pff vandaag weer naar accare en dan hebben ze het maar bij mij op pdd-nos gegooid en een grote leerachterstand. heeft dat zolang moeten duren? we zijn sinds mn tiende al bezig met jeugdzorg enzo zal wel aan mn achternaam liggen
Ik heb vorige week donderdag samen met 2 anderen voorlichting gegeven aan docenten over PDDNOS en hoe docenten daar mee om kunnen gaan, samen met mijn ambulante begeleider. Was erg leuk, maar er is nu 1 docent die nu doet alsof ik bijna niets kan... das wel vervelend...
Ik krijg volgende week Dinsdag voor tijdelijk een nieuwe Jobcoach. Mijn andere Jobcoach gaat in Oktober in verlof, wegens haar zwangerschap.
Ik ben sinds zo'n 1,5 week geleden gestopt met het Dierenasiel in Amsterdam-Osdorp. Mijn 4 maanden zat erop. En ik krijg mijn nieuwe job in Januari, maar tussen door proberen iets anders te gaan doen.
@ Marjoow: Dat had ik dus ook bij mn opleiding dat er een stel leraren waren die dachten dat ik niks kon.
Bij de Politie
Marjo
Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-09 14:58
leuk! Politiewerk vind ik ook erg leuk Ik heb gelukkig maar 1 docent, ook wel docenten die dan een beetje grapjes maken zeg maar, maar niet opvalend ofzo. Niemand weet het hier zegmaar, alleen mijn ouders en de docenten dan
Wel met veel gedoe om er bij te komen hoor, want het ging via, via.. En pas na 3-4 maanden later kreeg k pas antwoord, of ik er stage mocht lopen. En gisteren te horen gekregen dat ik er wel stage mocht lopen maar wegens teveel aanvraag er voor moet ik tot Januari wachten.
oke, nou wel leuk dat je een stageplekkie hebt toch
Siggislief
Geplaatst: 22-09-09 15:01
Ik ga eventjes uhhmm..boodschappen doen enzo, en andere dingen doen in huis...
Dat wel ja, eerst 3 maanden en dan mss 6 maanden en dan mss wel langer En het is 20 min. fietsen vanaf huis. Vind ik lekkerder dan 2,5 uur reizen naar een Dierenasiel die ergens in Amsterdam-West staat.
nee mijn familie die we bijna nooit bezoeken zeg maar nooit staat keer op keer in de krant. op de voorpagina enzo jeugdzorg aan te vallen etc.
nu gelukkig een tijdje stil.
Orange_peach
Geplaatst: 19-10-09 16:45
Ik zit met een klein probleempje ... ik heb syndroom van asperger (zoals sommigens mss nog herinneren) ik heb dit jaar GEEN GON - begeleiding. ik heb nu stage (heel kort, 6 dagen waarbij ik maar enkel activiteiten moet overnemen) ...
Bij deze eerste stage ben ik (momenteel) vrij overtuigd dat ik niets zal melden aan mijn mentor over mijn ASS omdat ik nog observaties mag doen en ik nog niet echt een cijfer zal krijgen. Voor mijn volgende stages ben ik echter heel hard aan het twijfelen, moet ik mijn mentoren inlichten? Zo ja, wanneer en moet ik erbij vertellen dat er eigenlijk niet gigantisch veel veranderd behalve dan enkele puntjes zoals bv extra bevestiging / helpen uitschakelen van de vele opties die ik voorstel? Hoe verloopt dit bij jullie stages??
Ik ben een beetje bang om dit te melden tijdens mijn stages omdat ik in het onderwijs moet staan, veel mensen denken dat je met ASS dit niet aankan en reageren dan ook slecht als ik vertel over mijn ASS. Ik ben bang dat ik een mentor zal tegenkomen die hier niet mee om kan en dat ik dan een slechte beoordeling krijg omdat de mentor een verkeert zicht heeft op wat ik doe / wil doen / ... .
momenteel loop ik mijn 2e stage. Heb de afspraak met school gemaakt dat ik mijn 1e stage (4 maanden) zou lopen zonder wat te vertellen. Om het 'uit te proberen' zeg maar. Als het dan toch mis zou lopen kon school eventuele uitleg etc. regelen. Gelukkig is dit nodig geweest en ik ben mijn stage zo door gerold
Nu natuurlijk de vraag waarom ik gekozen heb het via deze weg te doen. Heel simpel: met vooroordelen (mensen horen uiteraard alleen het woord autisme) krijg je naar mijn idee heel veel kansen niet. Mijn advies is dan ook: maak duidelijke afspraken met school en gewoon proberen. Ben er van overtuigd dat je het kan (je weet immers ook van te voren waar je valkuilen liggen en je kan deze omzeilen als men je de juiste truucjes leert).
Veel succes, hoor het wel als je nog vragen hebt.
Groetjes Snoompje.
Orange_peach
Geplaatst: 21-10-09 23:01
Hey Snoompje, wat je beschrijft is eigenlijk exact wat ik vorig jaar met mijn school heb afgesproken (andere opleiding) en wat ik ook het meest zag zitten. Mijn school geeft mij echter zelf al niet veel kansen en hadden dus ook geen oren als ik (na heel lang overwegen en twijfelen) bij hen aan de alarmbel trok. Ik ben dan ook gebuisd voor mijn stage vorig jaar (ik had nu eenmaal ook ontzettend veel pech met mijn mentoren + de opleiding was niet echt mijn ding ... toch weet ik zeker dat dit hele gedoe rond ASS ook een aandeel hierin had).
Ik moet morgen opnieuw gaan samenzitten met de opleidingscoordinator dus ik zal dan eens bespreken met haar wat ik wel of niet zie zitten en wat de opties zijn. Wat ik me nog kan herinneren van dit gesprek vorig jaar was dat zij het niet vonden kunnen dat later in de stage nog verteld zou worden dat ik ASS heb ... voor hen moest het ofwel in het begin bij de ontmoeting ofwel nooit. Hoe staan ze daar in jouw school tegenover? Hoe heb jij hen hiervan eventueel overtuigd?
ik heb hier simpelweg het REC voor ingeschakeld. Deze kun je krijgen als je een rugzakleerling bent (buget voor op school dus). Deze mensen snappen vaak wel waar ze over praten en hebben dit dus vaker geregeld. Scheelt jou een hoop gedoe en stress als je het uit handen kan geven Heb je dus al een budget? Zo ja dan zou ik het lekker zo spelen.
ReJo: ja ik woon nog thuis. Maar ik wil héél erg graag het huis uit. Vin zelfstandig zijn erg prettig.
Nozidia
Geplaatst: 22-10-09 10:06
Ik woon nog gewoon thuis!
tamary
Geplaatst: 22-10-09 11:40
ReJo schreef:
Ik vroeg me af of iedereen met autisme hier nog gewoon thuis woont?
Eigen huis. Wil mijn ouders niet kwijt, maar 3 volwassenen in 1 huis gaat op lange termijn fout.
Ik woon ook nog thuis, maar wat wil je met 15 jarige leeftijd
Ik heb sinds 3 maanden een vriendje, en sinds ik hem heb ga ik zo erg vooruit! Hij wilt me zo graag helpen om mijn angsten te overwinnen, en hij weet me altijd over te halen Ben zo ongelofelijk blij met hem