Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:21

Als de zon op natte blaadjes schijnt, ja, is iritant. Heb je het ook met droge blaadjes? Die zijn er nog volop.
Zo'n moterbril, is dat een met elastiek ipv pootjes?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:04

aikon schreef:
Als de zon op natte blaadjes schijnt, ja, is iritant. Heb je het ook met droge blaadjes? Die zijn er nog volop.
Zo'n moterbril, is dat een met elastiek ipv pootjes?

Ja..het fonkelen bedoel je.. dat heb ik ook. Maar dat heb ik ook als de zon hier binnenschijnt (da's telkens als ie schijnt) en op de tafel, aanrecht enz ketst..
Maar ik doel meer op AL die blaadjes.. druk in mn hoofd zeg maar (veel prikkels).
Net zoals ik gisteren heel even boodschappen moest halen.. kwam thuis en had dus last van te veel prikkels, ziekerig dus.

Motorbril, ik heb eentje met pootjes, maar zijn wat bredere. Geheel is ook wat breder. Heb je met skibrillen ook en die zijn ook lichtgewicht. (deze motorbril was megagoedkope van de Lidl)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:38

Ik zou het eens inde gaten houden bij de lidl.

Mijn gordijn in de keuken komt zomers niet open. Heb een metalen aanrecht recht onder het raam. Het is een dunne gordijn, maar zonlicht komt er niet in. Keukentje is ook nog van onder tot boven betegelt, met witte tegels. jeg. Daar word je niet vrolijk als de zon schijnt.

Ik was al bang dat je blaadjes in het algemeen bedoelde.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:40

Ik ben ook gevoelig voor licht, maar heb in de auto vooral dat ik het gevoel heb dat ik niet in 1x alles van links naar rechts overzie, ook omdat het dan zo licht is en veel indrukken snel op elkaar. Dus dat mijn ogen als het ware van links naar rechts moeten om duidelijk alles in beeld te krijgen, soort tunnelview zeg maar. Als ik voor of na migraine aanval zit is dat veel erger dan normaal.

Helaas van de week weer een paar keer last gehad, m.n. nu door gebrek aan slaap, omdat ik dan om 3.00 wakker ben omdat mijn partner dat ook is en even uit bed ging. Dan slaap ik niet meer in en krijg dan migraine. Deze aanvallen kan ik trouwens veel sneller onder controle krijgen met imigran dan de andere aanvallen en ze duren nu ook veel korter (2 dagen).

Pijn aan oogleden als voorbode van aanval wat hier gezegd werd herken ik ook wel.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:18

hebben jullie in de auto, als jullie in het donker rijden, er ook last van dat de koplampen van auto's achter je in je binnenspiegel schijnen?
hier heb ik namelijk wel enorm last van en verstel mijn spiegel dan ook om de weerkaatsing te verminderen...helaas kan ik daardoor niet meer alles zien wat er achter me gebeurd (ok wel via de zijspiegels, maar met mijn binnenspiegels dan niet)...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:21

Eigenlijk alle binnenspiegels hebben een anti-verblindingsstand, gebruik je die dan niet? Dat doe ik vaak namelijk, dan zie je nog wel alles achter je, maar het licht word gedimt. Net als op momenten dat de zon in mijn spiegel schijnt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:21

Zowieso last van koplampen, zowel in mn spiegel, als bij mensen die me tegemoet rijden. Dat is ook een van de redenen dat ik 's avonds niet meer motorrijd, ik raak dan verblind en ik kan in het donker ook bijna geen diepte zien, dat is nogal eng als je dan onverwachts over een heuveltje of door een kuiltje rijd en vooral als je dan ook nog verblind word. Je raakt dan echt een beetje je evenwichtsgevoel kwijt en dat is niet handig op een motor ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:26

Lalidan schreef:
Eigenlijk alle binnenspiegels hebben een anti-verblindingsstand, gebruik je die dan niet? Dat doe ik vaak namelijk, dan zie je nog wel alles achter je, maar het licht word gedimt. Net als op momenten dat de zon in mijn spiegel schijnt.

die gebruik ik ook, maar dan richt ie de spiegel zeg maar tegen het dak (binnenkant) en zie ik dus helemaal niks met de binnenspiegel...

bij tegemoetkomend verkeer heb ik er ook wel last van, maar helaas kun je daar verder weinig aan doen...heb wel zo'n gele bril (op sterkte) die het felle uit het licht haalt...

Nu ik erover nadenk heb ik wel een erg uitgebreide brillencollectie...al zeg ik het zelf... 1 gewone dagelijkse bril, 1 zonnebril op sterkte en 1 roadviewbril op sterkte...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:36

Nee ... geen last van koplampen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:32

simodi schreef:
Pijn aan oogleden als voorbode van aanval wat hier gezegd werd herken ik ook wel.

Jij dus ook. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar het valt me de laatste tijd vaker op.

Heb sinds 2 dagen weer zo'n vervelende lichtvlek in m'n rechteroog, net of er te veel licht in komt en alles ziet er uit alsof het is geplastificeerd. Vooral heel lastig met lezen. Even afkloppen, maar nog geen hoofdpijn.

Fel licht vind ik ook vervelend, verblinding door koplampen doet echt zeer in m'n hoofd.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:10

Blijft raar dat je ogen van die rare dingen doen als je migraine hebt of bijna hebt ... betekent toch dat er in je hersenen iets niet helemaal goed gaat volgens mij. Wel een beetje eng idee eigenlijk.

Heb de laatste tijd ook weer vaker last gehad van die vlekken voor de ogen waardoor je dus echt een poosje nauwelijks wat ziet. Vind dat wel balen want het maakt je ook onzeker, zo van als het maar niet in de auto gebeurt of op mijn werk in een bespreking ...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:11

Ja klopt Simodi. Ik roep ook altijd gekscherend: ik heb kortsluiting in m'n hoofd.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:51

Mensen kunnen je dan erg vreemd aankijken als je zoiets zegt, wel weer lache.

Ik heb altijd een vreemd uitzicht. Ik heb bloedingkjes in mijn oogbollen gehad die los hebben gelaten, die dingen zweven nu in de gelei. Dit komt door stoten tegen het hoofd (er is een medische term voor) Ze zakken heeeeeel laaangzaaam naar beneden. Hier loop ik al jaren mee wat met veel licht erg vervelend is. Dan zie ik dus schaduwen, die er eigenlijk niet zijn. Kijken kost dan veel moeite en dat geeft weer koppijn/migrane. Is niks aan te doen, moet wachten dat het verder zakt. Dus zomers altijd een zonnebril op.

simodi je hebt wel een lastig probleem, lijkt me erg vermoeiend steeds je hoofd te moeten bewegen om alles te kunnen zien.

lammie Binnen spiegel heb ik afgebroken, keek er toch nooit in. :D Door achterop komers ben ik bijna een sloot in gereden. Dus voor mij geen binnenspiegel meer.

Weet iemand misschien waar van die losse zijstukken te krijgen zijn voor aan een bril? Bij ons in het dorp hebben ze ze niet. Ik heb nogal last dat zonlicht langs hoofd en bril gaat. Word ik als nog verblind. :(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:07

Ik blijf het zeggen ... wat een bijzondere bijverschijnselen hebben we hier toch! :D }>
Het geeft wel een beetje moed om niet de enige te zijn ...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:27

Dat is zeker waar, samen staan we sterk. :j

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:24

Zitten die dingen niet op een lasbril? Misschien kun je ze daarvan overzetten?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 08:05

ik zorg altijd dat als ik brillen koop (1 keer in de 3 jaar) dat ik extra brede pootjes heb, zodat de zon dan niet rechtstreeks in mijn ogen schijnt...
binnenspiegel afbreken vind ik weer een beetje erg rigoreus, maar ik zal het in mijn achterhoofd houden (vindt het ook een beetje zonde in mijn mooie jonge bakkie)...
bij mij heeft lichtovergevoeligheid (fotofobie zoals de artsen dat zeggen) niks te maken met de migraine maar met pigmentgebrek...

en inderdaad...samen staan we sterk...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 08:37

aikon schreef:
Mensen kunnen je dan erg vreemd aankijken als je zoiets zegt, wel weer lache.

Idd. Ik roep ook wel eens: ik wilde dat ik een paars hoofd kreeg als ik koppijn heb, dan zien ze het tenminste aan me en kunnen ze er rekening mee houden.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 08:43

Zo af en toe heb ik er ook nog last van,maar niet zoveel meer als 10 jaar geleden.
Ben er toen ook op getest en was me aangeraden geen Franse kazen,geen rode wijn en geen chocolade te nemen.
Maar het is vooral spanningshoofdpijn wat dan een dagje of 3 blijft hangen en wanneer ik dit voel aankomen onderdruk ik het meteen met een aantal pijnstillers zodat het niet helemaal door kan zetten want dan help een pijnstiller niet meer.
Vaak voordat de migraine doorzet heb ik dan last van zwarte spikkels overal waar ik kijk zie ik dan zwarte spikkels,als ik bijvoorbeeld een krant wil lezen dan staan alle letters door elkaar en niet op 1 lijn,dat is voor mij al een voorteken.
Als het echt hevig wordt dan valt 1 deel van mijn gezichtsveld gewoon weg en is blanco.

Afgelopen week 7 dagen achter elkaar gewerkt,tussendoor op zoek geweest voor een andere auto en voorbereiden op een druk wedstrijdweekend,tja dat zijn ook factoren die een migraine oproepen.
Dus het jakke en jagen plus het tussendoor moeten regelen van dingen die moeten gebeuren en het nastreven van een strak schema en het malen in je hoofd om dingen passende te krijgen in je strakke schema en racen tegen de klok.

Inderdaad toen ik in de auto reed met de zon op het raam en overal felle reflexen toen werd het zo hevig dat ik er bijna van moest overgeven,dus moest gisterenmiddag echt even aan de Ibuprofen en paracetamol en een uurtje op de bank,daarna ging het weer goed.
Was waarschijnlijk weer een teken van m'n lichaam dat ik me even koest moest houden.
En nu kan ik vandaag lekker lang uitslapen als ik wil en was dus gewoon om 05:00u wakker!! 8)7

Wel wat last van een lichte zeurderige hoofdpijn boven m'n rechteroog en pijnlijke oogbollen,maarja ga zo eventjes proberen nog een paar uurtjes achter mn oogleden te kijken. :Z

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:29

@ Lammie, ik reed in een oud barrel, was voor mij geen probleem. Viel toch al uit elkaar, kon net zo goed een beetje mee helpen. :D Weinig pigment heb ik ook, lichtblauwe oogjes :o , en een prisma afwijking. Opticien vertelde me dat ik niet gezegend was met deze ogen in combi met veel licht. Ben je mooi klaar mee.

@Laurabram, ik wou dat ook wel. Dan was het goed zichtbaar, krijg je ook geen opmerkingen dat je je aanstelt. Daar baal ik zo van, zij voelen niet wat wij voelen. :(

@Perenboompie, doe maar kalm aan vandaag. Kan het wat zakken.

Euh, een vraagje. Fluiten, tjilpen en koeren de vogeltjes tegenwoordig zo hard? Of loop ik stiekum nog met migrane? Vind wel dat ze lawaai maken. ;(

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:28

Het voorjaar komt er aan, meestal maken ze dan wel meer herrie hoor Aikon.
Zullen we een paarse hoofden club oprichten?

Ik heb nog steeds een vervelende glinstering in m'n rechteroog, net of alles geplastificeerd is. Mag van mij weggaan :j .

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:35

Strak plan, krijgen we volgens mij vele paars hoofden. _O- De rose mogen die dan ook?

Ik zit nu met de gordijnen dicht (lees laken), zbril op, computertje op z'n donkerst. En nog vind ik het te licht :(

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:38

Sterkte meid.
Ennehh... roze mag ook hoor :j .

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:45

aikon schreef:
@ Lammie, ik reed in een oud barrel, was voor mij geen probleem. Viel toch al uit elkaar, kon net zo goed een beetje mee helpen. :D Weinig pigment heb ik ook, lichtblauwe oogjes :o , en een prisma afwijking. Opticien vertelde me dat ik niet gezegend was met deze ogen in combi met veel licht. Ben je mooi klaar mee.

@Laurabram, ik wou dat ook wel. Dan was het goed zichtbaar, krijg je ook geen opmerkingen dat je je aanstelt. Daar baal ik zo van, zij voelen niet wat wij voelen. :(

@Perenboompie, doe maar kalm aan vandaag. Kan het wat zakken.

Euh, een vraagje. Fluiten, tjilpen en koeren de vogeltjes tegenwoordig zo hard? Of loop ik stiekum nog met migrane? Vind wel dat ze lawaai maken. ;(

bij mij werd kort na mijn geboorte al tegen mijn ouders gezegd dat het beter was dat ze na mij niet nog een kind zouden krijgen, dit ivm verhoogde kans dat dat kind een echte albino zou worden...en ik heb er dus wel veel van weg...op de rode knipperende ogen na...en ik kan net iets beter tegen licht dan een albino...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:16

@ Aikon, als je een prisma afwijking hebt, heb je dan ook een prisma in je bril? Want dan heb ik ook een prisma afwijking ;) K heb namelijk wat kleine afwijkingen aan mn ogen, maar geen flauw idee wat. Ik weet alleen dat ik een kleine + of - sterkte heb en er zit een prisma & cilinder in mn bril. Maar waar dat precies voor is, geen flaaauw idee...

@Simodi, ik herken wel een beetje wat je zegt, ik moet heel erg goed en geconcentreerd kijken (voornamelijk in het verkeer) om alles goed te kunnen zien. Ik kijk ook wel eens raar naar bijv. een stoplicht, dan lijkt het net of ik in mn ene oog een stuk van de omgeving zie en met mn andere oog het stoplicht. Dat lijkt dan een soort van te versmelten, naja, ik weet niet eens hoe ik het uit moet leggen, maar het kijkt vervelend.