Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bueno

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:12

Teveel geld. :P

Winxz_Bas

ja, ik was vergeten te eten, omdat ik te laat mijn bed uit was

Ayasha
Blogger

Ja inderdaad, "te" is nooit goed, daarom dat ik me wat zorgen maak om sommige diëters hier... :=

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:17

Ik drink meestal 2 liter per dag, soms meer, soms minder. Ik probeer me er echt aan te houden want mijn puistjes worden steeds minder en mijn huid word zacht. In de ochtend krijg ik niets door mijn keel, alleen een glaasje water. Om half tien eet ik twee broodjes met een flesje water en om half een eet ik twee broodjes en drink ik ook een flesje water. In de middag eet ik soms wel wat snoep of een appel, en dan eet ik in de avond. Daarna niets meer, alleen in de avond heb ik veel moeite om me in te houden, dus dan eet ik een appel of banaan of peer.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:20

Ik meld me ook,
mijn methode is erg werkzaam laatste tijd,
is alweer 4 kilo af,
ik fiets sowieswo 5 dagen per week, door weer en wind zo een 30-35 km door weer en wind..
Naar men paardjes Aalsmeer naar nieuwkoop is ong. 30 kilometer!
Veel drinken.. Geen wijdere broeken kopen, jezelf belonen..
Jezelf niet omlaag trekken, af en toe snoepen ^^
Je moet af en toe écht smokkelen, en als je écht een vreetbui krijgt, appels eten en een rondje gaan lopen.. xD

Zorgen dat er niet te veel in huis is om weg te vreten ;)

xx

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:25

Hoi, ik meld me hier ook :)
Ik ben Mariska, 16 jaartjes en mijn gewicht zet ik liever niet neer :o
Lengte = 1,73
Ik wil ongeveer 8 kilo kwijt, minstens, voor de zomervakantie en hoop hier handige tips e.d. te kunnen vinden.
Ook ben ik nog op zoek naar een ontzettend lekker maar gezond tussendoortje voor als ik trek heb o.i.d.

Zo ziet mijn eetschema er vaak uit:
Ochtend: Drinkontbijt van Hero, 1 glas.
Tussendoor: Liga Milkbreak of Evergreen en een appel
Lunch: 1 broodje, vaak met kaas en ook een Appel of banaan.
Tussendoor: Thuis vaak wel een koekje of een chocoreepje :o
Avondeten: Ik eet vrij weinig.. Bijv. 1 opscheplepel aardappelkrieltjes, 1 opscheplepel groente en een half stukje vlees.
's Avonds eet ik vaak ook nog wel iets aan nootjes ofzo.

Ongezonde tussendoortjes moeten er van mij echt uit en worden vervangen door iets lekkers en iets gezonds!

Oh, en qua drinken..
Ik drink vaak water of aanmaaklimonade (een beetje dan voor de smaak.) Vaak heb ik 2 liter limonade mee naar stal, en die gaat altijd helemaal op plus vaak nog 1 liter water. De limonade is grotendeels water!

Sport: Paardrijden :+ Binnenkort ga ik weer fietsen naar school, dat zal denk ik 10 a 15 km zijn, niet zo ver dus. En bijna elke avond skate ik een half uur tot een uur intensief.

Hoop hier dus handige tips en eventueel steun te vinden voor het afvallen :+

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:43

Bueno schreef:
_joellover_ schreef:
maar wil je er goed uitzien en zwaar wegen? of dik en lichter zijn? its your choice :D
Vind het een beetje een rare opmerking. Want je kan er ook goed uitzien en licht zijn. :D

ik denk dat je heus wel weet wat ik bedoel?
Ik vind opzich niet gewicht uit maakt maar meer hoe je er uit zien maar iedereen zijn eigen mening

probeer niet te veel water te drinken zo krijg je kans op watervergiftiging-->(stukje vaninternet)

ok te veel water drinken, dit wordt water vergiftiging genoemd. Als je teveel water drinkt neemt het plasma gedeelte van je bloed (het vloeibare gedeelte) te veel toe, met als gevolg een te laag zoutgehalte. Vooral als je dan ook nog intensief gaat sporten, dan verlies je via het zweet ook nog meer zout. Hierdoor kunnen problemen ontstaan met je hersenen en je spieren (waaronder je hart).

Toch komt te veel water drinken meestal alleen maar voor bij bijvoorbeeld marathonlopers en jonge kinderen, maar zelden bij mensen die normale activiteiten op de dag doen.

trouwens hier een formule voor hoeveel je mag drinken gewichtx0.03= zoveel liter mag je drinken. Vergeet niet dat je ook met sporten weer zweet en water verliest!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:48

Jinte schreef:
Lengte = 1,73
Ik wil ongeveer 8 kilo kwijt, minstens, voor de zomervakantie en hoop hier handige tips e.d. te kunnen vinden.
Ook ben ik nog op zoek naar een ontzettend lekker maar gezond tussendoortje voor als ik trek heb o.i.d.

Avondeten: Ik eet vrij weinig.. Bijv. 1 opscheplepel aardappelkrieltjes, 1 opscheplepel groente en een half stukje vlees.

Ongezonde tussendoortjes moeten er van mij echt uit en worden vervangen door iets lekkers en iets gezonds!

Oh, en qua drinken..
Ik drink vaak water of aanmaaklimonade (een beetje dan voor de smaak.) Vaak heb ik 2 liter limonade mee naar stal, en die gaat altijd helemaal op plus vaak nog 1 liter water. De limonade is grotendeels water!

Sport: Paardrijden :+ Binnenkort ga ik weer fietsen naar school, dat zal denk ik 10 a 15 km zijn, niet zo ver dus. En bijna elke avond skate ik een half uur tot een uur intensief.

ik vind je trouwens een mooi figuur hebben!

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:53

Haha ja ik snapte het wel. :+
Ik vind gewicht eigenlijk ook belangrijk. Want ik wil niet dat iemand mij optilt en ik ben super zwaar. ;)

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:00

ja daar heb je een punt..

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:01

Ik wil eigenlijk ook wel wat afvallen.
Maar ik weet wel waar het aan ligt;
- Slecht eten
- Niet sporten (ook amper fietsen » geen conditie)
Het is ook meer dat ik gewoon niet meer wil gaan wegen, want wil later ook nog een leuk figuur hebben. :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:06

Even een rare vraag :o

Is het gezond als je 500 gram aardbeien eet? :P

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:22

Nancy, als je het niet elke dag doet xD
Ennuh! Melia, ga niet denken dat ik lesbies ben, maar voor zover
ik zie ben jij gewoon een mooi meisje..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:42

_joellover_ schreef:
Jinte schreef:
Lengte = 1,73

Oh, en qua drinken..

ik zou vooral nog minder gaan eten dan dat je nu al doet...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:46

Lengte = 1,73

Oh, en qua drinken..

ik zou vooral nog minder gaan eten dan dat je nu al doet...[/quote]

Hoop dat dit sarcastisch bedoeld is.

Je moet meer gaan eten tussen de middag en als avond maaltijd. Dit haalt je hongergevoel tussendoor grotendeels weg en daardoor ga je minder snaaien.
Als gezond tussendoortje kan je allerlei soorten fruit eten. Evt een salade er van maken. Of bv als shake pureren met melk of yoghurt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:53

dat is inderdaad sarcastisch bedoeld. de tips die jij geeft zijn ook niet goed.
je ontbijt moet je de grootste maaltijd maken. je brengt hiermee de motor van je lijf op gang. de rest van de dag eet je 5 kleinere maaltijden.
minimaal 5 boterhammen, 2 stuks fruit, 2 ons groenten.

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:41

Kon het sarcasme er inderdaad ook wel inzien. Ontbijt moet inderdaad de grootste maaltijd zijn, daar teer je langer op. Tussendoortjes mogen natuurlijk wel af en toe. Water drinken is heel belangrijk, geen AA/Cola want daar zitten 10 suikerklontjes in. En ook niet met een gerust hart een hele fles cola light leegdrinken of een hele zak chips light eten. Zo veel mogelijk verspreid is inderdaad de beste manier, bij het avondeten juist want minder opscheppen, maar jij schept al heel weinig op dus ik zou wat meer nemen.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:06

Minimaal 5 boterhammen op 1 dag krijg ik sowieso niet weg. 's Morgens krijg ik geen hap door mijn keel en vandaar dat ik minder eet dan. Tussendoor zou ik gewoon i.p.v. de "lekkere ongezonde" dingen iets gezonds moeten nemen als een lekker stuk fruit, yoghurt o.i.d.
Genoeg fruit en groente krijg ik vaak wel binnen want bij het avondeten neem ik altijd ook nog wel iets aan tomaten, sla of komkommer.

Vraagje, misschien stomme vraag.. Is limonade gezond? Gewoon heel klein beetje voor de smaak door het water? Want op een dag stal drink ik zo 2 liter daarvan weg, met een echt een bodempje siroop en de rest water..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:12

Voor de gene die veel limonade drinken. Er bestaat suiker vrije limo. Smaakt prima.

Ik probeer er ook weer n beetje op te letten. Ben wel 2 broek maten gekrompen :+ :D

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:13

ook ik meld me wil graag 5 tot 7 kg kwijt voor de zomer vakantie. ik werk in de zorg dus loop geheledag.
in ochtend eet ik : of bakje vla of 2 beschuitjes
tussendoor eet ik een koekje bij de koffie
tussen de middag 1 bolletje met optimel drink en toetje
dan na mijn werk pak ik vaak wat lekker uit kast zie chips ofso en dan avond eten (eet vrij weinig altijd gedaan 2 scheppen groente en vlees (aardappels lust ik niet) en dan soms savons wat lekker.
Ik lust geen 1 soort fruit of drink ombijt. ik drink egr veel water aanmaak limonade tussen me werk door

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:32

Natuurlijk is limonade niet goed. :+
Het is heel erg zoet. Maar met mate kan het natuurlijk wel, het is niet zo erg als cola of zo want ik neem aan dat je die siroop niet zo uit het flesje drinkt haha.

Blonda, ik vind dat je weinig en ongezond eet.. Een wit bolletje neem ik aan? Een zak chips is niet goed, in de avond wat lekkers is niet goed en koffie (met melk/suiker) met een koekje erbij is ook niet gezond.. Zwarte koffie is wel goed, en natuurlijk mag je af en toe wat lekkers om jezelf te belonen maar ik neem aan dat je dit elke dag eet? Lust je ook niet van die fruitshakes, met allemaal gemengd? Als je een mixer hebt kan je lekkere dingen maken. :9

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:40

Hey allemaal,

Ik meld me alleen maar even omdat ik jullie misschien met mijn voedingsschema kan helpen:

's ochtends: 2 boterhammen met chocopasta of iets dergelijks + een stuk fruit
uurt je of 10: een pakje liga evergreen crunchy
's middags: 4 boterhammen met kipfilet, rookvlees, enz. enz.
uurtje of 3: een kuipje activia van danone
avondeten: flink portie groente (minstens 2 ons!) een stukje vlees of vis (ongeveer 1 ons) en aardappels, rijst of pasta en daarna nog 2 stuks fruit of yoghurt (magere yoghurt)
8 uur: een paar gedroogde dadels of een koekje of iets dergelijks.

Als je er een kilootje af wil stop dan na 8ten met eten zo heeft je lichaam nog even de tijd om alles te verwerken voordat je gaat slapen. Verder is het ontzettend belangrijk om een flinke avondmaaltijd te nuttigen want dan heb je daarna niet veel trek meer in ongezonde dingen.
Nog een tip: spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je alleen in het weekend een keertje chips mag eten of iets anders. Mijd voor de rest frisdranken enz. maar drink verse sap, thee of ijsthee (wel die van pickwick, lipton ijsthee zit vol met suiker).

Nou, ik hoop dat jullie er wat in hebben, het belangrijkste van lijnen is dat je gewoon genoeg blijft eten en bewegen en niet ineens stop met eten en overmatig veel gaat sporten!

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:04

Bueno schreef:
Het is heel erg zoet. Maar met mate kan het natuurlijk wel, het is niet zo erg als cola of zo want ik neem aan dat je die siroop niet zo uit het flesje drinkt haha.

Blonda, ik vind dat je weinig en ongezond eet.. Een wit bolletje neem ik aan? Een zak chips is niet goed, in de avond wat lekkers is niet goed en koffie (met melk/suiker) met een koekje erbij is ook niet gezond.. Zwarte koffie is wel goed, en natuurlijk mag je af en toe wat lekkers om jezelf te belonen maar ik neem aan dat je dit elke dag eet? Lust je ook niet van die fruitshakes, met allemaal gemengd? Als je een mixer hebt kan je lekkere dingen maken. :9

Ik drink bij de koffie pauze aanmaak limonade en verder water (koffie lust ik niet) ik ben een erg moeilijke eter en lust vrij weinig alleen de dingen die ik staandaard eet. het is niet dat ik dagelijks chips eet hoor soms pak ik een beschuitje of magere yoggurt. Wat voor shakes bedoel jij? ik zou graag tips willen ik zit trouwens ook op fitnis 2 keer in de week

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:07

Oh ik dacht gewoon echt koffie.. Aanmaak limonade en water is wel gewoon goed ja. Dacht ook dat het gewoon je standaard eetritueel was, dus daarom. Ik heb zelf een mixer, en daar kan je verschillende dingen in gooien. Gewoon een beetje uitproberen, je komt vanzelf wel iets tegen wat je lekker vind. :D :D

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:12

missblonda schreef:
Bueno schreef:

Ik drink bij de koffie pauze aanmaak limonade en verder water (koffie lust ik niet) ik ben een erg moeilijke eter en lust vrij weinig alleen de dingen die ik staandaard eet. het is niet dat ik dagelijks chips eet hoor soms pak ik een beschuitje of magere yoggurt. Wat voor shakes bedoel jij? ik zou graag tips willen ik zit trouwens ook op fitnis 2 keer in de week

Gewoon smoothies maken . :)
Vandaag echt weinig gegeten.
o; 2 boterhammen met ei.
m; 1 boterham
t; 1 appel + 2 cracrottes
a; wordt zelfgemaakte nasi.