Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Himyar schreef:Misschien dat je je daarom zo optrekt aan de dingen die wel eens leuk/positief waren. Plus dat je hebt geleerd niet naar je gevoel te luisteren, gedwee en meegaand te zijn en geen eigen mening te hebben. Misschien dat het ooit zal gebeuren dat ik me wel van haar af keer, misschien niet. Er wordt toch vaak gezegd dat dit soort mensen zelf niet weet waar ze mee bezig zijn en eigenlijk min of meer een patient zijn. Maar in hoeverre ik mezelf dat altijd voor ogen zal kunnen houden, weet ik niet. Mocht ze in de toekomst beginnen (weer) als een razende tekeer te gaan, dan zal ik misschien uit zelfbescherming met haar moeten breken. Mijn geestelijke gezondheid moet ik ook in het oog houden. En mijn moeder zal toch niet snel geestelijke hulp gaan zoeken, want dingen liggen nooit aan haar.
Pollewoppy schreef:Ga zo nog even een tukkie doen.
Ik moet vanmiddag naar de psycholoog en moet er met de auto heen. Is wel handig als ik een beetje uitgerust ben. Ik probeer momenteel juist zo min mogelijk overdag te slapen, maar dit vind ik zelf wel een goede reden.
Lennox schreef:Ik heb eind vorig jaar een Essence training gevolgd waar ik toen best veel aan gehad heb. Je leert daar op een andere manier naar dingen te kijken en die dingen zijn heel eenvoudig in je denkpatroon te implementeren. Helaas heb ik er niet voldoende aan gehad om deze situatie te voorkomen maar ik heb er geen spijt van dat ik de training gevolgd heb. Je krijgt een rugzakje met tools mee waar je echt wat mee kan.
Wat ging er mis bij jou Mistral?