[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:27

Majella001 schreef:

Hoe gebruikt u de pil?

Gedurende drie weken neemt u iedere dag een pil. Daarna neemt u één week geen pil
. In deze 'stopweek' komt de menstruatie. Na de stopweek begint u aan een nieuwe strip van 21 pillen. Als u de pil iedere dag rond dezelfde tijd inneemt, is de kans dat u deze een keer vergeet kleiner.

Dus gedurende 3 weken elke dag de pil, dan pas is ie veilig.

Wat een vreemde interpretatie heb jij zeg

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:29

Majella001 schreef:
Maar goed, ik had jouw linkje even gelezen maar dan kom ik toch tot de conclusie dat ik het toch weleens bij het rechte eind kon hebben

Word dan maar geen onderzoeker.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:32

Ja oke als de huisarts het zegt Wendy, dan neem ik aan dat het zo is en ik probeer mensen helemaal niet geen onveilig gevoel te bezorgen maar een ongeluk zit in een klein hoekje dus je mag er ook niet te onbesuisd mee omgaan. >;)

Zoals ik al zei, beter het zekere dan het onzekere.

En trouwens mijn huisarts vertelde mij dit namelijk wel jaren geleden toen ik ermee begon, dus die eerste 3 weken nemen ongeacht menstruatie of niet.

Oh ja en nog wat, ook van de huisarts, de pil beschermt 99% dus geen 100%

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:33

Bealy schreef:
Majella001 schreef:
Maar goed, ik had jouw linkje even gelezen maar dan kom ik toch tot de conclusie dat ik het toch weleens bij het rechte eind kon hebben

Word dan maar geen onderzoeker.

Nee ben ik ook niet van plan

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:35

Geloof het of niet, maar een huisarts heeft het ook niet altijd bij het rechte eind. in geval van twijfel, ga dan op je bijsluiter af.

Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig, maar als je sommige verhalen zou moeten geloven is de betrouwbaarheid van de pil maar 50% en dát is dus niet waar.
Maar het is immers een stuk makkelijker om de pil de schuld te geven van een (ongewenste) zwangerschap dan jezelf.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:26

Intressant allemaal
Ik dacht altijd dat wanneer je je stopweek houd en je begint daarna weer met de pil, dat je dan eerst weer 7 dagen moet slikken!
Maar je bent gewoon meteen save!

Bedankt voor jullie uitleg iig, ik ga binnenkort toch naar de Huisarts want ik vergeet constant de pil en ik wil eens zien of er ook iets anders is wat beter is voor mij

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:27

Als je de pil steeds vergeet kun je er inderdaad beter mee stoppen

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:59

Als ik jou was Parous, dan zou ik voor de nuvaring gaan. Minder hormonen dan in de pil en je hoeft er maar twee keer per maand aan te denken; uithalen en weer een nieuwe in brengen na een week.

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:14

ik heb 'n huisgenootje gehad die dr Nuvaringen altijd in de koelkast bewaarde... beetje raar. het lijkt me dat dat toch helemaal niet hoeft, ofwel?

heb dr nooit gevraagd waarom, was een beetje een vreemd meisje.. mn mannelijke huisgenoten konden het niet echt waarderen alleen

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:51

De mijne ligt ook in de frigo hoor, HA raadde het aan. Het is niet echt noodzakelijk (heb ik gelezen op internet) maar het verlengt de houdbaarheidsdatum wel. Nuja, beter het zekere nemen.

En de pil is echt betrouwbaar vanaf dag 1 als je begint op de eerste dag van je regels! Hemellief, leest niemand hier ooit een bijsluiter?

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:04

Blijkbaar niet, er komt hier zo verschrikkelijk veel onzin voorbij. Ik snap af en toe niet dat mensen zich niet eens wat meer verdiepen in zoiets belangrijks. Begrijp me niet verkeerd, toen ik de pil nog slikte vergat ik er ook wel eens per ongeluk eentje, maar de gebruiksaanwijzing kende ik zo ongeveer uit mijn hoofd dus ik wist direct hoe te handelen.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:54

Roosmarijn schreef:
Als ik jou was Parous, dan zou ik voor de nuvaring gaan. Minder hormonen dan in de pil en je hoeft er maar twee keer per maand aan te denken; uithalen en weer een nieuwe in brengen na een week.

Ik ga het eens vragen aan mijn huisarts

Het is voor mij idd beter, ik ben daar echt zo'n warhoofd in, plaats nu voorlopig maar een soort herinnering in mijn telefoon van: Pil innemen

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:46

poes schreef:
De mijne ligt ook in de frigo hoor, HA raadde het aan. Het is niet echt noodzakelijk (heb ik gelezen op internet) maar het verlengt de houdbaarheidsdatum wel. Nuja, beter het zekere nemen.

En de pil is echt betrouwbaar vanaf dag 1 als je begint op de eerste dag van je regels! Hemellief, leest niemand hier ooit een bijsluiter?

hehe, dat wist ik echt niet
gebruik dan ook gewoon de pil, maar idd beter het zekere voor het onzekere nemen

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:38

Trouwens ik zie niet in waar die mannelijke huisgenoten ee probleem over maken, de aparte verpakkingen zijn vrij neutraal en ze mogen al lang blij zijn dat wij ten minste al die brol willen gebruiken.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:56

Helemaal mee eens poes, ze moeten niet zeuren!
Ze willen er zelf niets aan doen, dus moeten wij het maar doen

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:21

pleisterpil is ook een goeie optie voor mensen die de pil snel vergeten.
www.pleisterpil.nl

Joleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:46

Vandaag een afspraak maken met de huisarts om de Nuvaring te gaan gebruiken. Ben erg benieuwd.
Weg met die stomme pil!!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:28

even een vraagje!
als je nog maar net aan de pil begint, vanaf wanneer ben je dan beschermd tegen zwangerschap?
ik heb gehoord dat je een maand nog zwanger kon raken eer de pil effectief beschermd?
ik heb nu een vriendje maar we vrijen met condoom.
ik heb wel de eerste en de tweede dag na m'n menstruatie zonder gevreeën, hij heeft gewoon op tijd terug getrokken.
is de kans nu groot dat ik zwanger ben?
volgende week zou ik namelijk aan de pil starten, zodat dat gekloot met die condooms eindelijk over is

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:32

whisperramse schreef:
... hij heeft gewoon op tijd terug getrokken.
...

Dit is natuurlijk nooit slim vanwege het voorvocht. Het wordt ook vaak 'voor het zingen de kerk uit' genoemd wat jij zegt, maar hier ligt alsnog de kans op zwangerschap door het voorvocht waar ook enkele celletjes in zitten.

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:09

als je de pil neemt op de eerste dag van je menstruatie is die toch al meteen veilig .. en het staat ook wel op de bijsluiter. whisperramse:)

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:18

Lezen mensen nooit eens een topic door? Had je de laatste pagina doorgenomen had je het al geweten.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:13

whisperramse schreef:
even een vraagje!
als je nog maar net aan de pil begint, vanaf wanneer ben je dan beschermd tegen zwangerschap?
ik heb gehoord dat je een maand nog zwanger kon raken eer de pil effectief beschermd?
ik heb wel de eerste en de tweede dag na m'n menstruatie zonder gevreeën, hij heeft gewoon op tijd terug getrokken.
volgende week zou ik namelijk aan de pil starten, zodat dat gekloot met die condooms eindelijk over is

En wanneer heb je je eisprong, als je niet aan de pil bent? Juist, in de week na je menstruatie. Krijgt men tegenwoordig geen sexuele voorlichting meer?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:24

vandaag de mirena gehaald bij de dokter...
zijn vrouwelijke collega(goddank)plaatst hem bij me als ik weer ongesteld ben..

ik zie alleen op tegen de onregelmatige bloedverlies....en de plaatsing...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:43

Roosmarijn schreef:
whisperramse schreef:
even een vraagje!

En wanneer heb je je eisprong, als je niet aan de pil bent? Juist, in de week na je menstruatie. Krijgt men tegenwoordig geen sexuele voorlichting meer?

Voor zover ik mij herinner, heb je je eisprong ongeveer 14 dagen voor je menstruatie. Dat wil zeggen dat je het eigenlijk niet veilig kunt uitrekenen op voorhand, tenzij je erg regelmatig bent.

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:09

DC: Valt best mee hoor, het zetten

ik vind iets al snel pijnlijk, maar het zetten van mijn spiraaltje niet

ben na het zetten ongeveer een maand ongestelt geweest, en sinds dien niet meer

heerlijk, nergens meer aan hoeven denken e.d.