Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:46

Hier ook een soort van baaldag.
Het begon eigenlijk wel lekker.
Maar nu best last van mijn liezen/heup/bekken.....

Maar ik denk iets te veel gedaan vandaag -O-

Ik voel de kleine al sinds ca 15-16 de week. Toen was het nog vrij subtiel.
Nu af en toe al best wel baldadig _O-

Wasbare luiers wil ik eigenlijk ook wel graag uitproberen.
Opzich iets meer werk. Maar ik denk wel iets beter voor het milieu dan de wegwerpluiers....

Gister had ik een extreme slome dag. Nauwelijks vooruit te branden. Maarja tijdomstelling en dan nog 2 dagen sociale verplichtingen.... niet voor mij weg gelegd dat laatste

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 21:28

Ja de HA heeft de skin tag verwijderd. Gelukkig maar want die plek triggert soms de ptss bij aanraking. Dus continu daar wat voelen is niet fantastisch. Ook was er meteen tijd om wat verdachte moedervlekken te controleren. Die zijn nog steeds verdacht maar hoeven nog niet weg. En als kers op de taart was er nog tijd voor nog een skin tag (die zit er zeker 20 jaar dus als die er langer had gewoond had ik het ook overleefd).

Vervelend dat jullie baal dagen hebben. Ik snap het als geen ander hoe vervelend het is als je lichaam je in de steek laat :knuffel: denk jezelf vooral in dat alle rust die je lichaam nu krijgt helpt in het herstel na de bevalling. Dus als de ruimte er is pak die rust zonder schuldgevoel.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:31

Fijn dat die skintagdingen zijn weggehaald!

En ja, even rustig aan doen is wel even nodig.
Ik denk dat ik vanmorgen te actief dacht te kunnen doen... maarja....
Ik ben zwanger hea _O-

Morgen weer een dag... ik zal blij zijn als de kinderkamer morgen klaar is

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:37

Nog nooit gehoord van een skin tag, maar Google heeft me wijzer gemaakt. Fijn dat ie weg is!

Baaldagen mogen er ook zijn.

Ik merk zelf dat ik vaak te snel opsta, waardoor ik een pijnscheut in mijn banden krijg. Toch iets voorzichtiger gaan doen :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:41

Fijn dat de 20 weken echo goed was!

Een draagdoek lijkt me fijn! Ik heb van een vriendin zowel een doek als zo'n soort harnas gekregen. Kan ik mooi uitproberen wat werkt.

Vervelend van alle baaldagen iedereen, dikke knuffel :knuffel:

Ik ben ook even klaar met alles, slaap heel onrustig, moe, weinig focus. Bekken doet vervelend met lang zitten. Wil gewoon weten waar ik aan toe ben met werk. Als m'n contract niet wordt verlengd kan ik ook nodige voorbereiding doen. Die onzekerheid is killing.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:46

Ik heb soms als ik nachts in bed omdraai een achterlijke beweging en dan heb ik een flinke pijnscheut in mijn buik. Aan de rechterkant tussen navel en zijkant van mijn buik.. bizar scherpe pijn.
Maar ebt gelukkig ook snel weg.
Maarja. Dan heb ik dus een verkeerde beweging gedaan....

Ik heb vorige week de hele week echt zeer slecht geslapen.
Telkens rond 4 wakker en dan daarna niet meer fatsoenlijk kunnen doorslapen.

Onzekerheid qua contract is inderdaad best killing!

Bij mij is het qua nabetaling van het werk eindelijk alles zoals het moet....
Het is uiteindelijk iets minder geld geworden als ik had gerekend. Maar alsnog een mooi bedrag

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 22:57

Dikke knuffel voor iedereen met een baaldag!

Fijn sat de skintag gelijk weggehaald kon worden zeg.

Een goeie 20 weken echo is altijd fijn bericht hier!

Fijn dat de nabetaling eindelijk geregeld is zeg!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 23:23

Roulette_ schreef:
Hoeveel druk legt een draagzak of draagdoek op je schouders? Mijn ene schouder is slecht, een gewone rugzak met minimale inhoud is al teveel en mijn rug is ook al niet fantastisch, dus ik vraag me een beetje af of mijn lijf zoiets wel gaat kunnen.

Op je buik draagt het al veel lichter dan op je rug! Ikzelf kon echt uren met mijn zoontje in de draagzak lopen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:18

Dat verschilt per draagzak heb ik gisteren geleerd.
Gewoon gaan passen in winkels en kijken wat het beste bij je past.
Hou rekening met het gewicht wat erin kan en mag.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 08:35

Dames met kinderen hier: wij waren altijd mega fan van de Kruidvat luiers maar nu blijf ik (slaapzakken) wassen. Heb bijna elke dag een een was door het doorlekken. Verschrikkelijk. Ook geen droger dus moet alles uit de kast trekken om alles droog te krijgen. Welke alternatieve zijn het waard om te proberen? Pamper zijn wij nooit fan geweest. Dat was ellende vanaf het begin. We willen nu meerdere merken even proberen. (Een andere maat is bij ons ook de oplossing niet)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:46

Renee schreef:
Dames met kinderen hier: wij waren altijd mega fan van de Kruidvat luiers maar nu blijf ik (slaapzakken) wassen. Heb bijna elke dag een een was door het doorlekken. Verschrikkelijk. Ook geen droger dus moet alles uit de kast trekken om alles droog te krijgen. Welke alternatieve zijn het waard om te proberen? Pamper zijn wij nooit fan geweest. Dat was ellende vanaf het begin. We willen nu meerdere merken even proberen. (Een andere maat is bij ons ook de oplossing niet)

Hier exact dezelfde ervaring met Kruidvat luiers. Wij gebruiken pampers broekjes 's nachts, dat werkt wel goed hier.

Hier ook draagzak van in het begin, de Ergobaby adapt. Draagdoek heb ik niet maar lijkt me ook erg gezellig!

We hebben voor het eerste jaar terug wasbare luiers, met ons eerste zoontje ook naar tevredenheid gebruikt. Wel even afwachten of ik alle extra was erbij (en in de winter) aan ga kunnen :=

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:47

Oh, dat doorlekken van de Kruidvat luiers herken ik. Wij stappen niet over, maar proberen ons kind nu zo snel mogelijk zindelijk te krijgen. Poepen en plassen op het toilet lukt wel, maar tussendoor droog blijven nog niet.

Wat Jolliegirl zegt klopt. Je kunt het beste wat draagzakken uitproberen zodat je zelf kunt voelen wat fijn zit. Ik kreeg op den duur last van mijn schouders van mijn draagzak maar met de draagdoek leek mijn baby minder te hangen en ik "hing" de doek breed over mijn schouder zodat het gewicht goed verdeeld was.

Wat vervelend, die onzekerheid rondom aanstellingen/contracten. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid voor jullie.

Hagelslag, jammer dat de uitbetaling tegenviel, maar fijn dat de achterstanden zijn terugbetaald.

Sterkte aan iedereen die last heeft van baaldagen! Het weer draagt ook niet bepaald positief bij aan de stemming.

Iirriissjjee, fijn dat de twintigwekenecho goed was!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:48

Bijgelezen, weer een goede 20 weken echo, heel fijn!

Al die onzekerheid rond jobs lijkt me mega stresserend :(:) hopelijk geraakt het voor iedereen snel opgelost.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:06

Hoi dames!

Ik lees nog steeds mee en even tijd voor een korte bijleespost!

Fijn dat je zo snel bij de huisarts terecht kon Jolliegirl!

Geniet van je vakantie S_imonee!

Wat leuk dat je de baby nu ook aan de buitenkant kan voelen Iirrssjjee! En fijn dat je zo'n goede 20 weken echo had!

Wat vervelend van de baaldagen dames. Ik hoop dat de komende dagen weer beter worden.

Fijn dat de skintags weggehaald konden worden Renee!

Wij hebben dezelfde ervaring met de kruidvat luiers. Af en toe een poepluier die erdoorheen komt. Maar nog niet zo erg om erdoor over te stappen. Dus daar kan ik je niet bij helpen. Wij hebben nu wel 's nachts de luierbroekjes van kruidvat aan, zou dat nog wat zijn? Daar lekt zoonlief niet doorheen zelfs met grote plasluiers. (Je hebt het over slaapzakken wassen, heb je er 's nachts meer last van?)

Ik hoop dat de werkonzekerheden snel worden opgelost!

Bij ons gaat het over het algemeen prima. Vermoeidheid is nog steeds aanwezig en kan ik wel een beetje meepraten over mom guilt. Ik wil heel graag lekker spelen met mn zoontje, maar kan er niet echt energie voor opbrengen. Gisteren voor het eerst een middagdutje tegelijk met hem gedaan. Terwijl ik die tijd meestal gebruik voor klusjes ed. Maar nu had ik iig niet meer zo'n zwaar hoofd toen ik wakker werd.

Ik hou maar voor ogen dat als de kleine er straks is ik ook weer energie heb om tijd voor hem te maken.

Ik ben vandaag 25+3 en mevrouw is ernstig aanwezig <3 Ik mag ook niet meer op mn buik slapen, dan wordt ze boos en gaat ze tekeer! Alsof ze zich afzet op het matras :P Ik slaap nu ook met een voedingskussen en dan vindt ze het goed :o Nu al een eigen mening.

En nog zoiets stoms.. ik mag geen zoetigheid meer eten. Dan krijg ik me toch last van maagzuur! Ik hou heel erg van chocola en heb ook echt choco cravings, maar beter niet, want heb de rest van de dag last. En ik wil niet nu al elke dag aan de rennies.

Fijne dag vandaag!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:18

Hier niks aan de hand met Kruidvat luiers. Ik heb ook wel eens luiers van de Etos en die gaan ook goed, maar misschien werken die bij jullie dan ook wel niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:08

Renee schreef:

Wasbare luiers :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:12

Jolliegirl schreef:
Renee schreef:

Hoewel ik fan ben van wasbare luiers, werkte dat bij ons 's nachts niet! Dan gegarandeerd ook doorlekken tot in de slaapzak. Zal ook van kindje tot kindje afhangen. Wij gebruiken de wasbare luiers dus enkel overdag.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:37

@roulette, er bestaan ook draagzak consulenten. Bij hun kun je verschillende draagzakken proberen en geven ze tips voor de houding van je kindje. Vaak kun je ook draagzakken/doeken even op proef gebruiken. Dus misschien is dat wat voor je als je twijfelt of je lichaam het aan kan!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:35

Doorlekken komt vaak vanwege te weinig absoptie. Tenminste dat heb ik me gisteren laten vertellen op de info avond.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:39

Even een ego tussendoor...
Ik mag volgende week vrijdag voor de grote suikertest -O-

De kleine test van niet goed een waarde van 152(vraag me niet precies hoe wie wat. Die waarde moest ik bij de diabetes arst doorgeven)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:52

He bah!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:18

Ik heb ook gehoord dat de Kruidvat luiers zijn veranderd en dat het drama is…

Kruidvat heb ik altijd gebruikt en was echt heel tevreden! Nu voor de baby maar eens kijken voor een ander merk. Voor ‘s nachts gebruik ik soms voor m’n dochter de luierbroekjes van de Kruidvat en die zijn wel gewoon nog heel fijn! Hier lekt ze ook niet in door als ze perongeluk plast.

Qua draagzak heb ik een free to grow van Tula. Hier was ik heel tevreden over bij m’n eerste dus die ga ik gewoon weer lekker gebruiken, die had ik namelijk bewaard :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:20

Renee schreef:

Een maatje kleiner schijnt te helpen.... Ik heb er eigenlijk geen problemen mee hier, maar ik probeerde altijd al zo lang mogelijk met de kleinere maat te doen (dus tot hrt randje qua gewicht).

Snachts heeft hij pampers omdat kruidvat niet voldoende is voor hem.

Vriendin van mij gebruikt ah berengoed geloof ik als alternatief voor de kruidvat luiers!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:29

hagelslag schreef:

De kleine test van niet goed een waarde van 152(vraag me niet precies hoe wie wat. Die waarde moest ik bij de diabetes arst doorgeven)

Hopelijk loopt het met een sisser af en heb je geen diabetes! Lijkt me super vervelend!

Ik ben de kleertjes maat 50-56 van mijn zoontje aan het sorteren voor de baby. Ik kon me echt niet langer inhouden om met de voorbereidingen te beginnen. De vriezer ook al leeggemaakt om vol te stoppen met maaltijden voor tijdens de kraamweek :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 15:09

JitskeJeldau schreef:
Wij hebben dezelfde ervaring met de kruidvat luiers. Af en toe een poepluier die erdoorheen komt. Maar nog niet zo erg om erdoor over te stappen. Dus daar kan ik je niet bij helpen. Wij hebben nu wel 's nachts de luierbroekjes van kruidvat aan, zou dat nog wat zijn? Daar lekt zoonlief niet doorheen zelfs met grote plasluiers. (Je hebt het over slaapzakken wassen, heb je er 's nachts meer last van?)

Onze zoon heeft de neiging om in de ochtend een flinke dosis luier vulling in zijn luier te leggen. Dus het zijn echt de ochtend poepluiers die de problemen veroorzaken. Soms ook overdag. Plasluiers zijn eigenlijk nooit een probleem. De nachtbroekjes hebben we ook gehad maar ook die zijn niet helemaal waterdicht.

Jolliegirl schreef:
Renee schreef:

Geen optie, wel over het algemeen een hele mooie optie ;)

Onze zoon krijgt extreme uitslag en schimmelinfecties van wasbare luiers. We hebben het meermaals geprobeerd maar hij wilt ze inmiddels niet eens meer aan zo heftig dat hij erop reageert. Bij de Kruidvat luiers begint hij nu ook al heftige uitslag te krijgen. Dus die zijn denk ik ook heel nat. Onze man heeft heel gevoelig onder de luier gebied. Hij kan zelfs niet tegen iets als sudocreme. Er is maar 1 zinkolie zalf waar hij tegen kan.

Jolliegirl schreef:
Doorlekken komt vaak vanwege te weinig absoptie. Tenminste dat heb ik me gisteren laten vertellen op de info avond.

Dat is niet perse helemaal waar. Ik heb alleen het tweedelig systeem gebruikt. Daarbij zorgen de binnen luiers en de boosters voor de absorptie. Maar het doorlekken was toch ook echt afhankelijk van de manier hoe het buiten broekje afsluit. Niet elk broekje past mooi om jouw kindje en zal sneller voor natte plekken zorgen. Mocht je wasbare luiers overwegen zou ik sterk aan raden om eerst meerdere merken te proberen voordat je miskoopt en een hele grote investering hebt gedaan.

Maar absorptie is ook van invloed natuurlijk op doorlekken. Alleen pasvorm mag zeker niet worden uitgesloten. Ook moeten wasbare luiers vaker gewisseld worden om vochtirritatie te voorkomen. Mochten er dames zijn die de nachten niet doorkomen met wasbare luiers en het niet de pasvorm zijn (dus overdag geen problemen) dan kan je losse boosters kopen die extra plas kunnen opvangen :j

hagelslag schreef:

Moet je dan een dagcurve prikken? De waarde die je noemt zegt mij ook niks maar ik vermoed dat ze andere grootheden gebruiken dan in Nederland. Volgens mij wordt er in Nederland in mmol/L gemeten maar dit kan in Duitsland ook mg/L of iets anders zijn. Hopelijk loopt het met een sisser af. Meet je kindje ook al groter dan verwacht of dat niet?

iirrssjjee schreef:
Renee schreef:

Een maatje kleiner schijnt te helpen.... Ik heb er eigenlijk geen problemen mee hier, maar ik probeerde altijd al zo lang mogelijk met de kleinere maat te doen (dus tot hrt randje qua gewicht).

Snachts heeft hij pampers omdat kruidvat niet voldoende is voor hem.

Vriendin van mij gebruikt ah berengoed geloof ik als alternatief voor de kruidvat luiers!

Maatje kleiner gaat ook niet meer. We hebben nu maat 4 plus, die knellen al echt kunnen nog maar net dicht en komt nog maar net boven zijn edelen delen uit. Gisteren kwam hij van de opvang thuis met een maatje 5 maar dit was al helemaal niet oké. Die zwabberen om zijn beentjes. Als hij zou plassen loopt het langs zijn benen. Heb voor nu Etos gehaald maar als dat toch niet bevalt gaan we Albert Heijn maar eens lastig vallen!

Ik heb ook alvast alle maat 50/56 in een tas apart gezegd (de 62/68 ook al haha). Ook het Mozes mandje is alvast naar beneden gehaald zodat deze alvast onze geur kan krijgen ipv zolder geur. Net is er een box binnengekomen. Tot nu toe nooit gebruikt omdat we heel erg van de vrije beweging zijn. Alleen de baby moet wel even beschermd worden tegen onze zoon zo nu en dan.