[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:34

_janet_ schreef:
Waarom geen andere anticonceptie?

Ik heb nu de mirena en na bijna 1 maand heb ik alleen nog last van spotting. Maar verder bijna helemaal niet meer ongesteld.
Met de mirena verdwijnt het.

Niet altijd :n
Ik heb hem al een paar maanden nu, en nog steeds word ik elke 2,5 a 3 weken ongesteld :\

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:23

Bij de mirena verdwijnt de menstruatie maar bij 40-60%, de rest blijft ongesteld, maar meestal minder dan zonder mirena :)

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:43

Heb nu voor de tweede keer een mirena en ben bij beide niet meer ongesteld geworden.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:50

Ik BAAL!
Ik was gister mijn 1e dag ongesteld, en moest dan naar de huisarts voor de Prikpil...
Maar de praktijd was gister, vandaag en het weekend gesloten! :(
(ik moet er ook nog hechtingen uit laten halen..)

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:51

k*t heb jij weer.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:54

Tja.. en ik weet ook gelijk weer waarom ik aan de pil was!
Ik ben nu voor het eerst weer echt ongesteld sinds mijn pil...
AUW!!
Geloof me, ik weet hoe weeen voelen! ;(
Een enorme stekende kramp (zoals kramp in je kuit) in je onderbuik die doortrekt naar mijn bovenbenen :(
Ik kan niks anders doen dan schoppen/in elkaar kruipen en janken!

Ik wil die pijn echt niet meer! Nu weet ik weer waarom ik aan de pil was!! :(:(

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:57

Och schatteke vervelend een lekkere warme kruik of warme douche brengt miss wat verlichting.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:09

Ja, warm (erg heet!) bad helpt gelukkig iets! Maar als je wilt slapen is dat niet zo handig ;)
Gelukkig is mijn man de liefste van de wereld en tijdens dat ik lig te draaien en huilen masseerd hij mijn bovenbenen en wrijft op mijn buik, en geloof me, dat helpt!
Mijn lieve-lieve man! ik vind het zo vervelend voor hem dat ik zo naast hem lig!
Hij kent het dus helemaal niet, omdat ik altijd aan de pil was sinds ik hem ken

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:22

Ben je wel eens met je klacht naar een gyn geweest?
Vloei je ook ruim?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:10

Iemand die weet wat het is?
Ik heb sinds een weekje echt een opgeblazen gevoel in mn buik, of je heel de tijd naar de wc moet zegmaar..
Verder ben ik wel gewoon ongesteld geworden, wel iets later dan normaal (i.p.v. de middag in de avond rond 10e.) Het was niet licht ofzo. Maar ik ben best wel onzeker nu.. omdat ik dit nog nooit heb gehad..

Heeft iemand dit wel is gehad?

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:21

kan me op het moment niet echt mengen in het gesprek, heb te weinig voorgaan depagina's gelezen, maar wil toch even wat kwijt.
Ik ben dankzij bokt (en dus dit onderwerp) naar de huisarts gegaan en overgestapt op de nuvaring. Moet daarvoor IEDEREEN bedanken die de nuvaring zo hebben aangeprijst, kan me geen wereld meer voorstellen zonder! Heerlijk minder hormonen!!
Hoop dat meer bokkers positieve ervaringen hebben door dit topic! ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:29

_Kellyy schreef:
Iemand die weet wat het is?
Ik heb sinds een weekje echt een opgeblazen gevoel in mn buik, of je heel de tijd naar de wc moet zegmaar..
Verder ben ik wel gewoon ongesteld geworden, wel iets later dan normaal (i.p.v. de middag in de avond rond 10e.) Het was niet licht ofzo. Maar ik ben best wel onzeker nu.. omdat ik dit nog nooit heb gehad..

Heeft iemand dit wel is gehad?

Ik heb dit ook gehad maar had niets te maken met ongsteld zijn, zwanger zijn of hormonen.
Mijn maag en darmen waren een beetje van streek :)
Renie deflatine werkte goed bij mij, en cola drinken. Zodat ik veel boeren liet :=

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 00:29

Hallo, ik kom hier zomaar even binnenvallen omdat ik een vraag had en hoopte dat jullie me kunnen helpen!
Ik wil al een tijdje aan de pil máár mijn moeder vind dat niet zo'n goed idee. Ze zegt dat het slecht is voor je lichaam en je er van aankomt.
Maar dat is toch niet met elke pil zo? Zijn er hier mensen die een pil slikken en helemaal niet zijn aangekomen? Alvast bedankt :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 00:46

Toen ik begon met microgynon ben ik wel wat aangekomen maar dit keer met de nuvaring niet.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:10

Ik geloof niet dat het echt goed voor je lichaam is. :o Je bent nog maar 14, waarom wil je al aan de pil?

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:45

Omdat ik er altijd veel last van heb, en het heel vaak ben. (+ onregelmatig)
En ik het in de toekomst met jongens enz. ook makkelijker vind! Eigenlijk gewoon de redenen waarom je normaal ook aan de pil gaat dus.
Maar ik weet ook niet zeker of ik het nu echt al wil hoor. Vroeg het me meer gewoon af..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 08:16

Anders zou je kunnen kijken naar andere mogelijkheden buiten de pil? Ikzelf ben met de Nuvaring begonnen en hier erg tevreden over!

_Strawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:59

Als je aan de pil bent kan je toch niet zwanger zijn he :')
Ik stress hem echt, ben al een tijd aan de pil, vergeet hem nooit. Stopweek altijd optijd.
Maar nu laat het wel eventjes op zich wachten.. aaaah stress

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:41

Sietsie schreef:
Hallo, ik kom hier zomaar even binnenvallen omdat ik een vraag had en hoopte dat jullie me kunnen helpen!
Ik wil al een tijdje aan de pil máár mijn moeder vind dat niet zo'n goed idee. Ze zegt dat het slecht is voor je lichaam en je er van aankomt.
Maar dat is toch niet met elke pil zo? Zijn er hier mensen die een pil slikken en helemaal niet zijn aangekomen? Alvast bedankt :D

Ik ben ook al begonnen op mijn 14e.. Ben er niet van aangekomen.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:07

Er zijn mensen die wat meer aankomen tijdens de pil, ik krijg er hoogstens wat meer honger van en ja als je meer gaat eten kom je over het algemeen wel wat aan. Ook kun je qua gewicht wat aankomen door dat je lichaam wat meer vocht vasthoudt.
Ben zelf pas op 17 jaar begonnen, maar ken wel wat mensen om mij heen die op 13/14 jaar zijn begonnen. Hun lichaam ontwikkelde in een korte periode al wat meer waardoor ze meer heupen en vrouwelijke vormen kregen, ja hierbij wordt je nou eenmaal zwaarder maar zonder pil zal dit ook gebeuren alleen dan in een wat langere periode.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:08

Ik ben op m'n 15e begonnen met de pil, ook vanwege vage menstruatiecyclus. Eerder vonden zowel m'n ma als de dokter geen goed plan. Ik ben afgelopen jaren heel wat kilo'tjes aangekomen, maar dat was zonder pil hopelijk ook gebeurd...

Strawberry: als je braaf hebt geslikt, niet ziek bent geweest of bijv. antibiotica hebt geslikt, is de kans op zwangerschap heel heel klein. Maar als je nu gaat stressen blijft je mensturatie misschien alleen maar langer uit, dus ik zou gewoon een testje halen voor de zekerheid!

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 06:23

Nog even een vraagje over het spiraaltje, hoelang hebben ze bij jullie de touwtjes gelaten?
De eerste keer dat ik voelde kon ik ze bijna niet vinden maar leken ze niet lang ofzo.
Nu hoef ik nieteens tot me eerste vingerkootje erin te gaan of ik voel ze al prikken.
Zou eigenlijk geen bezwaar hebben als ze wat korter zijn want denk dat me vriend ze nu ook gewoon zou knnen voelen...

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:28

Heey, Ik zit nu in de 3e week van mijn pilstrip, en ben gisteravond de pil vergeten in te nemen. heb hem nu net ingenomen, maar niet binnen de 12 uur. Ik heb vrijdag sex gehad zonder condoom... Is er een kans dat ik zwanger ben/word?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:05

_Jessica schreef:
Zou eigenlijk geen bezwaar hebben als ze wat korter zijn want denk dat me vriend ze nu ook gewoon zou knnen voelen...

Misschien kun je even vragen of hij er echt last van heeft. De touwtjes worden na verloop van tijd zachter, dus het is goed mogelijk dat hij ze wel kan voelen maar er geen hinder van ondervindt.

savasan schreef:
Heey, Ik zit nu in de 3e week van mijn pilstrip, en ben gisteravond de pil vergeten in te nemen. heb hem nu net ingenomen, maar niet binnen de 12 uur. Ik heb vrijdag sex gehad zonder condoom... Is er een kans dat ik zwanger ben/word?

Staat in de bijsluiter. ;) Waarschijnlijk moet je nu de stopweek overslaan en dus meteen doorgaan met de volgende strip.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:03

_Jessica schreef:
Nog even een vraagje over het spiraaltje, hoelang hebben ze bij jullie de touwtjes gelaten?
De eerste keer dat ik voelde kon ik ze bijna niet vinden maar leken ze niet lang ofzo.
Nu hoef ik nieteens tot me eerste vingerkootje erin te gaan of ik voel ze al prikken.

Geen idee hoe lang ze zijn, maar ik voel ze in ieder geval niet. Ik heb mijn vriend wel een keer gevraagd en die voelt ze een enkele keer wel. Maar als ik zelf voel dus niet, of ik herken het niet dat kan natuurlijk ook :o