Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_Pam

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:45

Ja heb zo ook af en toe wat hoofdpijn, en wil nog niet echt zakken, dus ik hoop dat het snel maar weer wat beter gaat!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 02:03

avond bokkers!
ben eindelijk weer een beetje in staat om achter de laptop te kruipen.
vandaag dat darmonderzoek gehad. heb een slaapmiddeltje/cq roesje gekregen om niks te voelen.
helaas hebben ze wel iets gevonden.
er zaten 2 flinke bulten in de darm en een hele donkere vlek/plek.
ook was de gehele darm een beetje bloederig .
ze hebben stukjes weefsel afgenomen die ze naat het lab hebben gestuud voor onderzoek. ik hoop dat ik snel de uitslag krijg.
dit was het even voor nu ik ga slapen want voel me heel wauz door dat roesje nog.
liefs valeria

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 02:07

ik lees dat het ook met veel mensen niet zo lekker gaat.
eem pomp een zonnebank heb ik geen ervaringen mee want ik gebruik geen pomp wel weet ik dat als ik onder de zonnebank ga mijn bloedsuiker meestal aan de lage kant is.

weet een van jullie of je de diabetesdagboekjes ook via medicdirect ofzo kunt bestellen.
heb niet zoveel zin om voor 1 boekje naar het ziekenhuis te vliegen.

Veel sterkte voor iedereen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:18

Jee Valeria, wat een gedoe allemaal, ik hoop dat het niet ernstig is en dat ze het snel kunnen oplossen.

Diabetesdagboekjes kun je gewoon gratis meebestellen bij je leverancier van hulpmiddelen.

Ik heb vanmiddag uitleg van Boeren Medical over de nieuwe ADI insulinepomp van Nilimedix.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:48

nou Valeria, t ergste heb je achterd e rug, nu wachten op de uitslag, boejkes kan je idd gewoon me bestellen, houd je taai he xx

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:04

Dank jullie wel, het doet me goed al jullie reactie.
vanmorgen opgestaan met een waarde van 7.6 *\o/*
ik ben nog redelijk suf van het slaapmiddeltje wat ik gister heb gehad. maar gelukkig opgestaan met een goede bloedsuiker (hiervoor had ik of alleen maar hypo's of torenhoge hypers als nuchtere waare.)
zodra ik wat meer weet dan horen jullie dat wel. ondertussen lees ik wel gewoon mee.
Liefs valeria

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:14

Hoi Dames,

Ik ben klijnliesje, 41 jaar moeder van 2 kids en sinds mei 2009 Diabetes type II. Gebruik op het moment metformine en cozaar voor de bloeddruk en vind het fijn om te lezen hoe jullie elkaar steunen. Ben op het moment al maanden niet lekker maar word nog binnenste buiten gedraaid.
Groetjes en ik lees voorlopig even mee.

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:14

ps zijn er nog mensen uit de omgeving midden limburg.. mischienkunnen we meeten

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:18

Hallo KlijnLiesje welkom op het forum!
voor zover ik weet zijn hier geen mensen omgeving midden limburg. zelf woon ik in groningen.
ik ben sinds 1986 diabetes type 1 patient.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:54

Hoi Klijnliesje!

Van harte welkom op het forum..Ik kom uit Noord Holland ;)

Ik zal de medebokkers weer even bijkletsen!
Ik ga binnenkort over op de pomp.. Ik heb gekozen voor de accu check combo pomp! Ik heb een afspraak gehad met de diabetesverpleegkundige, meer informatief over de pompen..We hebben toen ook een infuusnaaldje geplaatst om een beetje te wennen aan het idee. Na 3 dagen heb ik de pleister eraf gehaald. Mijn hele huid was 2 dagen erna nog rood..
Nu gister weer een naaldje zelf gezet, omdat ik dat een beetje moest gaan oefenen. Nu heb ik vanmorgen deze pleister er ook af gehaald maar zelfs na 1 nacht was me huid nu ook al rood waar de pleister gezeten heeft..
Weten jullie toevallig of er ook minder gevoelige pleisters in de omloop te krijgen zijn?

Afijn, 30 november komt iemand bij me thuis van accu check met de pomp en instructies geven..Spannend!!
In de tussentijd moet ik ook nog een keertje naar een dietiste!
Het houdt nog wat in allemaal ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:58

wat goed zeg dat je die stap aandurft, petje af.

geen idee wat pleisters betreft maar vraag er een naar bij je leverancier.

ja t kost even wat tijd en inspanning maar zal je uiteindelijk veel vrijheid en comfort opleveren

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:43

Citaat:
Nu heb ik vanmorgen deze pleister er ook af gehaald maar zelfs na 1 nacht was me huid nu ook al rood waar de pleister gezeten heeft..
Weten jullie toevallig of er ook minder gevoelige pleisters in de omloop te krijgen zijn?

Het voordeel van de AccuChek-pompen is de luer-lock aansluiting voor de infuussets. Dat betekent dat je eigenlijk alle sets kan gebruiken, behalve die van de Paradigm. Ik heb zelf erg goede ervaringen met de pleisters van de sets van Medtronic. Je moet dan vragen naar de 'ouderwetse' aansluiting. In mijn geval de Quickset (niet voor Paradigm).

De infuusset Cleo past ook, die heeft een totaal ander soort pleister, meer een dun velletje (Tegaderm). Prettige set, als hij werkt, bij mij viel hij er heel snel af. Maar sommige mensen hebben daar totaal geen last van en zweren erbij.

Vraag je diabetesverpleegkundige verschillende soorten setjes!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 19:57

zo ben al lang niet meer geweest hier

zie allemaal nieuwe vooruitgangen, sommige leuke andere minder..

met mij zelf gaat het wel oke. hba1c was met 0,3 naar benenden gegaan en in het ziekenhuis waren ze nog steeds te vreden met mij.

even een vraagje; gaan jullie de mexicaanse griepprik ook halen?

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:20

Ik weet nog niet of ik hem ga halen.
Waarschijnlijk wel maar ben er nog niet echt zeker van :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:29

@Valeria, wat een narigheid zeg!! Hoop dat je heel snel weer helemaal beter bent!

Ik heb nog steeds geen afspraak gemaakt bij de verpleegkundige i.v.m. pomp..... Zo zit ik helaas in elkaar, het duurt altijd nogal even voor ik echt ergens aan durf te beginnen :P

Ik heb echt geen idee of het toeval is en of jullie er iets aan kunnen/willen hebben, maar sinds een paar maandjes drink ik iedere dag een glaasje water met 2 eetlepels appelazijn. (absoluut niet vies, maar wel behoorlijk sterk...)
En geloof het of niet, maar de bloedsuikers zijn beter (en m'n bloeddruk nog lager. deze was niet slecht, maar hij was pas bij m'n arts nog netter als de keer daarvoor en ik was juist behoorlijk gestrest omdat m'n volgende afspraak een beetje in het water dreigde te lopen :P )
Heb het er met m'n internist over gehad. Hij was er totaal niet mee bekend (met de positieve werking van azijn), maar in deze hoeveelheid kon het absoluut geen kwaad.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:29

Ik ga hem niet halen.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 23:56

oh oke kentaro wat apart dat het zo goed helpt! :D

ik ga wel de prik halen, moet verplicht van mijn moeder :Y)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:58

Hallo Lieve Bokkers,
@t Lovebonney Succes zeg! en super dat je dat je deze stap durft te zetten.

Ik ga die mexicaanse griep spuit wel halen denk ik. mischien is het wel onzin maar als je hoort op het nieuws zijn er alweer een paar mensen overleden aan de mexicaanse griep. en ik voorkom liever :+ (ik had eigenlijks ook al gemoeten, stond al een afspraak voor.)

aanstaande dinsdag (10-11) krijg ik de uitslagen van het onderzoek. Internist gaat me dan bellen. ik knijp hem wel zeg.hoop maar dat ze niks ernistigs hebben gevonden.

Ik tik vanavond even verder. nu even lekker naar de markt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:00

Ik ga ook, want ik verwacht dat er ook wel eens een inentingsplicht kan komen voor mensen die Amerika in willen. En dat wil ik volgend jaar wel twee keer *\o/* *\o/*

Zonder dat? Ging ik waarschijnlijk niet. Ik ben 44 en de meeste echte griepslachtoffers vallen onder jongeren. Maar eerlijk: als ik onder de 30 was, zou ik ook wel gaan! Vergis je niet: een heftige griep in combinatie met diabetes kan behoorlijk wat problemen opleveren.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:32

Ik ga 'm ook halen, 't is gratis :+ }> :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:16

Ik ga um niet halen...
vind het hele gedoe rond de mexicaanse griep overdreven, door de gewon griep vallen er ook elk jaar slachtoffers.
En ik vind dat di vaccin niet voldoende getest is, het moest allemaal vlugvlugvlug op de markt gebracht worden.
Dalijk zijn er toch bijwerkingen waar nog niemand iets van weet....nee bedankt

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 11:49

ik ga hem ook halen, want idd de meeste gevallen zijn jongeren (<16). en ik heb de griepprik ook gehaald hoor :) heb geen zin om ziek te worden oid

ben trouwens nu wel ontzettend verkouden, kan niet meer praten :')

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:20

ja wij gaan de mexiaanse variant ook halen.

hoe doen jullie pomphouders dat als je doro t detectie poortje op schiphol moet, koppel je m dan af en leg je m in het bakje bij de sleutels ed of hoe moet ik me dat vorostellen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:31

Ik koppel inderdaad af en leg mijn pomp en de reservepomp in het bakje bij de sleutels e.d.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:16

ik ga hem ook al halen ja.
Haha je bent niet de enigste MI1990 ik ben nu ook weer verkouden :\
Schiet lekker op allemaal :P