Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:55

Altijd fijn zo'n meevaller :D

Ben benieuwd wat je diëtiste gaat doen :j

Hier gisteren op de schaal 105,0 *\%/* officieel de eerste 25 kilo eraf *\o/* Op naar de volgende 25 :D

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:39

Tigress schreef:
Altijd fijn zo'n meevaller :D

Ben benieuwd wat je diëtiste gaat doen :j

Hier gisteren op de schaal 105,0 *\%/* officieel de eerste 25 kilo eraf *\o/* Op naar de volgende 25 :D

Gefeliciteerd!!! Wat goed van je. *\o/*

Cruise

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:26

Wat gaan jullie allemaal goed! Ik lees hier stilletjes mee, weinig te melden en ook erg weinig motivatie. Er is geen kg af en het schommelt ontzettend, wat het erg lastig en demotiverend maakt.
Ik heb sinds vorige week wel een abonnement op BetterMe afgesloten en doe nu bijna elke ochtend een korte work-out thuis.

Kcal tellen begin ik elke keer fanatiek aan, maar ik vind het, vooral met het avondeten, lastig. Ik kook voor meerdere dagen en vind het vreselijk om elk beetje kruiden wat ik gebruik eerst af te wegen. Ook stop ik vaak wat in de vriezer, maar weet vervolgens echt niet meer wat daar allemaal in zit. Hoe doen jullie dit handig? Ook zodat je niet de hele dag met een weegschaal rondloopt?

Ik ontbijt tegenwoordig met havermout. Ik heb een poos geprobeerd om niet te ontbijten, of heel licht te ontbijten, maar merk dat ik met een bakje havermout om 10:00 de dag een stuk beter door kom zonder vreetbuien of onweerstaanbare trek in koekjes :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:53

Ik maak vooral mijn maaltijden klaar met mijn bord/bakje op de weegschaal. Zeker 's ochtends is dat zo eenvoudig met yoghurt met fruit/granen. Via de app die ik gebruik duurt dat vaak maar maximaal 3 minuten en dan heb ik mijn ontbijt klaar én de calorieën bijgehouden. Met lunch is dat ook makkelijk met brood of crackers op een bord op de weegschaal. Scheelt ook dat veel dingen al standaard in de app staan en dan is het klik, klik en hooguit de grammen even aanpassen.

Avondeten is inderdaad iets lastiger, maar groentenpakketten zijn altijd fijn afgewogen al en vlees of vis kun je vaak ook al meteen per zoveel gram kopen. Anderzijds schat ik soms ook een beetje, dan maken we avondeten en dan kan ik er ongeveer 3 porties uithalen en dan doe ik alles gewoon gedeeld door 3 voor die dag. Dat soort gerechten eten we regelmatig en staan dus vaak ook al in de app. Misschien werkt dat voor je? Als je kookt en het in de vriezer stopt, zorgen dat het iets is wat eigenlijk altijd ongeveer dezelfde portiegrootte en ingrediënten bevat. Dan is het gewoon hetzelfde als de vorige keer dat je het at.

Nou moet ik zeggen dat wij hier thuis nogal rigide eten en vaak toch wel weer terugvallen op dezelfde gerechten. Dat helpt wel met calorieën tellen. Hoef dan hooguit nog na te denken als we een keer iets van een ander merk er doorheen gooien of toch wild doen en wat anders eten.

Hier heb ik mezelf vanmorgen op een honger dieet gezet. Had gisteren echt teveel gegeten met visite over de vloer. Gezond diner, maar wel taart en chips 's avonds. Vanmorgen voordat ik een call in moest wel een paar cashewnoten gegeten, maar daarna pas echt gegeten met lunch. Misschien niet helemaal handig, maar ik vond dat mijn lijf méér dan genoeg voedsel had gehad om nog een paar uurtjes te protesteren. :+

Ben dus wel benieuwd voor de weegschaal morgen. :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:47

Ondertussen 7 kilo kwijt *\o/* helemaal content met mezelf.

Goed gedaan allen die zijn afgevallen!

Cruise, ah dat is vervelend zeg. Heb je wel het idee dat gezond eten goed gaat? Ik weeg zelf eigenlijk alles af of ik zoek op hoeveel iets weegt. Wanneer avondeten meerdere porties zijn vul ik het als recept in op myfitnesspal. En verder maak ik in de ochtend voor werk bijvoorbeeld al mijn eten van de hele dag. Dan vul ik in de ochtend bijna alles al in. Nu moet ik zeggen dat ik bijna standaard Chatgpt m’n avondeten laat bedenken :') dus dan heb ik sws al hoeveelheden. Havermout vult idd megagoed! Ik ontbijt ook niet meer altijd om wat kcal te sparen, maar ik weet dat dat eigenlijk niet zo gezond is.

Celebi, een hongerdieet is niet zo goed voor je denk ik. Soms moet je jezelf wat gunnen en het is niet zo dat je na zo’n tijd niks meer nodig hebt. Af en toe minder eten dan je honger aangeeft vind ik prima, maar je moet wel lief blijven voor jezelf. Dan was een banaan oid denk een betere keuze geweest dan wat cashewnoten.

Ik merk soms dus dat ik juist na wat meer eten ineens afval. Er is soms ook geen peil op te trekken

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:55

Hier even mentaal een dipje, omdat het maar niet opschiet. Maar m’n vriend heeft me even moed ingepraat dat het knap is dat ik stabiel ben gebleven ondanks m’n blessure en ook het bijbehorende emotie eten.
Ik ga sinds paar weken weer naar de sportschool. Ik kan weer meer bewegen. Nog wel verslaafd aan paaseitjes, maar het is bijna Pasen dus dan kan ik daarna afkicken :=

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:23

Eens hoor! Was ook deels een beetje tijdnood voor de call. :=

Dacht dan pak ik 10g aan nootjes waar ik even op kan knabbelen en dat was meer dan genoeg ook. Had zo vroeg ook nog niet echt trek. Vroeger pakte ik op zo'n moment wel eens een blokje chocola ofzo. Dus dan zijn die paar gezondere cashews een hele grote win. :')

En toen na de call was ik even op de bank geploft met de hond en de laptop en toen begon ik wel echt trek te krijgen. Maar het was al richting lunch tijd aan het gaan en dat gevoel van honger heb ik dus bewust even genegeerd. Is inderdaad niet perse handig, maar daarna met lunch het wel redelijk goed gemaakt met een soort sandwich van brood, vleeswaren en sla. Inderdaad precies wat je zegt even dat gevoel van trek negeren. Dat mag er soms ook zijn probeer ik mezelf te leren. Anderzijds moet ik ook niet vergeten te eten/drinken natuurlijk. Andere valkuil van ADHD. :o

Uiteindelijk kreeg ik pas weer trek aan het begin van de avond en toen wederom dat gevoel genegeerd (was onderweg en had alleen een Sultana bij me, dus wilde toen niet die snack nemen). Dat was een beetje lastig, maar wel gelukt. Uiteindelijk thuis dus pas gegeten met zelfgemaakte pizza. Ben achteraf wel trots op wat minder eten en niet snacken tussendoor. En wel voldoende calorieën trouwens over de gehele dag ook. Wel belangrijk natuurlijk dat het niet te weinig is.