boek kwijt.

Welk boek heb jij?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:56

Lekker! :D

Dat boek voor het hele gezin. ken je die?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:58

Yonker en Jaan, heb het ooit op de site van VGZ gedownload. Zal ns ff kieken of ik de trainingen kan vinden. Het is weer even wat anders in je oortjes :D

O lekker draadjesvlees, da's wel een goeie, kan ik mooi woensdag maken, ben ik toch thuis. Direct een portie extra om in te vriezen voor als er weer 'ns weinig tijd is om te koken. Of mams gewoon een makkelijk daggie wil hebben. Rode kool erbij en wat aardappeltjes :9

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:06