verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:59

Ik heb sinds 2 dagen last van mijn kiezen wanneer ik kauw
en nou weet ik dat mijn verstandskiezen schuin tegen mijn
andere kiezen aangroeien zou dit misschien de oorzaak kunnen
zijn? Als de pijn aan blijft houden ga ik natuurlijk even naar de
tandarts, maar ik kijk het eerst nog even aan. De pijn is er
vooral 's avonds. Het lijkt me niet dat het gaatjes zijn want het
is aan beide kanten (boven) en dezelfde soort pijn. Ik weet
overigens niet hoe gaatjes voelen want ik heb er nooit gehad.
Het is in ieder geval aardig vervelend. Gelukkig voel ik het nu
vrijwel niet alleen in de loop van de dag komt het terug.

Ik weet dat jullie geen tandartsen zijn maar misschien dat
jullie het herkennen o.i.d..

Alvast bedankt! :)

Destino

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:02

Ik heb werkelijk geen idee, misschien de tandarts even bellen?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:03

ik moet er idd ook niks van mee krijgen echter vind ik dat ze moeten vragen per persoon of zij het goed vinden dat een arts in opleiding het doet of komt kijken...

Ik had dat ook met een borstonderzoek... het hele onderzoek was een ramp voor mij, het begon ermee dat ik me dus moest uitkleden half (wat ik echt heel moeilijk vind) en dan kreeg ik zoon ding aan maar dat ding was doorzichting dus had je nog geen ... aan.
Dan moest ik door de kamer met alle artsen naar de kamer van de foto's daar dan die rot foto's gemaakt wat ook geen pretje was en ik wou me erna gewoon aankleding en weg! ik trok het gewoon niet meer, maar nee ik moest w88 er kwam ook nog een arts ff kijken erna..dus ik w88 en dan komt die meid, dan ook noch ff onder zoiets als wat ze ook met een echo gebruiken en opeens zegt ze ja ik weet het ook niet ik zie niks maar voor de zekerheid haal ik de arts ff..dus denk ja hallo!!!!!!! dus nog iemand waar ik op moest w88, na heel veel minuten kon ik eindelijk gaan...

Er zijn gewoon mensen die problemen met dingen hebben of dit nu naakt is, de angst voor een ziekenhuis, tantarts enc enc, ik vind echt dat men moet vragen of je het oke vind, ik had het niet gedaan dan! daar ik echt helemaal uitgeput was de rest van de dag omdat mij dat teveel is.

sterkte met de pijn hoop dat t snel over is

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:04

Zo slim als ik ben had ik daar nog niet echt aan gedacht, dat
kost natuurlijk niets.. Dat ga ik zeker doen als het vandaag
terug komt. Ik ben alleen benieuwd of één van jullie het misschien herkent. :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:10

Haha dat kost inderdaad niets en als jij je porbleem uitlegt kunnen ze je waars. gelijk zeggen wat het is/zou kunnen zijn!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:16

Ja dat kan Sem_ Ik had al anderhalf jaar zoveel last van mijn kiezen nadat ze gevuld waren dat ik er niet mee kon eten oid, nu mijn verstandskiezen er uit zijn is het wel afgenomen :j Het is nog steeds niet optimaal, maar ik kan er nu wel meer druk op verdragen dan eerst.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:13

mijn v-kiezen onder lagen ook horizontaal. waren dus niet doorgekomen.kreeg ik ook last van, en ben ook als de dood voor de tandarts.maar ja als je kiespijn hebt moet je wel he.ik wilde ook onder narcose, maar dan word je op de wachtlijst gezet en dat zag ik
niet zitten met kiespijn.dus eerste keer zijn er twee rechts weggehaald in het ziekenhuis, boven kon normaal getrokken worden.paar jaar later begon de linker pijn te doen. toen die weg laten halen.nu zit er dus nog eentje boven, die moet eigelijk ook getrokken worden maar stel ht maar uit en uit.vind het echt doodeng, terwijl ik geen pijn heb gehad bij de vorige behandelingen.
als je dus perse onder narcose wil, zou ik het ruim van tevoren regelen, niet wachten tot je pijn krijgt wnat dan benje misschien te laat.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:55

Even een update van mij, morgen bellen we naar de huisarts want ik heb nu dus al een week last
van mijn kiezen aan de bovenkant. We denken dat het iets van een ontsteking is want het zijn
echt álle kiezen. Het wordt eerder erger dan minder.. Nou ben ik ook nog eens 2/3 dagen ziek
geweest met koorts en al (niet heel hoog maar toch). Ik zit nu dus al 3 dagen thuis. Het komt echt
pas 's avonds opzetten, maar ik ben ook best een tandenknarser dus misschien dat dat meespeelt.
Daarbij heb ik vorige week mijn neus heel hard gestoten tegen de schedel van mijn neus en toen
klapte mijn tanden op elkaar, niet eens zo hard, maar misschien dat het toch iets met elkaar te
maken heeft.. We denken dus niet langer dat het iets met verstandskiezen is, maar goed wij zijn
geen doktoren. :o

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:40

Ik ben afgelopen dinsdag onder narcose van mijn verstandskiezen af geholpen.

Van de narcose zelf geen last gehad gelukkig, wel echt veel napijn gehad. Mijn beide onderste verstandskiezen hebben ze uit het kaakbot moeten boren en dat heeft voor erg veel pijn gezorgd. Kaakchirurg vond het wel verstandig dat ik onder narcose ben gegaan, maar ik kan je vertellen dat alle 4 tegelijk dan wel ontzettend tegenvalt. Ik kan nu net weer een beetje kauwen.. maar brood met korstjes gaat bijvoorbeeld nog echt niet :(

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:44

:(:) Maar het zit er tenminste wel op!
Vier tegelijk valt misschien tegen, maar dan hoef je iig niet terug vond ik :P
Het is ook pas een kleine week geleden he, zo lang ben je nog niet onderweg, zeker als ze flink hebben geboord is het echt niet raar dat je er nog niet bovenop bent!
Ik heb pas na een paar weken weer zo'n beetje alles kunnen eten.
Het komt vast wel goed :D Sterkte er nog mee!

Sem_ hoe is het bij jou afgelopen?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:45

Kan me voorstellen dat dat tegen valt, ik had gevraagd of ze beide kanten (moest alleen van onderen gebeuren) tegelijk wilde doen, ben zo blij dat ze me dat hebben afgeraden :j

Beterschap :j
Bij mij is het vandaag 3 weken geleden, door een ontsteking heb ik 1 week klachten gehad, maar daarna eigenlijk niet meer :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 08:44

Ik ga zometeen, word over eeen uurtje geholpen, schijt 7 kleuren, heb al oxazepam ingenomen. Bij mij is er 1 kies ontstoken, heb het telang uitgesteld doordat ik niet durfde! Kga zo nr mn ouders toe, zij brengen me naar het ziekenhuis. Ik zie er echt zo tegenop! Ben als de dood voor tandartsen en (kaak)chirurgen!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:02

succes itsme :(:)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:08

Thanx. Tzit er inmiddels weer op. Woensdag hechtingen eruit laten halen. Twas echt pijnlijk, vannacht niet geslapen. Nu gaat het wel. Kan alleen ngo niet echt eten. En het rotte is, dat ik over 6 weken weer moet, maar dan voor de andere kant!! Weer het zelfde drama meemaken!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:26

Als je nog steeds niet goed kan eten aan die kant tegen de tijd dat je weer moet moet je het uitstellen hoor.
bij mij zaten er 8 weken tussen en dat was precies goed met 7 weken deed het af en toe nog best wel zeer met eten aan de kant die al was gedaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:00

Hechtingen er uit laten halen? Had je geen oplosbare dan?
Je kan best gaan als je nog niet kan eten, het maakt het alleen wel moeilijker. Het kan goed zijn dat je over een week helemaal van alle pijn af bent he!
om die reden heb ik ook alles tegelijk laten doen, dan hoefde ik niet nog een keer :o

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:07

ik had ook oploshechtingen.
heb dagenlang mijn mond niet open kunnen doen. alleen met rietje vla enzo naar binnen kunnen slurpen.
ach ja was wel lekker afgevallen daarna.
echt napijn heb ik weer niet gehad

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:20

Zit ook nog een "tampon" in het gat, dus waarschijnlijk hebben ze daarom niet-oplosbare hechtingen gedaan...

Ik kan wel kauwen aan die kant zonder pijn, maar ik ben telkens zo bang dat er eten in/bij het gat komt waardoor het gaat ontsteken oid!

Ik kan mn kaak niet echt ver open doen, dat is wel heel vervelend. En de kaakchirurg is blijkbaar uitgeschoten met zn boor oid want er zit een gat in mn wang... (niet helemaal door hoor)

Ik wilde eigenlijk onder narcose, en oook alle 4, maar dat mocht niet...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:12

Ik moet in Maart weer naar de tandarts.
Ben benieuwd wat ze nu over mijn verstandskiezen zegt.
Eerst moesten ze eruit en de laatste keer zei ze dat het nog niet kon..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:26

Mag ik na een week weer alcohol drinken?? Staat dat je eventjes geen alcohol mag, maar is adt een paar dagen of een paar weken? Ik wil vrijdag namelijk weer f t dorp in, maar kweet niet of ik dan weer wat mag drinken?? (dan zou t precies een week geleden zijn)..

Weten jullie dat?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:59

Alcohol werkt bloedverdunnend, dus wanneer je nog wondjes hebt die bloeden zou ik dat niet doen :P

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:57

Vorig jaar heb ik mijn Vkiezen laten trekken, eerst de linker kant en een paar maanden later de andere kant.
Omdat ze wat scheef zaten er er weinig ruimte was is dit in Zhuis gedaan.
Gewoon poliklinisch....in het UMC, even prikje voor de verdoving....wachten totdat deze werkte...en toen eruit gesneden, klein hechtingkje en klaar.
Het eten ging de eerste dagen wat moeizaam en ik bleef ondanks de hechting vrij lang nabloeden, maar na enkele dagen was dit over.
Zag er in eerste instantie wat tegenop maar gelukkig viel het mee....alleen het nabloeden heb ik als irritant ervaren.
Maar dat ligt aan mij, ik bloed bij alle soorten wonden vrij lang na dus dat was bij mij niet zo vreemd maar wel irri.
De eerste keer werd dit in het midden van de week gedaan, toen ben ik de volgende dag niet naar mn werk gegaan ivm het nabloeden, de 2e keer heb ik gevraagd of dit op een vrijdag kon....toen kon ik maandag gewoon weer aan het werk.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:49

Ik heb geen wondjes meer die bloeden.. Tis gewoon dicht, alleen zacht..

Over dat gat in mn wang; heb het gevraagd bij de controle, maar het blijkt dat ze zijn uitgeschoten met het mes! Ze hebben in m'n wangspier (?) gesneden! Daarom had ik daar zo'n pijn! Kneuzen ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:01

Op mijn 16e begonnen alle vier mijn verstandskiezen door te komen, geen problemen mee gehad. Ze zitten er nog steeds.
Scheelt misschien wel dat er bij mij ooit vier normale kiezen zijn getrokken vanwege mijn beugel toen - nu met de verstandskiezen erbij heb ik dus weer het gewone aantal kiezen. :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:42

Ik word écht gek van die van mij. Tweede komt er nu door :x