Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:08

Nee niet eens dat duurt nog 1,5 week. Had ik ook al bedacht maar die smoes kan ik helaas niet gebruiken ;)

Wildflower

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:12

nou... ik moet ook nog anderhalve week wachten maar toch.. :D

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:38

Ik ga straks even les 2 rennen. Ben benieuwd hoe deze gaat. De eerste les ging me nogal gemakkelijk af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:10

ik heb nu een week niet meer gerent, en ik wil eigenlijk vandaag weer gaan. Maar het gekke is.. ik kan me er niet toe zetten.. Ik durf niet goed, bang dat ik het niet meer kan ofzo? :?

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:33

lkker gaan! Dan maar 1 stapje achteruit en vervolgens weer lekker verder :D

*schopt

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:43

Komt wel goed angela, je was super bezig. Weer even een keer over de drempel heen.

Ik ben echt heel benieuwd naar vanavond :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:16

Heel veel succes bij de bergrace! Komt vast goed!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:21

zo na 2 weken weer een keer gelopen. De ijzertabletten zijn redelijk aangeslagen geloof ik. Wel even een stapje terug. 2x 3 en 2x 4 min. Zondag maar weer eens 5 min proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:48

Zo, ik ben ook weer terug! Man wat voelde dat goed!!!!

Ik heb een klein rondje gemaakt van ongeveer 2.8 km in 15 minuten en 28 seconden. Ging lekker, had wel verder gekund, maar wilde eerst rustig aan doen.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:50

Goedzo Angela, fijn dat het meeviel :D

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:05

Fijn Angela, dat je de slag weer te pakken hebt!

Ik heb vandaag en morgen rustdagen (kwam handiger uit omdat ik morgen moet werken). Zondagavond als mijn vriend Studio Sport (voetbal, bah!) kijkt, ga ik mooi les 2 lopen. Heb er best zin in, zag al behoorlijk wat vooruitgang na de 2e keer les 1. Heb wel het vertrouwen dat ik de 5 km over een maand of 2 moet kunnen halen.

Voor de mensen die al langere afstanden lopen: wandelen jullie eerst een stuk of beginnen jullie direct met hardlopen? In dat eerste geval is de tijd over de gelopen afstand toch moeilijk te berekenen?

Rosa: veel succes zondag! En cherellee: succes met les 2, gaat je vast makkelijk lukken aangezien les 1 voor jou ook al een eitje was! Leuk dat jullie ook nog een beetje aan het begin van S2R zitten, kunnen we ons een beetje aan elkaar optrekken.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:08

ja inderdaad leuk :))
Ik heb ook helemaal weer zin in zondag, heb het lopen echt gemist :j
Vandaag is de city-run hier in de "stad"
Ik denk dat als ik toen niet ziek was geworden ik misschien nu wel mee had gedaan met de 5 km :j
Misschien volgende jaar wel :D

Patos, groot gelijk dat je gaat lopen onder voetbal (bah bah) :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:14

Patos, ik dribbel altijd om warm te worden, dat doe ik naar een vast punt, daar rek en strek ik nog even en dan ga ik van start. Op afstandmeten.nl bereken ik dan ook altijd vanaf het punt waar ik nog even rek en strek.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:17

hetbommeke schreef:
Patos, ik dribbel altijd om warm te worden, dat doe ik naar een vast punt, daar rek en strek ik nog even en dan ga ik van start. Op afstandmeten.nl bereken ik dan ook altijd vanaf het punt waar ik nog even rek en strek.

Aha, handig om te weten! (voor het geval ik ooit ook serieuze ambities krijg om mijn tijd bij te houden :+ )

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:45

Ik heb net weer even hardgelopen.
Wegens mijn rug een poos niet gesport, en dat merkte ik wel hoor!
Hoelang kunnen jullie ongeveer doorrennen? :)
Mij valt het nog altijd vies tegen.. Denk ik een stuk te hebben gelopen is het in tijd maar kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:31

Het langste wat ik tot nu toe heb gelopen was ongeveer 90 minuten aan een stuk. Misschien kan ik langer, geen idee, nog nooit geprobeerd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:35

Angela_ schreef:
ik heb nu een week niet meer gerent, en ik wil eigenlijk vandaag weer gaan. Maar het gekke is.. ik kan me er niet toe zetten.. Ik durf niet goed, bang dat ik het niet meer kan ofzo? :?

Ik heb anderhalve week niet gelopen en ik heb hetzelfde! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:46

Gek is dat he? En dat terwijl jij ook een ervaren lopen bent, heel apart vond ik het..

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:06

Pfoew. Jullie zijn allemaal goed bezig hoor.
Ik denk dat ik morgen les 2 ga lopen.
Ik wil ook wel vandaag, maarja, ik ben gister al geweest, en mijn conditie is ook niet bijster goed, dus ik denk dat het verstandiger is even te wachten.

90 min achter elkaar. Jemig. dat is een eind! :o
Liefs,

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:21

Wauw, 90 minuten! Dat wil ik ook wel kunnen!

Het was de bedoeling om vandaag les 2 te lopen, maar die speelde niet af? Ook les 3, 4 en 5 niet en daarna vond ik het wat te ver worden. Les 1 deed het nog wel, dus die heb ik nog maar een keer gelopen. Ging eigenlijk weer zonder problemen, dus erg fijn. Zondag nog maar een poging wagen voor les 2.. _O-

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:47

patos schreef:
Voor de mensen die al langere afstanden lopen: wandelen jullie eerst een stuk of beginnen jullie direct met hardlopen? In dat eerste geval is de tijd over de gelopen afstand toch moeilijk te berekenen?
Ik loop ook altijd een stukje in maar wat ik dan doe is eerst een klein rondje lopen in de buurt en dan loop ik weer naar huis en dan kijk ik op mijn horloge en dan begin ik te rennen.
En dan ren ik mijn volledige rondje (bijv. 5 km) tot aan huis en dan kijk ik hoe lang ik er over gedaan heb en vervolgens ga ik nog een klein rondje uitlopen. Snap je? :P

Angela_ schreef:
Het langste wat ik tot nu toe heb gelopen was ongeveer 90 minuten aan een stuk. Misschien kan ik langer, geen idee, nog nooit geprobeerd.

90 minuten klinkt wel lang maar als je eenmaal een goede basisconditie hebt kun je zo lang doorgaan als je wilt denk ik.
Mijn langste route was 50-60 min. achter elkaar lopen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:35

Ik heb een wijntje teveel op om nu te lopen _O-. Morgenochtend voor ik weg ga dan maar :).

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:32

37,40! En ik ben niet eens echt kapot :D 8,9 km/u

Heel even moeten haperen op de berg, kreeg geen adem meer. Daarna nog aardig doorgelopen.

Ga nu douchen, heb het ineens echt mega koud gekregen. Morgen weer vroeg op om les te geven. Ben echt heel blij!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:02

Ik had echt geen zin net, heb hoofdpijn, ben nog moe, verkouden. Ik zag het echt niet zitten, mezelf toch maar de deur uitgewerkt en gosh wat heb ik lekker gelopen :D.

Les 2 ging me wederom gemakkelijk af, ietsjes minder maar dat kwam door de hoofdpijn en door het tijdstip :Y). Had Baloutje lekker meegenomen, hij kan los in het park dus helemaal leuk.

Hij was zo schattig <3. Ging als ik moest lopen helemaal meerennen en als ik mocht wandelen van Evy keek ie me aan of ie weg mocht, zei ik dat ie mocht, ging ie ff snuffen en z'n eigen ding doen en als ie zag dat ik weer ging rennen trok ie een sprintje naar me toe en ging ie weer met me meerennen. Heerlijk hondje :+:

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:14

Angela_ schreef:
Gek is dat he? En dat terwijl jij ook een ervaren lopen bent, heel apart vond ik het..

Ja, maf he! :j

Heb gisteravond toch gelopen, een rondje van ongeveer 3 km, en het ging best lekker hoor, ik kreeg wel weer wat last van rug en heb even gestrekt en ben toen weer doorgegaan. En toen ging het ook best weer goed! :)