[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendjuh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:03

ik ben dus vandaag naar me eerste consult geweest, was erg zenuwachtig Tong uitsteken ik had om 11 uur gesprek vanmorgen, dus ik stond om kwart voor 11 al binnen en had me meteen gemeld, zei de assistente dat het zeker een half uur tot 3 kwartier uitliep Verdrietig , me zus was met me meegegaan ( eerst zou me moeder mee gaan maar die is ziek ) vlakbij het ziekenhuis zijn allemaal winkeltjes dus zei me zus laten we daar maar even naar toe gaan, anders zitten we hier maar te wachten en word jij alleen maar erger zenuwachtig, uiteindelijk was ik aan de beurt, het gesprek heeft maar 15 minuten geduurd, hij vroeg hoe groot ik ben en hoeveel ik weeg en wat mijn klachten waren, hij zei dat het waarschijnlijk wel vergoed zou worden aangezien mijn klachten. Hij heeft wat uitgelegd over de operatie en over de cupmaten en de complicaties, nu wachten wat de verzekering zegt en dan afwachten tot een datum voor de operatie Bloos erg spannend allemaal.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 20:04

Nou Wendjuh, ik duim dat je snel een goedkeuring van de verzekering krijgt. Lachen Zijn al je vragen beantwoord?

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:10

ja ik heb een foldertje gekregen waar allemaal info in staat over BVK, ik ben nou goed op de hoogte, enne nog iets hij vroeg rook je? ik zeg ja, nou dan is het verstandig als je er mee stopt, en toen legde hij uit waarom enzo, dus dat word afzien stoppen met roken ( hihi ), maar ik heb het er zeker wel voor over!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 20:12

wendjuh schreef:
ja ik heb een foldertje gekregen waar allemaal info in staat over BVK, ik ben nou goed op de hoogte, enne nog iets hij vroeg rook je? ik zeg ja, nou dan is het verstandig als je er mee stopt, en toen legde hij uit waarom enzo, dus dat word afzien stoppen met roken ( hihi ), maar ik heb het er zeker wel voor over!

Heeft met je doorbloeding en wondgenezing te maken he? Nou, lijkt me een heel goede reden om te stoppen. Lachen

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:15

Wendjuh, ik was ook erg zenuwachtig voor mijn consult en achteraf viel het reuze mee. Vragen over mijn klachten en verdere gezondheid. Viel het jou ook mee?
Ben afgelopen week voor een gesprek met de aneastesioloog, over de medische achtergrond (of ik lang nabloed, wel eens eerder ben geopereerd, allegieen enz.) verder een gesprek over hoe alles gaat. De operatie zal ongeveer 2 uur duren werd mij verteld.
Ik wordt ongeveer een week of anderhalf van te voren gebeld wanneer ik geopereerd wordt. Er kwam wel veel op me af,en ik was best nerveus maar toen ze mijn bloeddruk namen, lukte het eerst niet. Ook omdat ik schijnbaar erge korte bovenarmen heb, maar ik had ook een verbazingwekkende lage bloeddruk.
Ik krijg voor de zekerheid om de ergste spanning weg te nemen een rustgevend pilletje voor dat ik onder narcose ga.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 20:16

Heb ik ook gedaan Clovertje. Lachen Ik vecht namelijk erg als ik de controle over mijn lichaam verlies, en dan wordt je ook heel wild wakker uit de narcose. Die pil was top. Haha! Ik wil daar wel een voorraadje van thuis hebben. Haha! Ik ging huilend in mijn bed, en werd met de slappe lach op de operatietafel getild. Nagelbijten / Gniffelen Haha!

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:26

Clovertje schreef:
Wendjuh, ik was ook erg zenuwachtig voor mijn consult en achteraf viel het reuze mee. Vragen over mijn klachten en verdere gezondheid. Viel het jou ook mee?
Ben afgelopen week voor een gesprek met de aneastesioloog, over de medische achtergrond (of ik lang nabloed, wel eens eerder ben geopereerd, allegieen enz.) verder een gesprek over hoe alles gaat. De operatie zal ongeveer 2 uur duren werd mij verteld.
Ik wordt ongeveer een week of anderhalf van te voren gebeld wanneer ik geopereerd wordt. Er kwam wel veel op me af,en ik was best nerveus maar toen ze mijn bloeddruk namen, lukte het eerst niet. Ook omdat ik schijnbaar erge korte bovenarmen heb, maar ik had ook een verbazingwekkende lage bloeddruk.
Ik krijg voor de zekerheid om de ergste spanning weg te nemen een rustgevend pilletje voor dat ik onder narcose ga.

bij mij viel het achteraf ook erg mee, gelukkig maar Knipoog mij werd ook verteld dat de operatie 2 uur zou duren, en er komt inderdaad veel op je af, en dat rustgevend pilletje zou ik ook graag willen haha, ik weet hoe ik zelf ben, en maak me eigen druk en zenuwachtig dat ik er gewoon misselijk van kan worden Bloos

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:27

MissJ schreef:
wendjuh schreef:

Heeft met je doorbloeding en wondgenezing te maken he? Nou, lijkt me een heel goede reden om te stoppen. Lachen

ja inderdaad dat klopt! heb ook meteen niet meer gerookt naar het gesprek dus ben goed bezig Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 20:30

wendjuh schreef:
ja inderdaad dat klopt! heb ook meteen niet meer gerookt naar het gesprek dus ben goed bezig Knipoog

OK dan! Succes!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:39

wendjuh schreef:

Mijn moeder rookte dus echt al jaren. Sinds ze tiener was. En zij is iets na mijn operatie ook geopereerd en moest dus ook stoppen en is nooit meer begonnen. Vind het echt bikkel van d'r. Het was voor haar ook net díe motivatie die ze nodig had, want eerder was het stoppen nooit gelukt.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:31

ja dat is echt goed van je moeder! OK dan! ik moet zeggen dat het goed gaat ik heb die drang naar een sigaret helemaal niet zo erg, heb al vaker geprobeerd te stoppen maar lukte me steeds niet , maar nu heb je echt een doel om te stoppen, nu zit er een ' moet ' achter en dan lukt het makkelijker tot nu toe Nagelbijten / Gniffelen

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:48

Goed zo Wenjuh! Zet hem op! OK dan!

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:36

mischien een stomme vraag, maar mensen die een borstverkleining hebben laten doen, hebben die foto's van voor en naar de operatie? en mischien al van een tijd naar de operatie dat je de wonden minder goed ziet dat het al goed genezen is.
ik kijk af en toe op borstenforum en sommige foto's lijken zo eng.
alvast bedankt

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:53

Met mn moeder gaat het steeds beter! Ze kan al een beetje op der zij liggen Go jij! Go jij!
Ook is de ontsteking weg Ja

Wendjuh, helaas geen foto's voor je, mss over een tijdje Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 13:32

wendjuh schreef:
mischien een stomme vraag, maar mensen die een borstverkleining hebben laten doen, hebben die foto's van voor en naar de operatie? en mischien al van een tijd naar de operatie dat je de wonden minder goed ziet dat het al goed genezen is.
ik kijk af en toe op borstenforum en sommige foto's lijken zo eng.
alvast bedankt

Je hebt mijn foto's al eens gehad toch, een tijdje terug?

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:36

MissJ schreef:
Je hebt mijn foto's al eens gehad toch, een tijdje terug?

Van mij ook. Misschien vond ze die van ons ook wel eng Knipoog Clown . Zal eerdaags even foto's maken van hoe het er nu uitziet en als ik er aan denk zal ik ze even mailen!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 14:39

romatjuh schreef:
Van mij ook. Misschien vond ze die van ons ook wel eng Knipoog Clown . Zal eerdaags even foto's maken van hoe het er nu uitziet en als ik er aan denk zal ik ze even mailen!

Ik kan me heugen dat ik gister mijn inbox opgeschoond heb en dat daar een mail van een Wendy van bokt stond die de foto's mooi vond. Tong uitsteken Haha! Maar geen idee of dat dezelfde is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:45

Ik ga ook stoppen met roken, vorige keer niet gedaan, en nu ga ik het zekere voor het onzeker nemen!

Ik kreeg ook een pil van te voren... Jammer genoeg werd de operatie 3 uur later als gepland uitgevoerd, dus was de pil al uitgewerkt Clown

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 14:47

Robijntjah schreef:
Ik ga ook stoppen met roken, vorige keer niet gedaan, en nu ga ik het zekere voor het onzeker nemen!

Ik kreeg ook een pil van te voren... Jammer genoeg werd de operatie 3 uur later als gepland uitgevoerd, dus was de pil al uitgewerkt Clown

Clown Lekker makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:48

Nee, maar wel voor het slapen! Had de nacht ervoor echt NIET geslapen, en door die pil dus nog wel een paar uur voor de operatie Clown

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:50

Ik meld me hier ook maar eens.. Om serieus genomen te worden dat grote borsten écht vervelend zijn!

Laatst heb ik voorzichtig aangekaart bij mijn ma dat ik het zo niet meer wil. Leuke kleren die niet goed zitten, 'savonds zo'n rugpijn dat ik niet met een gestrekte rug in bed kan liggen, en dan nog niet te spreken over de nekpijn en de last bij het paardrijden.
Tuurlijk heb ik goede BH's en pak ik ze nog steviger in bij het paardrijden, maar ergens houdt het op. Ik heb het gewoon zat om als ik tijdens het eten iets op tafel wil pakken met m'n borsten in het eten te hangen! (Ja, dat is me al vaak zat gebeurd Nagelbijten / Gniffelen ) Maar m'n ma neemt me niet serieus.

Vorige week was ik met m'n tweelingzusje een tvprogramma aant kijken. Die vrouw zei dat ze met het prijzengeld wel een 'maatje meer' wilde. Waarop ik reageerde met: En ik een maatje minder.. Zusje reageerde juist heel goed, van "heb je echt zo'n last, kun je het niet een keer navragen hoe&wat".. Daardoor heeft ze me wel aangemoedigd me er verder in te verdiepen..
Ik heb een cup DD/E 80. Ze lijken niet heel groot, maar voelen wel zwaar. Mijn vriend steunt me ook, die heeft gezegd dattie me net zo mooi vind met kleinere borsten en vooral aan mezelf en mijn gezondheid moet denken Lachen

Wat moet je 'mankeren' voordat je operatie vergoed wordt? Want ik lees hier redelijk verschillende verhalen!

Bedankt, Kusje
Hoi S&R-ers!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:50

MissJ schreef:
Ik kan me heugen dat ik gister mijn inbox opgeschoond heb en dat daar een mail van een Wendy van bokt stond die de foto's mooi vond. Tong uitsteken Haha! Maar geen idee of dat dezelfde is.

Zei ze bij mij ook ja. Littekens worden ook steeds mooier gelukkig. Hoe lang is het bij jou geleden? En heb jij 'recente' foto's die ik zou mogen zien? Heb eigenlijk nog geen 1 foto gezien waarbij het lang geleden is. Alleen op het borstenforum. Echt zonde dat ze geen nieuwe foto's meer op de site willen zetten, want juist door die site vinden de meeste het eng (had ik iig wel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:53

Petulan schreef:
Ik meld me hier ook maar eens.. Om serieus genomen te worden dat grote borsten écht vervelend zijn!

Laatst heb ik voorzichtig aangekaart bij mijn ma dat ik het zo niet meer wil. Leuke kleren die niet goed zitten, 'savonds zo'n rugpijn dat ik niet met een gestrekte rug in bed kan liggen, en dan nog niet te spreken over de nekpijn en de last bij het paardrijden.
Tuurlijk heb ik goede BH's en pak ik ze nog steviger in bij het paardrijden, maar ergens houdt het op. Ik heb het gewoon zat om als ik tijdens het eten iets op tafel wil pakken met m'n borsten in het eten te hangen! (Ja, dat is me al vaak zat gebeurd Nagelbijten / Gniffelen ) Maar m'n ma neemt me niet serieus.

Vorige week was ik met m'n tweelingzusje een tvprogramma aant kijken. Die vrouw zei dat ze met het prijzengeld wel een 'maatje meer' wilde. Waarop ik reageerde met: En ik een maatje minder.. Zusje reageerde juist heel goed, van "heb je echt zo'n last, kun je het niet een keer navragen hoe&wat".. Daardoor heeft ze me wel aangemoedigd me er verder in te verdiepen..
Ik heb een cup DD/E 80. Ze lijken niet heel groot, maar voelen wel zwaar. Mijn vriend steunt me ook, die heeft gezegd dattie me net zo mooi vind met kleinere borsten en vooral aan mezelf en mijn gezondheid moet denken Lachen

Wat moet je 'mankeren' voordat je operatie vergoed wordt? Want ik lees hier redelijk verschillende verhalen!

Bedankt, Kusje
Hoi S&R-ers!

Haij Lies Knipoog

Om psychise schade wordt het iig niet meer vergoedt, je moet er echt lichamelijk last van hebben... Dat zijn dingen zoals: Striemen van je BH, rugpijn, niet rechtop lopen, dat soort dingen!

Ik zou gewoon gaan informeren. Je moeder kan niet beoordelen of jij er last van hebt, dat weet alleen JIJ!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:57

Petulan: Als je rug en nekklachten heb heb je toch lichamelijke klachten die van je borsten af kunnen komen. Die van mij leken ook niet gigantisch groot (Had een 75E/F) maar had altijd last van mn nek/rug en schouder. Na de verkleing heb ik dat gelukkig bijna niet meer.
Ik zou als ik jou was gewoon even langs de dokter gaan, dan weet hij iig ook dat je ermee zit en ermee bezig bent. Ik was op mn 16e al gegaan, en kwam ook in het dossier te staan (dat scheelt ook wel weer denk ik)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:05

Hmhm.. Ja ik heb echt last van alle 3:
* Nek: als ik mn kin van schouder naar schouder draai dan trekt het als een gek. Kin naar de borst is helemaal een lachertje
* Schouders: Het trekt altijd tussen mn schouderbladen. Daarom trek ik mn schouderbladen ook altijd naar achter..
* Rug: en daardoor heb ik ook last van mn gehele onderrug. Sta altijd met een holle rug om (ik denk) het gewicht te compenseren. Tis echt zo erg dat als ik een paar uur gewerkt (=gestaan) heb, ik 's avonds mn rug bijna niet meer kan 'bollen'..

Verder heb ik lelijke striaestrepen op mn borsten en heb ik altijd striemen van mn BH aan de onderkant en zijkanten (richting mn rug) van mn borsten. Ik zou mn BH wel een gaatje losser kunnen doen, maar dan heb ik het gevoel dat ze alle kanten op flodderen.. Boos!