Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:10

Mayo, zoals jij het beschrijft, met die klachten ben ik ook naar de HA gegaan. Het is voor mij toen even moeilijk geweest, maar ook een opluchting. Vooral ook omdat mijn HA gelijk aan de bel trok, en een afspraak had gemaakt bij de psyciater in de praktijk.

Goed van je dat je aan de bel getrokken hebt, en dat je hulp zoekt. Want ik denk dat we het hier allemaal weten, zonder hulp, kom je er (bijna) niet uit.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:23

Het stomme is dat ik me echt niet iedere dag somber en beroerd voel, ik heb ook gewoon hele leuke/normale dagen. Maar ik heb het idee dat het op de achtergrond niet rust, ookal voel ik dat soms echt niet. Ik kan er m'n vinger niet op leggen wat het is. Weet alleen wel dat als iemand mij nu vraagt of ik gelukkig ben toch echt nee moet zeggen als ik oprecht ben en dat ik meerdere dingen in m'n leven anders wil, maar dat lijkt niet te lukken.

Misschien is het wel de 30-ers crisis :+ Eind van het jaar wordt ik 30 en dat gevoel spoort ook niet, ik ben pas 26 ofzo in m'n hoofd :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:24

M'n baas belt me net, hij komt naar me toe. Weet niet of ik het wil, maar misschien ook wel goed. Zat al te janken aan de telefoon :+

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:26

Hahaha, ik schrik ook wel eens hoor, ga nu ook echt tegen de 30 aan kruipen, ben over de helft heen :+ ( 25 )

Hier ook niet alleen maar sombere dagen gelukkig. Regelmatig dagen dat het goed gaat, en gezellig is. Maar zodra er dan ook maar een kleine tegenslag is, val ik gelijk weer terug!

Wel fijn dat je even kan zien dat je in zak en as zit :o
Mag ik je een tip geven? Ga nu niet ineens alles mooi en aardig voor doen, niet opruimen als het rommelig is, je niet opmaken als dat nog niet gedaan is ed. Zodat ie ziet wat aan de hand is :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:28

De kosten zijn 28 euro, wij kunnen eventueel wel carpoolen. Je kan met mij meerijden vanaf Venlo of Bergen. (en ik hoef geen bijdrage in de benzinekosten)

Mayo: ik ben ook met dezelfde klachten naar de HA gegaan onder dwang van mijn vriend. Nu zijn we bijna anderhalf jaar verder en nu gaat het goed. Verder ga ik met Samantha mee..

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:32

Jemig, wat snijdend naar van pw.. Ook al kreeg je het gevoel dat ze bijzonder verdwaald was, je gunt het niemand om tot deze conclusie te moeten komen. Ik hoop dat haar na bestaande zich er in kunnen berusten uiteindelijk. Overige mensen van de 'oude garde" van dit topic heel veel sterkte!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:34

Sam indd, je hart luchten gewoon doen, we zijn er voor je.
Je hoeft niet op alles te reageren dat komt later wel, pas op de plaats en even rustig doen.
Wat is er precies waar nu meeste moeite mee hebt?

Mayo, indd goed dat je het in de gaten hebt, nu naar de HA en kijken wat hij ervan vindt.
Dat de dingen tegen zitten en dat je je nergens toe kan zetten dat gaat opzich nog wel, alleen moet je makkelijk uit deze fase kunnen komen
Als je gewoon gezond bent, zou de HA precies vertellen hoe je je voelt!
Wat goed dat je baas naar je toe komt, ook tegen hem zo eerlijk mogelijk, dan kan hij jou het beste helpen!

Aikon, moest even gniffelen over je bezem, maar dat bezwaar over bezwaar is ook gewoon irritant,
Kost je hoop energie , zou fijn zijn als ze het gewoon nu accepteren en dat je krijgt wat je vraagt!
Ja de wereld zit raar in mekaar, maar ergens denk ik het heeft wel zijn reden dat we deze beproevingen op ons bord krijgen!

Angela wat goed!!! :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:36

Angela, dat zou erg fijn zijn! Dan scheelt weer in de kosten idd, en zo zou ik eventueel toch mee naar het concert kunnen. 18 december is nog een eindje, en dan kan ik alvast sparen.

Al iets aan tijden bekend van het concert? :o

Mag ik tussen door ook even een "egopost" plaatsen?

:):) Amber heeft haar eerste tandje door :):)

Pilipa, ik kan het niet benoemen waar ik de laatste tijd vooral mee zit. Denk toch weer een aan eenschakeling van van alles. Ik ga per september begeleiding aan huis, en dag besteding krijgen. En maak me daar toch wel zorgen om. Dan het financiele plaatje loopt hier niet lekker ( nog steeds niet ) en ook het nieuws van Daan heeft behoorlijk op me ingehakt.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:43

Hé, niet mopperen over 30 ja. Ik ben BIJNA 36. valt best mee. 40 da's wat andere koek :D

samantha Leuk dat je er weer bent. (geen goed teken, maar welkom) Gooi je gal er uit, knap je van op. (dus veel ego posts) Geweldig dat ze der eerste door heeft. (nu de rest)

mayo Welkom, een gesprek met ha lijkt niet verkeerd. Mijn ha heeft het alleen lang niet "gezien" bij mij :( Ben uiteindelijk via bedrijfsarts en familie zelf naar de psyg gestapt. Had ik toen mijn dieren op een of andere manier niet meer gehad was ik er waarschijnlijk ook niet meer. Zover was ik heen. Schrijf anders van te voren op waar je tegen aanloopt, dat is makkelijker vergeet je ook niks of als je door de tranen niet meer uit je woorden kan komen. Sterkte met het gesprek met je baas. Wees eerlijk.

Krijg verdorie de steel van de bezem niet vast -:(- Pak de buiten bezem wel. :( Klote hand |o

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:44

Sam, wat houdt het precies in, snap het niet helemaal sorry..

Oh leuk dat is geen ego post dat is nieuws van een trotse mama!! :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:45

Aikon, doe lekker rustig aan, dr zijn balangrijkere dingen als een bezem toch? :o Al snap ik wel dat het frustrerend is hoor :(:)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:48

Aikon, sorry voor mijn post boven in, heb er verde rniet over nagedacht, zag het meer als vegen in onze boven kamer... stom van mij

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:49

De begeleiding aan huis, moet gaan zorgen dat ik regelmaat in mijn huishouden krijg. Dat is niet het 's morgens eerst aan het internetten ga ( waardoor ik dus heel de dag blijf hangen ) maar eerst mijn huishouden doe. En dan niet omdat het moet "want ik krijg bezoek" maar omdat het moet "omdat het hoort". Daarbij moet ik mijn dag en nacht ritme op de rails krijgen. Nu ben ik van 3-4 's nachts, tot een uur of 1 in de middag in mijn nest te vinden. Das natuurlijk geen goed ritme met een kindje. Daarbij moet ik leren koken ed, nu geef ik de kleine gemakkelijk een potje, en eet ik wanneer het me uit komt. ( Soms dus niet )

De dagbesteding weet ik ook niet precies wat het inhoud. Iig moet ik dan ergens heen, en dan heel lichte werkjes doen als het goed is.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:52

Oke nu begrijp ik het, is wel goed, je leert zeg maar gewoon je dag indelen, zoals het ook beter voor jou is, geeft meer rust,
Een ritme is nodig om ook te kunnen ontspannen!
Hoop dat je er wat mee kan!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:57

Ja, ik hoop ook dat het gaat werken voor me.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:07

Nou m'n baas is weer weg. Hij snapte het verhaal en vond het heel erg vervelend voor me. Hij gaat het aan een paar mensen op het werk vertellen zodat ik het niet hoef te doen. Hij was blij dat ik naar de huisarts ga en gaf ook nog wat tips mee van wat werkte toen hij een burnout heeft gehad. Hij was blij dat ik nu sterke signalen af gaf aan m'n omgeving en hulp zoek, hij was ook van mening dat ik stapsgewijs moet werken en dit niet alleen kan.

We hebben het er niet over gehad of ik morgen wel of niet ga werken, ik kijk wel even. Nu ben ik moe en heb hoofdpijn.

Ben wel blij dat hij het nu weet en dat ook een paar anderen het straks weten, dan hoef ik straks alleen mijn verhaal bij te zetten ipv alles zelf vertellen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:08

Sorry trouwens als ik alleen even ego-post, maar ik ken jullie situaties nog niet en dan kan ik niet gericht reageren. Dat komt nog :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:23

Mayo, wat goed dat jullie zo open en eerlijk hebben kunnen praten.
Is ook wel fijn dat hij weet wat hoe het voelt omdat hij het zelf heeft gehad!
Hoop dat je nadat je bij de Ha bent geweest een beetje rust krijgt en weet waar je aan toe bent!

Geeft niks , komt wel je moet iedereen beetje leren kennen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:31

Woei, ik heb mijn OV binnen! Ben helemaal blij!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:43

Zo leuk dat je zo blij bent Angela, goed bezig, kan je lekker rondcruisen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:45

Het nieuws dat ik toch een herdenking kan doen zonder dat de ouders/familie daarin mee beslissen doet me goed. Was gisteren erg down en teleurgesteld daarom.

Ik ben gisteravond een heel stuk met het 2 span gaan rijden, dan vergeet ik al mijn zorgen even en kan ik echt genieten. Ben dik 3 uur weggeweest. :D

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:48

Snap wat je bedoeld, maar heel goed dat je lekker naar buiten bent gegaan, en dan 3 uur frisse neus met de paarden!
Dat zijn de echt geniet momenten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:55

Dat is wel iets wat ik heb geleerd inderdaad, toch gaan en uiteindelijk voel ik me veel beter.

Samantha: Mijn huishouden is ook een huishouden van jan steen. Ik heb er zo'n hekel aan! Ben ook lid van de club voor slechte huisvrouwen, hihihi. Ik heb sinds deze week een schema, en dat gaat best aardig. Al kwam dat van Daan er tussen en nu heb ik achterstand..

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:15

Angela, super zeg! Ik verwacht tegen die tijd in brabant te wonen nabij Den Bosch, dus als mensen een lift nodig hebben. Let me know. (daarbij wel, ik heb een kleine autootje dus 5 man erin proppen wordt ERRUG lastig haha)

Mayo, belangrijkste is de dag per stapje te bekijken hoe je je voelt en vooral dingen te doen waar je positieve energie van krijgt. Of dat nou toch die ene was in de machine doen of buiten wandelen is maakt dan toch niet uit..

Wel fijn dan je werkgever er begrip voor heeft en de tijd neemt om naar je te luisteren. (genoeg die dat niet doen). Toen ik me zo voelde zoals jij begrijpt ben ik vol in mn werk gestort om er maar geen aandacht aan te geven. Resultaat ; klap kwam 3x zo hard. Dus super!

Jullie gaan snel, ben de rest alweer vergeten wat ik gelezen heb. Sorry!!

Hier gaat t matig, ben in het huis van mn vader aan t schilderen maar voel me futloos. Ik eet goed maar de kilo's blijven eraf gaan. Heb vrijdagochtend afspraak met HA.
Perro gaat zaterdag weg, in overleg met mijn (nu dus) ex hadden we besloten dat het beter was. Mijn week in spanje heeft hem ertoe gezet te proberen het voor elkaar te krijgen perro weg te brengen terwijl ik nog weg was zodat ik geen afscheid kon nemen. (de @#$%R!) Met als gevolg dat ik zaterdag na thuiskomst een belletje kreeg dat ik hem af moet staan. Het liefste kwam ik hem meteen brengen maar heb toch wel duidelijk gemaakt dat dat niet ging gebeuren. Nu wordt het dus zaterdag. Vind t vreselijk omdat t zo door gedrukt wordt. Maandag krijg ik te horen definitief of mijn werk doorgaat en zoja had ik hem makkelijk mee kunnen nemen. Maargoed, dan is het dus al te laat. Wordt dr een beetje triest van. Zoiezo dat hele uit mekaar gaan wordt ik triest van. Ik wilde pauze, hij neemt t besluit te stoppen. Hij vind mij veranderd, ik vind hem veranderd. Maar het is behoorlijk uit de hand gelopen. Tot eng aan toe. Hij heeft me de laatste dagen met rust gelaten gelukkig.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:05

leuk angela dat het mag! Ik ga mee. gelukkig valt het goed mee om tot daar te raken. is een uur en half rijden.
leuk ook dat je er een topic mag over maken.

even kleine egopost. Ik mag morgen naar da afdelingspsychiater naar die instelling gaan voor een intakegesprek. Ben ik blij! hopelijk eindelijk een oplossing. het heeft me idd wel rust.

ik reageer later wel op anderen