Even een berichtje tussendoor, we hebben er laatste tijd heel wat "nieuwe leden" (als ik het zo mag noemen) bij gekregen. Het is erg prettig om je verhaal te kunnen doen, een luistert oor en begrip te vinden. Dat zoeken en vinden we hier allemaal. Wat ik wel jammer vind ik dat we sommige dan weer niet meer terug zien of dat ze alleen over zichzelf praten. Niet verkeerd bedoelt en ik wil ook niemand aanvallen. Echt niet want het is niet persoonlijk op iemand gericht maar dat gevoel heb ik soms een beetje, dit zat me wat dwars en wilde ik even kwijt, wat volgens mij moet kunnen. Iedereen is hier welkom maar we zijn er hier voor elkaar, help jullie allemaal graag maar wordt zelf ook graag geholpen. Hoop dat dit bericht goed op wordt gevat en dat jullie het zullen begrijpen. Edit: iedereen is hier ook van harte welkom (niet dat ik dat bepaal maar ik wil ook niet dat mensen hierdoor weg zullen blijven)
Angela, ook ik kijk graag met je mee.
Pollewoppy
Geplaatst: 25-01-10 20:25
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld CIV. Als je zelf niet lekker zit kost het veel inspanning en energie om op anderen te reageren, het is fijn om dan het idee te hebben dat je zelf ook gehoord wordt en niet maar half.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 25-01-10 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt
jantineS
Geplaatst: 25-01-10 20:25
CIV Ahh ben je ook een fervent badganger. Ik ga ook zo ongeveer elke avond. Ken het bad van binnen en van buiten Goed dat je er weer een beetje uit gekomen bent. In de stress komen zal je hele leven lang blijven gebeuren. Het is dus zaak om zoveel mogelijk te leren om er weer uit te komen. Hoe vaker dat je dat beter, sneller lukt hoe fijner. Eigenlijk is elke keer dat je terug valt een kans om weer te leren om er uit te komen Postive thinking
Haai Aikon, welkom Ik ben ook benieuwd naar je therapie soort. Ik zelf heb creatieve therapie en ben daar erg gelukkig mee. Ik heb wel eens wat gelezen over jungiaans..Doe jij ook veel met dromen interpreteren?
PW Waarom is overstuur raken mis?? Dat bedoel ik niet verkeerd hoor, maar huilen enz is niet erg toch? Misschien moet je het anders labelen. Maar heel fijn dat ze eindelijk naar je hebben geluisterd. Ik bedoel je vermeid het toch niet alleen maar. Je zit vet in therapie, doet er alles aan om er mee te leren dealen. Maar je moet af en toe ff ademen en verwerken.
Angela Hee fijn weer wat van je te lezen. Ik vind je wel goed klinken. Ik bedoel, humeur voor een 6je is niet grappig, maar je klinkt wel alsof je er overzicht op hebt. je kan in de tijd vooruit kijken en dat betekend dat er ruimte tussen het gevoel en jezelf bestaat. De waarnemersstand noemt mijn psych die. Klopt dit? En gefeliciflapstaart met je aanzoek
Voor alle andere ook een knuf
Hier vandaag alles top! Ik heb voor het eerst sinds maanden weer op mijn paard kunnen rijden. Na 15 min was ik kapot, daar niet van. Maar toch hadden we samen weer ff vette lol, dus vandaag kan niet meer stuk! Ik heb nog wel een vraag. ik heb op sommige dagen (zoals vandaag) enorm gevoel van hyperactiviteit, niet dat ik ADHD heb, maar gewoon zo'n enorme drive om dingen te doen. En dan ga ik mezelf (spieren) erg vast zetten. herkennen jullie jezelf hier in?
Ik als nieuwkomer ben het met je eens civ. Ik snap wat je bedoelt. Daarom had ik ook wel getwijfeld om mee te komen praten. jullie zijn al een tijd lang een hecht cluppie (klopt dat??) Dat leek iig zo. En ik vind altijd al belangrijk dat je moet geven en krijgen. Maar ik vind het wel heel fijn om mee te praten zo
Pollewoppy
Geplaatst: 25-01-10 20:31
Het is op zich niet erg om overstuur te raken. Alleen vervelend omdat het kwam omdat ik het gewoon niet trek. De simpelste opmerking is al teveel. Ik kan het even niet opbrengen om dan vragen te beantwoorden als: "Wat gebeurt er nu?" Ik ben gewoon even zat van dat therapeutische gel*l en gelukkig begreep mijn behandelaar dit helemaal en erkende hij zelfs dat ze het niet helemaal juist ingeschat hadden. Daarom de komende week even tijd om te ademen en te verwerken idd, mooi gezegd!
Wat fijn dat je weer op je paard hebt kunnen rijden! Helemaal super! Kan me voorstellen dat je kapot was, maar het moet een voldaan gevoel geven. Het hypere gevoel herken ik eigenlijk niet zo (Momenteel helemaal niet hihi)
Mm ja ik snap het!Een mens kan zich zo onvoorstelbaar rot voelen..Maar toch hou je het vol. Mijn vader zei laatst. als je van te voren wist hoe rot je je kan voelen en voor hoe lang dan zou je zeggen. dat kan geen mens aan. maar achteraf zeg je. Poe, het was echt echt echt moeilijk, maar ik kon het aan. Mensen zijn wonderbaarlijk wat dat betreft. Heb je trouwens AD?
Oke dan. ik heb nl 2 x AD gehad en de tweede keer werd ik vet depressief...En dat is echt niet hoe ik ben of wat ik daarvoor had gevoelt. Toen ik stopte was het over. Niet dat je enorm nare gevoelens van de Ads komen. Dat zou zonden zijn. maar als je al zolang aan zit dan zal dat wel niet??!!
Nee, daar komt het zeker niet van. Ben een beetje moedeloos geworden omdat ik geen verbetering / vooruitgang zag en ik het idee had dat ik alleen nog maar op mijn tekortkomingen gewezen werd. Daardoor ben ik weer in de negatieve spiraal terecht gekomen en me weer steeds depressiever gaan voelen. Heeft een duidelijke oorzaak
Ohhh sorry, ik bedoel dat je iig weet hoe het komt, en dat het niet aan pillen ligt. Lijkt me fijn. Als je niet weet waarom je je rot voelt vind ik het altijd nog veel erger..
Pollewoppy
Geplaatst: 25-01-10 21:38
Droeffie is niet fit, ik maak me zorgen om hem...
Maaaike
Geplaatst: 25-01-10 21:43
PW: wie is droeffie?
CIV: Ik snap wat je bedoelt, maar vind het lastig om te reageren, heb niet het idee dat ik jullie ken. Jullie mij natuurlijk ook niet, maar heb het gevoel dat ik me opeens tussen jullie druk, terwijl jullie al zo'n hecht groepje zijn Zal wel losser komen als ik hier meer zit
Amaryllis
Geplaatst: 25-01-10 21:50
Maaike, knap dat je nog werkt. Ik zou er op t moment echt niet aan moeten denken om hele dagen voor de groep te staan
Angela, gefeliciteerd lieverd! Je verdient t!
Jantine, wijze woorden van je vader. En hij heeft ook zeker gelijk, alleen daar te geraken valt soms gewoon vies tegen. En ik las dat je ons een hecht clubje vond.. Zijn we ook Maar niet gesloten, we 'weten hoe het voelt' en ik denk dat ik voor allen spreek als ik zeg dat wanneer een nieuwkomer zich openstelt voor ons wij dat ook zullen verwelkomen! Toch?
Pollewoppy
Geplaatst: 25-01-10 21:52
Droef is mijn hond. Ik heb hem nu anderhalf jaar, hij is inmiddels 18..
Pollewoppy
Geplaatst: 25-01-10 21:53
Petulan schreef:
En ik las dat je ons een hecht clubje vond.. Zijn we ook Maar niet gesloten, we 'weten hoe het voelt' en ik denk dat ik voor allen spreek als ik zeg dat wanneer een nieuwkomer zich openstelt voor ons wij dat ook zullen verwelkomen! Toch?
Helemaal mee eens
Maaaike
Geplaatst: 25-01-10 22:01
Petulan; ik sta ook enkel de ochtenden voor de groep en soms wordt mn groep ook 's morgens overgenomen. Dan ben ik er gewoon bij (vooral lichamelijk ben ik er dan, geestelijk niet). 's Middags ben ik gewoon aanwezig, drink thee, en hang wat rond
PW: Jeetje wat een lieverd! En al oud, 18 jaar! Onze hond (pup, 5 maanden) was vandaag ook opeens zo ziek, naar de da geweest. Hoge koorts en maag/darm onsteking. Zo sneu. Maar logisch dat je je zorgen maakt op die leeftijd. Herken het van onze vorige hond, bij elke signaal vrees je voor het ergste.
Maaike: Waarom blijf je 's middags als ik vragen mag? Dat vind ik eerlijk gezegd helemaal niet logisch...
Wat voor werk doe je precies? Is me even ontgaan denk ik.
Maaaike
Geplaatst: 25-01-10 22:08
Nee, is je niet ontgaan, dat weet Petulan vanuit een ander topic Ben leerkracht, sta voor de klas. Ik blijf 's middags als ik wil, ik kan me nog niet goed neerleggen bij het feit dat het niet gaat. Ik heb de vrijheid om te gaan. Ik weet alleen, dat als ik eerder naar huis ga, ik niets meer doe, en alleen maar op de bank/bed neerplof. Op deze manier probeer ik nog wat aanspraak te hebben en afleiding Ik moet alleen leren m'n eigen grenzen op te zoeken en te accepteren dat ik eerder moet stoppen, om te voorkomen dat ik op maandag al verrot ben.
Even heel hard: Leren grenzen stellen doe je niet door op je werk te blijven. Leren grenzen stellen doe je door voor jezelf te kiezen en je rust te pakken om te herstellen. Dus 's middags naar huis gaan. En al doe je niks en lig je alleen maar op de bank, je lichaam moet bijkomen. Een burnout moet je niet onderschatten. Ik vind dat je jezelf niet serieus neemt door zo door te jagen.
Maaaike
Geplaatst: 25-01-10 22:16
Ik weet ook dat ik mezelf niet heel serieus neem, daar heb je helemaal gelijk in. Heeft ook heel lang (maanden) geduurd voordat ik naar de ha ben gestapt. Niet eens omdat ik zelf niet vond dat het niet ging, maar omdat anderen dat zeiden. Ik kan het nog steeds slecht accepteren dat ik een stap terug moet doen. Ik denk dat ik het zo een soort van probeer te ontkennen voor mezelf. En ik heb inmiddels al zoooveel (kleine) stapjes teruggedaan naar mijn idee.
Pollewoppy
Geplaatst: 25-01-10 22:18
Je moet eerst een hele grote stap terug doen en dan met kleine stapjes weer opbouwen. Dat is hoe het werkt
Ik herken het wel hoor wat jij schrijft. Maar zo kom je niet verder. Ik denk dat je met jezelf, en als het zelf niet lukt in overleg met huisarts / bedrijfsarts of leidinggevende ofzo, afspraken moet maken om jezelf in bescherming te nemen. Ga bijvoorbeeld halve dagen werken. Spreek dit met iemand af en hou je er ook aan. Pas dan ga je herstellen. Zolang jij doorblijft rennen verandert er niks.
Ik ben zo lang doorgerend dat ik helemaal niks meer kon. Ik heb mezelf echt helemaal de vernieling ingejaagd en als jij zo doorgaat, zal dat ook gebeuren. En geloof mij, dat is echt niet wat je wil
Maaaike
Geplaatst: 25-01-10 22:23
Ik vrees dat ik je daarin gelijk moet geven Deze week de eerste afspraak met mn psych, dus ben benieuwd wat hij zegt
Ik ga slapen, weltrusten allemaal en succes/sterkte morgen weer!
koi
Geplaatst: 25-01-10 22:24
Jantine, Wat goed dat je weer gereden hebt! Daar kun je trots op zijn, al een volgend ritje gepland staan? we zijn hier inderdaad met een 'vaste club' maar nieuwe leden zijn altijd welkom, we weten wat jullie voelen en steunen jullie graag en iedereen is welkom. Wilde het gewoon even kwijt, het zat me niet lekker en dan helpt het me om het te delen. Badderen vind ik heerlijk maar ga niet iedere avond, om de dag lekker uitgebreid in bad en dan lig ik er zo een aantal uur in Het is zeker positief denkwerk van je maar het klopt ergens wel, bedankt al is het lastig om het ook zo te zien.
PW, hoop dat Droeffie nog wat op zal knappen, ga er voor duimen Mooie foto's trouwens.
Petulan, hoop dat je je al iets beter zult voelen, we zijn er voor je meid
Maaaike, is jullie pup inmiddels weer beter? Zou toch proberen de middagen wat te ontspannen zodat je wat rust krijgt want volgens mij zit je al aardig over je grenzen heen. Slaap lekker. Edit; las nog over je post heen, excuses. We zijn een hecht clubje zoals ik ook tegen Jantine zei maar je bent welkom. Je leer ons vanzelf beter kennen en als je vragen hebt dan kan dat altijd.