Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy92

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:22

He leuk die site! Zal is gaan kijken. Moet nog een setje kleding. Heb nu specialized kleding. Wat zijn nu echt fijne merken? Had toen mega fijn shirt. Maar ben merkje vergeten.

En hierboven. Lekkere km gemaakt hoor! Superr

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:48

Super Romy! Topper!

Die site ga ik ook even bekijken...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:24

Ik heb vanavond 53,5 km gefietst, gem 25,2 ondanks alle heuveltjes (incl de Amerongse berg van de zwaarste kant). *Blij*

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:24

Ik heb eindelijk vakantie, dus ik binnenkort weer lekker fietsen! :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:50

thnxxx!!! ook wel heel erg trots :D Had geblufd dat ik wel een AVR van 35+ zou doen, maar nooit gedacht dat het me ook zou lukken *\O/*

Had vorige wedstrijd een AVR van 33,8 ofzo, maar toen hadden we 30km windkracht 6 tegen := was echt pittig

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:17

Ik zit al tijdje niet op de fiets.. Ik heb boven aan binnen kant van mijn bovenbeen een schaafwond ... >;)
Geen flauw idee hoe ik eraan kom.. Maar doet zeer ..

Dus even wachten tot het beetje over is en dan stap ik snel weer op de fiets! ;D

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:26

Wilde vorige post wijzigen, maar kan niet meer.

Maar, iemand hier ervaring met Taxx trainers/rollerbank trainers?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:37

Ik heb een gewone standaard om mijn fiets op te zetten, maar ik vind het onwijs saai, ook voor de tv of met muziek aan. (Terwijl ik spinnen in de sportschool erg leuk vond). Mijn exvriend ging gewoon 4 uur thuis op zijn kamer zitten, maar dat vond ik echt ziek 8)7

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:45

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:18

Mandy92 schreef:
Ik zit al tijdje niet op de fiets.. Ik heb boven aan binnen kant van mijn bovenbeen een schaafwond ... >;)
Geen flauw idee hoe ik eraan kom.. Maar doet zeer ..

Dus even wachten tot het beetje over is en dan stap ik snel weer op de fiets! ;D

Sudocreme smeren, dat helpt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:22

huh mandy, hoe doe je dat? want je hebt dus kans met opstappen dat je keurig tegen de grond gaat ermee!? Of niet?

Of die volgare pilletjes/zalf. Echt top! ik ben ook altijd bond&blauw en gekneust door het mountainbiken. Maandag ook weer 5x onderuit gegaan (2x op een gladde trap door teveel remmen en 3x door het mulle zand fietsen dat je ineens stil staat je voeten nog vast zitten :D)

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:41

Jep! Als je ervaring hebt kun je zonder hulp opstappen. Maar het is handig om het naast een muur oid te zetten. dan kan je je even tegen de muur tegenhouden en gaan fietsen. Ook heb je een voorwiel 'vasthouder'. Daar kan je je voorwiel inklemmen dan sta je ook stil.. Maar dan vind ik dat de leukheid eraf gaat.. zonder vast houder is het juist moeilijk :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:51

wat cool!! Hoe duur zijn die dingen? Heb al gegoogled op " taxia galaxia" maar weinig succes

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:28

Euh, doe goedkope is 138 en de duurdere 202 :)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:34

Fietsen op de rollerbank is net zo saai als op de gewone Tacx hoor.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:48

Ja, denk dat het op den duur wel saai wordt. Maar als je dan toch binnen wilt doortrainen in de winter dat de rollerbank een leukere oplossing is dan de Tacx door het 'echtere gevoel' .. ? Maar weet het niet hoor, met beide geen ervaring.

Een vriend van mij heeft een gewone Tacx en zit er ook over te denken een rollerbank te nemen omdat het 'leuker' lijkt.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:56

Ik weet het verschil tussen een Tacx en een rollerbank niet eens :P

De komende 2 weken heb ik geen tijd om te fietsen, ponykamp en kindervakantieweek begeleiden, maar nu moet ik ook nog eens 6 weken met mijn hand en pols in een spalk, denk niet dat dat handig fietst : (

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:33

Naja je hebt ook een Rollerbank van Tacx.. Tacx is het merk.. haha

Ah balen! Lijkt mij idd niet fijn fietsen nee .. :(

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:25

Geloof me maar, het is allebei even saai, op de rollerbank of in de "achterwielhouder" van Tacx.

Ik heb dit a.s. zaterdag een mtb-clinic in Velp. Omdat we dit jaar met mtb-clinics.nl op mountainbikevakantie in Verbiers gaan, mochten we deelnemen aan een clinic ter voorbereiding. Ben benieuwd wat voor leuke en uitdagende dingen ze ons voor gaan schotelen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:42

Leuk Homiafortuna!! Laat maar weten hoe het was, wie weet is het ook iets leuks voor andere bokkers hier om in de toekomst aan mee te doen. En wat gaaf dat je op mountainbikevakantie gaat!

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:39

Homiafortuna schreef:
Geloof me maar, het is allebei even saai, op de rollerbank of in de "achterwielhouder" van Tacx.

Hihi oke. Dan maar saai de winter door trainen .. Beter dan niks :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:51

Homiafortuna schreef:

Ik heb dit a.s. zaterdag een mtb-clinic in Velp. Omdat we dit jaar met mtb-clinics.nl op mountainbikevakantie in Verbiers gaan, mochten we deelnemen aan een clinic ter voorbereiding. Ben benieuwd wat voor leuke en uitdagende dingen ze ons voor gaan schotelen.

Leuk! Ik zit er ook over te denken om een clinic bij hen te gaan volgen. Dus een verslag is zeeer welkom. ;)
In welke "klasse"heb jij je ingeschreven?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:36

De clinic was echt ontzettend leuk en ook leerzaam. Echt een aanrader om te gaan doen. Ik heb me niet voor een bepaalde klasse ingeschreven, aangezien deze clinic bij de voorbereiding van onze reis hoorde. Wel heb ik aan moeten geven wat mijn mtb-ervaring was voor de reis.

We hebben tijdens de clinic vooral technische dingen geleerd. Hoe is je houding in de bocht, hoe fiets je over obstakels (lees boomstammetjes), hoe neem je een dropoff en ga zo maar door. Voor diegene die het overwegen, DOEN!!!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:44

Homiafortuna schreef:
De clinic was echt ontzettend leuk en ook leerzaam. Echt een aanrader om te gaan doen. Ik heb me niet voor een bepaalde klasse ingeschreven, aangezien deze clinic bij de voorbereiding van onze reis hoorde. Wel heb ik aan moeten geven wat mijn mtb-ervaring was voor de reis.

We hebben tijdens de clinic vooral technische dingen geleerd. Hoe is je houding in de bocht, hoe fiets je over obstakels (lees boomstammetjes), hoe neem je een dropoff en ga zo maar door. Voor diegene die het overwegen, DOEN!!!

Klinkt idd super gaaf en leerzaam, ik val nu zo vaak tijdens het mountainbiken, dus ga hier zeker meer over opzoeken!

Gister tijdens een parcours door een inschattings en stuurfout keihard over de kop gegaan, nu spierpijn en flink wat blauwe plekken :(

Weten julle leuke parcours voor MTB? Ik wil volgend weekend naar Schoorl en woon in de buurt van Noordwijk waar je wat leuke kleine parcourtjes hebt.
Tips zijn welkom!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:25

Gister een heerlijk rondje gereden op de Utrechtse Heuvelrug.
Eerst een tijdritje van 10 km rond de 35 km/u. Daarna een relaxt rondje met een vriendin over de heuveltjes. En op de terug weg intervallen gedaan > Optrekken naar de 40 km, weer terug laten zakken en dan weer optrekken naar de 40. Het gaat wel weer steeds lekkerder het fietsen. Alleen het klimmen niet zo, laten we dat nou net gaan doen in Zuid-Frankrijk :+