Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 05:58

Marlou gefeliciteerd met de kleine, en wat een pittig avontuur! Sterkte met het herstel vooral en geniet van de kleine!

Joanieke dat dacht ik ook dat ik eerder zou gaan := maar blijkt maar weer dat die ukkies het lekker zelf bepalen!

Verder.. mijn vliezen lijken gebroken afgelopen nacht.. dus op het wachtbankje, maar nu wel echt vlakbij :):)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 07:59

Ooh wat spannend! Ik hoop voor je dat het niet vergelijkbaar gaat worden als mijn weekend. _O-
Succes alvast!! <3

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:50

J0anieke schreef:
Gefeliciteerd Marlou! En jeetje, wat een heftige ervaring! :knuffel:
Wel enigszins fijn dat je herstel nu een betere ervaring is. Ik vind het echt heel stoer dat je dit zo durft te delen en ik hoop dat je dit allemaal goed kan verwerken indien nodig!
Geniet van jullie lieve kleine mannetje! <3

Wat lief Joanieke, dankjewel! Het zal nog wel even tijd nodig hebben om te landen, maar ik geniet volop van onze kleine man. Hoe gaat het met Scott? Echt een leuke naam trouwens!

Ik kan me voorstellen dat het even schakelen is als je hoopte op een natuurlijke bevalling Sannens. Wel goed dat je alvast wat kunt wennen aan het idee en dat je er steeds meer vrede mee krijgt.

Spannend XladyX! Ik wens je een hele mooie bevalling toe

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:16

@Sweetgirl: waren het inderdaad voorweeën? Die kunnen ook erg vervelend voelen!

@lady: oh oh spannend! Veel succes!

@Sannens: heb het gemist denk ik, maar is het nu al 100% zeker een keizersnede?

@Marlou: allereerst een dikke proficiat <3 wat een bevallingsverhaal! Een hele rollercoaster zo... wel fijn dat je er goed op terugkijkt.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:00

Solleke_Noah schreef:

@Marlou: allereerst een dikke proficiat <3 wat een bevallingsverhaal! Een hele rollercoaster zo... wel fijn dat je er goed op terugkijkt.

Ziekenhuis zei dat er een kans in zat van wel. Als het vannacht/deze ochtend nog zo was moesten we bellen. Vannacht 1 flinke scheut gehad door de linkerkant van mn rug. Vanaf stuitje tot schouderblad en echt enkel links. Trok na 5 min wel weer weg verder op t vele toilet bedoekjes na geen last meer van gehad.

Kleine is wel nog lekker actief. Niet hele tijd maar laat zich minstens 2 a 3x per dag even merken. Merk ook wel beel harde stukken elke x

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:05

Dankjewel Solleke_Noah!

Je bent natuurlijk ook al een heel eind op weg Sweetgirl dus het mag opzich ook wel wat gaan “rommelen” daarbinnen. Dat de kleine man nog lekker actief is lijkt me alleen maar een goed teken.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:51

Nogmaals gefeliciteerd Marlou met jullie prachtige zoon.

Xlady, goed nieuws. Succès.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:00

Solleke_Noah schreef:

Nee bij 34 weken wordt die knoop doorgehakt!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 13:00

Nogmaals van harte gefeliciteerd Marlou!! Lekker genieten van jullie kleine mannetje en gezin! <3. Ondertussen bijkomen van de zware bevalling

Vervelend Sweetgirl, maar misschien idd een teken dat je lichaam bezig is met voorbereiding voor de bevalling.

Oohhh wat spannend lady!!! Heel veel succes en hopelijk heb je snel een gezond kleintje in je armen. Ik duim voor jullie.

Nog steeds in onzekerheid wat betreft de placenta Sannens. Kan me voorstellen dat je er heel erg aan toe bent om te weten wat het plan wordt

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:24

Marlou91 schreef:
J0anieke schreef:
Gefeliciteerd Marlou! En jeetje, wat een heftige ervaring! :knuffel:
Wel enigszins fijn dat je herstel nu een betere ervaring is. Ik vind het echt heel stoer dat je dit zo durft te delen en ik hoop dat je dit allemaal goed kan verwerken indien nodig!
Geniet van jullie lieve kleine mannetje! <3

Wat lief Joanieke, dankjewel! Het zal nog wel even tijd nodig hebben om te landen, maar ik geniet volop van onze kleine man. Hoe gaat het met Scott? Echt een leuke naam trouwens!
...

Dank je wel! Het gaat hier heel goed! De kleine man doet het fantastisch. <3

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:27

Veel succes en voorspoedige bevalling gewenst xladyx!!

Nogmaals gefeliciteerd Marlou <3 hopen op een snel herstel. Lekker genieten met jullie gezinnetje

Sweetgirl, vervelend van de steken. Maar misschien wel het teken van een naderende bevalling! Pas goed op jezelf, gewoon verloskundige blijven bellen bij onzekerheid en vage klachten.

Hier is Ewout al ruim 2 weken oud! Het gaat goed met ons :)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 16:10

XladyX schreef:
Marlou gefeliciteerd met de kleine, en wat een pittig avontuur! Sterkte met het herstel vooral en geniet van de kleine!

Joanieke dat dacht ik ook dat ik eerder zou gaan := maar blijkt maar weer dat die ukkies het lekker zelf bepalen!

Verder.. mijn vliezen lijken gebroken afgelopen nacht.. dus op het wachtbankje, maar nu wel echt vlakbij :):)

Wat spannend! Hopelijk kunnen jullie snel het kleintje in jullie armen sluiten!

Nogmaals gefeliciteerd Marlou en een voorspoedig herstel toegewenst!

Pieneappel, de tijd gaat echt hard, zeker nu je kleintje al 2 weken oud is!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 13:42

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie Joanieke en Pienappel!! <3 En jeetje Ewout al weer 2 weken ! Wat gaat dat snel!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:21

Nou ego post, want hier is ook onze kleine man geboren *\o/*

Nadat in de nacht mijn vliezen gebroken leken te zijn, kwam er nog niet veel op gang (en ik verloor ook heel weinig vocht). Volgende middag dus ook naar het ziekenhuis geweest voor een check of het echt vruchtwater was of niet net zoals Joanieke. Daar leken álle signalen erop dat het geen vruchtwater was, alleen de echte test (zoals een zwangerschaptest met streepjes) kwam toch duidelijk positief uit de bus. Eerst beetje balen, want dat betekent ook dat het dan vlug op gang moet komen wil ik nog thuis bevallen (mag later dan 24 uur ook nog wel maar verhoogd risico en dat leek ons een heel moeilijke beslissing). Ook een CTG gemaakt, waarop duidelijk harde buiken elke 5 minuten te zien waren wat ik nog niet door had maar wel hoop gaf. Daarna naar huis gegaan.

En eind van de nacht begonnen er dan toch spontaan weeën! Heel rustig begin, verloskundige was er snel bij en bood aan het restant vliezen te breken maar ivm snelheid en weeënstorm vorige bevalling besloten het liever even af te wachten want ontsluiting vlotte ook aardig en pijnloos tot daar. Uiteindelijk besloten met 5 cm de vliezen toch te breken, 30 minuten later en 1 perswee (holy wat een kracht zit daar toch achter) is onze zoon geboren/gelanceerd := . 3960 gram om 9:00 vanmorgen met 39+4 . Bevalling duurde in totaal 4,5 uur, kleine doet het super en heeft zelfs meteen aan de borst kunnen drinken :):)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:27

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:27

Gefeliciteerd Lady! Fijn dat jullie alsnog thuis de bevalling door hebben mogen zetten, en dat de kleine man het goed doet

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:29

Gefeliciteerd Lady! Flinke zoon! Na een rustige aanloop dus ineens toch heel vlot! Veel geluk gewenst

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:39

Gefeliciteerd Lady!! <3
En ik dacht dat ik vlug was met m'n 1,5 uur van 5 cm naar een kindje in mn armen. _O-
Heb jij in het ziekenhuis ook een echo gehad om te zien of er nog vruchtwater bij/rond het hoofdje zat? Ik heb zelf dus die teststrip niet gehad.. Ergens wel blij mee, want als die positief was geweest had ik zondag ochtend ingeleid moeten worden..

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:42

Van harte gefeliciteerd Xlady! Wat fijn dat het allemaal toch op z’n pootjes terecht is gekomen en het lekker op jouw manier is gelukt!

Nu lekker genieten!

Hier ben ik aan het aftellen tot verlof. Nog 2 weken werken en dan is het zo ver! Ik merk dat ik ondanks de kortere dagen en ziektewet langzaam weer qua vermoeidheid achteruit ga. Dus ik ben blij dat het einde in zicht is.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:45

Bedankt allemaal!
Is ook vlug Joanieke toch! Ik heb het wel weer ervaren als een storm aan weeën dus had het liever wat trager gezien. Maar het persen ben ik wel blij dat dat snel klaar was. Verloskundige bleef maar zeggen ruuuustig aan maar die kracht liet zich niet tegenhouden. En eerlijk gezegd ik ook niet, dan maar kapot dat geneest wel weer :o mag eigenlijk wel wat zuiniger zijn op mn lijf.

Klopt ook echo gehad! Moest minimaal 1 vochtzak hebben van 2 cm en de eerste die ze checkte was nog 6 cm vocht. Dus toen zei ze ook van neee jij bent niks verloren. Was echt alleen die teststrip die positief was. Bizar dat dat toch per ziekenhuis dan verschilt!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:51

Gefeliciteerd met jullie zoon Lady! :D
Lekker genieten van elkaar en jullie kraamperiode

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 16:53

Gefeliciteerd xladyx! Dat is uiteindelijk snel gegaan!! En wat fijn dat je toch nog thuis hebt kunnen bevallen. Veel geluk met elkaar en lekker genieten samen!

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:00

Gefeliciteerd met de geboren baby's!

Dat klinkt echt heel heftig Marlou! Hopelijk nu genieten.

Hier nog op het wachtbankje met 38 + 5 weken.
Geen idee hoe lang het nog gaat duren. We wachten maar rustig af.
Merk wel sinds gisteren dat de baby echt tussen mijn bekken ligt. Voor mijn gevoel goed ingedaald. Merk dat ik last van mijn bekken en heupen krijg, omdat alles nu echt losser wordt. Vervelend en drukkend gevoel op blaas enz als baby hoofd of handjes beweegt. Verder nog een goed actieve baby.
Mijn lichaam is zich goed aan het voorbereiden. Benieuwd hoe lang het nog duurt.
Slijmprop nog niet verloren, nog niet echte voorweeën gehad dus misschien duurt het nog wel 2 weken.
Al wordt het nu wel echt comfortabel, dus ik hoop toch wel komende week.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:06

Omdat ik wel benieuwd was wie er nu allemaal binnenkort was uitgerekend en de al geboren baby's. Even deze gequote en toegevoegd of de baby al geboren was. De geboortedatum niet.

lucifertje schreef:
Citaat:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen - geboren
XladyX - uitgerekend 20 oktober - jongen - geboren
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen - geboren
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen - geboren
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - meisje
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - meisje
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - Tweeling: jongen & meisje
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november -jongen
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht blijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
Maliejane - Uitgerekende datum: 12 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november - Jongen
Tucktuck - uitgerekende datum : 26 november - jongen
Horsii - Uitgerekende datum: 16 december - jongen
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Jongen
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december - Jongen
Jintexx - Uitgerekende datum: 20 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Masyo - uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Heleen06 - uitgerekende datum: 9 januari
Lucifertje - uitgerekende datum: 13 januari - Geslacht nog onbekend
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:51

Oh je hebt m gevonden zebraatje, top! Ik zocht m eerder al eens maar ben niet zo goed in zoeken

Spannend ook voor jou! Fijn dat de baby ingedaald is maar kan me voorstellen dat dat wel nieuwe klachten geeft. Hopelijk laatste loodjes!