Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:16

Ik vind het er mooi uitzien Muurp! Vooral nu je gezicht weer wat meer vorm krijgt :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:20

Ik wil mij ook graag melden. niet omdat ik een operatie heb gehad of ga doen. Maar zit er af en toe nog steeds aan te twijfelen. Het is niet als je me ziet, sjonge jij moet echt een operatie, maar ik zelf kan me er soms best onzeker door voelen. Iedereen in me omgeving raad het af, ivm de pijn die zo erg moet zijn. Maar het valt best mee geloof ik. En wie mooi wilt zijn moet pijn leiden. Daarnaast heb ik het om een nog aantal redenen tot nu toe niet gedaan. Ik heb een drukke baan, waarbij ik niet zomaar 1 a 3 maanden gemist kan worden. Daarnaast ben ik voornamelijk bang dat mn gezicht zo anders na de operatie is, dat het er niet uitziet. Iedereen is gewend dat ik zo ben (dit is misschien een stomme reden hoor), maar ik doe wel eens voor de grap me onderkaak naar voren (dat is namelijk t probleem) en dan vind ik het er echt niet uitzien.

Vraag me dan af, word het dan zo of krijg je nog een reconstructie via de computer of iets?? En de 3e reden, nja als het goed is moet ik dan weeeeeeeeeeeeeeeer een beugel. De kosten hiervan zijn natuurlijk best hoog en ik moet alles zelf betalen.

Ik heb al eerder 2 x een draadjesbeugel gehad, maar omdat ik over me groeiperiode heen was, konden ze me kaak niet meer op de goede plaats laten groeien. :(

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:32

briitje schreef:
Daarnaast ben ik voornamelijk bang dat mn gezicht zo anders na de operatie is, dat het er niet uitziet. Iedereen is gewend dat ik zo ben (dit is misschien een stomme reden hoor), maar ik doe wel eens voor de grap me onderkaak naar voren (dat is namelijk t probleem) en dan vind ik het er echt niet uitzien.

Vraag me dan af, word het dan zo of krijg je nog een reconstructie via de computer of iets??

Hier was ik ook érg bang voor. Maar, ik kan je één ding zeggen. Je onderkaak naar voren plaatsen geeft niet altijd een goed beeld van hoe je gezicht eruit komt te zien. Ik had namelijk best wel een beetje een puntkin, en als mijn onderkaak naar voren zou worden geplaatst zag dat er niet uit! De kaakchirurg heeft daarom bij mij ook een kincorrectie uitgevoerd; een plakje kin ertussen uit halen, zodat mijn puntkin minder zou worden, want die werd enorm zodra mijn onderkaak naar voren geplaatst zou worden. Tevens was ik heel bang dat ik een breedbekkikker zou worden, voor mijn gevoel. Ook dit was, gelukkig, niet het geval. Ik ben erg blij met mijn hoofd nu. :P Een reconstructie via de pc is niet gemaakt, wel heeft mijn chirurg aan de hand van een foto getekend hoe mijn kin eruit zou komen te zien volgens hem, dit was namelijk mijn grootste angst, dat dat lelijk zou worden...

Voor: http://i192.photobucket.com/albums/z76/ ... 03voor.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z76/ ... 04voor.jpg

4 weken na: http://i192.photobucket.com/albums/z76/ ... 200804.jpg
7 weken na: http://i192.photobucket.com/albums/z76/ ... ie/001.jpg
nu, ruim 2 jaar na: http://s305.photobucket.com/albums/nn20 ... nt=001.jpg

(en inderdaad ook een gedaantewisseling ondergaan haha!)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:34

Een tot drie maanden? Ik ben na anderhalve week weer aan de bak gegaan omdat ik me verveelde en het schooljaar begon, dus ik heb gewoon schoongemaakt (bijbaan) en lesgegeven (stage). Geen problemen mee gehad hoor.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:39

Bij deze nog een kleine update!

Nu, 13 dagen na de operatie begint het al flink weg te trekken.
Het gele is bijna weg en de zwelling ook. Het is alleen nog wat dik op de plek waar het gebroken is. :)
De wond aan de rechterkant (in mijn mond) is dicht, links bijna.
Littekens trekken ook mooi weg!

Lip en kin zijn nog gevoelloos, maar het tintelt echt vreselijk :+ Dus het komt langzaam maar zeker terug.

Afbeelding
Foto van 13 dagen na de operatie.

Edit;

Verschil van voor en na de operatie tot nu toe :D
http://i53.tinypic.com/immrg2.jpg
Laatst bijgewerkt door Muurp op 15-03-11 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:42

Nou Muurp, ziet er goed uit hoor!!!
Die tintelende plekken kan erg irritant zijn inderdaad maar ik hoop dat je tevreden bent en dat het de ëllende" waard is geweest, bij mij in ieder geval wel!!

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:52

Mooi hoor Murielle!
Fijn dat je gevoel terug lijkt te komen.
Ik heb tot op heden nog steeds geen gevoel in onderlip in kin...
(20/08/2008 was de operatie)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:36

Ik heb in het midden van mijn kin nog een gevoelig plekje en de linkerkant van mijn lip is ook wat gevoeliger dan rechts. Er zit gelukkig wel gevoel ik, ik moest laatst even naar de opticien en ik voelde tenminste weer dat ik goed op de kin steun zat want de keer ervoor voelde ik dat nog niet :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 14:29

Ik heb nog wel steeds verschil in gevoel met epileren.
Ik laat het met die touwtjes doen en de ene kant is ietsje dovig qua gevoel en daar doet het meer zeer dan de andere kant.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:10

Ik heb niet de tijd gehad om de 56 pagina`s door te lezen.
Maar ik wordt, waarschijnlijk in augustus, geopereerd aan mijn bovenkaak.
Even de voorgeschiedenis: Ik heb een afwijking waarbij mijn 'grotemensentanden' er niet zijn of boven bij mijn neus vast blijven zitten. Dat betekent dat ik bijna al mijn melktanden nog heb. Er zijn wel 2 of 3 melktanden uit gegaan waardoor ik dus gaten in mijn mond heb. Dus was eerst de bedoeling mijn tanden getrokken werden en ik op mijn 16e allemaal implantaten kreeg (schroef aan je kaak vast waarnaar ze er een neptand op draaien), dit werd verzet naar mijn 18e en toen moest ik voor controle. En daar was ik geweest, waar ik te horen kreeg dat mijn bovenkaak te smal was en als ze er niks aan deden, dan kreeg ik er later veel last van. Dus in augustus wordt mijn bovenkaak doormidden gezaagd en uit elkaar getrokken. Daarna krijg ik mijn implantaten.
Nou ben ik voor de rest redelijk gezond en ben dus nog nooit geopereerd.
Dit wordt ook de eerste keer dat ik onder narcose moet. Kan iemand me vertellen hoe diegene dit ervaren heeft. Is er iemand die mijn verhaal herkend?
Sorry, dat het zo`n lang verhaal is maar moest het even van me af schrijven..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:28

Na nog steeds lang twijfelen, omdat ik me erg erger aan me overbeet, heb ik t weer in de groep gegooit, dat ik toch misschien een kaakoperatie wil.

Toch ben ik benieuwd, moet je dan zowizo weer een beugel? Word je operatie vergoed? Na hoelang kan je weer normaal praten? Want wil zo snel mogelijk weer aan de slag. En zoals ik al eerder las, was iemand na anderhalve week weer aan het werk. Ik heb een baan waarmee ik veel moet praten, dusja.. Veranderd je gezicht echt zooooo erg ? (me grootste angst)

Ben zeer benieuwd naar reacties

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:50

Je gezicht verandert best veel,ook afhankelijk van of je onderkaak,bovenkaak,wel of geen kinplastiek krijgt.
Echter verandert je gezicht altijd naar biologisch "normaler",wat in mensenogen "mooier" is.Ik heb nog nooit iemand gehoord die niet tevreden was met de looks post-operatief.Post-ok heb je altijd een beugel tijd is afhankelijk van je situatie.In de mond geneest e.e.a. snel.Werken na 1,5 week lijkt me snel,het is niet erg om de tijd te nemen voor je genezingsproces en het wennen aan je gezicht(alhoewel dat vrij snel gaat).Ruim plannen,dan kan je altijd weer eerder beginnen.Narcose is niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken,veel mensen vinden het spannend maar het ergste is de prik voor het infuus,no worries!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:27

piepenfiets schreef:
Je gezicht verandert best veel,ook afhankelijk van of je onderkaak,bovenkaak,wel of geen kinplastiek krijgt.
Echter verandert je gezicht altijd naar biologisch "normaler",wat in mensenogen "mooier" is.Ik heb nog nooit iemand gehoord die niet tevreden was met de looks post-operatief.Post-ok heb je altijd een beugel tijd is afhankelijk van je situatie.In de mond geneest e.e.a. snel.Werken na 1,5 week lijkt me snel,het is niet erg om de tijd te nemen voor je genezingsproces en het wennen aan je gezicht(alhoewel dat vrij snel gaat).Ruim plannen,dan kan je altijd weer eerder beginnen.Narcose is niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken,veel mensen vinden het spannend maar het ergste is de prik voor het infuus,no worries!

Ja waar ik me t drukste om is ook me gezichtsbeeld na de operatie. voor de rest boeit me eigenlijk vrij weinig. mijn onderkaak moet naar voren. dus ik ben bang dat ik echt zo'n punt kin krijg. dat is me grootste angst, dat ik spijt krijg. maar je hoort idd nooit mensen zeggen dat ze spijt hebben.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:36

Dat van je kin kun je gewoon bespreken met je chirurg hoor, die kan je daar het beste over adviseren :)

Ik heb sinds dinsdag veel last van m'n kaak, heel irritant.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:45

Ohhh dat is wel fijn. ik irriteer me gewoon zo erg aan me overbeet de maanden, dat ik toch sterk twijfel voor de 2e x aan de operatie. (had ik dat maar eerder gedaan, na 1 x m'n beugel te verzieken en de 2e x voor geen operatie te kiezen) dus ik ga binnekort maar een afspraak maken bij de ortho.. want neem aan dat ik dan weer een beugeltje moet voor dus de 3e x.

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:44

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik 27 mei geopereerd ga worden :=
Vind het nu toch wel spannend worden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:53

Spannend hoor MiiGurl maar je zal zien dat het de moeite waard is geweest!
Ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Ga wel even die druppels halen bij de drogist (ben even de naam kwijt 8)7, was het nou Arnica ofzo?) scheelt een hoop met eventuele zwelling!
Heel veel succes!!

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:35

De moeite waard is nog maar even afwachten want na de operatie ben ik jammer genoeg nog niet klaar..
Ik wil heel graag mijn kiezen terug want het is wel heel leuk dat ze er vier uithalen links maar ze plaatsen er niks voor terug.
En ik ga dus aandringen dat dit wel gaat gebeuren (implantaten) zodat mijn kauw lak groter wordt.
En dat mijn voortanden niet verder slijten daardoor want dit is nu wel het probleem mijn voortanden zijn heel erg afgesleten doordat ik geen kauw vlak heb dus daar wil ik weer facings op

Dankje! Ga ik maandag wel even naar de drogist :)

Heeft er hier iemand ervaring met je kaak 6 weken op elkaar dus echt dichtgesnoerd en vloeibaar voeding.
En na hoeveel tijd gingen jullie weer aan het werk? (ik heb 2 weken vrij en daarna moet ik kijken of het gaat (werk op een kinderdagverblijf bij de baby's))

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:06

chanicha schreef:
Ga wel even die druppels halen bij de drogist (ben even de naam kwijt 8)7, was het nou Arnica ofzo?) scheelt een hoop met eventuele zwelling!
Heel veel succes!!

Ik had tabletten!
Idd Arnica, werkt goed :j
2 weken van tevoren mee beginnen, het scheelt echt een hoop!

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:33

Muurp schreef:
chanicha schreef:
Heel veel succes!!

Ik had tabletten!
Idd Arnica, werkt goed :j
2 weken van tevoren mee beginnen, het scheelt echt een hoop!

Oke, Maar daar zou ik dan nu al mee moeten beginnen.
Mijn operatie is namelijk 4 dagen vervroegd :D

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:24

hi Iedereen!

Ik heb dan eindelijk nu ruim twee maanden mijn slotjes!

Het ziet er al allemaal heel goed uit! Nu nog zes maanden en dan wordt ik geopereerd.

Maar wat ik me nou steeds afvraag wanneer zijn jullie weer gaan paardrijden?

De resultaten hier zijn allemaal wel echt super!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:38

O_FUN_ schreef:
hi Iedereen!

Ik heb dan eindelijk nu ruim twee maanden mijn slotjes!

Het ziet er al allemaal heel goed uit! Nu nog zes maanden en dan wordt ik geopereerd.

Maar wat ik me nou steeds afvraag wanneer zijn jullie weer gaan paardrijden?

De resultaten hier zijn allemaal wel echt super!

Ik zat met 1,5 week weer op het paard :)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:50

:wow: ECHT

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:00

Jep, maar ik moet zeggen dat dat geen wereldrit was hoor :Y)
Gewoon een half uurtje gestapt en een klein beetje gedraafd.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:13

MiiGurl-Ik heb ook ruim 5 weken met mijn kaken op elkaar gezeten en ik moet zeggen dat het me heel erg meeviel!!
Het grootste voordeel was dat ik ruim 10 kilo afgevallen was hihii!!
Ik ben na drie weken weer gaan werken op mijn gemakkie.
Zorg dat je een staafmixer in huis hebt, dan kan je je eten fijnmaken want soep en vla ben je zó zat al is het de eerste paar dagen even niet anders!
Gewoon je aardappelen en groenten, jus en vlees bij elkaar en gaan met die banaan!
Ik kreeg ook een monddouche mee vanuit het UMC en moest spoelen met iets maar ik weet niet meer wat :?
Ik heb me er gewoon bij neergelegd want ik wilde het tenslotte zelf en kon niemand de schuld geven :n
Ik wil je heel veel succes wensen met de operatie en de tijd erna :j