Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:51

Niet toe willen wensen is wat anders dan dood willen. :)
Ik ben zelf whiplash patient met flink wat bijbehorende klachten, waarvan vaak gespannen nekspieren en daardoor erge hoofdpijn. Maar ik zie nog genoeg lichtpuntjes.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:17

Ik zie ook nog zat lichtpuntjes :D

Echter is het imo je vergelijking niet okey.

Ik wens het "mijn kind" niet toe en als ik die dat kan besparen zal ik dat doen.
is imo heel wat anders dan dood willen... als het eenmaal uit mijn buik is, is er geen weg meer terug...
Normaal gesproken zou het lichaam zelf zorgen voor een miskraam of de natuur zorgt vaak dat het snel overlijd. Door onze medische zorg gaan wij imo soms wel eens te ver denk ik. (De wedstrijd om te winnen van "moeder natuur" :D )

Het blijft heel moeilijk! En wanneer je zwanger bent zal je er misschien toch ook weer anders over denken...
Ik zeg niet dat mijn manier "eerlijk" is. :n Heb veel begrip voor mensen die daar anders over denken.

Maar voor mij zit het verschil in abortus wel in het feit dat ik het zou doen voor het kind en niet omdat mijn leven "moeilijker" gaat worden. (ipv die zwangerschap komt nu niet uit terwijl ik onveilige sex heb gehad.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:11

Chiqa schreef:
Yamcha schreef:
Haar lichaam én het leven van een ander......

Mijn lijf ;) Mijn leven ;)

Niet goed.

Jouw lijf.

Het leven van een ongeboren kind.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:04

Ik ben vóór abortus, in alle gevallen die in de eerste post worden genoemd.. Het lijkt me voor een kind niks erger dan zijn/haar hele leven van zijn ouders te moeten aanhoren dat het compleet ongewenst is. Of dat er niet voor je gezorgd kan worden.. Ook voor onbezonnen personen denk ik dat het beter is voor ze. Ik vind dat iedereen dit recht zou moeten hebben

Maar..... Ikzelf zou het me niet voor kunnen stellen dat ik zelf ooit een abortus zou kunnen laten plegen.. Beslissen over leven en dood van je bloedeigen kindje :n Zelfs niet toen ik nog geen kinderwens had.. Ik gruwel er ook van dat het nog in zo'n laat stadium mogelijk is.. Na een verkrachting zijn er tal van middelen om niet zwanger te hoeven worden, direct naar een arts gaan is er één van, in plaats van afwachten of je wel of niet zwanger bent geworden door de verkrachting..

Ondanks dat ik zelf geen abortus zou overwegen in geen van eerstgenoemde gevallen ben ik wel van mening dat anderen daar wel over mogen beslissen.

Ik ben overigens nu net na ruim een jaar eindelijk zwanger :-) Vorige maand zijn we bij de gynaecoloog geweest na 3 miskramen en nu dus plotseling uit onze eigen kracht toch gelukt :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:28

Yamcha schreef:
Chiqa schreef:
Mijn lijf ;) Mijn leven ;)

Niet goed.

Jouw lijf.

volgens de wet is het geen leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:33

Ik ben het op dat punt totaal oneens met de wet, vrees ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:34

Dat mag je.... maar dat veranderd er niets aan vrees ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:41

Is maar goed ook, als ik in mijn eentje de wet zomaar kon veranderen, zou dat niet best zijn :n
Dan kon iedereen dat, en nou zijn mijn ideeën natuurlijk uitstekend, maar van heel veel anderen weet ik het nog zo niet :')

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:55

Toevallig zit ik dit even te lezen..

Ik ben zelf ook tegen abortus! Ik zou er niet aan moeten denken dat je zo'n klein wezentje weg laat halen. Er zijn altijd moeder-tienergroepen waar je terecht kan mocht je zwanger zijn!

In China mogen ze tot de 8e maand nog abortus plegen!! Dit is helemaal erg!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:57

Het valt me op dat blijkbaar de Nederlandse wetgeving de wetgeving aller mensen is...

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:17

voer het woord abortus in en zoek op afbeeldingen.
Miss dat de pro abortus mensen dan iets anders denken.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:21

Voor het woord mishandeling kind in, misschien dat degene die anti zijn bedenken dat het soms echt beter is als iemand besluit het niet te willen.

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:22

Laat die mensen beter hun verstand gebruiken voordat ze met de benen wijd gaan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:45

Yamcha schreef:
Niet goed.

Jouw lijf.

Euhm wat er in mijn lijf groeit is toch echt van mijzelf, en van niemand anders gelukkig denkt de wet daar precies zo over :)

jetla schreef:

Ik heb dit gedaan, en nu? Mijn gedachte is dr alleen maar sterker op geworden :)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:50

verstand is meestal ver te zoeken als mensen toegeven aan hun "oerdrift". Laat ze dan in ieder geval verstandig kiezen of ze wel of niet geschikt zijn als ouders..

Voor er weer zo'n verhaal in het nieuws komt van een dood meisje met plakband op haar mond in de kofferbak van de auto van haar moeder :(
Laatst bijgewerkt door DianneM op 17-03-10 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:53

Chiqa schreef:
Euhm wat er in mijn lijf groeit is toch echt van mijzelf, en van niemand anders gelukkig denkt de wet daar precies zo over

Toch raar dan, dat er wetten zijn die de rechten van het kind beschermen. Als het echt helemaal van jou zou zijn, zou je er mee mogen doen wat je maar wilt, maar op mysterieuze wijze mag dat dan weer niet. Hoe verklaar je dat dan?
Chiqa schreef:
Ik heb dit gedaan, en nu? Mijn gedachte is dr alleen maar sterker op geworden

Hier schrik ik echt van, wat ontzettend hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:55

Yamcha schreef:
Toch raar dan, dat er wetten zijn die de rechten van het kind beschermen. Als het echt helemaal van jou zou zijn, zou je er mee mogen doen wat je maar wilt, maar op mysterieuze wijze mag dat dan weer niet. Hoe verklaar je dat dan?

Dat klompje cellen wat geheel legaal ter abortus gesteld kan worden zal geen haan naar kraaien als ik bepaal dat dit weggehaald wordt, dus hoe verklaar jij dit dan weer dat er ineens een wet voor is? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:01

Er zijn allerlei wetten die kinderen beschermen. Kinderen moeten naar school, mogen geen kinderarbeid doen, mogen niet geprostitueerd worden, mogen niet mishandeld worden, mogen dit niet, mogen dat neit.

Als een kind jouw bezit zou zijn, dan mocht je er toch mee doen wat je wilt? Dat "klompje cellen" is gewoon een kind hoor, het is alleen nog niet geboren. Een ongeboren kind is volgens jou gewoon van jou, en van niemand anders. Wat is het verschil met een kind dat al geboren is? Waarom mag je daar niet opeens mee doen wat je maar wilt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:14

Yamcha schreef:
Een ongeboren kind is volgens jou gewoon van jou,

Ja heb je goed begrepen ;)

Yamcha schreef:
Wat is het verschil met een kind dat al geboren is? Waarom mag je daar niet opeens mee doen wat je maar wilt?

Geen flauw idee, zo ver laat ik het nooit komen, dus kan hier ook geen oordeel over geven. Mij gaat het erom dat ik kan bepalen dat dit klompje cellen tot een bepaalde nog volledig legaal weggehaald kan worden, zonder dat ik dr voor in de gevangenis kom :D
Vind ik veel belangrijker. En ben ik te laat (Omdat ik bv het niet merk dat er wat mis is), is daar ook wel weer een oplossing voor, ook legaal.
Ik heb namelijk niets met kinderen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:16

Chiqa schreef:
Ik heb namelijk niets met kinderen.

Serieus niet? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:17

Hey toch nog iemand die zit op te letten :D Echt zo'n discussie is met mij zinloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:19

Dan hou ik er mee op, goed? :)

Wel fijn dat je het zelf zegt, dat kom je weer niet vaak tegen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:33

jetla schreef:

hebben ze al voor me gedaan, veranderde ik niet van van gedacht en toen was ik harteloos en had ik geen normen en waarden :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 00:17

jetla schreef:
Laat die mensen beter hun verstand gebruiken voordat ze met de benen wijd gaan!!

Zo zo, wat een taalgebruik weer hiero.... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:22