[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:28

Maar dan word ik het dus ook steeds op een ander moment ? Dus dan ben ik het zeg maar de ene keer wel in het weekend en de andere keer niet ?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:55

Nee, want je eindigt weer op donderdag, er zijn toch geen 2 pillen voor de vrijdag achter elkaar is je strip?

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:41

Loiz schreef:
Ook wanneer vriendlief t altijd veilig doet & nooit iemand anders gehad heeft?

Mij is verteld dat de Mirena direct na het plaatsen + controle echo direct erna veilig is tegen zwangerschap en dus niet tegen soa's etc.. :+ Dus of ik nou een uur later na het plaatsen of 6 weken later met vriendlief zonder condoom zou vrijen maakte niet uit }:0 volgens mijn gyn en dat had ik nadrukkelijk gevraagd. Vriendlief en ik waren/zijn allebei soa vrij :P

Zelfs toen bleek dat mijn 2e spiraal was afgezakt schatte de gyn een kans op zwangerschap klein omdat ie altijd nog hormonen bevat die zwangerschap tegen houd.
En natuurlijk zijn er wel vrouwen die zwanger zijn geworden terwijl ze het spiraal droegen. Alleen bij algehele onthouding is de kans op zwangerschap uitgesloten mits je op een hele vieze wc bril bent gaan zitten :+
Laatst bijgewerkt door Seventje op 05-12-10 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:44

voel je dat uitzakken eigenlijk? (of stel ik nu een hele domme vraag :+ )

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:45

Uhh nou.. bij mij werden de touwtjes wel ineens erg lang ;( Aan de mirena en ik denk ook aan het koperspiraal zitten controle touwtjes daarmee halen ze de spiraal er ook weer uit. Die kan je voelen met je vinger langs je baarmoedermond. Het uitzakken zelf voel je niet echt.. Je kan blijven bloeden of juist niet ligt eraan denk ik hoe die uitgezakt is.
Bij mij zat ie toen lekker in de baarmoederhals te harken dus ik bleef bloeden..
Laatst bijgewerkt door Seventje op 05-12-10 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:46

ah ok, die heb ik nu geloof ik nog niet gevoeld, dus als ik die voel is het foute boel zeker haha

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:48

bij mij waren de touwtjes eerst wel voelbaar... ( volgens mijn vriend hihi) en nu niet meer.... ( mirena spiraaltje). reden tot zorgen??? ik ben flink hard van mijn paard gevallen tussentijds. en ik weet niet hoe lang het al niet meer te voelen is ( houden we niet bij hihihihi) zou het verschoven kunnen zijn???

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:49

Bij mij zijn ze nu ook erg kort korter dan de vorige x voel ze alleen tegen de tijd dat ik moet menstrueren want dan draait je baarmoedermond meer naar beneden :o ofzo..

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:50

Weet iemand hier of een implanon vergoed wordt door Unive Zekur?

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:55

Mayasfrenk schreef:
bij mij waren de touwtjes eerst wel voelbaar... ( volgens mijn vriend hihi) en nu niet meer.... ( mirena spiraaltje). reden tot zorgen??? ik ben flink hard van mijn paard gevallen tussentijds. en ik weet niet hoe lang het al niet meer te voelen is ( houden we niet bij hihihihi) zou het verschoven kunnen zijn???

Menstrueer je nog? Dan zou ik je menstruatie even afwachten. De touwtjes van mijn spiraaltje zijn ook niet te voelen namelijk als ik niet menstueer.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:04

nou we "missen" ze al een poosje zegmaar. menstrueer niet anders als vanaf het begin met spiraaltje. bij mij is ook nooit een echo gemaakt trouwens en heb m al 2 jaar... lees net dat dat standaard is.... misschien hadnig mijn huisarts daar eens op aan te spreken? of zie ik spoken.... ik maak me namelijk nogal snel druk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:06

Mayasfrenk schreef:

Ze worden zachter/soepeler in de loop der tijd, dus het kan zijn dat je vriend ze daarom niet meer voelt. Kan je ze zelf voelen met je vinger? Als je geen abnormale pijn/bloedingen hebt is er waarschijnlijk niks aan de hand, zo'n ding verschuift niet zomaar. Maar bij twijfel gewoon even de HA bellen. :j

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:10

ok. nou ik heb er zelf nooit bij gekund.... ( erg kleine handen/vingers ) en ik dacht omdat ik zo hard van mijn paard gevallen was en omdat hij toen zij dat ik bij de sportschool beslist niet op zon tril ding mag... ik denk dak binnenkort toch maar even langsga. voel me er niet zo gerust op. bedankt voor de info trouwens.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:16

Ik heb geen idee hoe ik het zou kunnen voelen :+ kom je daar wel bij haha.
Maar ik hoef ook geen controleecho trouwens! Heb een koperspiraal

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:41

Iemand ervaring met de oestrogeenvrije pil?

Ik heb op dit moment de Nuvaring ( dit is mijn 3de ring ), hiervoor had ik de Yasmine pil, maar daar bij had ik erg veel last van stemmingswisselingen, laag libido en vaak een down gevoel.
Daarna 1 maand lang gestopt met anticonceptie, waarna ik me weer ietsje beter voelde, toen begonnen met de Nuvaring.
In het begin ging het erg goed, maar nu bij de 3de ring voel ik me net zoals ik me bij de Yasmine pil voelde.

Baal er ontzettend van, want de ring is echt ideaal in gebruik, maar dit is zo ook niks.
Spiraal of zoiets wil ik absoluut niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 08:41

EstherMe schreef:
Ik heb geen idee hoe ik het zou kunnen voelen :+ kom je daar wel bij haha.
Maar ik hoef ook geen controleecho trouwens! Heb een koperspiraal

Met je vinger(s) zou je het in principe kunnen voelen, de touwtjes liggen rond/naast je baarmoedermond bovenin de vagina.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:06

heb het gisteren toevallig eens geprobeerd :')
Maar heb niet het idee dat ik echt iets voel, wel iets dat ik dacht: goh zou dat?
Zijn ze lang of steken ze maar een klein stukje uit?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:17

Ik ben net naar de huisarts geweest, en die zei dat de kans heel klein is dat je van de nuvaring aankomt. maar ik geloof er niets van, ik ben echt bang dat het aan de nuvaring ligt.
Ik zit nog steeds te denken om helemaal te stoppen met hormonen.

Is er echt niemand die weet of je er van aan kan komen? Ervaringen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:24

Ik ben er juist van afgevallen in 't begin :P Nu wel weer iets aangekomen (3/4 kilo valt wel mee) maar dat komt meer door te veel snoepen en te weinig bewegen. Heeft de nuvaring niets mee te maken.
Al denk ik wel dat dat waarschijnlijk voor iedereen verschillend is. Geen één lichaam is hetzelfde dus ieder lichaam zal ook anders reageren op hormonen. Dat de kans heel klein is, betekent wel dat 'ie er is. Wie weet ben jij dan net diegene die er wel van aankomt.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:33

Jamaar dat is het punt. Ik geef nooit toe aan vreetbuien, mijn eetpatroon is echt intzettend streng, ik kan doen wat ik wil. Die walgelijke kilo's gaan niet weg.
Ik ben aan de ene kant 'bang' dat ik stop voor niets, en dat het er dan helemaal niets mee te maken blijkt te hebben.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:37

Kun je via google op andere fora geen ervaringen vinden? Zou inderdaad jammer zijn als je verder helemaal tevreden bent en dan voor niks stopt.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:38

R_S ik gebruik de nuvaring nu goh k denk 9 maanden weet t niet eens precies en k weeg nog steeds t zelfde als altijd. Ik kan eten wat ik wil, tijdje gehad dat k echt te vaak naar de mac ging en nog geen kilo erbij. Kan natuurlijk ook liggen aan mijn spijsvertering maar k ben van de nuvaring echt geen grammetje extra aangekomen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:41

Ja misschien dat ik eens verder moet zoeken op ander fora dan bokt. maar de algemene informatie zegt eigenlijk altijd dat de kans op gewichtstoename van de nuvaring klein is.

Het is een beetje dubbel. Ik sta ook op het punt om naar de dieetist te stappen, en dadelijk is de oplossing zo klein dat ik gewoon mijn nuvaring er uit moet halen. Of ik haal hem er dadelijk voor niets uit.
Dat is een een lastige beslissing voor mij omdat ik weet dat ik van de pil sowieso heel veel aankom, en condooms werken niet echt hier.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:28

De Nuvaring bevat maar weinig hormonen, dus de kans dat je er echt van aan komt is heel klein. Ik denk dat het probleem meer in je eetpatroon zit red_savage. Misschien eet je te weinig waardoor je lichaam in een spaarstand is gekomen en daardoor alles wat je eet er aan doet komen? Ik ben nog geen grammetje aangekomen met de Nuvaring en hoor het tijdens mij werk eigenlijk ook niet. (werk in de medicijnen)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:35

Ik weet het niet, ik heb ook periodes gehad waar in ik 'normaal' at, maar juist dan kwam ik aan. Dus k ben eigenlijk steeds meer gaan verstrengen. Ik eet nu tussen de 1000-1300 kc per dag, of minder. Heel af en toe een uitschieter naar wat meer. Ik val hier ook niet van af, hiermee blijf ik op gewicht.

Ik durf het niet aan om meer te gaan eten, omdat uit ervaring weet dat ik daar van aan kom. Daarom zit ik oorzaken te zoeken waarom ik niet afval.
Het is een kleine kans dat het van de nuvaring is, maar het is toch echt een lastige keuze voor mij of ik hem er nu uit moet halen of niet.