Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:59

Haha, Cynn, ja je was me net voor zie ik nu!

Debbie, je kunt ook je kapster om advies vragen. Die kan je haar IRL bekijken en beter zien wat jou leuk zal staan dan wij achter de peecee. Ook kun je plaatjes zoeken van wat je leuk vind, om je kapster in ieder geval een idee te geven.

Jildau

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:42

Okee ik kom ook even binnen vallen want ik ga morgen naar de kapper!

Zo was het juli 2010:

Afbeelding

Vrij recent:

Afbeelding

Ik heb het inmiddels best lang, tot m'n BH-bandje en daar heb ik lang voor gespaard. En ik heb nu een rechte pony.. M'n eigen idee was om sowieso de pony weer recht te laten knippen maar dan heel erg piekerig. Maar verder?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:48

Tja, verder kun je niet zo veel als je de lengte wilt houden. Je kan de voorkant iets rond laten knippen en iets meer lagen erin, maar dan houdt het op.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:57

Okee sorry dat ik het vroeg dan, dan kan mij berichtje genegeerd worden..

Had lang haar kapsels ingevuld bij Google en kreeg zoveel verschillende kapsels waarbij je toch lengte had dus vandaar dat ik het me af vroeg.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:05

Zoals Sica al zegt, ik zou dan voor meer lagen gaan. Maakt het wat meer speels en geeft ook mooi volume. :j (En haar reactie was trouwens normaal bedoelt hoor ;) ).

En je hebt idd genoeg websites met leuke voorbeelden. Als je echt iets leuks ziet, kan je het toch altijd als voorbeeld meenemen naar de kapper? Kunnen ze naar je haar kijken en of het model een beetje bij je past en mogelijk is bij je. Niet geschoten is altijd mis!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:13

Ik bedoelde het zeker niet naar hoor! Sorry als het zo overkwam.
Er zijn zeker verschillende dingen mogelijk met lengte houden, maar dat is voornamelijk spelen met kortere of langere lagen, dat bedoelde ik ermee.
Let er dan trouwens wel goed op dat de lagen niet teveel onderaan beginnen, anders blijft het niet mooi vol aan de onderkant.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:20

ik wil ook graag naar de kapper maar weet niet zo goed wat ik met mijn haar moet doen. Ik wil graag langer haar (heb het nu tot net op mijn borst) en dat wil ik dus veel langer hebben. mijn haar is donkerbruin (en ik wil het liefst highlights erin, maar dat kan ik ook zelf doen dus hoeft niet per se bij de kapper gedaan te worden). ik heb best dik steil haar en heb een klein kruintje waardoor een schuine pony niet goed blijft zitten, alleen met knipjes (heb overigens nu wel een schuine pony maar maak het dan ook bijna altijd met een knipje vast!). ik heb nu laagjes in mijn haar, voor meer volume. Wat kan ik nu gaan doen bij de kapper?

heb trouwens ook al een rechte pony gehad maar dat wil ik nu niet meer want dan lijk ik veel jonger en dat is niet mooi.
ik vind krullen trouwens ook erg mooi maar ik weet niet of ik dit wel voor vast wil, iemand tips + voorbeelden?
(mijn budget is tot 50.-)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:30

Chaantaall, ik kom je ook overal tegen vandaag ;)
Je kan de voorkant rond laten knippen of snijden en je pony meer laten groeien als lok bijvoorbeeld. Ik heb je probleem met kruintjes in de pony ook. Ik heb er één aan elke kant, dus bij een rechte pony krijg je het gordijntjes effect, hihi! Heb nu een schuine lok en dat bevalt beter. Het kortste plukje is kaaklengte ongeveer. Dan is het wat zwaarder en vallen de kruintjes minder op.
Verder zou ik niet teveel gekke dingen doen als je het wil laten groeien. Gewoon even lekker een puntje eraf en de laagjes er weer iets duidelijker in als dat nodig is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:05

Nee Sica ik bedoelde het ook niet boos hoor. Dacht alleen dat jij zoiets had van; ja wat wil je hier als je toch geen lengte eraf wil. Maar zo bedoelde je het niet. :P Excuses!

Heb nu deze uitgeprint om mee te nemen morgen, denk je dat dat me staat?

Afbeelding

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:11

Nee zo bedoelde ik het echt niet. Ik was misschien een beetje kort van stof, daar heb ik vaker last van. Voor mij is het natuurlijk allemaal gesneden koek als kapster en ik vergeet nog weleens dat andere mensen dat niet hebben, haha!

Het plaatje is inderdaad wat ik bedoelde, voorkant mooi rond, lekker in lagen, de achterste lagen naar voren getrokken zodat ze niet te kort worden. Dan blijft de onderkant achter mooi vol.
Zou vragen of ze de puntjes vooraan kunnen snijden, dan valt het nog iets speelser. Omdat je ook schreef dat je je pony in piekjes wil hebben is het wel leuk als dat doorloopt.

Laat je een foto zien als je geweest bent?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:49

Ik wist helemaal niet dat je kapster bent, wat handig. :D

Goede tip van dat vragen over het snijden, dat ga ik doen. Als ik tevreden thuis kom maak ik zeker een foto!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:01

besef wel dat als je het in laagjes hebt, dat een staart erg vervelend word, mijn haar groeit echt als kool maar nog steeds zijn die laagjes er niet uit...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:02

Oh dat geeft niet. Dan doe ik gewoon m'n haarband in en dan het overige in een elastiekje. Nu is het zo dat ik het altijd vast heb en dat vind ik zo zonde omdat ik wel lang haar heb wat volgens mij best mooi zou kunnen zijn. Ik ben heel vaak van plan het los te doen en dan uiteindelijk doe ik er toch een elastiekje in omdat het gewoon nergens naar zit want heb niet echt een model nu. :+

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:10

Je kunt ook zeggen dat je het nog in een staart moet kunnen doen, dan houden ze de kortste laag iets langer, vaak kaaklengte ongeveer.
Ik vind het persoonlijk niet storend als je ook een pony of lok hebt, dat de voorste lagen niet helemaal in een staart kunnen. Maar kan me voorstellen dat het in de weg kan zitten met werken of bij de paarden, dat heb ik ook wel. Dan gaat er bij mij een clipje in.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:01

bedankt allemaal voor de tips! (ik vroeg hoe ik het beste van donker bruin naar blond kan gaan). Ik ga vandaag als tussenstap mijn haar (proberen :P) licht bruin te verven. Dan wil ik over 4 - 6 weken naar de kapper om het weer wat lichter te maken en daarna naar blond. Heb liever in meer stappen, want wil liever geen dood haar :+

Nog een vraagje. Mijn zusje heeft donker bruin (nijgt naar zwart) met toendertijd roze strepen erin (zijn vervaagd en lijkt op licht blond). Kan zij zelf een donkere verf (donker bruin/midden bruin) eroverheen doen? Of gaat dat heel lelijk worden?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:10

Ik kan je helaas echt niet adviseren over thuiskleuringen. Heb er geen ervaring mee, behalve dan dat ik veel mensen hoor klagen dat het verkeerd is gegaan.
Of de mensen die dan hier in de salon binnenkomen met groen/ oranje/ rood/ zwart haar en vragen of wij het op kunnen lossen...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:16

sorry dat ik hier kom binnen vallen.
maar wil even wat veagen.

Morgen ga ik mijn haren verven (heb ik al vaker gedaan)
nou lees je altijd op die pakjes dat je een zogenaamde 'gevoeligheidstest' moet doen.
dus een beetje verf aan de binnenkant van je elleboog uitwrijven en dan 24 uur wachten om te kijken of dat je er allergisch voor bent.
(ongeacht of je de verf al eens eerder hebt gebruikt)

Ik heb tot nu toe nog nooit een reactie gehad op de verven gehad die ik gebruikt heb.
als je je haar laat verven bij de kapper doen ze toch ook nooit zo'n test?
(zie het al voor me dat ik me haar laat verven door de kapper en dat ik een dag van tevoren erheen moet om een beetje verf op mijn arm te 'plakken')

Ik vraag me af hoe jullie hierover denken (over het doen van zo'n test)
en of dat jullie dat altijd doen als je je haar verft.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:19

Ik doe het nooit. Verf al jaren en nog nooit wat gehad dus ben er eigenlijk te laks voor nu. :o

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:46

Cardy schreef:
bedankt allemaal voor de tips! (ik vroeg hoe ik het beste van donker bruin naar blond kan gaan). Ik ga vandaag als tussenstap mijn haar (proberen :P) licht bruin te verven. Dan wil ik over 4 - 6 weken naar de kapper om het weer wat lichter te maken en daarna naar blond. Heb liever in meer stappen, want wil liever geen dood haar :+

Nog een vraagje. Mijn zusje heeft donker bruin (nijgt naar zwart) met toendertijd roze strepen erin (zijn vervaagd en lijkt op licht blond). Kan zij zelf een donkere verf (donker bruin/midden bruin) eroverheen doen? Of gaat dat heel lelijk worden?

zonde van je geld, de lichtbruin zal niet pakken :n
op natuurlijk haar wel, maar op geverfd haar echt zelden, zal alleen maar donkerder worden.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:03

Ik wil wat anders. Ik ben mijn kleur en mijn eeuwige laagjes helemaal spuugzat. Ik weet alleen gewoon echt niet wat ik ermee kan doen.. Ik wil de lengte niet teveel kwijt (dan krijg ik een echt schapenkapsel), maar ik wil wel iets heel anders. Iemand die ideeën heeft?
Dit ben ik in mijn huidige staat (heb helaas geen betere foto):
Afbeelding

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:18

Lastig Shahazai, vooral omdat je inderdaad niet teveel van de lengte af wil en te korte lagen ook niet kunnen.
Zou een lok of pony wel kunnen met je krullen?
Wat mij mooi lijkt qua kleur zijn veel lowlights(bruine plukjes) er doorheen. Geeft een heel gaaf effect met krullen!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:48

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:56

Hallo, ik heb veel en dun krulhaar met grove krullen tot ongeveer aan mijn schouders. Mijn haar is donker bruin. ( een beetje zoals Shahazai maar dan langer en meer volume). Momenteel is het van boven vrij vlak en daarna begint het te krullen. Laagjes/ kort is geen optie want dan staat het echt bol. Een bob is waarschijnlijk ook geen optie, want vanaf er een stuk van gaat, begint het als een gek te krullen. Iemand idee wat ik ermee kan doen??

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:58

Oke!
Ik heb een vraag :p
Ik ben dus naar kapper geweest, kleurspoeling laten zetten, maar het gaat er maar niet uit..
Het vervaagd wel iets na 3 maanden maar het blijft bruin...
Ik heb van mezelf beetje asbruin/goud kleurig zoiets.
Nu wil ik graag asblond maar weet niet of me haar dan erg kapot gaat?
En hoe ik die kleurspoeling eruit kan krijgen?
Het zou eruit gaan, heb ik nadrukkeljk gevraagd anders wou ik er niet aan beginnen maar nee hoor!
K*t kapper..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:18

Helaas is een kleurspoeling er niet na 24x wassen helemaal uit ... het vervaagd ... en op blond haar kan je het heel erg lang blijven zien. Hoe donker is je haar nu nog? Misschien is een spoeling in je eigen kleur/meer in die richting ondertussen een optie. Want op blond haar heb ik de ervaring dat het eigenlijk nooit echt helemaal eruit gaat (ja als het eruit gegroeid is).