Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:50

_sparta_ schreef:
Ik denk dat vaak de zorgende typjes die altijd klaar staan vaak op de bek gaan. Mensen zoals Onassa.
Omdat jezelf het meer dan normaal vindt om te helpen, heb je het idee dat andere dat ook wel doen.

Ja, eigenlijk wel ja....ik heb nog altijd in mijn hoofd, "je bent er op de wereld om mekaar om mekaar te helpen nietwaar?"

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:51

Onassa schreef:
Maar één ding ben je zeker wel, dat merk ik al aan je schrijven over jezef, je bent wel eerlijk!

Ik? Of iemand anders?

Och het doet soms gewoon zeer die klote- eerlijkheid 8)7 ik wou dat ik gehaaider was...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:53

Ja jij ja Nicolle, want je durft heel goed aan te geven waar je iegen mankementen liggen en dan durf je eerlijk te zijn.
Dat is ook niet iedereen gegeven hoor, mag je ook best trots op zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:55

Dat 'voor wat hoort wat' kan ook bedrieglijk zijn want ik merk om me heen dat mensen (net als paarden soms :P ) heus niet denken hihihi en als die Nicole belt.... dan neem ik lekker niet op }> en als ze in de problemen zit of me nodig heeft.... ben ik lekker niet thuis }>

Het is dan eerder: huh, ik deed dat? maar dat... kan je toch ook gewoon zéggen???
Mensen (incl ikzelf) hebben het niet altijd door...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:56

Ik ben soms ook wel iets te streng voor mezelf geweest en dan kom ik weer uit bij het gedeelte te hoge verwachtingen van een ander.
Maar dank je :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:06

Ik krijg ineens toch een soort brainwave :)* :list:
Wat nou als de mensen die 'klagen' over vrienden om hun heen dat ze zo veranderd zijn, al eerder de verwachting 'oh dan zal ze wel zo en zo worden' hadden en deze min of meer uit zien komen.
Dan wordt het misschien in je hoofd erger of groter dan je zelf eigenlijk doorhebt, de aanwezigheid van het kind in diens leven, en tadaaa zie je wel :Y) sinds ze moeder is heeft ze geen tijd meer voor mij, ik ga niet meer zelf bellen ook, laat maar - en vervolgens strandt de vriendschap ergens.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:11

Ik denk dat je ook zelf verandert, je prioriteiten ergens anders legt. Soms veranderen die aan beide kanten van de vriendschap dezelfde kant op, soms loopt dat volledig uiteen. De vriendschappen die bij mij zijn doodgebloed, waren destijds waardevol, maar nu niet meer. Ik ga daar ook niet teveel mee zitten. Er is maar één vriendschap waarvan ik het echt jammer vind dat die niet meer bestaat, maar die is dan ook niet doodgebloed, maar eenzijdig koelbloedig onthoofd.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:12

@nicolletje ik denk dat dat heel goed mogelijk is!
Self fulfilling prophecy.
En omdat het al zo lang in jouw hoofd speelt en jij er al zo lang bang voor bent, en er is een aanleiding dat je denkt 'zie je wel' gooi je zelf al heel snel de handdoek in de ring en kijk je niet naar je eigen gedrag en rationele gedachten.

Vind het nu een supertopic met hele eerlijke en open mensen!
TOP!! Voor iedereen!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:13

Laetitia noemt de term al: self fulfilling prophecy. :j

Weinig aan toe te voegen. En in de gedachten van Hilli kan ik me ook vinden, zo zie ik dat ook met vriendschappen. Zo dacht ik vijftien jaar geleden trouwens niet hoor, dan kon ik mezelf echt gek maken met de gedachte dat ik een vriend(in) kwijt zou raken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:55

Hilli schreef:
Ik denk dat je ook zelf verandert, je prioriteiten ergens anders legt. Soms veranderen die aan beide kanten van de vriendschap dezelfde kant op, soms loopt dat volledig uiteen. De vriendschappen die bij mij zijn doodgebloed, waren destijds waardevol, maar nu niet meer. Ik ga daar ook niet teveel mee zitten. Er is maar één vriendschap waarvan ik het echt jammer vind dat die niet meer bestaat, maar die is dan ook niet doodgebloed, maar eenzijdig koelbloedig onthoofd.

Zo ervaar ik het ook wel ja.
Misschien moet ik dat ook aar zo zien bij die desbetreffende persoon die ik al 43 jaar ken.
Ze heeft een andere liefde, doet andere dingen en ook al waren we zo close....die tijd is verleden tijd.
Daarentegen hou ik zielsveel van imjn vriendin met de 3 kleine kids, mede ook omdat we elkaar zonder woorden vaak precies begrijpen.
Uhhhh Hilli....jou laatste regel is toch hopelijk niet letterlijk he????

Alet74

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:06

Nog even teruglezend over de posts over verwachtingen. Het lastige van verwachtingen is, is dat je hierin vaak teleurgesteld wordt. Hoe moeilijk het ook is, je kunt beter zo weinig mogelijk van anderen verwachten, maar blij zijn met je krijgt.
Ik ben daar zelf ook niet zo goed in, maar merk wel dat het helpt om mezelf af te schermen wat dat betreft.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:20

Verwachtingen..bah...zo vervelend. En zo moeilijk om niet te hebben :+ .

Inderdaad jezelf tot de orde roepen zodra je het bij jezelf bespeurd. Gelukkig lukt dat prima :)...Meestal :+

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:53

Frats schreef:
Ik heb het topic even vluchtig door gekeken.
Hier nog een kinderloos stel en die dat willen houden. Ik ben ook bijna 30 en er tikt nog steeds niets. Veel mensen begrijpen dat niet gelukkig mijn ma juist wel. Zij had liever ook geen kinderen gehad maar mijn pa wilde zo graag. Ik heb dit altijd geweten en het nooit een probleem mee gehad. Trouwens zij is nog steeds een super moeder!
Dat vind ik persoonlijk van moeders die hun kinderen in kinderopvang stoppen niet. Niemand hoeft zich aangevallen te voelen. Het is mijn mening. Je kinderen s'morgens weg brengen en ophalen na je werk. Ze weg brengen als je een vrije dag hebt omdat je anders geen rust hebt. En het ergste vind ik dat als het kindje net geboren is. Hebben deze vrouwen moederinstinct?
Ik bedoel als je kinderen wil dan wil je er toch voor zorgen? En niet wegstoppen?
Dat ben ik wel met je eens Frats. Je zou wel parttime kunnen gaan werken als je het financieel anders niet red maar je stopt je kind geen 5 dagen per week in een crèche! Zelf vond ik het vroeger ook altijd fijn dat mijn moeder thuis was als ik thuis kwam uit school. En overblijven tussen de middag op de basisschool vond ik ook niet leuk (kwam gelukkig maar een enkele keer voor).
En als je je kind iedere dag naar de crèche brengt moet die ook altijd al heel vroeg opstaan terwijl ze anders lekker nog een paar uurtjes langer kunnen slapen.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:23

Wat ik wel raar vind in deze is dat er gesproken wordt over moeders die kinderen in de kinderopvang stoppen. Volgens mij zijn dat toch echt de ouders, en niet alleen de moeders.

Op Flaironline staat er nu ook een poll, waarbij gevraagd wordt of je vindt dat moeders fulltime zouden moeten(willen) werken. Nee, heb ik daarop geantwoord, maar ik vind dat dit net zo goed voor vaders geldt, maar dat wordt weer niet gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 12-03-10 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:37

Onassa schreef:
Uhhhh Hilli....jou laatste regel is toch hopelijk niet letterlijk he????

Nee, gelukkig niet. Maar in plaats van doodgebloed of verwaterd, is het plotseling gestopt: écht letterlijk van het ene moment op het andere. En na 1 pissige, onbegrijpelijke SMS nooit meer wat gehoord..

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:47

Daar heb je gelijk in Simone. Het zijn nog altijd de ouders die het kind in een kinderopvang stoppen.
Maar van de moeders wordt meestal verwacht dat ze het kind opvoeden en dat de vader van huis is om te werken. Tenminste zo was het vroeger maar tegenwoordig is de moeder meestal nog degene die het meeste thuis is voor het kind.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:52

Ik denk trouwens niet dat er veel kinderen zijn die 5 dagen per week naar de opvang gaan. Bij de opvang waar mijn dochter naar toe gaat niet in ieder geval.
Voor onszelf zou 3 dagen toch wel het maximum zijn, ze gaat nu 2 middagen. En je zou het niet moeten zien als 'in de opvang stoppen', dat klinkt zo negatief. En dat is het voor mij gevoel en naar mening niet.
@Pebblesther: de meeste kinderen zijn vroeg wakker, dat zal het probleem niet zijn.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:40

Alet, ik ben blij dat jij dat niet doet.
Maar het word toch wel gedaan.
Het zal ook wel een beetje plaats en milieu afhankelijk zijn.
Heel goed om er voor je kids te zijn en dat hoeft ook echt niet 24/7
Kan trouwens momenteel niet veel waardering voor Wouter Bos opbrengen, maar goed,d as een andere discussie.
Das naar mijn idee een beetje misbruik maken over het feit dat je kinderen hebt en zo je verantwoordelijkheden uit de weg gaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:44

Ik ken ook geen kinderen die volledig naar dagopvang gaan...
Denk dat de hele week niet zo heel veel voor zal komen...

Wat betreft Wouter Bos, ja, ik kan daar wel respect voor hebben. Soms moet je keuze's maken in het leven. :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:48

Keuze's maken is prima, maar is het toeval dat hij net nu het gedonder in de glazen is opstapt???
Die kids had hij ook al eerder, ik vind het een flauw excuus, maar goed, nogmaals, dat staat los van dit topic ook al heeft zijn keus dan volgens hem wel weer met kinderen te maken en dan komen we weer wel ontopic.....hhmmmm

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:49

Mijn schoonmoeder en schoonzus runnen samen een kinderopvang. En volgens mij zijn daar ook niet veel kindjes die daar 5 dagen per week komen :n Tenminste: niet 5 dagen per week de hele dag.
Overigens gaan ze wel uitbreiden met een 2e groep kinderen vanwege de enorme vraag. Maar goed, dat is weer een ander onderwerp.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:51

Nou, dan betekent dat dat er in ieder geval nog genoeg kindjes geboren worden. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:52

Onassa schreef:
Keuze's maken is prima, maar is het toeval dat hij net nu het gedonder in de glazen is opstapt???
Die kids had hij ook al eerder, ik vind het een flauw excuus, maar goed, nogmaals, dat staat los van dit topic ook al heeft zijn keus dan volgens hem wel weer met kinderen te maken en dan komen we weer wel ontopic.....hhmmmm

Ik heb geen idee, ik weet wel dat er soms bepaalde zaken samen kunnen vallen. Eurlings heeft geen kinderen maar kiest ook wel voor zijn relatie.
Het ene heeft soms ook weer met het andere te maken, dat zie je maar weer in dit topic! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:53

Onassa schreef:
Nou, dan betekent dat dat er in ieder geval nog genoeg kindjes geboren worden. ;)

Toch is het juist terug gelopen, maar dat is eigenlijk dat er minder kindjes geboren worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:55

Dus als je als moeder alleen komt te staan en moet werken om je kinderen te onderhouden, dan ben je een slechte moeder als je je kinderen 5 dagen naar de opvang brengt?

Misschien wat minder hard oordelen, je kent de omstandigheden van andere mensen niet en soms, ja echt!!!! heb je gewoon geen keuze!

Ik denk dat geen enkele moeder haar kind graag 5 dagen naar de opvang brengt. Maar als je geen keus hebt, heb je geen keus.