Laura0303 schreef:Hoi,
Morgen ga ik weer naar mijn arts in Amsterdam. Ik heb inmiddels 4 weken behandeling gehad voor de Bartonella infectie met Tavanic en Nexium. Nog niet gecheckt of de Bartonella weg is. Daarna even een aantal weken niks. En ik heb nu 14 weken Azitromycine en Plaquenil gehad voor de Borrelia infectie.
Ik ben enorm vooruit gegaan. Mijn vermoeidheidsklachten zijn zo goed als weg. Ik kan weer veel dingen, waaronder 32 uur werken. Daarnaast moet ik het wel rustig aan doen. Ik heb nog wel veel pijn, kramp in mijn benen. En zere gewrichten, vooral in mijn knieen.
Wat zouden jullie mij nu nog voor resterende behandeling adviseren? Is het nu lang genoeg behandeld of liever nog langer?
Ik zou zelf graag nog langer doorgaan met de Azitromycine en Plaquenil (het liefst een half jaar), maar ik weet niet goed of dat alle restjes die misschien nog over zijn, ook goed aanpakt.
Groetjes Laura
Super dat je je al wat beter voelt. Je bartonella behandeling absoluut voortzetten, ik heb net hiervoor een stuk geplaatst dat geadviseerd word om dit zo'n 16 maanden te doen, wel om de 2 maanden de behandeling afwisselen.
De Borelia behandeling, ga daar ook nog mee door, minstens een half jaar nadat je klachten verbeteren. Je zou wel op een gegven moment kunnen overstappen naar colloidaal zilver water ipv antibitotica in combi met Planquenil. Maar ook een biofilmkiller erbij slikken zoals serrapeptase van Nutramedix, en uiteraard je probiotica.
Maar ik denk dat je lekker op weg bezig bent, nu niet te snel stoppen want dan begint over een tijdje de ellende weer opnieuw.