JitskeJeldau schreef:Wij hebben dezelfde ervaring met de kruidvat luiers. Af en toe een poepluier die erdoorheen komt. Maar nog niet zo erg om erdoor over te stappen. Dus daar kan ik je niet bij helpen. Wij hebben nu wel 's nachts de luierbroekjes van kruidvat aan, zou dat nog wat zijn? Daar lekt zoonlief niet doorheen zelfs met grote plasluiers. (Je hebt het over slaapzakken wassen, heb je er 's nachts meer last van?)
Onze zoon heeft de neiging om in de ochtend een flinke dosis luier vulling in zijn luier te leggen. Dus het zijn echt de ochtend poepluiers die de problemen veroorzaken. Soms ook overdag. Plasluiers zijn eigenlijk nooit een probleem. De nachtbroekjes hebben we ook gehad maar ook die zijn niet helemaal waterdicht.
Jolliegirl schreef:Renee schreef:Dames met kinderen hier: wij waren altijd mega fan van de Kruidvat luiers maar nu blijf ik (slaapzakken) wassen. Heb bijna elke dag een een was door het doorlekken. Verschrikkelijk. Ook geen droger dus moet alles uit de kast trekken om alles droog te krijgen. Welke alternatieve zijn het waard om te proberen? Pamper zijn wij nooit fan geweest. Dat was ellende vanaf het begin. We willen nu meerdere merken even proberen. (Een andere maat is bij ons ook de oplossing niet)
Wasbare luiers

Geen optie, wel over het algemeen een hele mooie optie 
Onze zoon krijgt extreme uitslag en schimmelinfecties van wasbare luiers. We hebben het meermaals geprobeerd maar hij wilt ze inmiddels niet eens meer aan zo heftig dat hij erop reageert. Bij de Kruidvat luiers begint hij nu ook al heftige uitslag te krijgen. Dus die zijn denk ik ook heel nat. Onze man heeft heel gevoelig onder de luier gebied. Hij kan zelfs niet tegen iets als sudocreme. Er is maar 1 zinkolie zalf waar hij tegen kan.
Jolliegirl schreef:Doorlekken komt vaak vanwege te weinig absoptie. Tenminste dat heb ik me gisteren laten vertellen op de info avond.
Dat is niet perse helemaal waar. Ik heb alleen het tweedelig systeem gebruikt. Daarbij zorgen de binnen luiers en de boosters voor de absorptie. Maar het doorlekken was toch ook echt afhankelijk van de manier hoe het buiten broekje afsluit. Niet elk broekje past mooi om jouw kindje en zal sneller voor natte plekken zorgen. Mocht je wasbare luiers overwegen zou ik sterk aan raden om eerst meerdere merken te proberen voordat je miskoopt en een hele grote investering hebt gedaan.
Maar absorptie is ook van invloed natuurlijk op doorlekken. Alleen pasvorm mag zeker niet worden uitgesloten. Ook moeten wasbare luiers vaker gewisseld worden om vochtirritatie te voorkomen. Mochten er dames zijn die de nachten niet doorkomen met wasbare luiers en het niet de pasvorm zijn (dus overdag geen problemen) dan kan je losse boosters kopen die extra plas kunnen opvangen 
hagelslag schreef:Even een ego tussendoor...
Ik mag volgende week vrijdag voor de grote suikertest
De kleine test van niet goed een waarde van 152(vraag me niet precies hoe wie wat. Die waarde moest ik bij de diabetes arst doorgeven)
Moet je dan een dagcurve prikken? De waarde die je noemt zegt mij ook niks maar ik vermoed dat ze andere grootheden gebruiken dan in Nederland. Volgens mij wordt er in Nederland in mmol/L gemeten maar dit kan in Duitsland ook mg/L of iets anders zijn. Hopelijk loopt het met een sisser af. Meet je kindje ook al groter dan verwacht of dat niet?
iirrssjjee schreef:Renee schreef:Dames met kinderen hier: wij waren altijd mega fan van de Kruidvat luiers maar nu blijf ik (slaapzakken) wassen. Heb bijna elke dag een een was door het doorlekken. Verschrikkelijk. Ook geen droger dus moet alles uit de kast trekken om alles droog te krijgen. Welke alternatieve zijn het waard om te proberen? Pamper zijn wij nooit fan geweest. Dat was ellende vanaf het begin. We willen nu meerdere merken even proberen. (Een andere maat is bij ons ook de oplossing niet)
Een maatje kleiner schijnt te helpen.... Ik heb er eigenlijk geen problemen mee hier, maar ik probeerde altijd al zo lang mogelijk met de kleinere maat te doen (dus tot hrt randje qua gewicht).
Snachts heeft hij pampers omdat kruidvat niet voldoende is voor hem.
Vriendin van mij gebruikt ah berengoed geloof ik als alternatief voor de kruidvat luiers!
Maatje kleiner gaat ook niet meer. We hebben nu maat 4 plus, die knellen al echt kunnen nog maar net dicht en komt nog maar net boven zijn edelen delen uit. Gisteren kwam hij van de opvang thuis met een maatje 5 maar dit was al helemaal niet oké. Die zwabberen om zijn beentjes. Als hij zou plassen loopt het langs zijn benen. Heb voor nu Etos gehaald maar als dat toch niet bevalt gaan we Albert Heijn maar eens lastig vallen!
Ik heb ook alvast alle maat 50/56 in een tas apart gezegd (de 62/68 ook al haha). Ook het Mozes mandje is alvast naar beneden gehaald zodat deze alvast onze geur kan krijgen ipv zolder geur. Net is er een box binnengekomen. Tot nu toe nooit gebruikt omdat we heel erg van de vrije beweging zijn. Alleen de baby moet wel even beschermd worden tegen onze zoon zo nu en dan.