Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vroli1

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:31

de rheumatoloog zei dat het men ribaanhechtingen aan je borstkas was.. :) daar zitten ook spieren :P:P

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:38

nou gelukkig heb ik daar geen last van. voornamelijk in mijn handen, polsen enkels heupen en nek. ohw ja schouders.. ook nog. :D

ik heb geen ongeluk gehad, maar wel al heel lang vage klachten. veel bloedtesten gehad en fysiotherapeuten gezien.
gewrichten konden zomaar op gaan zetten bij mij en ik kon niet meer goed lopen.
ik zei altijd.. ik loop slechter dan de oma van mijn vriend en die is 86 en heeft jicht!!

na een rouwproces van een paar maanden voel ik dat ik er nu iets meer vrede mee heb. ik heb mezelf ook gedwongen meer hulp te vragen en vriendje helpt me goed door me dingen uit handen te nemen voor ze me te zwaar worden. (ik ga toch wel door)

ik hoop dat je het snel leert accepteren. ik heb zelf gemerkt dat dát nog het moeilijkste is. accepteren dat je iets hebt wat nooit meer over gaat.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:45

ooh.. ik heb het wel geaccepteerd :) al kan ik nooit meer paardrijden of andere activiteiten.. althans met moeite..

je kan je er moeilijk tegen verzetten.. het blijft er toch.. en zal nooit weggaan..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:48

ik blijf wel gewoon paardrijden. wel heb ik mijn paard verhuisd en rijdt iemand anders haar met me. dat scheelt de helft.

neeh, dat ga ik niet opzeggen.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:52

ik kon echt niet meer.. na 15 min was ik gesloopt.. terwijl ik voordat ik klachten kreeg een goeie uur vol kon houden.. en les werd te duur.. :P

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:26

Dat met de aanhechtingen klopt idd, had hierdoor het syndroom van Tietze gekregen erg pijnlijk. Ik rij sind vorig jaar juli niet meer, mijn merrie is nu dragend en ben zelf zwanger. Wil over een paar jaar wel proberen of ik het nog weer oppakken kan...maar eens zien hoe het allemaal loopt.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:51

Vandaag een lange rit met mijn paardje gemaakt en geloof dat ik daar nu al voor word afgestraft. Mijn benen doen zo ontzettend veel pijn. Vroeger zeiden mijn ouders dat dit groeipijntjes waren maar ik geloof dat ik op mijn 29ste geen mm meer groei. En tot overmaat van ramp moet ik deze week veel invallen en werk ik in ieder geval 3 dagen van 9 tot 6. Pffffffffff. Ben blij als het volgende week is. Merken jullie wel verschil wat weerinsvloeden betreft? Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat voor weer het is al heb ik soms het idee dat het met vochtig kouder weer erger is. Al is het nu echt rampzalig.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:17

ik merk et echt wel aan het weer.. toen het laats in april zulk mooi weer was was ik 2 weken van de kaart.. daarboven op ook nog de maandelijke toestanden :S jeeeej.. NOT ! ^)

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:20

Pff dat gevoel ken ik heel goed Madeliefjes.
Als ik heb gereden, of om andere reden even druk heb gehad.
Dan zie ik als een berg tegen m'n werk/stage week op!!
Heb zo'n zin om de hele week in bed te blijven liggen.
Zit helaas niks anders op dan door gaan!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:45

Nou ik heb er twee hele lange werkdagen op zitten. Vandaag zelfs van 9 tot 7 (meneer stond in de file en moest zijn hond nog bij ons ophalen dus het werd erg laat). Het gekke is dan weer dat ik me nu weer beter voel dan maandag terwijl ik me twee dagen rot gelopen heb. Maar waarschijnlijk komt dat van de week wel weer. Nu nog anderhalve dag en dannnnnnnnnn weekend..........

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:33

Hi! Heb maar half mee gelezen afgelopen dagen want het is hier bahbahbah |( . Vriendlief ligt in ziekhuis dus nu "mot" ik alles doen. En dat valt nie mee met zo'n lichaam, poehpoeh :(:) Dus op en af, actief / totallos, jippie -O-

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:14

:? heb ik iets verkeerd gemeld :oo of is iedereen van z'n FM af ;) ???

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:20

Nee, alleen niks te melden en klagen gaat vervelen. Plus dat het droge, warme weer alles net iets makkelijker maakt.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:22

Haha precies... dacht ook ach laat ik even mijn mond houden! Maar nee hoor...nog altijd fm aanwezig!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:24

Haha I wish :P

Het is/was eindelijk lekker weer, dus een stuk minder last. Verder gaat het heel redelijk hier, alleen wel erg moe aldoor. Ben ook zomaar weer fanatiek aan het uitmesten, m'n zus heeft haar teen gebroken, dus kan even wat minder voor haar pony's zorgen.

Ben trouwens erg blij dat ik sinds een paar maanden een bril heb, had eerst bijna dagelijks hoofdpijn en nu nog maximaal 1x per week :D. Heb een klein beetje het idee dat het met FM te maken heeft/samen hangt. Dat de spieren beter hun best moeten doen, dus zeer gaan doen en hoofdpijn veroorzaken.

Hoe gaat het met je vriend? Waarvoor lag(hoop ik) hij in het ziekenhuis?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:50

:wow: wat een reacties in eens ;) !
Tamary: ja, maar oooit is het goed om je hart te luchten O:) Ben zelf weer uitgerust dus ben weer zeer flauw merk ik aan mn reacties :(:) . Sorry :o Fijn dat je er nu wat minder last van hebt *\o/*
Semenary: goh, wat gebroederlijk ben je met tamary +:)+ Jammer dat fm niet met de sneeuw vertrokken is _O-
Truf: vervelend van je zus %) en wat fijn dat je weer kan mesten _/-\o_ En zou best kunnen van je ogen. Heb zelf al jaren een bril dus ik kan daarover niet oordelen. Belangrijkste is dat het werkt :j

Vriendlief heb 1,5 week in ziekhuis gelegen met longontsteking. Is nu thuis maar kan nog niets. Dus ik ben ook iedere dag alles aan het doen (voeren / buiten zetten + mesten). Heb niet te klagen maar ben wel al 2 x in die periode flink op m'n fatsoen getrokken :( .Heb vandaag dus ook weer slaapdag gehad en vandaar dat ik nu zo gevat en wakker ben :roll:

Maarre ... als ik dit zo lees zouden we dan heel voorzichtig kunnen constateren dat warm weer fijner is voor fm?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:52

Ik heb momenteel vooral last van een gebroken sleutelbeen. Ik ben onvrijwillig van m'n bruine gestapt. :D

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:53

Ach jeetje, ja dat zijn van die dingen wie je niet meer goed hebben kan...van die lichamelijke opdonders. Beterschap!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:14

Evelienepien schreef:
Truf: vervelend van je zus %) en wat fijn dat je weer kan mesten _/-\o_ En zou best kunnen van je ogen. Heb zelf al jaren een bril dus ik kan daarover niet oordelen. Belangrijkste is dat het werkt :j

Vriendlief heb 1,5 week in ziekhuis gelegen met longontsteking. Is nu thuis maar kan nog niets. Dus ik ben ook iedere dag alles aan het doen (voeren / buiten zetten + mesten). Heb niet te klagen maar ben wel al 2 x in die periode flink op m'n fatsoen getrokken :( .Heb vandaag dus ook weer slaapdag gehad en vandaar dat ik nu zo gevat en wakker ben :roll:

Maarre ... als ik dit zo lees zouden we dan heel voorzichtig kunnen constateren dat warm weer fijner is voor fm?

Risico van het vak, ze is hoefsmid ;) Mesten kon ik nog wel, maar weigerde achter m'n zus haar beesten aan te rennen, kan ze normaal gesproken prima zelf. Wel weer goed voor de conditie en gebruik ik die spieren ook weer eens.

Ah balen zeg! Hopelijk dat hij er weer snel bovenop is, voor jullie allebei O:)

Tsja, lichamelijke opdonders zijn altijd lastig. Laatst een kastje eerst naar beneden getild, later weer naar boven en heb gelijk 3 dagen krom gelopen van de spierpijn :+

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:25

Hier helaas ook weer flinke tekenen van FM.
Jullie kennen het wel, mooi weer en ik krijg het op de heupen opruimen en vooral weggooi buien :o , doe daar nog ff vakantiegeld en wat belastinggeld bij en ik krijg plannen. Eindelijk ja eindelijk zijn die lelijke woningbouw kasten verbannen naar de zolder. Het nadeel, 1 kamer vol met kleding en beddegoed, een man die druk bezig is om van via marktplaats gevonden hout een kledingkast te maken. Maar dan opzoek naar mandjes, iets als deur (zijn gordijnen geworden). Eens grondig alle kasten doorspitten dat is dus kleding aan, en weer uit.
Doe daar bovenop, een groot half dagje stal ivm paardengebitsverzorger dus verdoofde pony en je moet een jaarling uit zijn nek houden :D. Heel dom geregeld maar de dag daarna is onze jaarling gecastreerd.
Men wat kunnen die dieren eigenwijs zijn terwijl ze nog half verdoofd zijn. Meneer moest en zou opstaan, we waren net iets te laat, dus konden we hem niet plathouden. Met ons tweetjes 300 kg op 4 zwalkende benen ondersteunen, mijn man voor en ik achter. Niet grappig als je hem moet tegenhouden omdat meneer bijna om kukelde. Gelukkig besloot hij na 1.5 uur dat liggen en zijn roes uitlslapen fijner was.

Ok dat was mijn klaagrondje, maar als alles weer op orde is (ik schat nog een week) dan is slaapkamer weer in het nieuw, andere kamers opgeruimd, woonkamer weer een woonkamer ipv opslagplaats (spullen gaan niet terug naar zolder aangezien ik daar ook het leeg gegooid wil hebben) Is het huisje weer opgeruimd, Jolly kan weer een big smile tonen, onze ruin kan groter groeien.

Ow ik vergeet nog, de potstal moet nog leeg, de paddock gedraineerd en dus verplaatst. De pony's moeten weer terug naar eigen stal, dus tijdelijke stal/weiland mag ook weer schoon.

Mennnnnnnnnn ik wil vakantieeeeeeeeeee.
Maar het weer is goddelijk <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 07:58

Zo iedereen is weer druk in de weer met het zonnetje er bij! :D
Van die super erge 'druk/kramp' op je borst. heb ik regelmatig last van. dan doet het gewoon pijn om in te adenmen!

Nou het is bijna vakantie gelukkig hihi, kunnnen we weer even lekker tot rust komen. :)

Ben gister terug gekomen van 4 weken huifkartocht. men o men. het was echt leuk maar ook een verschrikkelijke kwelling.
ben helemaal gesloopt en vraag me af op er nog 5 plekjes te vinden zijn die niet pijn doen.
Moet zo weer naar het JBI toe. jippie :P

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:03

Ook weer even een update van onze kant. In juli terug geweest naar de reumatoloog met mijn dochter.
Vitamine D gehalte was weer prima (heeft dus 3 maanden supplement gehad wegens tekort). Klachten nog steeds hetzelfde.
Nu lag het volgens hem aan een tiener depressie waardoor de lichamelijke klachten werden veroorzaakt en hij vond dat ze veeeel te weinig 'sportte' :( Malloot. Kind fiets (weliswaar met trapondersteuning) 100 km per week. Heeft ons doorverwezen naar de revalidatie arts. Daarnaast beweegt ze thuis zo veel als ze kan op muziek.
Dinsdag dus naar het ziekenhuis geweest en wat blijkt. Volgens dossier wat hij van de reumatoloog heeft gekregen: FM.
De revalidatie arts is echt een prettig man en heeft een verwijsbrief meegegeven voor oefentherapie in water. Ook was hij van mening dat die 100 km fietsen ruim voldoende was en vond hij de elektrische fiets een prima idee, nl. wel bewegen zonder overbelasting.
Komende week worden we gebeld door de fysiotherapeut mbt de planning en wanneer mijn dochter dus kan komen. Doel: leren hoe beweging op te bouwen, welke manier van bewegen, spieren weer aansterken e.d. zonder dat ze nadien 2 a 3 dagen amper nog kan lopen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:48

hallo.

ik ben er ook weer. wat een regen he.. in augustug. teeering..

gister maar weer aan de pijnstilling begonnen. het koelt nu echt af en nu wordt het weer vervelend.

jammer jammer.. het had zo mooi kunnen zijn. klimaatverandering, opwarming van de aarde.. heerlijk. nog even en we wonen in de woestijn. :P

maar helaas... het lijkt meer engeland dan nederland hier. drup drup drup.

iedereen nog een beetje lekker in zijn vel? ondanks de kou en de pijn?

ik ben wel druk geweest met het trainen van paardje. gaat goed en met een beetje mazzel start ik 31 okt mijn eerste officiele wedstrijd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:02

Hier met ups en downs. Gaat redelijk goed sinds ik magnesium slik dagelijks. Werkt echt bij mij.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:04

Hier iets minder, weer meer last.
Slik nu ook sinds kort magnesium, maar het lijkt wel erger te worden. :(
Was dat bij jou ook zo Suzanne?