Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:26

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:35

Ba, Thnx, dat lijkt me zeker een handige doek voor de bv.
Heb net het filmpje gekeken en ik weet bijna wel zeker nu dat ik me die ook maar ga aanschaffen :ja .
wbt voedingsbh, ik heb er 1 van de V&D eigen merk, zit voor geen meter.
Heb er 1 van Anita en 1 van de prenatal ( die van prenatal heb ik overgekocht van Francis *Mytens) en die bevallen me beiden erg goed!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:51

@Steph: qua openbaar voeden deed ik het net als jij hoor. Ik ben helemaal niet preuts eigenlijk, alhoewel, ik hoef niet zo nodig met de borsten bloot in het openbaar! Ik ging idd tussen de voedingen door of als ik ze meenam zocht ik altijd even een rustig plekje op, of een sjaal over mijn schouder en baby.

Je kon wel eens zien dat ik aan het voeden was, maar geen details zeg maar.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 22:53

Het enige waar ik openbaar heb gevoed is in de parkeergarage in onze auto in een hoekie.
Elders doe ik dat gewoon echt niet, plan de rest er wel omheen ;)

@Steph: beetje schaapachtig zitten kijken waar het uitkomt en er gemeen gaan lopen knijpen of krabben ^)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:57

Cyntje, ai gemeen krabben en knijpen is niet grappig :n !
Wbt dat schaapachtig kijken, dat doet [***] elke keer als ik [***] voed, en weet je wat die dan zegt: mama jou borstels geven melk :')

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:04

Jeetje Boya, wat heftig.. succes daarmee, lijkt me best lastig zo'n dieet.. :(:)

Ik voed echt overal.. wel met sjaaltjes en doekjes eroverheen (ook om mijn kindje wat rust te geven) Honger is honger en als je er last van hebt kijk je maar de andere kant op :o
Ik voel me wel heel ongemakkelijk als ik moet voeden bij bekenden die niet ook mama zijn..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:22

Ik probeerde wel altijd het voeden in te plannen zodat ik thuis was. Bij vrienden en familie zonderde ik me gewoon even af in een slaapkamer.

Ik heb ook weleens in een overvolle dolfijnenshow in het Dolfinarium op de tribune zitten voeden (kon niet anders). Doek erover en niemand die het ziet. Dus als het niet anders kan, dan doe ik het wel. Maar het gaf mij en Britt wel meer rust als ik gewoon thuis kon voeden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:32

Ik heb echt overal gevoed, openbaar, maakt mij niet uit! Waarom wel een fles in het openbaar geven en de borst niet? Ik zie het probleem niet en wat zien de mensen er nu van...

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:41

Ook al loopt half nederland met borsten ik ga niet met mijn borsten ontbloot ergens zitten ( ik zorg er wel voor dat ik een dekentje of shawl mee heb dan vind ik het niet erg : n ).
Thuis maakt het me niks uit, na het voeden ligt [***] ook altijd heerlijk te dutten op mijn borst.
Maar als er visite bij ons is dan trek ik mezelf wel even terug of ik doe een dekentje om mijn schouder heen.
Ik ga namelijk niet met een half ontbloot boven lichaam mijn dochter voeden waarbij mannelijk ( buiten mijn vriend en kids om dan) gezelschap bij is.
Als ik zelf onrustig of gespannen ben dan werkt dat ook heel erg door op [***] tijdens het voeden en zoals ik al eerder zei, ik ben best preuts :o

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:12

steph, die doek is ideaal! heb even geoefend haha met een pop en dat ging prima. Je kan je kindje zien en je kindje jou, maar niemand heeft zicht op je borsten. Door ruimte in de doek kan je alles ontbloten en weer netjes doen met de doek om.
anita had ik als merk idd al langs zien komen. prenatal zal ik tzt eens gaan kijken. Had bij www.prolacta.nl ook een meegroeiende/krimpende voedingsbh gezien, maar die gaat maar tot DD en heb nu F...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:03

Steph, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen... :?
Ik zeg dat het mij nooit heeft geintresseerd waar ik voedt omdat ik het de meest natuurlijke vorm van voeden vindt en ik geen rekening ga houden met andere mensen omdat zij het eventueel raar vinden, mijn kind heeft voeding nodig. Punt. :)
Het gaat er helemaal niet om dat half nederland met de borsten bloot loopt, wat is dat nu voor reactie? Ook ik loop echt niet met mijn memmen te koop maar ik om nu een heisa te maken over waar je het geeft... Nee, mij zal het niet uitmaken.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:06

Ik voed ook overal, maakt me helemaal niks uit. Milan ligt er toch voor en ik til alles net zo hoog op dat je nauwelijks iets ziet.
Ja misschien een heel klein beetje blote huid maar boeien.. Doeken sleurt Milan toch gelijk van me af want hij is altijd helemaal hyper tijdens het drinken (behalve 's avonds laat en 's nachts want dan valt hij steeds in slaap).

Echt grappig net. Hij ligt nu in bed te slapen en ineens hoorde ik hem heel hard schateren. Dus ik ga even kijken en hij ligt nog steeds te slapen. Misschien aan het dromen of zo :+:

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:10

Oh wat lief! Dat deden die van mij ook, lagen ze te giechelen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:10

Ninita, idd. Ik vraag me af wat je ziet met voeden. Plop mijn baby eraan net onder mijn shirt, die pakt vast en ik leg mijn shirt of trui gewoon tot aan mijn tepel... Snap je het nog? :D Knap persoon die nog iets kan zien...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:17

Ja snap het helemaal :D

Dit zie je bij mij van bovenaf dus van voren/opzij nog minder

Afbeelding

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:20

Aaaaaah zulke foto's heb ik ook gemaakt. Mooi he!

Nee, je ziet niet veel, maar op sommige plekken vond ik het ook fijner om een doek erbij te hebben, als ze een beetje aan het klungelen en aan- en afkoppelen zijn, dan zit je toch al snel een beetje in je blootje. Vond ik zelf gewoon niet zo fijn, afgezien van het feit dat ik ook vind dat voeden de normaalste zaak van de wereld is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 12:31

Ik hoef ook niet te voeden elders wat vreemd is voor Chiara want dan drinkt ze niet :')

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:49

MamboBeach, ik voel me niet aangevallen hoor.
Mijn post is waarschijnlijk wat stug over gekomen maar zo bedoel ik het niet :n !
Sorry in ieder geval!

Ik/wij hebben nog wel is dat je wel alles kan zien omdat [***] nog wel is wil loslaten en dan even om d'r heen wil kijken om daarna weer rustig verder te drinken.
Anders zie je idd niks.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 12:50

En Chiara laat in de drukte dus constant los, gaat niet even zitten kijken maar rustig op der gemak een altijd minuten zitten koekeloeren en terugleggen of wat dan ook werkt alleen maar averechts :+

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:00

Herkenbaar Cyntje!
Opnieuw aanleggen werkt idd niet, ze wordt dan ontzettend driftig omdat ze eerst alles goed wil bekijken, ze gaat pas weer drinken als zij naar haar idee alles goed heeft kunnen bekijken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 13:02

Ja en dan gaat ze vervolgens zitten grijnzen :7

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:07

Ninita schreef:
Ja snap het helemaal :D

Dit zie je bij mij van bovenaf dus van voren/opzij nog minder

Afbeelding

Nou, dit bedoel ik inderdaad! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:10

Steph86 schreef:
MamboBeach, ik voel me niet aangevallen hoor.
Mijn post is waarschijnlijk wat stug over gekomen maar zo bedoel ik het niet :n !
Sorry in ieder geval!

Ik/wij hebben nog wel is dat je wel alles kan zien omdat Tess nog wel is wil loslaten en dan even om d'r heen wil kijken om daarna weer rustig verder te drinken.
Anders zie je idd niks.

Geeft niets, ik begreep het al niet. ;) Dat loslaten herken ik wel als ze ouder werden, mijn dochter wilde gewoon niet meer en ging los-vast, los-vast enz. Daar werd ik gek van, vlak daarna ben ik gestopt met voeden. :)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:32

MamboBeach, tot welke leeftijd heb jij gevoed dan?

Er staat me dus nog behoorlijk wat te wachten dus, als ik zo lees over al dat gekoekeloer :=

Hebben jullie trouwens ook dat als jullie bijv links voeden je rechterborst ( of andersom) er op reageerd en de melk daar ook begint te lopen of te spuiten :o

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 13:34

:j en als ik überhaupt een TSR voel dan is dat ook bij beide tegelijkertijd.

Maar Chiara koekeloert al vanaf het begin, weet niet beter :+
Als het te erg is stop ik ook met voeden hoor, dan probeer ik het later gewoon nog een keer :)