GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 21:35

Wat leuk allemaal nieuwe melders hier. Succes allemaal!
Prikken stelt echt helemaal niks voor. Echt peanuts.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 22:19

Ik ben geen held met naalden en al die enge dingen. Stond voor de spiegel, keek mezelf aan en zei je wilt dit echt kom op! Stelde niet veel voor, maar die mentale drempel kan ik me wel voorstellen :o

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 23:29

Ben al een tijdje afwezig hier, maar zit zó dicht bij mijn streefgewicht. Nu precies 3 maanden bezig en iets meer dan 18kg afgevallen. Heb geen enkele slechte ervaring ermee gehad, mijn huid is ook keurig strak getrokken, ik denk zelfs dat ik voor het eerst in mijn leven een bikini ga kopen deze zomer. Ik ben wel geheel gestopt met alcohol, wat ik jammer vind want dat ene glaasje Merlot in het weekend vond ik altijd wel gezellig, maar ik moet er écht niet aan denken en het smaakt me niet. Beetje party pooper voor mijn man, al heeft ie er een zelfverzekerde vrouw voor terug! Ik blijf trouwens de 5 mg als onderhoudsdosis gebruiken, en met de 15mg pennen doe ik dus 15 weken. ze kosten me zo'n €250 per stuk dus dat kost me nu zo'n €17 per week. Enige probleem waar ik tegen aanloop is dat mijn koelkast/voorraad vol begint te lopen, maar als ik een poos niks bestel lijkt het alsof ik een pauze heb genomen en moet ik weer bij de 2,5mg dosis beginnen qua leveringen (althans bij mijn UK apotheek is dat zo) aangezien ik daar voor dezelfde kosten maar 2,5 week mee vooruit kan ipv 15 weken wil ik dat niet. Beetje frustrerend..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 06:53

Wat een mooi resultaat!

Ik hoop dat je ook wilt delen hoe je dat doet met bestellen in de UK?
Op pb's heb je helaas niet gereageerd.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 12:10

Ik heb de eerste 2 pennen via treated besteld, maar kost hier 3 tot 4 keer zoveel als in uk. Je kunt trouwens gewoon zonder recept direct bestellen daar, maar dan mag je enkel beginnen met 2,5 of 5 mg en vanuit daar opbouwen. Ik wou hoger dus liet mijn NL recept zien. Ben verder gewoon de vragenlijst doorgegaan zoals iedereen dan moet. Ik bestel het via www.Farmeci.com, verzendkosten naar NL is £40 dus ik bestel 3 pennen per keer. Als je code NR823 invult bij het afrekenen krijg je 15% korting. Het moet wel met creditcard!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 12:51

Vandaag iets beter voor mezelf zorgen. Net broodje rosbief op. Gisteren ging niet goed. Was zo druk met schoonmaken en met de tuin dat ik vergat te eten. Nu lekker even in de zon zitten. Heb net 2 jurkjes besteld in maat S/M die ik hopelijk binnenkort comfortabel aankan.

Merken jullie trouwens ook dat de pil minder goed werkt door de medicatie? Ik ben al meerdere keren door de pil heen ongesteld geworden terwijl ik voorheen maanden door kon slikken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 13:06

BenaLaars bedankt voor de info!

Suzanne ik heb daar meer over gelezen inderdaad.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 13:46

Benalaars wat ontzettend netjes zeg! Echt top!!!

Dat resultaat ga ik sowieso niet behalen. Voor iedereen op ozempic, hebben jullie allemaal uiteindelijk verhoogd naar 1mg? Of op 0,5 blijven hangen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 13:52

Rennie89 schreef:
Benalaars wat ontzettend netjes zeg! Echt top!!!

Dat resultaat ga ik sowieso niet behalen. Voor iedereen op ozempic, hebben jullie allemaal uiteindelijk verhoogd naar 1mg? Of op 0,5 blijven hangen?

Ik ga niet naar 1 mg. Zou eigenlijk aankomende keer moeten maar doe ik niet. Ik blijf op 0,5 tot mijn streefgewicht en dan ga ik naar 0,25 terug.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 14:43

BenaLaars schreef:
Ik heb de eerste 2 pennen via treated besteld, maar kost hier 3 tot 4 keer zoveel als in uk. Je kunt trouwens gewoon zonder recept direct bestellen daar, maar dan mag je enkel beginnen met 2,5 of 5 mg en vanuit daar opbouwen. Ik wou hoger dus liet mijn NL recept zien. Ben verder gewoon de vragenlijst doorgegaan zoals iedereen dan moet. Ik bestel het via https://www.Farmeci.com, verzendkosten naar NL is £40 dus ik bestel 3 pennen per keer. Als je code NR823 invult bij het afrekenen krijg je 15% korting. Het moet wel met creditcard!

Wordt dat gewoon gekoeld verzonden?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 14:49

@benalaars dank voor je bericht! Ik ben ook even benieuwd hoe het dan verzonden wordt want het gaat met koeltransport neem ik aan.

Ik ben die injectiepennen al gewend, ik prik maandelijks CGRP remmers vanwege chronische migraine. Wordt trouwens ook met speciaal koeltransport bezorgd via mijn ziekenhuis apotheek.
Het wordt wel even zoeken naar waar ik Ozempic ga injecteren, omdat ik de CGRP al in mijn buik zet. Ene keer 5 cm links van mijn navel en andere keer rechts.
Op welke plek injecteren jullie liefst?

Ik ben ongeduldig nu ik de stap heb genomen. Heb dinsdag 'pas' de telefonische afspraak met Wellis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 14:56

In de buik links en rechts van de navel afwisselend. Ene keer wat verder opzij of ietsje naar onder. Wisselt beetje. Komt niet zo nauw. Ergens in die vetrol daar. :+

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 16:27

opisop_shop schreef:
BenaLaars schreef:
Ik heb de eerste 2 pennen via treated besteld, maar kost hier 3 tot 4 keer zoveel als in uk. Je kunt trouwens gewoon zonder recept direct bestellen daar, maar dan mag je enkel beginnen met 2,5 of 5 mg en vanuit daar opbouwen. Ik wou hoger dus liet mijn NL recept zien. Ben verder gewoon de vragenlijst doorgegaan zoals iedereen dan moet. Ik bestel het via https://www.Farmeci.com, verzendkosten naar NL is £40 dus ik bestel 3 pennen per keer. Als je code NR823 invult bij het afrekenen krijg je 15% korting. Het moet wel met creditcard!

Wordt dat gewoon gekoeld verzonden?

Ja! Ik krijg er via Farmeci zelfs een mini containertje bij speciaal voor gevaarlijk afval (naalden) en alcoholdoekjes, beide kreeg ik niet van Treated. De pennen komen in een envelop met koelelement omwilkleld met isolatiemateriaal. Het was binnen 12 uur vanuit hun mij mij in huis, en alles was nog goed koud bij aankomst.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 16:33

Het is dat jij al ervaring hebt, klinkt ja haast te mooi om waar te zijn!
Denk dat ik binnenkort dan een keer een 10mg ga bestellen zodra ik die nodig heb.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 20:34

Suzanne F. schreef:
In de buik links en rechts van de navel afwisselend. Ene keer wat verder opzij of ietsje naar onder. Wisselt beetje. Komt niet zo nauw. Ergens in die vetrol daar. :+

De keuze is reuze in mijn vetrol :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 20:40

Bij mij ook niet te missen :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 21:19

Ik vind het echt heel ineteressant om hier mee te lezen. En wat een prachtige resultaten komen er al voorbij.
Wat zijn voor jullie de grootste veranderingen qua voeding? Mocht je een voedingsschema hebben wat voor jou heel goed werkt ben ik daar heel benieuwd naar.
Ik lees best veel over obstipatie. Is dat altijd zo? Hoe erg zijn de bijwerkingen? En hoe voel je je? Val je juist in het begin veel af of gaat het geleidelijk?

Excuus voor de hoeveelheid vragen. Ben benieuwd of ik dit traject ook iets voor mijzelf wat vindt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 21:37

AnnemiekvM schreef:
Ik vind het echt heel ineteressant om hier mee te lezen. En wat een prachtige resultaten komen er al voorbij.
Wat zijn voor jullie de grootste veranderingen qua voeding? Mocht je een voedingsschema hebben wat voor jou heel goed werkt ben ik daar heel benieuwd naar.
Ik lees best veel over obstipatie. Is dat altijd zo? Hoe erg zijn de bijwerkingen? En hoe voel je je? Val je juist in het begin veel af of gaat het geleidelijk?

Excuus voor de hoeveelheid vragen. Ben benieuwd of ik dit traject ook iets voor mijzelf wat vindt.

Je voeding verandert vanzelf. Je zal merken dat je veel minder eet en ook gewoon minder trek hebt in bepaalde dingen. Je maakt dus bewustere keuzes. Je inname vermindert, dat is de grootste verandering. Dan wordt het dus belangrijker wat je er in stopt, ze adviseren vezels en eiwitten en genoeg vitamines en mineralen. Maar eigenlijk hoef je niks echt te veranderen aan je eetpatroon (tenzij je alleen elke dag naar de snackbar gaat), je eetpatroon verandert vanzelf.
Ik heb soms een dag of 2 dagen last van obstipatie maar dat is zo over. Veel water drinken en genoeg vezels eten. Ik heb eigenlijk geen bijwerkingen, ik voel me uitermate goed. Mijn huid is veel rustiger en ik voel me erg goed. Het afvallen gaat hier geleidelijk. Elke week bijna een kilo gemiddeld. Soms een week stilstaan maar over het algemeen gaat het heel geleidelijk.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 26-04-25 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 21:41

Dat klinkt goed Suzanne!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 22:34

Hier voor het eerst obstipatie, hopelijk gaat dat gauw beter. Verder eigenlijk geen bijwerkingen op eierboeren in het weekend na en 1x buikklachten snachts.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 09:04

Bij mij is de obsipatie al vanaf het begin een bijwerking van de Ozempic.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 09:11

Vanmorgen ineens weer contra :') en vannacht buikpijn en daardoor overgeven. Waarschijnlijk toch teveel gegeten ondanks dat het niet zo aanvoelde qua volgevoel.
De enige die daar blij mee was, was de weegschaal :+

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 09:56

Hé even een vraagje aan degene die al een flink aantal kilo’s kwijt zijn. Ik ben in het verleden ook wel eens flink afgevallen maar met de wegovy merk (denk) ik dat het vetverlies toch gelijkmatiger er af gaat. In het verleden bleef ik dan altijd wel wat uit verhouding. Dikke kont en flinke boven armen bedoel ik. Nou ben ik wel van het ronde type dus dat zal altijd wel wat blijven. Maar heb het gevoel dat het nu toch meer in verhouding is. Misschien is dit een vaag verhaal wat in mijn hoofd zit of herkennen jullie dit?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 10:26

Ik meld me ook in dit topic, na lang meegelezen te hebben..

Ik tob inmiddels al zo'n 10 jaar met mijn gewicht..

Ik ben 160 lang en weeg inmiddels 87 kilo.. Ik heb verschillende diëten geprobeerd, meer bewegen en zelfs die (gore :') ) shakes/bars, maar het is 't allemaal niet..

Mijn HA is al een langere tijd in beeld dmv diëtist ed, maar wil mij niet verder helpen met medicatie..

Verder ben ik gelukkig nog helemaal gezond, maar ik zeg NOG, omdat dat met dit gewicht geen garantie is natuurlijk..

Ik heb een staand beroep en wandel veel met de honden.. Ik kom dagelijks dan ook makkelijk aan mijn 10.000-20.000 stappen..

Ondanks de goede resultaten hier, vind ik het spannend om met medicatie te beginnen.. Ik denk dat ik deze drempel heb, omdat ik nooit iets van medicatie heb gebruikt, afgezien van de pil..

Ik hoop dat ik nog wat meer succesverhalen lees, die me ff over de drempel duwen.. :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 11:15

Gewoon doen Nine! Enige wat je zou kunnen tegenhouden zijn de kosten. Maar die verdien je al een stuk terug door het mindere eten wat je haalt in de supermarkt. Ik doe nu 2 x met een portie die ik normaal in 1 x op at.

Jenny: geen idee eigenlijk. Zou misschien met de insuline te maken kunnen hebben? Die wordt meer aangemaakt nu en heeft invloed op de vetopslag. Maar of die ook invloed heeft op waar het vet verbrand wordt? Geen idee.
Ik heb nog wel plekken waarvan ik hoop dat de volgende kilo’s afgaan maar ja.