[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:50

:')

Sophie_midas schreef:
Chris schreef:
Ik vind piercings zo mooi, ik wil er sowieso ooit nog één :') Navel dus, of tong... of lip :')

Of alle drie? :D

Dat gaat nog wel even duren.. misschien over twee jaar. Ik wil niet te hard van stapel lopen _O-

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 00:31

Emmaa schreef:
xLuus schreef:
ik ga over 2 weken mijn navelpiercing laten zetten, ben echt als de dood voor naalden pff haha.
dus ben benieuwd! Ga zo maar eens dit topic doorlezen!

Haha komt goed Luus!
Als je echt zo bang bent voor naalden kun je over twee weken met mij mee naar Breda, daar zetten ze hem met verdoving als je wilt. Maar ik denk niet dat dat nodig is want het is opzich zo voorbij, en het prikje van de verdoving is ook niet geweldig.

haha , doen ze daar met verdoving ja?
hoe heette die shop?

marlies85

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:31

@ xLuus dat is BodyMX

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:45

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic berichten verwijderd. Nogmaals de vraag ontopic te blijven.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:38

Voor de zoveelste keer. Verdoven door middel van een prik met een naald is verboden. Een piercer heeft hier namelijk geen opleiding voor gehad. Bij BodyMX geven ze dus NIET een verdoving door middel van een spuit, maar door middel van een VERDOVINGSSPRAY :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:40

Volgens mij is er ook al tien keer gezegd dat de piercers bij BodyMx een medische opleiding genoten hebben en dus wél injecties mogen geven.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:49

Dat klopt wel, maar toch doen ze het niet.
Dit omdat de prik van een verdoving meer pijn doet dan het zetten van de piercing zelf.

( en als je verder denkt, het is ook een stukje duurder en minder milieubewust dan een verdovingsspray)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:53

Of ze het doen of niet weet ik niet, maar ze mogen het dus wel. ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:03

Fiffill schreef:
Of ze het doen of niet weet ik niet, maar ze mogen het dus wel. ;)

Heb het toen gevraagd, maar ze doen het niet. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:07

Dat wil ik best geloven, maar zeg dan niet dat ze 't niet mogen want dat is dus niet waar.

Ach, ik zou toch geen verdoving willen. Zoveel pijn is het niet. :+

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:41

voordat je auw kan zeggen is t al over :+

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:55

Gut wat een gedoe met die verdovingen etc.
Gewoon heen gaan en even op je tanden bijten....je wilt een piercing of niet toch?
Verder kunnen de mensen van BodyMx wel medisch opgeleid zijn, ze zullen niet zomaar aan verdovingsmateriaal kunnen komen, hiervoor is toch echt weer een recept nodig ;)

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:03

Hee allemaal!
ik lees al een poosje mee en kom even binnenvallen met een vraag.
Ik heb een helix (oorpiercing) en die heb ik al een paar jaar.
Hij is toen geschoten en het heeft een jaar geduurd voordat ik er een ander knopje in kon doen.
Nu gaat het alweer sinds een hele tijd goed, maar sinds gisteren heb ik er last van.
het is een vervelende pijn wat lang aanhoud, het is niet echt stekend wat je hebt als je hem net hebt o.id maar echt vervelend, ik krijg er zelfs lichte hoofdpijn van.
Hij is verder niet ontstoken, weten jullie wat dit kan zijn en wat ik ermee moet?

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:49

Heehee, ik heb toch een ontsteking te pakken. Gister kwam er wat spul uit.. Heb het eerst met een wattestaafje+heet water schoongemaakt, daarna met een wattestaafje wat Fucidin (ofzo iets) en daarna trekzalf over het bultje. Nu is de druk er echt van af en het is al veel minder :D!
Dat helpt goed dus!

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 00:54

Lous schreef:
Voor de zoveelste keer. Verdoven door middel van een prik met een naald is verboden. Een piercer heeft hier namelijk geen opleiding voor gehad. Bij BodyMX geven ze dus NIET een verdoving door middel van een spuit, maar door middel van een VERDOVINGSSPRAY :o

Ik heb vorige week mijn navelpiercing bij BodyMX laten zetten met een verdovingSPUIT, geen spray.
Lijkt me dus niet dat het verboden is. ;)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 00:58

Jeroennn schreef:
Heehee, ik heb toch een ontsteking te pakken. Gister kwam er wat spul uit.. Heb het eerst met een wattestaafje+heet water schoongemaakt, daarna met een wattestaafje wat Fucidin (ofzo iets) en daarna trekzalf over het bultje. Nu is de druk er echt van af en het is al veel minder :D!
Dat helpt goed dus!

:Y) I told you.. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 01:17

Emmaa schreef:
Lous schreef:

Ik heb vorige week mijn navelpiercing bij BodyMX laten zetten met een verdovingSPUIT, geen spray.
Lijkt me dus niet dat het verboden is. ;)

Een piercer mag geen verdovingsspuiten geven. ;) Volgens mij mogen ze dat ook niet als ze de opleiding genoten hebben gezien ze het beroep niet uitoefenen...
Vind het sowieso ook bullsh*t, ben je bang voor de prik, ga je je 2x laten prikken :+
Plus dat dat spul vaak een inwerkingstijd heeft en de meeste piercers echt geen half uur gaan wachten om een piercing te zetten.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 01:24

Het is voor piercers verboden om inspuitingen te geven.

Geen enkele piercer zal een medisch diploma hebben om dit te mogen geven.
Er zijn veel teveel risico's verbonden. Het is imo volstrekt illegaal en gevaarlijk.

Edit:

Even de website bekeken en de diploma's bekeken van de personen die in de shop werken.

Enkel de Directeur John Blok heeft de vereiste diploma's om iets toe te dienen.
De rest van de werknemers mogen in geen geval inspuitingen toedienen !

De piercers met status ' doktersassistent ' hebben geen medische voorkennis en zouden zelfs geen inspuitingen mogen geven onder doktersbegeleiding of toezicht.

De verpleegkundigen mogen wél gewone inspuitingen toedienen, maar GEEN verdovende inspuitingen aangezien dit een handeling is dit ENKEL en alleen toegestaan is voor dokters. Er bestaan wel handelingen die kunnen overgedragen worden maar dit is in dit geval niet van toepassing. Dit geldt enkel om pijnstillende inspuitingen en zeker geen verdovende inspuitingen voor een "ingreep".

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:15

xMendy schreef:
Jeroennn schreef:
Dat helpt goed dus!

:Y) I told you.. :D

:j thanksss :D

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:16

_/-\o_ Phaser!

Morgalyen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:24

Is het normaal dat helix piercings drie dagen na het zetten 's nachts nog gaan bloeden? :o

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:30

Een kraakbeen piercing kan zoiezo lang gevoelig zijn. Misschien ben je onrustig in je slaap?

Morgalyen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:33

Ja, behoorlijk, ik woel de hele nacht >.>
Donderdag gaat er iig een kleiner staafje in, dat scheelt denk ik ook wel.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:29

Nu al een kleiner staafje? Mocht je helix nog geïrriteerd zijn lijkt me dat eerlijk gezegd niet zo verstandig.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:10

phaser schreef:
Het is voor piercers verboden om inspuitingen te geven.

Geen enkele piercer zal een medisch diploma hebben om dit te mogen geven.
Er zijn veel teveel risico's verbonden. Het is imo volstrekt illegaal en gevaarlijk.

Edit:

Even de website bekeken en de diploma's bekeken van de personen die in de shop werken.

Enkel de Directeur John Blok heeft de vereiste diploma's om iets toe te dienen.
De rest van de werknemers mogen in geen geval inspuitingen toedienen !

De piercers met status ' doktersassistent ' hebben geen medische voorkennis en zouden zelfs geen inspuitingen mogen geven onder doktersbegeleiding of toezicht.

De verpleegkundigen mogen wél gewone inspuitingen toedienen, maar GEEN verdovende inspuitingen aangezien dit een handeling is dit ENKEL en alleen toegestaan is voor dokters. Er bestaan wel handelingen die kunnen overgedragen worden maar dit is in dit geval niet van toepassing. Dit geldt enkel om pijnstillende inspuitingen en zeker geen verdovende inspuitingen voor een "ingreep".

"Omdat bij BodyMx uitsluitend wordt gewerkt met medisch erkend opgeleid personeel, is het mogelijk om een verdoving te vragen bij het aanbrengen van een piercing. Hierbij wordt gebruik gemaakt van verdovingstechnieken zoals deze worden toegepast bij puncties binnen de reguliere zorgsector. Al onze medewerk(st)ers zijn hier speciaal voor opgeleid en werken hierbij volgens strakke richtlijnen en protocollen. Allen beschikken zij over een bekwaamheidsverklaring waarmee zij ook geheel handelen naar de wettelijke eisen die hieraan worden gesteld."

Hier staat dus dat alle medewerkers een verdoving mogen aanbrengen. Misschien gaat dat dan over die spray?
Vind ik het wel heel raar dat ik wel een verdoving heb gekregen zeg..
Het was trouwens iemand die aan het leren was, daarom kreeg ik een verdoving.
Echt heel raar dan!