Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SansaS

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:39

Ah zo ja!

Ik heb geloof ik dag van de kuur 8mg dexa + 125 mg aprepitant en granisetron. En dan dag 2 en 3 8mg dexa en 80 mh aprepitant en dan nog dag 4 4mg dexa.

Maar verder ook geen ervaring met ander schema. Dit geeft mijn arts in elk geval standaard hier.

Ik hoop voor je je dit keer niet misselijk wordt! Ik was het ook alleen de 1e kuur maar. Daarna niet weer.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 22:46

Morgen zou ik 6 mg (4 tabletten van 1,5 mg) Dexa mogen net als overmorgen
En 80 mg aprepitant
3x 10mg metoclopramide
En 20mg omeprazol

Vandaag 125 mg aprepitant dat is dus het zelfde als jij alleen heb ik nu geen Dexa gehad en ben ik dus ook niet hyper en als ik goed kan slapen. Voelt weg laten wel heeeel aantrekkelijk.
Ik zou ik in de ochtend kunnen bellen.

Maar het schijnt dat de combi Dexa aprepitant wel goed kan werken tegen misselijkheid. En die aprepitant had ik vorrige keer niet. Dus misschien gewoon de kans geven die Dexa morgen weer.

Vorrige keer had ik geen aprepitant en de metaclopramide was natuurlijk dat drankje. Ik ben iig veel liever moe dan misselijk en spierpijn dat vind ik ook prima te handelen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 23:18

Ja precies. Ik durf het niet weg te laten omdat ik bang ben ik door die medicatie niet misselijk ben :))

Maar moet zeggen ik laatste dag wel eens gedacht heb volgensmij gebeurt er niks als ik de dexa nu weg laat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 23:23

Ja dat weet je dus pas als he het doet. Maar de combi werkt bij jou wel dat is toch fijn hoor en je hoeft nog maar 1x AC echt fijn.
Ik kan ook morgen ochtend eerst bellen van joh ik denk eraan om de Dexa weg te laten.
Met ook uitleg dat ik het vandaag niet had (dat zal de verpleegkundige ook wel weten) maar iig wel in overleg hoor. Ik denk dat dit nu ook zo weer is gegeven om te kijken wat het zo doet en dan moeten ze dat ook voor de volgende keer weer weten. Eerst maar kijken hoe ik de nacht doorkom. En dan morgen een nieuwe dag. De andere medicijnen ben ik vandaag al mee begonnen om de misselijkheid voor te zijn.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 23:28

Ja dat is ook zo. De combinatie werkt voor mij. Volgende week nog 1x de ac kuur en dan zit die er ook al weer op. Is echt snel gegaan.

Ja kan je altijd doen even bellen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 06:31

Hopelijk hebben jullie goed geslapen. Fijn die open conversatie met het ziekenhuis. Klinkt goed.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 07:10

Ik heb wel redelijk geslapen paar keer toch wakker maar verder prima.

Antoni van leeuwenhoek heeft onlangs een centrum voor vroeg diagnostiek (borstkanker) geopend.

https://www.facebook.com/share/v/Egvg98vVKtUzDQFz/

Hier worden vrouwen ook naar doorverwezen die mogelijk erfelijk belast zijn.

In het GHZ hebben ze de mammopoli daar wist ik ook op de zelfde dag door de punctie dat ik borstkanker had en daarna volgde gelijk een biopt.

Maar de wachtkamer voor die polie is gemengd met die van de gipskamer en van de plastisch Chirurgie. Dus ik vind zo'n losse polie centrum al een fijne ontwikkeling. En kan misschien mensen ook eerder naar het zkh brengen als ze binnen een dag binnen een uur na de punctie weten of het foute boel is.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 07:24

Fijn dat je redelijk geslapen hebt! Niet misselijk?

Fijne ontwikkeling ja! Ik ben naar avl geweest ook en inderdaad in hoofdgebouw is het niet gescheiden.

In mijn eigen ziekenhuis overigens wel dat is heel fijn. Daar hebben ze ook sneldiagnostistiek en de hele ruimte is volledig apart van de rest.

Ik was daar ook naar doorgestuurd (huisarts dacht het gewoon een cyste was := ) en dat was 9 uur melden. Mammografie en echo en onderzoek. Punctie gehad en een paar uur later wist ik al het mis was.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 07:30

Mijn ex(vriend) was zo lief of een tv die hij extra had. Hierheen te brengen zodat ik wat langer op bed kan liggen tv kijken.
Dat zit/lig ik nu te doen. Wel met slaaphoofd. Niet misselijk dat begon de vorige keer 12 uur na de injectie dus dat ga ik nu in de gaten houden.

Afbeelding

Ik kijk normaal smorgens helemaal geen tv maar als je nergens heen hoeft is het wel lekker. Nu is het regenachtig en vanmiddag wordt het droog dan hoop ik even te wandelen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 07:43

Doe je goed. Hopelijk wordt je niet misselijk! Ik geef je een knuffel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 09:34

Ik voelde toch een vlaag misselijkheid. Was gelukkig wakker dus ben begonnen met paracetamol en emend. Inmiddels op de Dexa na alles ingenomen en moet zeggen volgens mij was ik op tijd. Lekker cracker met kaas op. Rijstwafel met mayo en nu werk ik zo the en beschuit met kaas maar binnen. even wat kleinere hapjes maar als je daar genoeg van pakt heb je uiteindelijk alsnog je ontbijt compleet binnen.

Ook heb ik een nieuw smaakje thee caramelised pear en doe er voor het eerst een suikerklontje in. Ben benieuwd.

Koffie ruikt in de kast nog niet echt vies maar omdat ik toch een beetje misselijk was maar overslaan nu.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 09:53

Fijn je het hebt kunnen afslaan!

Kleine beetje eten helpt inderdaad goed. Ik heb ook altijd wat naast bed zodat ik desnoods eerst een hapje kan nemen. Mariakaakje ofzo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 10:04

Ja daar had ik de rijstwafel met mayo gelegd en knijpfruit. Maar had nu meer trek in rijstwafel :j waar je dan zin in hebt hè.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 10:12

Mag je de dexa maar ‘zomaar’ weglaten? Met chemo zorgt dit er ook wel voor dat je lichaam hier beter ‘tegen’ kan… ik zou hier toch goed over informeren… bij mijn eerste chemo hamerde ze er echt op dat ik medrol moest nemen ook voor infectie/ontstekingsgevaar! Dus toch goed navragen…

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 10:13

Grappig dat je een rijstwafel met mayonaise eet.
Ik vind dat zoooo lekker en mag dat van mezelf op feest- of vakantiedagen eten.
Tot jou heb ik nog niemand gehoord die dat ook eet.

De caramelised pear thee is erg lekker.
Een culinaire tip met deze thee...
Op je kopje een stroopwafel neerleggen zodat die een beetje warm wordt.
Die thee + stroopwafel is dan bijna net zo lekker als een rijstwafel met mayo :9

Los van eten, Befunny.
Van achter mijn beeldscherm lijkt het alsof het goed met je gaat.
En je de behandeling zo prettig mogelijk doorkomt.
Daar word ik blij van!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 10:22

BeFunny schreef:
Ja daar had ik de rijstwafel met mayo gelegd en knijpfruit. Maar had nu meer trek in rijstwafel :j waar je dan zin in hebt hè.

Ik heb in de meest vreemde dingen soms zin.

Afgelopen kuur deed ik een moord voor een turkse pizza :))
Dat eet ik nooit. Echt jaaren geleden eens gehad. Nu kon ik het wel elke dag eten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 10:41

BritHittepit schreef:
Mag je de dexa maar ‘zomaar’ weglaten? Met chemo zorgt dit er ook wel voor dat je lichaam hier beter ‘tegen’ kan… ik zou hier toch goed over informeren… bij mijn eerste chemo hamerde ze er echt op dat ik medrol moest nemen ook voor infectie/ontstekingsgevaar! Dus toch goed navragen…

Ik probeer de mammocare te bellen maar krijg voicemail.
Als ze persee willen dat ik het neem dan neem ik het.
Zoals SansaS ook zei zijn er meer die het niet meer nemen.
Ik heb maar voor 2 dagen Dexa dus of het voor ontstekingen dan echt wat toevoegd ik vraag het me af.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 11:10

Ik moest het ook maar 2 dagen nemen maar toch was dit belangrijk zeiden ze…

Als het niet moet, zoveelste beter, maar als het toch belangrijk is, zou het zonde zijn om je zo verder achteruit te zetten nu je zo goed bezig bent!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 11:26

Dexa kan je chemokuur dacht ik ook ondersteunen in werking.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 12:04

Ik moest het toch innemen.
Niet voor ontstekingsremmende werking of ondersteunend bij chemo (dat heeft het wel en iets hogere dosering :j ) maar voor erbij tegen misselijkheid. De combi medicijnen willen ze zo houden als dat werkt en evt als het goed gaat kan ik vragen aan oncoloog zelf bij mijn volgende gesprek of het weg kan blijven. De gedachte van stoppen zeker omdat ik nu alles preventief ook slik en vooral smorgens veel medicatie heb wat je ook maar naar binnen moet werken dus ze heeft gezegt als ik morgen bij opstaan een deel neem wat ik nu ook heb gedaan en de rest v.a 10:00 dan is dat ook goed.

O ja ik heb een heerlijke lunch gemaakt :j en lekker opgegeten.
Denk dan maar niet aan die 20kg die ik er vast aan heb aan het eind van de rit.

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 12:54

O en rijstwafel maar ook maaiswafels met mayo had ik allang niet meer op. Maar die mayo die maakt dat voor mij echt heel lekker. Normaal mag ik dat ook niet want je snaaid er snel veel van weg maar nu eet ik echt alles waarbij trek in heb hoor.
Voor mij is dat niet gek die combi.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:04

Lekker!

Nou ik ben ook al hard op weg naar al die kilo's :')

Sporten we er na het hele traject wel weer af *\o/*

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:17

Befunny en Sansa...
Jullie hebben zo ontzettend gelijk.
Gewoon eten waar je trek in hebt en weer gaan sporten na het traject!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 13:24

SansaS schreef:
Lekker!

Nou ik ben ook al hard op weg naar al die kilo's :')

Sporten we er na het hele traject wel weer af *\o/*

Echt hè.
Is mij voorheen ook gelukt dus.
Nu kan je gewoon niet ook daar druk over maken :')

Ik had woensdag trouwens met trainer gesport. Die stuurde nog een berichtje hoe het de dag after was. Ik had donderdag chemo en na de chemo wat spierpijn. In schouders boven armen en borst. Kan ook van sporten komen natuurlijk ivm nieuwe apparaten. En ik had aangegeven met ik met borststreek wat voorzichtig moest zijn. Dus wel netjes dat hij even een berichtje stuurde. A.s donderdag ga ik weer.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:30

Dat is netjes ja!

Ach ik moet ook nog een operatie. Nu heb ik niet genoeg eigen buikvet voor een reconstructie van mijn eigen weefsel. Misschien straks wel :D