Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:24

Ik ben zaterdag geweest en binnen een uur weg gegaan, ik baalde ik kon de drukte niet aan, binnen en buiten druk foe dus ik was zo thuis, maar ik moet overdag even paar uurtjes helpen en dan valt het me, ik moet nu gewoon even aktie ondernemen en ik vind het positief spannend.

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:26

Echt hartstikke goed. Go daijano!!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:34

jeejjee Foe er komt wel weer vooruitgang in, we kunnen het allemaal, en ik weet wie ik te danken heb dat ik iedere keer weer wat moed heb, Jullie zijn er altijd en ik ben blij dat we mekaar zo kunnen helpen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:36

Daar ben ik ook heel blij om, doet me echt goed. Zeker op de momenten dat ik het heel goed kan gebruiken :j

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:42

Dat zijn net de momenten dat ik een duwtje nodig heb of gewoon even mijn verhaal lan doen, doet gewoon goed dat je hier nooit een afspraak nodig hebt, we zijn er gewoon!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:45

Precies. Eigenlijk is er altijd wel iemand.
Het is gewoon super en ik vind vooral ook de herkenning erg fijn. Ik kan ook heel goed met mijn vriend praten, maar die weet alleen hoe het is om een partner te hebben die depressief is. Hij weet niet hoe het voelt om het zelf te zijn..
Bij mij is het vooral mijn depressie die nu nog voor problemen zorgt.

Edit: Ik ga mijn bed eens opzoeken. Kijken of het een beetje lukt om te slapen. Het zal wel lekker warm zijn.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:51

nee dat is ook moeilijk, maar hij doet wel zijn best toch? Ik hoor nooit echt heftige verhalen van je, het zal niet altijd koek en ei zijn, maar jullie klinken erg sterk! Ik heb 2 jaar geleden mijn relatie moeten verbreken ik kon niet meer, heb hier best veel verdriet van gehad en nog steeds, maar ik moest wel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:54

Hij doet zeker zijn best. Mij hoor je wat dat betreft niet klagen.
We kunnen ook goed praten samen en dat blijft gewoon heel belangrijk. Soms is het inderdaad wel eens even moeilijk, maar dat hoort erbij. Dan praten we erover en dan gaat het weer een hele poos goed. Heel heftig is het inderdaad eigenlijk nooit, gelukkig...

Wel vervelend dat je je relatie hebt moeten verbreken. Maar als het niet gaat, gaat het niet meer. Kan me voorstellen dat het een moeilijke beslissing is en dat je er nog wel eens verdriet van hebt. Het is niet makkelijk om er nu alleen voor te staan.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:56

Daijano, wat goed van je! Was toch een zeer positieve ervaring, leuk ook dat je ouders je mee namen. Wat fijn ook dat het bij AB is gebleven, ik zou zeggen; Hou dat gevoel vast!!!!!!

PW, bij jou verliep het eten iets minder maar was de kip wel lekker? Was het verder wel geslaagd? Je bent toch maar mooi meegegaan, dat is ook alweer een overwinning opzich. Maar die auto was een duur grapje, daar had je een andere voor gehad. Heb je gekeken of het klopte wat ze factureerde, gebeurt vaker dat ze het op de bon zetten maar niet gedaan hebben. Wees zuinig op je mannetje ;)

Flappie, ben je nog bij de buurvrouw koffie gaan drinken? Verder rustig aan gedaan?

CM, hoe is het met jou? en Angela, hoe was jou dag?

Zelf ben ik vanavond nog even naar het huis van mn moeder gereden, had ik het slot in mn handen :? dat heb ik weer zulke dingen. Meestal als ik oppas gebeurt er wel iets, de deur kon nog wel dicht maar niet meer opslot, ik kan er nu dan ook niet meer in. Vond het wel vervelend om het te vertellen en voel me toch een beetje schuldig, ook al is dat misschien niet nodig. Doordat uitliep, belde mn vriend toen ik nog in de auto zat dus dat was weer even stressen, hij belde later weer terug maar ik had gehoopt thuis te zijn. Al met al voel ik me nu ook niet echt ontspannen en weer wat huilerig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:01

De auto klopt zeker weten. Het is een fijne garage en ze hebben geen eens alles in rekening gebracht, omdat ze het al zo banketstaaf vonden dat de rekening zo hoog was. We hebben ook nog eens een gratis leenauto mee gekregen vandaag, omdat ze de auto niet in 1 dag klaar kregen. De uren die ze er vandaag aan gewerkt hebben, hebben we niet hoeven te betalen.

Voor 1200 euro zou je inderdaad een ander kunnen kopen, maar mijn auto is het nog wel waard om er zoveel kosten aan te maken. Heb geen super oude auto ofzo. En ik heb er gewoon veel km mee gemaakt, dus het zat er ook een beetje aan te komen.

CIV: Pas goed op jezelf. Je zit volgens mij echt nog op het randje. De kleinste dingen zijn je teveel en dat is een signaal. Deze week bleef je thuis van je werk toch? Dat is verstandig denk ik. En dat je moest huilen: Lekker laten komen, het mag er zijn.

Voel je niet schuldig over het slot, dat kan iedereen gebeuren. Al kan ik me je schuldgevoel wel heel goed voorstellen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:04

CIV: Deze :(:) is voor jou

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:05

PW, klopt ik heb er lang om getreurd maar ik moest ruimte voor mezelf kiezen ik kon hem niet gelukkig maken. Alleen is indd niet altijd makkelijk , wie weet wat de toekomst brengt!

Civ oh jee slot kapot dus, meid dat gebeurd wel eens, morgen even na laten kijken , komt wel goed! Heb je hem nu n og even op het gemak gesproken? Dat soort situaties zijn kort hecht er niet teveel aan, nu ben je thuis het is gebeurd en het is een ongelukje dus niet aan jou te wijten!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:12

Dank je dames, ik ben deze week nog thuis. Volgende week wil ik weer wel gaan werken, kan niet thuisblijven natuurlijk en de dagen gaan ook sneller als ik werk. Merk wel dat ik, omdat ik nu thuis ben, het weer moeilijker vind om volgende week te gaan. Ben bang voor lastige vragen. Het is pas volgende week dinsdag dus ik zou me daar nu nog niet druk over moeten maken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:15

Soms weten we heel goed wat we wel of juist niet zouden moeten doen, bijvoorbeeld je al druk maken over iets wat nog ver weg ligt. Maar ja, dat is niet altijd zo simpel als het lijkt.

Ik begrijp heel goed dat je je er dus wel al druk om maakt. Ik zou hetzelfde hebben denk ik! Waarschijnlijk gaat het reuze meevallen dinsdag, maar goed, daar heb je nu niks aan.

Ik wil verder nog even zeggen hoeveel respect ik heb voor hoe jij met de dingen om gaat. Daar heb ik echt bewondering voor en ik hoop ook ooit zo sterk te worden :j

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:22

Oww, dank je PW, dat is een grootcompliment :o en erg lief dat je dat zegt maar ik ben er ook nog niet maar we doen ons best. Ik vind het ook goed hoe jij al vooruit bent gegaan, jij komt er ook en misschien nog wel verder dan ik want ik heb het idee dat ik even wat blijf hangen.

Edit; wel prettig dat je auto straks weer helemaal veilig is. Ik heb ook geen oude auto maar ik hoop toch dat zulke rekeningen uitblijven, daar word je niet vrolijk van, gelukkig kan mn vriend veel. Maar als de uren niet gerekend zijn en andere dingen ook niet waar komt dan dat hoge bedrag vandaan?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:27

Het is niet zo gek dat je het idee hebt dat je even blijft hangen. Bij jou komt het ook wel weer. Het herstel gaat ook in fases, dus ook perioden waarin je lijkt stil te staan. Dat merk ik nu ook in de dagbehandeling. Na een heftige week lijk ik ook even stil te staan. Misschien dat je dan alles wel even op je in moet laten werken ofzo. Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen, maar je begrijpt misschien wel wat ik bedoel.

Ik vind je in ieder geval heel sterk over komen en je laat nu ook merken dat je bepaalde signalen herkent en serieus neemt. Dat is op zich al heel goed! Uiteindelijk komt het met ons allemaal goed, daar gaan we van uit!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:35

Daar gaan we voor, we hebben hier elkaar en de meeste hebben ook de nodige steun van het thuisfront wat prettig is. Merk nu bij mezelf inderdaad dat ik dingen herken maar dat is ook weleens beangstigend, ben je toch bang dat je het weer krijgt. Snap wel wat je bedoelt. Ben echt blij met jullie want jullie zijn vaak mijn enige contact met de buitenwereld met wie ik alles kan delen en die me begrijpen. Daarnaast is het fijn om hier mn verhaal te doen, ook al is het dan niet altijd helemaal ontopic.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:37

Civ begrijpelijk dat je je druk maakt, is ons niet zomaar af te leren maar het vlakt af! Meid je bent zo sterk geworden en sosm ga je 2 stappen vooruit en dan weer 4 achteruit, geeft niet in die tijd leer je weer. Iedere stap een les en zo groeien we en leren we weer bij!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:39

Mijn verhalen zijn eigenlijk ook niet altijd ontopic, aangezien ik momenteel niet echt meer zit met de burnout, maar met mijn depressie. Maar ja, burnout en depressie liggen toch vrij dicht bij elkaar, dus ga er maar vanuit dat het mag ;)

Ik vind het ook fijn om de dingen hier te kunnen delen, door de herkenning begrijpen wel elkaar goed. De steun uit je naaste omgeving is zeker ook heel belangrijk, maar ik denk dat het niet met elkaar te vergelijken is. Het is allebei goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:40

Hee dames!

Er is veel gepraat vandaag, maar heb niet echt de puf om overal op te reageren.. Sorry. Morgen weer een dag!

Vanmiddag heb ik een stukje gefietst met mijn vriend, we zijn gaan kijken of alles ok was met de paarden en de hond. Daarna zijn we naar de nieuwe lesauto's gaan kijken van mijn schoonouders. Toen ben ik de paarden gaan verzorgen, en daarna hebben we gebbqt. Net is hij mee gaan rennen met mij, was de eerste keer weer, sinds afgelopen donderdag.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:42

We helpen mekaar waar we kunnen en dat vind ik fijn, ontopic of niet we zitten ergens mee en kunnen hier steun vinden en ik denk dat de mods het hier niet zo nauw nemen, want uiteindelijk delen we onze dagen en daar gaat het om!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:45

Angela: Het is ook niet bij te benen, we nemen het je niet kwalijk!!

Hoe ging het rennen? En alles oke met de hond en de paarden?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:46

angela je bent actief geweest das goed zeg, maar ik ga naar bedje. Truste dames! Knuf

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:47

Klopt helemaal maar ik denk er teveel overna, bang dat ik het niet red en op mn werk in zal storten omdat dit vorige x ook bijna fout ging. Moet voor mn gevoel echt mn best doen om mn goed te houden, heb ook het idee dat ze extra op me letten. Ze vragen wel vaak hoe het gaat en dat geeft me geen lekker gevoel, het is wel aardig maar ik wil het er niet steeds over hebben. Ze kennen mn voorgeschiedenis ook niet.

Daijano, hoe was het vandaag op jou werk? Rustig aan gedaan? Slaap lekker

PW, het is inderdaad beide goed, hier vinden we herkenning en begrip. En hier buiten begrip maar helaas ook veel onbegrip. Denk dat het ook wel scheelt dat we een 'vaste' club zijn. Komen weinig nieuwe meer bij, had op een aantal pagina's terug nog een opsomming gemaakt met mensen die niet meer reageren, zijn er best veel, dat vind ik dan weer wel jammer.

Angela, jij bent lekker bezig geweest! Lukt het allemaal, hoe is het met je wang? Bij te benen, haha, maar Angela heeft runningtherapie :P

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:52

Haha, wel toepasselijk. Had het zelf nog niet zo bekeken.

Ik kan me je angst goed voorstellen dat je op je werk in zal storten. Ik ben dan nog niet weer aan het werk, maar als ik jou verhaal dan zo lees zou ik daar ook bang voor zijn als ik weer aan het werk zou gaan. Al is dat voor mij voorlopig nog niet van toepassing. Ik denk dat je die angst altijd wel zal blijven houden, omdat je zo'n terugval eingelijk absoluut niet wil. Je weet hoe het is en daar word je niet blij van.

Ik hoop niet dat je het vervelend vind dat ik het zeg, maar misschien ben je voor het mooie toch iets te snel weer aan het werk gegaan? Of heb je zelf dat idee niet? De situatie is natuurlijk ook niet helemaal ideaal nu je er even alleen voor staat.