[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lorretafan

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:55

wat voor effect heeft de nuvaring op jullie huid gehad? En hadden jullie daar klachten of juist niet over ?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:59

Diane 35 pil vraagje:
Zijn er mensen die ervaring hebben met diane-35 en dan vooral hoelang je hem geslikt hebt en hoe het is als je over gaat op een wat minder zware pil?
Bijwerkingen van die pil zijn niet helemaal gezond naar mijn idee...vandaar dat ik graag wil overstappen naar een minder zware pil, maar ik vraag me af wat daar dan wel niet alle bijwerkingen van kunnen zijn Nagelbijten / Gniffelen

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:04

Ik gebruik alweer 8 jaar de Diane 35 pil, maar ben nooit overgestapt op een ander. Ik heb zelf helemaal geen last van bijwerkingen, in tegenstelling tot de generiek (de goedkope versie van de Diane 35). Daarbij heb ik geloof ik last gehad van zowel alles. Tong uitsteken

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:18

marleendv_88 schreef:
Diane 35 pil vraagje:
Zijn er mensen die ervaring hebben met diane-35 en dan vooral hoelang je hem geslikt hebt en hoe het is als je over gaat op een wat minder zware pil?
Bijwerkingen van die pil zijn niet helemaal gezond naar mijn idee...vandaar dat ik graag wil overstappen naar een minder zware pil, maar ik vraag me af wat daar dan wel niet alle bijwerkingen van kunnen zijn Nagelbijten / Gniffelen

Heb de pil zo'n 8 jaar achter elkaar geslikt en heb toen om een lichtere pil gevraagd. Mijn jeugdpuistjes (waar ik 'm ooit voor kreeg) waren weg en ik rook dus wilde ik graag een lichtere pil. Ik kreeg Femodeen voorgeschreven en ben toen meteen 6 weken ongesteld geweest. Daarna gewoon op willekeurige tijdstippen... mijn hele lichaam was ontregeld en mijn cyclus sloeg helemaal nergens op.

Toen naar de dokter voor een toch maar zwaardere pil. Kreeg de Microgynon. Ook hier hetzelfde verhaal, leek wel alsof mijn lichaam lak had aan deze pil. En... ik begon weer puistjes te krijgen!

Toen helemaal gestopt met de pil een jaar of 2 en het duurde eerst 6 maanden voordat ik weer ongesteld werd.

Toen ik dus 2 jaar terug de pil weer wilde slikken riep ik: Diana-35 graag!! Haha! Dat is echt voor mij de beste pil.

Al ben ik nu sinds vorige week helemaal gestopt en ik wil in de toekomst helemaal geen pil meer slikken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:16

Nuage: wil je ook kinderen of gebruik je een andere vorm van anticonceptie nu?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:11

Ja op dit moment is het dankzij een kinderwens. Omdat ik vorige keer zolang heb moeten wachten totdat ik ongesteld werd nadat ik gestopt was heb ik besloten nu al te stoppen. Pas halverwege volgend jaar zou ik zwanger willen worden. Of dat lukt is maar afwachten. Tot die tijd: rubbertjes Haha!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:01

Nuage@ Pfff als je van pil wisselt kan je dus rare bijwerkingen krijgen zeg! Echt niet grappig volgens mij.
Ik zal binnekort even met de huisarts overleggen. Ik denk dat ik toch nog maar even wel bij deze pil moet blijven als ik jou verhaal zo lees...aangezien ik verder nu nergens last van heb!
Bedankt voor de info iig!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:48

Tja het is wel een heftige pil en de enige die als officieel geneesmiddel staat aangeschreven. Uiteindelijk moet je toch even kijken wat het beste is voor jouw lijf.
Echter, als je geen last heb van overgewicht, spataderen in de familie of rookt en het gaat nu allemaal goed dan zou ik het gewoon zo laten. Overstappen kan idd een hoop ellende met zich meebrengen. Waarvan het vervelendste is dat je dus niet weet wanneer je ongesteld wordt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:43

Ik heb denk ik ruim een jaar de diane35 geslikt, daarna vanwege bijwerkingen overgestapt op microginon 30. De bijwerkingen waren weg, helaas bleven de puistjes niet massaal weg, maar dat was minder erg dan de bijwerkingen die ik had!
Overigens heb ik totaal geen klachten gehad tijdens de overgang, alleen maar positieve dingen verder Lachen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:53

Wat had jij voor bijwerkingen dan Yessy?

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:03

Ik slik ook de diane pil,nu zon 5 maanden. Heb geen last van bijwerkingen. Alleen nog wel steeds van puistjes!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:28

Nuage schreef:
Wat had jij voor bijwerkingen dan Yessy?

Ik ging er heel erg van zweten en had constant huilbuien om de meest belachelijke redenen (bleek achteraf, op dat moment vind je jezelf natuurlijk heel zielig Knipoog ). Dat laatste had m'n moeder door en toen moest ik ermee stoppen van haar, ik was toen 16 denk ik.
Nu ben ik heel blij dat ik overgestapt ben op een andere pil, want het was echt niet gezond voor me

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:10

Ik heb ook altijd huilbuien om belachelijke redenen hahaha maar die had ik ook toen ik gestopt was. Moet wel zeggen dat nu ik weer gestopt ben ik weer helemaal hormonaal overhoop lig. Ook weer janken enzo. Moet je nagaan wat de pil eigenlijk voor rotzooi is...

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:34

hallo, zit nu in het begin van mijn 2 de week. ik heb de pil al 2 dagen bijna 4 uren na het uur dat ik het normaal neem, genomen, omdat ik het steeds vergat. is dat erg ofzo?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 14:00

Zolang binnen 12 uur blijft, dat je de vorige pil hebt geslikt, ben je nog gewoon "veilig".

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 14:10

Nuage schreef:
Ik heb ook altijd huilbuien om belachelijke redenen hahaha maar die had ik ook toen ik gestopt was. Moet wel zeggen dat nu ik weer gestopt ben ik weer helemaal hormonaal overhoop lig. Ook weer janken enzo. Moet je nagaan wat de pil eigenlijk voor rotzooi is...

Maar van die rare stemmingswisselen voor je ongesteld werd had ik ook al voor ik de pil slikte.. Betwijfel of het dus echt aan de pil hoeft te liggen.
Maar denk wel dat het echt rotzooi is indd..

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:24

Wendy_Komen schreef:
Zolang binnen 12 uur blijft, dat je de vorige pil hebt geslikt, ben je nog gewoon "veilig".

oke, 4 uur later is dus nog goed Lachen dank!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:30

lorretafan schreef:
wat voor effect heeft de nuvaring op jullie huid gehad? En hadden jullie daar klachten of juist niet over ?

Nauwelijks eigenlijk... misschien een beetje onrustiger dan normaal maar dat kan ook aan het weer liggen (en stress)

Maar niet opvallend anders.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:30

Ik heb ook even een vraagje, ik heb sinds juli 2007 een spiraaltje altijd nog wel even in de maand ongesteld geweest, niet veel maar wel wat.. En nu al 2 maanden niet meer... Is dat een reden om een test te doen, of is het mogenlijk dat het bloeden helemaal gestopt is nu i.v.m. spiraal...?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 13:17

Ik ben na het plaatsen van de Mirena nog zo'n 2 keer ongesteld geweest, en daarna nooit meer. Dus kan goed dat het bij jou nu ook gestopt is, dat hoor je wel vaker,
Anders doe je voor de zekerheid een testje, dan ben je gerustgesteld. Dadn weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt Knipoog

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:40

lorretafan schreef:

Volgensmij geen zichtbaar effect, niet meer niet minder.
Heb m nu 2 maanden, nog steeds erg tevreden ivm de pil.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:12

Stemmingswisselingen...ken ik... zoals nét niet beginnen huilen omdat je lief vraagt dat je werkelijk ketchup én mayonaise bij je aardappelen gaat eten...Haha! Even geen hormonen meer voor mij en zien hoe dat gaat dus.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:13

mijn spiraaltje is zo'n 6 weken geleden gezet.
ik was 2 weken mega tevreden...
nu nog wel, maar ben al ruim 3 weken ongesteld.. wel met tussenpozen van 1 of 1/2 dag... geloof dat ik in januari als de huisarts terug van vakantie is, maar eens moet gaan bellen... want dit lijkt me niet normaal! Verder voel ik me prima! gek verhaal? of komt het iemand ook bekend voor?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:07

Mijn zus had het ook, die is nu pas aan het minderen na ruim 5 maanden, het is idd heel normaal, ik ben nu 2 mnd niet meer ong. geweest en 3 mnd daarvoor gewoon optijd. Maar ik ga morgen ff testen;) aangezien ik wel even duidelijkheid wil..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:35

@naam:
Vriendin had mirenaspiraal laten plaatsen, maar na een paar maanden veel bloedverlies, en ontzettend veel buikpijn. Was lichaam waarschijnlijk spiraal aan het afstoten, dus er weer uit laten halen. Maar zolang je er geen buikpijn bij heb zou ik me niet teveel zorgen maken... (mits je natuurlijk niet leegloopt van ondere qua bloed)